33 شهر زیبای اروپا که در سال 2023 باید از آنها دیدن کنید

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با زیباترین شهرهای اروپا آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به این شهرهای محبوب را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آیا در جستجوی زیباترین شهرهای اروپا هستید تا به برنامه سفر تعطیلات خود اضافه کنید؟ بیشتر از این تعلل نکنید، زیرا این گردآوری از شهرهای منحصر به فرد اروپایی آنچه می‌خواهید را برای شما فراهم کرده است! 33 شهر زیبای اروپا و معرفی آنها به علاقه‌مندان به شناخت شهرهای زیبای اروپایی موضوع اصلی این مقاله است.

من به بیش از 35 کشور در اروپا سفر کرده ام و برخی از جادویی ترین شهرها و شهرهای مختلف در سراسر این قاره را دیده ام. از سواحل مدیترانه اسپانیا و ایتالیا گرفته تا تپه های پرشیب جمهوری چک و اتریش و جذابیت شمال اروپا در سوئد و دانمارک، شهرهای زیبای اروپا را می ‌وان در هر گوشه‌ای یافت. فقط صبر کنید تا آنها را ببینید!

زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید در سال 2021

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


پس چمدان‌های خود را ببندید و برای گشت و گذار در برخی از خیره‌کننده‌ترین مقاصد اروپایی آماده شوید. از خیابان‌های جذاب و مناظر خیره کننده گرفته تا معماری خیره کننده و جواهرات پنهان، این شهرها منتظر کشف شما هستند. به ما اعتماد کنید، از جذابیت و شکوه این جواهرات اروپایی ناامید نخواهید شد. در اینجا زیباترین شهرهای اروپا ذکر شده است که باید در سال 2023 به لیست بازدید خود اضافه کنید.

33 تا از زیباترین شهرهای اروپا

پراگ (Prague) – جمهوری چک

پراگ پایتخت و مرکز فرهنگی جمهوری چک است. پراگ که در امتداد رودخانه ولتاوا قرار دارد، شهری استراتژیک برای امپراتوری‌های قدرتمند بود. امپراتوری روم، اتریش-مجارستان و بوهمیا همگی تأثیر قابل توجهی بر شهری که امروز می‌بینیم داشتند. پراگ یکی از زیباترین شهرهای اروپاست.مرکز تاریخی پراگ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

برخی از قابل توجه‌ترین مناظر شهر عبارتند از قلعه پراگ، پل چارلز و میدان شهر قدیمی. هر یک از این آثار به خوبی حفظ شده‌اند و مظهر استعداد و قدرت قرون وسطایی پراگ هستند. گذشته از میراث غنی، پراگ یک شهر مدرن با غذاخوری‌های عالی، هنر و زندگی شبانه در سطح جهانی است.

زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید
زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید

در سال‌های اخیر، پراگ به یک مقصد بسیار محبوب برای تعطیلات آخر هفته در اروپا تبدیل شده است. این امر کمک می‌کند که یکی از ارزان‌ترین شهرهای اروپا نیز باشد. بر فراز شهر، قلعه پراگ در قرن نهم ساخته شد . طبق کتاب رکوردهای گینس، قلعه پراگ بزرگترین قلعه باستانی جهان است. ساعت نجومی پراگ که در سال 1410 ساخته شد، مرکز میدان شهر قدیمی است. این قدیمی ترین ساعت نجومی جهان است که تا به طور مداوم کار می‌کند.

چسکی کروملوف (Český Krumlov) – جمهوری چک

دیدن Český Krumlov واقعا رویایی است که به حقیقت پیوسته است! این شهر جذاب‌ترین شهر اروپا برای عاشقان معماری است. تقریباً هر خیابان و  دیوارهای شهر ارزش یک کارت پستال را دارد. من از بسیاری از شهرهای قدیمی در سراسر اروپا بازدید کرده‌ام، و هیچ چیز با این شهر قابل مقایسه نیست.

Český Krumlov به عنوان میراث جهانی یونسکو بر روی رودخانه‌ای زیبا با معماری زیبای باروک و رنسانس قرار دارد. همچنین قلعه‌ای متعلق به قرن سیزدهم بر فراز مرکز تاریخی برجسته، مناظری تمام‌نما از اطراف ارائه می‌کند.

زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید
زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید

چیزی که این شهر اروپایی مورد علاقه را از سایرین متمایز می‌کند، تعداد بسیار زیاد ساختمان‌های به خوبی حفظ شده آن از قرن‌های گذشته است. Český Krumlov که قبلا بخش مهمی از بوهم بود، طرح خیابان قرون وسطایی خود و صدها سال خلاقیت زیبا را که پس از آن به وجود آمد حفظ کرده است.

در حالی که بسیاری از جنگ‌ها شهرهای اطراف، پادشاهی‌ها و امپراتوری‌ها را ویران کرده است، این شهر قرن‌ها صلح و آرامش را تجربه کرده است. این به نوبه خود شخصیت و میراثی را که امروز می‌بینیم را به نمایش می‌گذارد. Český Krumlov تنها چند ساعت از پراگ و وین فاصله دارد و آن را به یک سفر روزانه محبوب به یکی از شهرهای معروف اروپایی تبدیل می‌کند. اگر می‌خواهید به طور کامل جادوی این مقصد افسانه‌ای را تجربه کنید، حداقل یک آخر هفته را اینجا بمانید!

بوهمیا به خاطر معماری زیبای باروک خود شناخته شده است

استکهلم (Stockholm) – سوئد

استکهلم شهری است که واقعاً همه چیز را دارد؛ زیبایی طبیعی خیره‌کننده، تاریخ غنی و فرهنگ پرجنب و جوش. استکهلم در سواحل دریای بالتیک واقع شده است و از 14 جزیره تشکیل شده است که هر کدام ویژگی منحصر به فرد خود را دارند. یکی از نمادین‌ترین مکان‌های دیدنی شهر، بخش قدیمی است که مکان کاخ سلطنتی و تعدادی از خیابان‌ها و میدان‌های قرون وسطایی است. این کاخ با نمای طلایی خیره‌کننده و جزئیات پیچیده، نمونه‌ای زیبا از معماری باروک است.

شهر قدیمی استکهلم بسیار پر جنب و جوش و رنگارنگ است
شهر قدیمی استکهلم بسیار پر جنب و جوش و رنگارنگ است

اگر عاشق طبیعت هستید، مطمئناً دوست دارید جزیره Djurgården در شهر را ببینید که دارای تعدادی پارک، باغ و موزه است. در اینجا می‌توانید در جنگل‌های سرسبز قدم بزنید، از موزه فضای باز اسکانسن دیدن کنید یا از بالای برج نمادین Kaknästornet دیدن کنید.

اما استکهلم فقط مربوط به گذشته نیست، بلکه شهری پر از زندگی و انرژی است. محله‌های شیک زیادی برای کاوش وجود دارد، مانند سودرمالم، که به‌خاطر حال‌وهوای هیپستر و فروشگاه‌های مستقل‌اش معروف است و کونگ‌شولمن، مکانی محبوب برای غذاخوری و تفریحات شبانه است. با معماری زیبا، تاریخ غنی و فرهنگ پر جنب و جوش، جای تعجب نیست که استکهلم یکی از برترین شهرهای اروپایی در نظر گرفته شود.

بازارهای کریسمس استکهلم از بهترین بازارهای اروپا هستند.
بازارهای کریسمس استکهلم از بهترین بازارهای اروپا هستند.

دوبرونیک (Dubrovnik) – کرواسی

این شهر جذاب در سواحل دریای آدریاتیک واقع شده است. دوبرونیک با نام مستعار “مروارید آدریاتیک” از قرون وسطی یک بندر دریایی و مرکز فرهنگی ارزشمند بوده است. به این ترتیب، این یکی از زیباترین شهرهای اروپایی است که باید در سال 2023 از آن دیدن کنید.

 وقتی وارد شهر قرن شانزدهمی دوبرونیک می‌شوید، معماری باروک و خیابان‌های آهکی، آن را خیره کننده خواهد کرد. همانطور که انتظار می رفت، شهر قدیمی دوبرونیک در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

دوبرونیک شهری زیبا در اروپاست
دوبرونیک به عنوان یک شهر زیبا در اروپا رتبه اول را به دست آورده است.

پس از بمب‌گذاری‌های هولناک در طول محاصره دوبرونیک در سال 1991، دوبرونیک تحت بازسازی گسترده‌ای قرار گرفت تا طعم قرون وسطایی خود را حفظ کند. امروزه منظره شهر به طور کامل بازسازی شده است و شامل بسیاری از مغازه ها و رستوران های مد روز است.

جاذبه‌های برتر شامل پیاده‌روی روی دیوارهای دوبرونیک و سواری با کشتی به جزیره لوکروم نزدیک است. دوبرونیک با هویت فرهنگی و شکوه معماری خود سزاوار جایگاه برتر در میان زیباترین شهرهای اروپایی است.

با تله کابین به رستوران پانوراما بروید، جایی که مناظر وسیعی از شهر محصور شده دوبرونیک خواهید دید.
با تله کابین به رستوران پانوراما بروید، جایی که مناظر وسیعی از شهر محصور شده دوبرونیک خواهید دید.

استراسبورگ (Strasbourg) – فرانسه

استراسبورگ پایتخت منطقه آلزاس در شرق فرانسه است. استراسبورگ که به خاطر خانه‌های چوبی سرزنده‌اش مورد توجه قرار گرفته است، شبیه صحنه‌ای است که مستقیماً از یک افسانه بیرون آمده است. جای تعجب نیست که چرا آن را یکی از زیباترین شهرهای اروپایی می دانند.

استراسبورگ گذشته‌ای سخت را تحمل کرده است و بارها دست به دست بین آلمان و فرانسه چرخیده است. در نتیجه، زبان فرانسوی، آلمانی و آلزاسی (زبانی شبیه به آلمانی سوئیسی) را در خیابان خواهید شنید. برترین مناظر در استراسبورگ بدون شک La Petite France است، منطقه‌ای با کانال‌های عجیب و غریب و خانه‌های چوبی.

استراسبورگ منظره‌ای پرجنب‌وجوش در فضای باز با تعداد زیادی رستوران و کافه دارد.
استراسبورگ منظره‌ای پرجنب‌وجوش در فضای باز با تعداد زیادی رستوران و کافه دارد.

یکی دیگر از مناظر دیدنی، کلیسای جامع استراسبورگ است، کلیسای جامع گوتیک که قدمت آن به اوایل قرن پانزدهم بازمی‌گردد. هنگام بازدید از استراسبورگ، حتماً از کولمار در نزدیکی آن نیز دیدن کنید. فراموش نکنید که از شراب و غذاهای آلزاس لذت ببرید.

کلیسای جامع استراسبورگ بین سال های 1015 تا 1439 ساخته شد. این کلیسای جامع با 465 فوت (142 متر) ارتفاع، تا سال 1874 بلندترین ساختمان جهان بود.

کلیسای جامع استراسبورگ

ریگا (Riga) – لتونی

ریگا که در دریای بالتیک قرار دارد، شهری است که در اروپا باید دید. به عنوان پایتخت لتونی، مرکز فرهنگی بسیاری از موزه‌های درجه یک، ساختمان‌های هنر نو و فروشگاه‌ها و رستوران‌های معتبر است. ریگا بزرگترین شهر در منطقه بالتیک است، بنابراین نباید آن را در برنامه سفر دریایی بالتیک از دست داد.

روزهای خود را در شهر قدیمی قرون وسطایی در سواحل رودخانه داوگاوا سپری کنید. این قسمت از شهر فوق‌العاده رنگارنگ و مناسب پیاده‌روی است و صدها سال تاریخ غنی را به نمایش می‌گذارد. ریگا برای قرن‌ها یک مرکز تجاری بزرگ بوده است. با این حال، روح شهر امروزه به بهترین وجه در معماری پر زرق و برق هنر نو و فضای جهانی آن دیده می‌شود.

ریگا مکانی پر جنب و جوش برای بازدید در بالتیک است.
ریگا مکانی پر جنب و جوش برای بازدید در بالتیک است.

ریگا به داشتن برخی از بهترین بازارهای کریسمس اروپا معروف است. بازدیدکنندگان به خاطر شهر قدیمی آن به این شهر منحصر به فرد در اروپا می‌آیند و بخاطر زندگی شبانه پر جنب و جوش آن در اینجا اقامت می‌کنند.

میدان لیوو خانه بارها و کلوپ‌های شبانه جذابی است که می‌توانند با بسیاری از بزرگترین شهرهای اروپای غربی رقابت کنند. درست خارج از شهر، یکی از زیباترین شهرهای تفریحی لتونی، یورمالا است. پس از پا گذاشتن به داخل این شهر جادویی در اروپا، خروج از آن سخت خواهد بود!

شهر قدیمی ریگا فوق العاده جذاب است.
شهر قدیمی ریگا فوق العاده جذاب است.

کراکوف (Kraków) – لهستان

کراکوف لهستان شهری است که در جذابیت و زیبایی غرقه است. این مکان در جنوب لهستان واقع شده است و خانه تعدادی از بناهای دیدنی خیره‌کننده است، از جمله قلعه واول، یک قلعه و مجموعه کاخ خیره کننده که بر فراز تپه‌ای مشرف به شهر قرار دارد.

یکی از زیباترین مناطق کراکوف، شهر قدیمی است که تعدادی از خیابان‌ها و میدان‌های تاریخی مانند میدان اصلی را در خود جای داده است، جایی که تالار پارچه‌ای نمادین و کلیسای سنت مری را خواهید دید. شهر قدیمی همچنین خانه تعدادی کافه، رستوران و مغازه جذاب است که آن را به مکانی عالی برای ساعت‌ها کاوش تبدیل می‌کند.

کراکوف به عنوان یک شهر اروپایی منحصر به فرد از همه انتظارات من فراتر رفت.
کراکوف به عنوان یک شهر اروپایی منحصر به فرد از همه انتظارات من فراتر رفت.

فراتر از جنبه‌های تاریخی شهر، کراکوف دارای بخش‌های جدیدتری نیز می‌باشد که ارزش بازدید دارند. منطقه کازیمیرز، که به‌ عنوان محله یهودیان نیز شناخته می‌شود، محله‌ای شیک است که تعدادی کلوب، بار و رستوران و همچنین مکان‌های دیدنی فرهنگی مانند کنیسه‌ها را در خود جای داده است.

کراکوف، شهری با قلعه‌های خیره‌کننده و محله‌های جذاب، پر از انرژی و تاریخ، جواهری واقعی در میان زیباترین شهرهای اروپا و مرواردی دریای آدریاتیک است.

فلورانس (Florence) – ایتالیا

فلورانس پایتخت منطقه توسکانی ایتالیا است. این زادگاه قابل توجه رنسانس است که به طرز چشمگیری در سراسر شهر قابل مشاهده است. فلورانس همچنین به‌خاطر هنر، مد و آشپزی در سطح جهانی‌اش که مظهر دولچه ویتا (زندگی شیرین) شهر است، شناخته شده است.

در طول قرون وسطی، فلورانس به دلیل تجارت و بانکداری پر رونق خود، ثروتمندترین شهر اروپا بود. جایگاه درجه یک فلورانس توسط خانواده مدیچی شکل گرفت. این سلسله نجیب در طول قرن های 14 و 15 بر چشم انداز سیاسی و مالی شهر تسلط داشتند.

زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید
زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید

اثر بزرگ (شاهکار) فلورانس، Duomo di Firenze ، کلیسای جامع گوتیک در تاریخ احیای رنسانس است. یکی دیگر از مناظر برجسته Piazzale Michelangelo است، یک میدان بالای تپه با مناظر پانوراما خیره کننده از فلورانس. کل مرکز شهر تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

فلورانس که به دلیل هنر و معماری خود مورد احترام است، بدون شک یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا و اروپا است. کلیسای جامع فلورانس یا Duomo di Firenze از سال 1296-1436 ساخته شده است.

فلورانس شهر اصلی رنسانس اروپایی است.
فلورانس شهر اصلی رنسانس اروپایی است.

سانتورینی (Santorini) – یونان

سانتورینی یک جزیره یونانی در دریای اژه است که از چندین روستای کوچک تشکیل شده است. محبوب‌ترین سکونتگاه‌های آن عبارتند از Oia ،Fira و Imerovigli. برای اهداف این مقاله، من سانتورینی را یک شهر در نظر می‌گیرم، زیرا این شهرک‌ها یک شهرداری را تشکیل می‌دهند.

صخره‌های ناهموار سانتورینی در طی یک فوران آتشفشانی عظیم در 3600 سال پیش شکل گرفتند. مشابه ویرانه‌های رومی در پمپئی، سکونتگاه ماقبل تاریخ سانتورینی، آکروتیری، به‌طور معجزه‌آسایی به خوبی حفظ شده است.

زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید
زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید

این مکان، تمدن مینوی را که در هزاره سوم قبل از میلاد در اینجا رشد کرده است، روشن می کند. از سفرهای دریایی غروب خورشید گرفته تا پیاده روی در امتداد خط ساحلی، سانتورینی برای همه چیزهایی برای ارائه دارد. خانه‌های سفید سانتورینی، سقف‌های آبی درخشان و آب شفاف کریستالی، جشنی برای چشم‌ها هستند.

سانتورینی، زیباترین شهرهای اروپا
سانتورینی با جذب بیش از 2 میلیون گردشگر در سال گذشته، احتمالاً یکی از محبوب ترین مقاصد در سال 2023 خواهد بود. این شهر قطعا یکی از زیباترین شهرهای اروپا است.

لیسبون (Lisbon) – پرتغال

نوشتن مقاله در مورد زیباترین شهرهای اروپا بدون ذکر لیسبون جرم است. لیسبون به‌عنوان پایتخت ساحلی پرتغال، بیشتر به‌خاطر ساختمان‌های رنگارنگ، خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده و هفت تپه باشکوهش معروف است. لیسبون با خیابان‌های شیب‌دار و تله‌کابین خود، مانند شهر قدیمی سانفرانسیسکو است. حتی یک پل در شهر وجود دارد که به نظر شبیه به پل گلدن گیت است!

اگر فقط یک چیز وجود دارد که باید در لیسبون ببینید، باید از Ascensor da Bica (آسانسور Bica) دیدن کنید. این تله‌کابین نمادین در محله بایرو آلتو شهر یافت می‌شود و نمی‌توان آن را از دست داد. معمولاً یک صف طولانی برای سوار شدن وجود دارد، اما بهترین مناظر از بالای خیابان قابل مشاهده است. از اینجا می‌توانید به تله کابین و مسیرهای زیر پای خود نگاه کنید.

زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید
زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید

یکی دیگر از مناظر دیدنی این شهر برج بلم است. در اوایل دهه 1500 برای دفاع از شهر ساخته شد، اما بعدها به فانوس دریایی و گمرک تبدیل شد. این برج دارای انواع سبک های معماری از جمله مور، گوتیک و رومی است.

برج بلم بر روی رودخانه تاگوس دیده می شود و یادآور گذشته چندفرهنگی لیسبون است. اگر شما در اطراف لیسبون قدم بزنید، به سرعت متوجه خواهید شد که چرا این شهر یکی از بهترین شهرهای اروپا برای بازدید است.

Ascensor da Bica یکی از نمادین ترین مناظر لیسبون است.
Ascensor da Bica یکی از نمادین‌ترین مناظر لیسبون است.

ونیز (Venice) – ایتالیا

ونیز پایتخت منطقه ونتو ایتالیا است و از بیش از 100 جزیره کوچک در دریای آدریاتیک تشکیل شده است. ونیز با نام مستعار La Serenissima (آرام‌ترین) یکی از زیباترین شهرها و سایت‌های یونسکو در اروپا است.

این شهر کانال‌ها از قرون وسطی یک مرکز فرهنگی و تجاری بوده است. ونیز گنجینه‌های تاریخی و معماری متعددی از جمله میدان سن مارکو، گراند کانال و کلیسای سنت مارک را در خود جای داده است.

ونیز از بالا
ونیز از بالا

گوندولاها بهترین روش حمل و نقل در ونیز بودند. در طول قرن‌های 17 و 18، بیش از 10000 گوندولا در ونیز وجود داشت. امروزه تنها حدود 400 عدد از آنها وجود دارد که بیشتر برای مقاصد گردشگری استفاده می‌شود.

وقتی در ونیز هستید، با دیدن گوندولاها و کشتی‌هایی که در آبراه‌های باریک شهر مانور می‌دهند، مسحور خواهید شد. در میان زیباترین و تاریخی‌ترین شهرهای اروپا، ونیز درجه یک است.

کلیسای سنت مارک، زیباترین شهرهای اروپا
کلیسای سنت مارکو یا باسیلیکا دی سان مارکو، یک کلیسای کاتولیک رومی است که در سال 1092 ساخته شده است. این کلیسای ونیزی حاوی ترکیبی از معماری گوتیک و بیزانس است.

وورتسبورگ (Würzburg) – آلمان

وورتسبورگ یک شهر زیبا به سبک باروک است که در قلب فرانکونیا واقع شده است. اغلب به آن مروارید جاده رمانتیک می‌گویند که محبوب‌ترین مسیر گردشگری در آلمان است. شهر وورتسبورگ به خاطر قلعه‌های قرون وسطایی، مناظر خیره‌کننده و شراب‌های خوب خود معروف است. پس از دیدن ساختمان‌های باروک پر جنب و جوش و تپه‌های پوشیده از تاکستان از نزدیک، قطعاً می‌توانم دلیل شهرت آن را بفهمم!

هنگام بازدید از وورتسبورگ، حتماً از یک لیوان شراب سیلوانر در Alte Mainbrücke (پل اصلی قدیمی) لذت ببرید. این یکی از نکات مهم سفر من به این نقطه بود. یکی دیگر از موارد ضروری، خوردن غذاهای محلی در میدان بازار است. و البته، کاوش مسیر قلعه مارینبرگ.

زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید
زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید

وورتسبورگ مکانی عالی برای شروع ماجراجویی در جاده رمانتیک است! بدون شک یکی از زیباترین شهرهای اروپاست. از تاریخ و جاذبه های فرهنگی گرفته تا غذاها، چیزهای بی‌شماری برای دیدن و انجام دادن در این شهر زیبا وجود دارد. علاقه مندان به معماری و عاشقان شراب به طور یکسان در وورزبورگ آلمان کارهای زیادی برای انجام دادن خواهند یافت.

وقتی در وورتسبورگ هستید، بازدید از Würzburg Residenz را فراموش نکنید. این یکی از جاذبه‌های اصلی شهر و یکی از زیباترین کاخ‌های سلطنتی در تمام اروپا است. در حالی که برخی از مردم سفر یک روزه وورتسبورگ را از فرانکفورت انتخاب می کنند، توصیه می‌کنم حداقل یک شب را در اینجا بمانید. به این ترتیب، می‌توانید به طور کامل جذابیت باروک وورتسبورگ را تجربه کنید، که آن را به یکی از زیباترین شهرهای اروپایی تبدیل می‌کند. تماشای طلوع خورشید بر فراز شهر یکی از نکات برجسته سفر من به وورتسبورگ بود.

وورتسبورگ آلمان Residenz

موستار (Mostar) – بوسنی و هرزگوین

این یکی از بهترین شهرهای اروپا است. موستار که در جنوب بوسنی و هرزگوین واقع شده است، مقصد برتر بالکان است. این شهر بیشتر به خاطر فرهنگ غنی، تاریخ جذاب و محیط دیدنی کنار رودخانه‌اش شناخته شده است. موستار یکی از خیره‌کننده‌ترین شهرهای کنار رودخانه است که می‌توان تصور کرد.موستار با سنت‌های غربی و شرقی خود فوق‌العاده منحصر به فرد است.

در سرتاسر شهر، بقایای زیادی از گذشته چندفرهنگی آن قابل مشاهده است که شامل عناصری از تأثیرات فرهنگ ترکی، خاورمیانه‌ای و مدیترانه‌ای می‌شود. این شهر زمانی یک شهر مرزی عثمانی بوده که امروزه در ساختمان‌های آن به وضوح قابل مشاهده است. معماری پر جنب و جوش، همراه با مناظر کوهستانی و رودخانه Neretva، این شهر را به انتخابی آسان برای یک شهر برتر اروپایی تبدیل کرده است.

زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید
زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید

هتل‌های موستار بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند، بنابراین جای تعجب نیست که این شهر بهترین شهر اروپایی برای بازدید است. از استاری موست (پل قدیمی) گرفته تا غذاهای مدیترانه‌ای، موستار شهری مفرح و معتبر در اروپای شرقی است.

بسیاری به عنوان یک سفر یک روزه از اسپلیت یا دوبرونیک، کرواسی از اینجا دیدن می کنند. با این حال، برای تجربه واقعی جادوی این شهر خنک اروپایی، باید حداقل چند روز در آنجا بمانید.

نمایی هوایی از رودخانه نرتوا در موستار.
نمایی هوایی از رودخانه نرتوا در موستار

کپنهاگ (Copenhagen) – دانمارک

کپنهاگ به عنوان پایتخت دانمارک، شهری اروپایی است که به دلیل معماری خیره کننده، تاریخ غنی فرهنگی و صحنه پر جنب و جوش معاصر، ارزش دیدن را دارد. این جزیره در ساحل شرقی جزیره نیوزیلند قرار دارد که توسط تنگه اورسوند از مالمو سوئد جدا شده است . کپنهاگ خانه تعدادی مکان دیدنی است که مطمئناً نفس شما را بند می آورد.

یکی از نمادین ترین مکان های دیدنی شهر مجسمه پری دریایی کوچک است که بر اساس افسانه نویسنده دانمارکی هانس کریستین اندرسن ساخته شده است . این مجسمه بر روی صخره ای در بندر قرار دارد و یک جاذبه توریستی محبوب است. یکی دیگر از مکان‌های دیدنی که باید ببینید، باغ‌های تیوولی است. یک پارک تفریحی و باغی که دارای تعدادی وسایل سواری و جاذبه‌ها، و همچنین باغ‌های زیبا و مناطق منظره‌سازی شده است.

زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید
زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید

کپنهاگ همچنین خانه تعدادی موزه و موسسات فرهنگی است، مانند موزه ملی، که مجموعه ای از هنر و مصنوعات دانمارکی را در خود جای داده است، و اپرای سلطنتی، که خانه اپرای سلطنتی دانمارک است.

علاوه بر جاذبه‌های فرهنگی، کپنهاگ به‌خاطر صحنه‌های معاصر پرجنب‌وجوش خود نیز شناخته می‌شود، با تعدادی از محله‌ها و محله‌های مد روز، مانند منطقه Meatpacking و Nørrebro، که دارای تعدادی بار، کلوب، و رستوران هستند. به طور کلی، کپنهاگ شهری پر از زیبایی، تاریخ و فرهنگ است که آن را به مقصدی ضروری برای سفر به اروپا تبدیل می کند. کپنهاگ یکی از آن شهرهای اروپایی است که شما را طلسم می کند

بولونیا (Bologna) – ایتالیا

بولونیا شهری است که گرسنه به آنجا می‌رسی و در آرزوی یک غذای خوب از دنیا می‌روی. در مورد قسمت آخر شوخی می‌کنم، زیرا معروف است که بولونیا بهترین غذاها را در ایتالیا دارد. اما جدا از تراتوریاها و ژلاتریاهای بی‌پایانش، بولونیا چیزهای بیشتری برای ارائه در راه تبدیل شدن به یکی از زیباترین شهرهای اروپا دارد.

بولونیا که به عنوان یکی از زیباترین شهرهای اروپا شناخته می‌شود، پایتخت منطقه امیلیا رومانیای ایتالیا است. این شهر دارای معماری زیبایی است، یعنی رواق‌های 40 کیلومتری آن. این مسیرهای پیاده‌روی ستون‌دار برای محافظت از مردم در برابر آب و هوا ساخته شده‌اند، اما اکنون به عنوان برترین جاذبه گردشگری شهر عمل می‌کنند.

زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید
زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید

رواق‌های بولونیا کاندیدای فهرست میراث جهانی یونسکو هستند.علاوه بر این رواق‌های ارزشمند یونسکو، بولونیا خانه یکی از قدیمی‌ترین میدان‌های ایتالیا به نام Piazza Maggiore است. این میدان ترکیبی جذاب از ساختمان‌های قدیمی، بناهای تاریخی، مغازه‌ها و رستوران‌ها دارد. برخلاف Piazza del Duomo فلورانس یا Piazza San Marco در ونیز، فضای باز زیادی ارائه می‌کند و هنوز هم نبض و روح شهر است.

بولونیا همچنین دارای یک برج کج است که بیشتر از پیزا کج می‌شود.حقیقت خنده دار! بولونیا 22 برج قرون وسطایی دارد. این یکی از برج پیزا کج تر است.فرهنگ جالب بولونیا از یک دانشگاه قدیمی ناشی می‌شود. این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه اروپا است که قدمت آن به سال 1088 پس از میلاد باز می‌گردد. در هر صورت فرقی نمی‌کند به غذاهای خوب، شراب‌های خوب یا معماری شگفت‌انگیز علاقه‌مند باشید، باید بولونیا را به فهرست گردشگری 2023 خود اضافه کنید!

سالزبورگ (Salzburg) – اتریش

سالزبورگ شهری زیبا در غرب اتریش است که با آلمان و آلپ شرقی همسایه است. این شهر یکی از زیباترین شهرهای اروپا از نظر بسیاری از جنبه‌ها است.

سالزبورگ به عنوان زادگاه موتزارت، “پایتخت موسیقی” است. این شهر محل فیلم محبوب دهه 1960، صدای موسیقی و از زیباترین شهرهای اتریش است.

سالزبورگ توسط کوه ها احاطه شده است.
سالزبورگ توسط کوه ها احاطه شده است.

Altstadt سالزبورگ، یا شهر قدیمی، یک سایت میراث جهانی یونسکو است که به خوبی حفظ شده است که مظهر اتریش کلاسیک است.

در اینجا، مناظر شگفت‌انگیزی مانند قلعه هوهنسالزبورگ، کاخ میرابل و کلیسای جامع سالزبورگ را خواهید دید. نیازی به گفتن نیست که مناظر بکر سالزبورگ و معماری قرون وسطایی شما را وادار به آواز خواندن در این فضای زیبا می‌کند.

سالزبورگ یکی از زیباترین و زیباترین شهرهای اروپاست.
قلعه هوهنسالزبورگ که در سال‌های 1077 تا 1519 ساخته شده، یکی از بزرگترین قلعه‌های قرون وسطایی اروپا است. این قلعه در 1660 فوت (506 متر) بالای شهر قدیمی قرار دارد.

پاریس (Paris) – فرانسه

شهرهای معروف اروپا چیزی در پاریس ندارند . پاریس به عنوان پایتخت فرانسه یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان است. این شهر یک رهبر جهانی در هنر، مد و آشپزی است. منظره شهری پاریس با جاذبه‌های درجه یک جهانی مانند برج ایفل، کلیسای جامع نوتردام و موزه لوور تعریف می‌شود.

این شهر جهانی همچنین دارای خیابان‌های وسیعی مانند شانزلیزه و بناهای تاریخی عظیمی مانند طاق پیروزی است. طاق پیروزی نقطه کانونی پاریس است.

برج ایفل در پاریس
برج ایفل، نمادی نمادین در پاریس، برای نمایشگاه جهانی 1889 ساخته شد. امروزه، این بنا پربازدیدترین بنای تاریخی پولی جهان است که سال گذشته بیش از 6.2 میلیون بازدیدکننده را به خود جذب کرد.

رودخانه سن در اطراف شهر، تورهای گشت و گذار و سفرهای دریایی صرف شام را ارائه می‌دهد. پاریس با دارا بودن با بیش از 20 منطقه، سالها طول می‌کشد تا تمام آنچه این پایتخت اروپایی ارائه می دهد را کشف کنید.

موزه لوور پاریس که در سال 1793 تأسیس شد، بزرگترین موزه هنر جهان است. این کاخ سابق شامل مجموعه ای از آثار باستانی مربوط به 4000 سال قبل از میلاد است.

نورنبرگ (Nuremberg) – آلمان

نورنبرگ که مدت‌ها به عنوان یکی از زیباترین شهرهای اروپا شناخته می‌شد، یک شاهکار جادویی قرون وسطایی در شمال بایرن است.

نورنبرگ که قدمت آن به امپراتوری بزرگ روم بازمی‌گردد، اقامتگاهی جذاب برای پادشاهان و هنرمندان بود. شهر جذاب نورنبرگ با قلعه‌های امپراتوری و نماهای پر جنب و جوش آن به بهترین شکل به تصویر کشیده شده است.

خانه های نیمه چوبی زیبا در نورنبرگ.

خانه های نیمه چوبی زیبا در نورنبرگ

برخی از دیدنی‌های برتر در شهر قدیمی (Altstadt) شامل قلعه نورنبرگ و خانه آلبرشت دورر است. بازارهای کریسمس آنها از زیباترین بازارهای آلمان و اروپا هستند. در طول جنگ جهانی دوم، نورنبرگ به ویرانه تبدیل شد.

با این حال، در طول دهه‎‌های بعد، نورنبرگ به طور یکپارچه بازسازی شد تا شهر به شکوه سابق خود بازگردد. امروزه نورنبرگ یکی از بهترین و زیباترین شهرهای اروپاست!

نورنبرگ یکی از زیباترین و زیباترین شهرهای اروپاست.
قلعه نورنبرگ مجموعه ای عظیم از ساختمان های مستحکم است که در قرون وسطی ساخته شده است. این قلعه نمادی از اهمیت امپراتوری نورنبرگ در دوران امپراتوری مقدس روم است.

بارسلونا (Barcelona) – اسپانیا

بارسلونا یک شهر اروپایی باورنکردنی است که باید آن را به لیست گردشگری خود اضافه کنید. این شهر پایتخت و مرکز فرهنگی منطقه کاتالونیای اسپانیا است. بارسلونا با جذب 32 میلیون گردشگر در سال گذشته، پربازدیدترین شهر در یکی از پربازدیدترین کشورهای اروپایی است.

بارسلونا که بین کوه های خوش منظره و خط ساحلی قرار گرفته، چشم اندازهای طبیعی و فرهنگی متنوعی دارد. از کوه تیبیدابو گرفته تا ساحل بارسلونتا، بارسلونا برای همه سلیقه‌ها، چیز خاصی برای ارائه دارد. جاذبه‌های فرهنگی محبوب بارسلونا شامل ساگرادا فامیلیا و پارک گوئل است. هر یک از این مناظر توسط معمار مشهور کاتالانی، آنتونی گائودی ساخته شده است.

پارک گوئل یکی از زیباترین مناظر شهر بارسلون است.
پارک گوئل یکی از زیباترین مناظر شهر بارسلون است.

بارسلونا که به دلیل فرهنگ، غذاها و تاریخ خود ارزشمند است، شهری زیبا و مقرون‌به‌صرفه است. به عنوان یک دانشجوی سابق بین‌المللی در خارج از کشور در بارسلونا، مطمئناً اگر بخواهم روزی درس بخوانم، دوباره در اینجا زندگی می‌کنم!

ساگرادا فامیلیا، زیباترین شهرهای اروپا. این شهر در قلب بارسلون، یکی از زیباترین شهرهای اروپا واقع شده است.
کلیسای ساگرادا فامیلیا یک کلیسای کاتولیک رومی است که از سال 1882 در حال ساخت است. این کلیسای در قلب بارسلون، یکی از زیباترین شهرهای اروپا واقع شده است.

تالین (Tallinn) – استونی

به دنبال بازدید از یکی از زیباترین شهرهای اروپای شرقی و کشورهای بالتیک هستید؟ پس تالین را به لیست خود اضافه کنید! تالین یکی از بهترین شهرهای قرون وسطایی است که در طول تاریخ اروپا حفظ شده است.

فقط کافی است که به برج‌های دفاعی که از شهر محافظت می‌کنند نگاه کنید. کلیساهای قدیمی و دیگر ساختمان‌های تاریخی نیز در اطراف شهر پراکنده شده‌اند. جای تعجب نیست که این شهر زیبای اروپایی مورد علاقه دوستداران معماری است!

زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید
زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید

علاوه بر جذابیت تاریخی، تالین به یک مرکز فرهنگی در منطقه بالتیک تبدیل شده است. حسی مدرن و حتی غیرمتعارف به آن، همچنین انواع مکان‌های گردشگری و تفریحات شبانه را دارد.

شما می‌توانید در اطراف میدان‌ها و حیاط‌های رنگارنگ اطراف تالین قدم بزنید. این کافی است که دیگر نخواهید از جای دیگری دیدن کنید! دیوارهای شهر تالین در قرن سیزدهم ساخته شد. با جذابیت و جنب و جوش بسیار زیاد، جای تعجب نیست که تالین یکی از زیباترین مکان‌های شمال اروپا است!

لندن (London) – انگلستان

لندن پایتخت انگلستان است و بدون شک یکی از برترین شهرهای اروپاست. اگرچه لندن به اندازه شهرهای بالا رنگارنگ نیست، اما جذابیت اصیل و تاریخ پرچین آن زیبایی آن را نمایان می‌کند.

لندن که در زمان رومیان تأسیس شد، مسلماً تأثیرگذارترین شهر در طول هزاره گذشته بوده است. پادشاهان و ملکه‌هایی از کاخ‌های سلطنتی سلطنت کرده‌اند که نشانه‌ای از حضور و شکوفایی جهانی امپراتوری بریتانیا است. لندن یکی از جذاب‌ترین شهرهای اروپا برای همه مسافران است

خیابان آکسفورد در لندن.
خیابان آکسفورد در لندن

بسیاری از گنجینه‌های تاریخی و فرهنگی شهر در شهر وست مینستر هستند. از دیدنی‌های برتر اینجا می‌توان به بیگ بن، کاخ باکینگهام و کلیسای وست مینستر اشاره کرد. برای علاقه‌مندان به طبیعت، هاید پارک محیطی آرام و به دور از شلوغی شهر را به شما ارائه می‌دهد. این پارک همچنین خانه کاخ کنزینگتون است که محل اقامت خانواده سلطنتی بریتانیا است. با توجه به تاریخ خارق‌العاده و معماری درخشانش، لندن به شایستگی جزو 10 شهر برتر و زیبای اروپا است.

کاخ وست مینستر هر دو نهاد پارلمان بریتانیا را در خود جای داده است: مجلس عوام و مجلس اعیان. در ابتدا در سال 1016 ساخته شد و پس از آن که در سال 1834 سوزانده شد، دوباره بازسازی شد. در سمت راست خانه‌های پارلمان، بیگ بن قرار دارد. کاخ باکینگهام اقامتگاه رسمی سلطنت بریتانیا است. به این ترتیب، در حال حاضر مقر اداری و خانه ملکه الیزابت بود. مراسم تعویض پاسداران هر هفته دوشنبه، چهارشنبه، جمعه و یکشنبه ساعت 11 صبح برگزار می‌شود.

وین (Vienna) – اتریش

وین شهر بسیار زیبایی است. این شهر پایتخت اتریش (کشور آلپ) در اروپای مرکزی است. وین با تاریخی 2000 ساله توسط رومیان به عنوان استحکامات استراتژیک در امتداد رودخانه دانوب تاسیس شد.

در طول دو هزاره بعدی، وین در راس امپراتوری‌های قدرتمندی از جمله امپراتوری روم و اتریش-مجارستان قرار داشت. وین به‌عنوان یک مرکز فرهنگی در اروپای مرکزی، به‌خاطر اپراها، والس‌ها و موسیقی کلاسیک خود شهرت دارد.

زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید
زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید

این شهر همچنین بهترین مقصد برای همایش‌ها و کنگره‌های بین‌المللی است. در سرتاسر وین، مجموعه‌ای از پارک‌ها، باغ‌ها، کلیساها و کاخ‌ها را خواهید دید. برجسته‌ترین آنها عبارتند از Volksgarten (باغ مردم)، کلیسای جامع سنت استفان و کاخ شونبرون.

کلیسای جامع سنت استفان یک کلیسای جامع رومی و گوتیک است که در سال 1160 ساخته شده است. کلیسای جامع سنت استفان که بر فراز مرکز شهر قرار دارد، به عنوان نمادی از ماندگاری و میراث چند وجهی وین قد علم کرده است. وین آنقدر زیباست که یکی از شهرهای شایسته برای زندگی در اروپا و حتی جهان است.

کاخ شونبرون، زیباترین شهرهای اروپا

کاخ شونبرون که در دهه 1740 بازسازی شد، اقامتگاه تابستانی سلطنت هابسبورگ بود. امروزه این کاخ 1441 اتاقه یک مجموعه موزه و باغ است.

روتنبرگ (Rothenberg) – آلمان

روتنبرگ یکی از زیباترین و پر جنب و جوش شهرهای اروپا است. این شهر مکانی است که ظاهراً از صفحات افسانه گریمز بیرون آمده است و آن را به یکی از جادویی‌ترین و قرون وسطایی‌ترین مقاصد در آلمان و در کل اروپا تبدیل کرده است.

خانه‌های نیمه‌چوبی با رنگ‌آمیزی زیبا، خیابان‌های سنگفرش‌شده عجیب و دروازه‌ها و برج‌های شهر قرون وسطایی از جمله چیزهایی هستند که در بهترین شهر قرون وسطایی آلمان که به بهترین شکل حفظ شده‌اند، خواهید دید.

Rothenburg ob der Tauber یکی از برترین و زیباترین شهرهای اروپا است.
روتنبورگ اوب در تاوبر یکی از زیباترین شهرهای اروپاست.

همه چیز در شهر قدیمی به طرز قابل توجهی دست نخورده است و تصویری از زندگی قرن‌ها پیش را به تصویر می‌کشد. حتما از 220 پله به بالای تالار شهر بالا بروید. از آنجا، مناظر هوایی شگفت انگیز از Altstadt پاداش شما خواهد بود! Rothenburg ob der Tauber یکی از مقاصد برتر در امتداد جاده رمانتیک است، مسیری زیبا به طول 350 کیلومتر که از جنوب آلمان می گذرد.

در صورت امکان، یک شب بمانید، زیرا پس از خروج مسافران یک روزه، کل این شهر جمع و جور را برای خود خواهید داشت! اگر عاشق شهرهای قدیمی اروپا هستید، باید Rothenburg ob der Tauber را به لیست 2023 خود اضافه کنید.

بروژ (Bruges) – بلژیک

شهرهای باحال در اروپا با این شهر در اروپای غربی قابل مقایسه نیستند. بروژ یک شهر دیدنی در منطقه فلاندرز بلژیک است که همه باید از آن دیدن کنند. جالب اینجاست که بروژ یکی از اولین مقاصد گردشگری جهان بود. اینجا بود که گردشگران ثروتمند بریتانیایی و فرانسوی در نیمه دوم دهه 1800 به طور انبوه از آن بازدید می‌کردند.

نام آن از کلمه هلندی قدیمی “brugga” به معنای “پل” گرفته شده است. بروژ با انبوهی از کانال‌ها به “ونیز شمال” لقب گرفته است. به این ترتیب، بهترین شرایط برای شما این است که این نقاط دیدنی را با قایق ببینید.

زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید
زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید

مرکز شهر تاریخی بروژ، یک میراث جهانی یونسکو، شامل بسیاری از ساختمان‌های قرون وسطایی است که به‌طور قابل توجهی به خوبی حفظ شده‌اند. علاوه بر این، این مناظر شامل کلیسای بانوی ما و ناقوس بروژ است.

بروژ با معماری قرون وسطایی و کانال‌های قدیمی، جایگاه اول را در میان زیباترین شهرهای اروپا به دست آورده است. بروژ توسط آبراه ها و کانال ها پوشیده شده است.  بلفری در این شهر که در سال 1240 ساخته شد، به عنوان خزانه و برج دیدبانی برای مشاهده آتش استفاده می شد.

لوسرن (Lucerne) – سوئیس

لوسرن یک شهر کوچک در قلب مرکز سوئیس است. این شهر سوئیسی بین یک محیط آرام در کنار دریاچه و کوه‌های پوشیده از برف واقع شده است. لیستی از شهرهای زیبای اروپا بدون ذکر آن کامل نخواهد بود!

لوسرن با خیابان‌های پر جنب و جوش، خانه‌های رنگارنگ و پل‌های سرپوشیده‌اش جان می‌گیرد. بسیاری از ویژگی‌های قرون وسطایی لوسرن به قرن چهاردهم بازمی‌گردد. از جمله مهمترین آنها می‌توان به دیوار موزگ و پل چپل اشاره کرد.

خط افق لوسرن از دیوار Musegg.

خط افق لوسرن از دیوار Musegg.

لوسرن نه تنها مظهر دنیای قدیم است، بلکه دوزی از مدرنیته را نیز ارائه می‌دهد. مرکز فرهنگ و کنگره لوسرن مکانی شیک و مدرن است که جشنواره تابستانی و کنسرت‌ها در آن برگزار می‌شود. لوسرن همچنین یک مقصد محبوب برای خرید، خوردن و نوشیدن است. لوسرن به عنوان دروازه ورود به مناظر کوهستانی مرکزی سوئیس است که می توان در تمام فصول سال از آن بازدید کرد.

Kapellbrücke یا پل چپل یک پل چوبی سرپوشیده است که از روی رودخانه Reuss عبور می‌کند. پل چپل که در سال 1333 ساخته شد، یکی از قدیمی‌ترین پل‌های سرپوشیده چوبی جهان به حساب می‌آید.

ادینبورگ (Edinburgh) – اسکاتلند

گردآوری جالب‌ترین شهرهای اروپا بدون ذکر ادینبورگ کامل نمی‌شود. پایتخت اسکاتلند یک شهر تپه‌ای و فشرده با ساختمان‌ها و باغ‌های سنگی بسیار زیبا است. ادینبورگ مشرف به دریا است.

شهر قدیمی ادینبورگ یکی از زیباترین شهرهای اروپا است. همچنین یک شهر جدید با حال و هوای مفرح و جهان وطنی در دل خود دارد.

زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید
زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید

خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده تاریخی در همه جا پراکنده شده‌اند، اما برای دیدن فضایی پر جنب و جوش و مدرن که جمعیت جوان را به خود جذب می‌کند، لازم نیست راه زیادی بروید. از ساختمان‌های نئوکلاسیک دیدن کنید، از جشنواره‌های محلی لذت ببرید و از غذاهای محلی لذت ببرید.

طولی نمی‌کشد تا متوجه شوید که چرا ادینبورگ یکی از پربازدیدترین شهرهای اروپا است. مقاومت در برابر خیابان‌های سنگفرش شده عجیب ادینبورگ سخت است.

انسی (Annecy) – فرانسه

انسی یکی از آن مکان‌هایی است که باید مدام خود را نیشگون بگیرید تا از واقعی بودن آن مطمئن شوید. بازدیدکنندگان به معماری پر جنب و جوش و جذابیت کانال انسی جذب می‌شوند.

انسی که در کوه‌های آلپ فرانسه قرار دارد، به دلیل رودخانه‌ها و کانال‌هایی که از شهر قدیمی آن می‌گذرند، «ونیز آلپ» نامیده می‌شود. این یک سفر یک روزه عالی از ژنو است، اما توصیه می‌کنم حداقل چند شب را در اینجا بگذرانید تا در فضای آلپ غوطه‌ور شوید.

انسی یکی از زیباترین شهرهای اروپاست.

انسی یکی از زیباترین شهرهای اروپاست.

علاوه بر ساختمان‌های زیبای نقاشی شده این شهر که در کانال‌های آن قرار گرفته‌اند، انسی به‌خاطر منطقه آرام کنار آب‌ خود نیز محبوب است.

دریاچه انسی طعم بی‌نظیری به این شهر قرون وسطایی می‌بخشد، زیرا پر از قایق‌ها، پرندگان، مسیرهای پیاده‌روی است که همه با پس زمینه کوهستانی آن رنگ حماسی به خود می‌گیرد.

هامبورگ (Hamburg) – آلمان

هامبورگ شهری زیبا در شمال آلمان است که به خاطر پل‌ها و کانال‌هایش که هزاران عدد از آن‌ها وجود دارد، معروف است! در واقع هامبورگ پل‌ها و کانال‌های بیشتری نسبت به آمستردام و ونیز دارد! یکی از مناطق مورد علاقه من در هامبورگ منطقه اسپیچرشتات است.

این شهر یک سایت میراث جهانی یونسکو و بزرگترین منطقه انبار در جهان است. این ساختمان‌های آجری قرمز رنگ که بر روی پایه‌های چوبی ساخته شده‌اند، از زیباترین ساختمان‌هایی هستند که تا به حال دیده‌ام.

Deichstrasse در هامبورگ، آلمان
Deichstraße خانه برخی از قدیمی ترین خانه های هامبورگ است که قدمت آنها به قرن 17 و 18 باز می گردد. این یکی از معدود خیابان های هامبورگ قدیم است که پس از آتش سوزی بزرگ سال 1848 و بمباران های جنگ جهانی دوم باقی مانده است.

وقتی در مرکز شهر هستید، حتما از هامبورگ راتاوس (تالار شهر) بازدید کنید. این ساختمان باشکوه نزدیک به 650 اتاق دارد و 367 فوت (112 متر) ارتفاع دارد. قطعاً یکی از باشکوه‌ترین تالارهای شهری است که در اروپا دیده‌ام.

Rathaus میدانی پرجنب‌وجوش، غرفه‌های غذاخوری خیابانی، فروشگاه‌ها و دریاچه‌ای زیبا دارد. هامبورگ با معماری منحصربه‌فرد، موزه‌های جذاب و خط ساحلی، یکی از بهتزین شهرهای آلمان برای زتدگی است. هامبورگ همچنین یکی از زیباترین شهرهای اروپاست.

والنسیا (Valencia) – اسپانیا

والنسیا که در ساحل شرقی اسپانیا قرار دارد، سومین شهر بزرگ این کشور و یکی از زیباترین شهرهای اروپا است. والنسیا زادگاه پائلا و مرکز فرهنگی است که در آن گذشته با حال همزیستی دارد. والنسیا که به عنوان “شهر هنرها و علوم” شناخته می‌شود، دارای جاذبه‌های متنوع و نوآورانه و معاصر است.

قابل توجه‌ترین در میان آنها Ciutat de les Arts i les Ciències است. این مجموعه سرگرمی فوق مدرن شامل آکواریوم، افلاک نما، موزه علوم، مرکز هنرهای نمایشی و خانه اپرا است.

شهر هنرها و علوم یک جاذبه آینده نگرانه در والنسیا است.
شهر هنرها و علوم یک جاذبه آینده نگرانه در والنسیا است.
والنسیا یک شهر قدیمی یا Ciutat Vella نیز دارد. به خاطر معماری متمایز، کافه‌های عجیب و غریب و خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده‌اش مورد تحسین قرار گرفته است. در اینجا، شگفتی‌های رومی و گوتیک را با رنگ و بویی از نفوذ فرهنگ عربی خواهید دید. والنسیا همچنین یکی از بهترین شهرهای جهان است.

والنسیا توسط پارک توریا تقسیم شده است که 5 کیلومتر از بخش غربی شهر تا ساحل را در بر می‌گیرد. در طول مسیرهای متعدد پارک، زمین‌های بازی زیبا، مسیرهای دوچرخه‌سواری و باغ‌ها را کشف خواهید کرد. والنسیا با مناظر شهری متنوع و طبیعت دلپذیر خود یکی از زیباترین شهرهای اروپا است.

والنسیا یکی از زیباترین و زیباترین شهرهای اروپاست

Porta dels Serrans یا برج های Serrans شامل یکی از دروازه های اصلی است که دیوار شهر باستانی والنسیا را تشکیل داده است. برج های Serrans که بین سال های 1392 و 1398 ساخته شد، دروازه ای به Ciutat Vella یا شهر قدیمی است.

استانبول (Istanbul) – ترکیه

استانبول یکی از بهترین شهرهای باستانی در اروپا است که حفظ شده است. استانبول که در تنگه بسفر در جایی که آسیا با اروپا تلاقی می کند، زمانی شهر بندری محوری در امتداد جاده ابریشم بود.

گنجینه مناظر تاریخی، آن را به یکی از زیباترین شهرهای اروپایی تبدیل کرده است که ارزش دیدن در سال 2023 را دارد. استانبول بر روی تنگه بسفر خوش منظره قرار دارد که آسیا و اروپا را از هم جدا می‌کند.

زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید
زیباترین شهرهای اروپا برای بازدید

استانبول 15 میلیون نفر جمعیت دارد که آن را به بزرگترین شهر ترکیه و 5 شهر برتر جهان تبدیل می‌کند. با این حال، هنگامی که در مرکز تاریخی استانبول (سلطان احمد) قدم می‌زنید، از وسعت این شهر اطلاعی ندارید. بازار بزرگ استانبول بازاری عظیم است که سرشار از زندگی است. برخی از مناظر دیدنی استانبول عبارتند از: ایاصوفیه ، مسجد آبی و بازار بزرگ. بنابراین، شما باید هر یک از این توقف‌ها را در برنامه سفر استانبول خود قرار دهید.

استانبول علاوه بر مجموعه ای از جاذبه های تاریخی، یک مرکز فرهنگی و تفریحی در این منطقه است. شهر پر از مغازه‌ها، بارها و رستوران‌های پرجنب‌وجوش است. استانبول با تاریخی بیش از 2500 سال، واقعاً یک موزه در فضای باز است. و این موزه در فضای باز در لیست شما در سال 2023 قرار دارد!

هایدلبرگ (Heidelberg) – آلمان

هایدلبرگ شهر اصلی آلمان است. این شهر عجیب، تاریخی و پر از هویت است و مطمئناً آن را به یکی از زیباترین شهرهای اروپا تبدیل کرده است. هایدلبرگ مملو از مناظر و کارهای جالب است. ماجراجویی خود را در شهر قدیمی (Altstadt) آغاز کنید، جایی که ساختمان‌های قرون وسطایی را در اطراف خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده و میدان‌های پرجنب‌وجوش کشف خواهید کرد.

Marktplatz (میدان بازار) و Hauptstraße (خیابان اصلی) در مرکز همه فعالیت‌ها قرار دارند. هر یک از این مکان‌های دیدنی سرشار از زندگی و انرژی هستند. وقتی از شهر قدیمی به بالا نگاه می‌کنید، توسط قلعه هایدلبرگ که بالای سرتان قرار دارد، مسحور خواهید شد. قلعه هایدلبرگ که در قرن سیزدهم ساخته شده، ترکیبی جادویی از معماری گوتیک و رنسانس است.

افق زیبای هایدلبرگ.

افق زیبای هایدلبرگ.

برای دوستداران طبیعت، هایدلبرگ دو تجربه منحصربه‌فرد را ارائه می‌دهد. Philosophenweg یا پیاده‌روی فیلسوف، در بالای شهر، روبروی قلعه قرار دارد. این یک مکان عالی برای پیاده روی و افکار فلسفی است. در طول قرن‌ها، این مسیر پیاده روی زیبا منبع الهام هنرمندان و روشنفکران بوده است.

یکی دیگر از تجربه‌های برتر، به معنای واقعی کلمه، کوه Königstuhl است. این کوه خانه بسیاری از مسیرهای پیاده‌گردی خوش‌منظره، همچنین پارک تفریحی افسانه‌ای و  کافه جذاب است. Königstuhl مکانی عالی برای لذت بردن از هوای تازه و تمیز در حالی که در مناظر هایدلبرگ غوطه‌ور هستید است. هایدلبرگ از تاریخ و فرهنگ گرفته تا طبیعت و غذاهایش یکی از زیباترین شهرهای اروپاست.

کوتور (Kotor) – مونته نگرو

این شهر شبیه یک شهر کوچک است، اما زیبایی و جذابیت یک شهر پرجنب‌و‌جوش اروپایی را دارد. کلیسای جامع سنت تریفون یکی از دیدنی‌های برتر کوتور است. کوتور شهری در مونته نگرو است که توسط سنگری از کوه‌ها و خط ساحلی استتار شده است.

خلیج کوتور، یک آبراه است که کوتور را احاطه کرده است. این شهر یکی از زیباترین شهرهای اروپا است. منطقه طبیعی و فرهنگی-تاریخی کوتور در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این منطقه شامل شهر قدیمی، استحکامات آن و خلیج مجاور است.

کوتور نزدیک به 2000 سال است که بندر مدیترانه ای مورد توجه بوده است.

در شهر قدیمی کوتور، معماری قرون وسطایی را خواهید دید که قدمت آن به قرن‌های 12 و 14 برمی‌گردد. به طور خاص، کلیسای جامع سنت تریفون و کلیسای سنت لوک دو شاهکار معماری هستند که در دهه 1100 ساخته شده اند. یکی دیگر از جاذبه های برتر، قلعه سان جیووانی است، استحکاماتی در دامنه تپه با مناظر خیره کننده شهر و خلیج قابل مشاهده است.

از تورهای پیاده‌روی در باروهای قرون وسطایی گرفته تا سفرهای دریایی با قایق در اطراف خلیج، کوتور ترکیبی هماهنگ از جاذبه‌ها را ارائه می‌دهد. به این ترتیب، شایسته است در میان زیباترین شهرهای اروپا که در سال 2023 باید از آنها دیدن کنید، نام برده شود. همچنین یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین شهرهای قاره اروپا است.

بوداپست (Budapest) – مجارستان

عاشق بوداپست شدن، یکی از زیباترین شهرهای اروپا، آسان است. این شهر یک مقصد برتر در کنار رودخانه دانوب است که بسیار زیبا و پرطرفدار می باشد.

این شهر همچنین یکی از زیباترین شهرهای اروپای مرکزی برای بازدید است (برخی آن را اروپای شرقی نیز می‌دانند). در اینجا چند چیز وجود دارد که باید ببینید؛

بوداپست تجربه های حمام حرارتی را ارائه می دهد که مانند هیچ چیز دیگری وجود ندارد.
بوداپست تجربه های حمام حرارتی را ارائه می دهد که مانند هیچ چیز دیگری وجود ندارد.

ساختمان پارلمان مجارستان؛ ساختمانی نمادین بر روی رودخانه دانوب (بزرگترین سازه مجارستان). حمام حرارتی Széchenyi؛ بزرگترین حمام دارویی در اروپا (و احتمالاً در فید اینستاگرام خود زیاد آن را می بینید). کلیسای ماتیاس در میدان تثلیث مقدس در بوداپست. قلعه بودا؛ کاخ باروک که قدمت آن به اواسط دهه 1700 بازمی‌گردد.

سنگر ماهیگیر (Halaszbastya)؛ بخشی از قلعه بودا با یک تراس تماشای پانورامای شگفت‌انگیز از شهر. بوداپست با بسیاری از ساختمان‌های تاریخی و جاذبه‌های فرهنگی جذاب، بهترین شهر برای استراحت در قلب اروپا است.

ساختمان زیبای پارلمان بوداپست بر روی رودخانه دانوب.

ساختمان زیبای پارلمان بوداپست بر روی رودخانه دانوب.

بهترین زمان برای بازدید از شهرهای زیبای اروپا چه زمانی است؟

این واقعا بستگی به جایی دارد که می خواهید از آن بازدید کنید و اینکه در سفر خود به دنبال چه چیزی هستید. اگر می‌خواهید اروپا را در هوای گرم‌تر تجربه کنید، ممکن است بخواهید در ماه‌های ژوئن، جولای یا آگوست از آن دیدن کنید. اگر دماهای خنک تر و روزهای کوتاه تر را ترجیح می دهید، ممکن است بخواهید در پاییز یا زمستان از آن بازدید کنید.

فقط به خاطر داشته باشید که فصل اوج گردشگری در اروپا معمولاً از ژوئن تا آگوست است، بنابراین اگر به دنبال دوری از شلوغی هستید، ممکن است بخواهید از آن ماه‌ها اجتناب کنید. من شخصاً توصیه می‌کنم در ماه‌های شلوغ مانند آوریل، می، سپتامبر و اکتبر از این شهرهای اروپایی دیدن کنید.

چگونه می توانم در سفر به شهرهای زیبای اروپا پول پس انداز کنم؟

چند راه برای صرفه جویی در هزینه سفر خود به اروپا وجود دارد. یکی از گزینه‌ها پرواز به اروپا در فصل خارج از سفر است، زمانی که قیمت‌های پرواز و اقامت کمتر است. همچنین می توانید اقامت در شهرها یا شهرهای کوچکتر را در نظر بگیرید که نسبت به شهرهای بزرگتر و توریستی‌تر هزینه کمتری دارند. علاوه‌بر این، می‌توانید با انتخاب اقامتگاه‌های مقرون‌به‌صرفه، مانند خوابگاه‌ها یا اجاره‌های Airbnb و با خوردن غذاهای محلی، به‌جای خرید از رستوران‌های گران‌قیمت، در هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

برخی از مکان های دیدنی در زیباترین شهرهای اروپا کدامند؟

نقاط دیدنی بسیار زیبایی در اروپا برای دیدن وجود دارد، واقعاً بستگی به این دارد که از کدام شهرها بازدید می کنید. برخی از دیدنی های معروف عبارتند از برج ایفل در پاریس، کولوسئوم در رم و بیگ بن در لندن. در شهرهای دیگر، ممکن است بخواهید از مکان های دیدنی تاریخی مانند قلعه پراگ در جمهوری چک یا استاری موست در موستار دیدن کنید. و البته، قدم زدن در خیابان‌ها و میدان‌های جذاب شهر قدیمی را فراموش نکنید، که اغلب خانه برخی از زیباترین مکان‌های دیدنی اروپا هستند.

قلعه پراگ در میان افق رنگارنگ شهر بلند است.
قلعه پراگ در میان افق رنگارنگ شهر

چگونه می توانم زیباترین شهرهای اروپا را دور بزنم؟

چند گزینه مختلف برای گردش در شهرهای زیبای اروپا وجود دارد. یکی از گزینه‌ها استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، تراموا و مترو است. بسیاری از شهرها همچنین دارای برنامه های اشتراک دوچرخه هستند که می تواند راهی سرگرم کننده و دوستدار محیط زیستی برای کاوش باشد. اگر بین شهرها سفر می کنید، بهتر است که سوار قطار شوید یا ماشین کرایه کنید.



 الی گشت    

                تور کیش