جاهای دیدنی کشور کرواسی ، مقصدی رویایی در اروپا

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی کرواسی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی کرواسی آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به این کشور کوچک زیبا و بهشتی را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کرواسی (Croatia) با نام رسمی جمهوری کرواسی کشوری است واقع در منطقه بالکان اروپا (جنوب مرکزی اروپا) که از شمال با اسلوونی و مجارستان، از شمال شرقی با صربستان، از شرق با بوسنی و هرزگوین و از جنوب با مونته‌نگرو و دریای آدریاتیک هم‌مرز است. زاگرب پایتخت و بزرگترین شهر کرواسی است. مذهب رایج این کشور مسیحیت کاتولیک است و زبان رسمی آن زبان کرواتی و واحد پول این کشور کونا نام دارد.

شهرهای تاریخی و طبیعت بکر تنها بخشی از جاذبه‌ های گردشگری کرواسی به حساب می‌آیند. زاگرب، پایتخت پرشور کرواسی، با مجموعه‌ای از بهترین موزه‌ها، گالری‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید به‌تنها یکی از مهمترین جاهای دیدنی کرواسی است. و همه اینها در کنار سواحل زیبا و لنگرگاه‌های چندصد ساله‌ای است که مملو از ساختمان‌های سنگی دوره ونیزی با سواحل شنی هستند و به شما اجازه می‌دهند بتوانید از تفریحاتی مثل غواصی، اسکی روی آب و موج سواری لذت ببرید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دیدنی های کرواسی

شهر زاگرب – Zagreb

پایتخت کرواسی یعنی شهر زاگرب جزو پرطرفدارترین شهرهای دنیا و مقاصد سفر در اروپا می‌باشد. یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری زاگرب به عنوان پایتخت کرواسی منطقه شمال شهر آن است که به سبک قرون وسطا ساخته شده است. در اینجا محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی عبارتند از کلیسای جامع با معماری سبک نئو‌گوتیک با مناره‌های دوقلو و گنجینه‌ای از کلکسیون بزرگ آثار هنری مذهبی، پارلمان کرواسی، کلیسای سنت مارک با آن سقف کاشی‌کاری و رنگی معروفش، و برج قرن سیزدهمی لوترسکاک که می‌توانید از آن بالا بروید و از منظره زیبای شهر زیر پایتان لذت ببرید.

شهر دوبروونیک – Dubrovnik

شهر بندری و شیک دوبروونیک مانند یک موزه قرون وسطایی و پویا است. این شهر چند کلیسای زیبا و قدیمی دارد. از جالبترین ویژگی‌های معماری شهر دوبروونیک، پیاده روهای مرمری آن هستند که بر جذابیت این شهر افزوده است. هیچ گردشگری نیست که به کرواسی برود و از شهر دوبروونیک دیدن نکند. به دلیل زیبایی‌های منحصر به فرد این شهر لقب “مروارید آدریاتیک” را به آن داده اند. شما می‌توانید در شهر قدم بزنید، از جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنید و برای استراحت به کافی شاپ‌های زیبای آن بروید تا خستگی روزانه‌تان را با یک لیوان قهوه و نوشیدنی از تن به در کنید.

جاهای دیدنی کرواسی
جاهای دیدنی کرواسی

دیوارهای قدیمی بندر دوبرونیک – Walls of Dubrovnik

دوبرونیک پرزرق‌و‌برق‌ترین، پر است از جاهای شگفت‌انگیز از جمله شهر قدیمی که داخل دیواره‌های ضخیم قرون وسطایی محصور شده است. هرکس برای اولین بار به سیاحت این شهر می‌رود باید گشت‌وگذارش را با قدم زدن دور این دیوارهای قدیمی و محکم آغاز کند. در طول این گشت‌وگذار با قلعه‌ها، برج‌ها و توپ‌های قدیمی زیبایی مواجه خواهید شد. بعد از گشت زدن دور دیواره‌های بیرونی شهر می‌توانید از طریق دروازه معروف ستون‌دار که در سال 1537 ساخته شده و خودش یکی از زیباترین سازه‌های شهر است، وارد شهر قدیمی بشوید. از روی دیوار‌های بلند شهر می‌توانید از منظره حیرت‌انگیز سقف‌های خانه‌ها لذت ببرید.

ساحل دالماسی – Dalmatioan Coast

ساحل دالماسی بزرگترین خط ساحلی کرواسی است که طول آن تمام خاک کشور کرواسی به جز جزیره را آب را پوشش می‌دهد. اگر اهل طبیعت هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما زمان سفرتان را به بازدید از ساحل دالماسی کرواسی اختصاص دهید. با گذر از کنار صخره‌های عجیب و زیبای دالماسی می‌توانید شهرهای کوچک ساحلی کرواسی را ببینید و از مجموعه تاریخی دالماسی و شهر اسپیلیت بازدید کنید.

جاهای دیدنی کرواسی
جاهای دیدنی کرواسی

شهر هوار – Hvar

بسیاری از گردشگران تنها برای رفتن به جزایر دالماسی زیباست که به کرواسی سفر می‌کنند. در میان این جزایر اما شیک‌ترینشان شهر هوار است. شهر هوار یکی از مهمترین جاهای دیدنی کرواسی است که محل لوکس ترین هتل‌ها و بهترین رستوران‌های دریایی در سرتاسر کشور است. هوار به داشتن قایق‌های بادبانی زیاد معروف است. همچنین سلبریتی‌های معروف هم زیاد به این شهر سفر می‌کنند تا مثل بسیاری از گردشگران دیگر از سواحل زیبا و ورزش های آبی لذت ببرند. برای رفتن به هوار باید از شهر اسپلیت سوار کشتی بشوید.

جاهای دیدنی کرواسی
جاهای دیدنی کرواسی

شهر اسپلیت – Split

اسپلیت دومین بزرگترین شهر کرواسی بعد از پایتخت آن یعنی زاگرب است. این شهر در میان دیوارهای باستانی رومی کاخ دیوکلتیان بنا شده است. یکی از جالب‌ترین کارهایی که می‌توانید در اسپلیت انجام دهید دیدن از خرابه‌های نورپردازی شده شهر است. این خرابه‌ها در طول روز نیز میزبان بسیاری از کنسرت‌های موسیقی و برنامه‌های تفریحی دیگر هستند. منطقه قدیمی این شهر فقط مخصوص عبور و مرور پیاده‌هاست و توسط سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

کاخ دیوکلتیان – Diocletian’s Palace

کاخ دیوکلتیان در شهر اسپلیت که به گونه‌ای قرار گرفته تا بتواند بر گستره دریای آدریاتیک سیطره داشته باشد، توسط امپراتور رومی، دیوکلتیان ساخته شد. با نقشه مربعی‌اش این کاخ بیشتر شبیه یک قلعه است و در واقع پادگان شخصی امپراتور بوده است. کاخ دارای چهار دروازه بنایی است که دسترسی به سه‌ تا از آنها از طریق زمین امکان‌پذیر است و یکی مستقیما به آب دریا باز می‌شود. در‌ میان این دیوارها همچنین می‌توانید حیاط قوس‌دار باشکوهی را ببینید که که کلیسای جامع سنت دومینوس را با آن برج ناقوس زیبایش در خود جای داده است.

جاهای دیدنی کرواسی
جاهای دیدنی کرواسی

ساحل شاخ طلایی (ساحل زلاتنی رات) – Golden Horn Beach

بیشترین عکس‌هایی که از یک ساحل در کرواسی گرفته می‌شود مربوط به ساحل شاخ طلایی است. این ساحل شگفت‌انگیز که در منطقه بُل، واقع در ساحل جنوبی براک قرار گرفته از سنگ‌ریزه‌های بسیار کوچکی تشکیل شده که 500 متر در امتداد ساحل و به داخل دریا کشیده شده‌اند. این ساحل یکی از بهترین سواحل کل قاره اروپا است و حرارت آب در‌آنجا به اندازه کافی گرم هست که از ماه ژوئن تا سپتامبر مناسب شنا باشد. حرارت تابش آفتاب این ساحل به‌قدری است که خیلی از مردم حتی می‌توانند در ماه‌های می و اکتبر هم در ساحل آفتاب بگیرند! منطقه براک که ساحل شاخ طلایی در آن واقع شده با کشتی از شهر اسپلیت در دسترس است.

جاهای دیدنی کرواسی
جاهای دیدنی کرواسی

ساحل برلا – Brela Beach

ساحل برلا یکی از زیباترین و رویایی‌ترین سواحل کشور کرواسی است که در ساحل ماکارسکا ریویرا و در نزدیک ساحل زلاتنی قرار دارد. آب این ساحل به قدری زلال است که اگر از بالا به آن نگاه کنید می‌توانید جزئی‌ترین سنگ‌های زیر آب را به راحتی مشاهده کنید. در این ساحل پلاژها و تفرجگاه‌های مختلفی ساخته شده است تا گردشگران بتوانند علاوه بر تفریح از آن برای اقامت استفاده کنند. در سال 1968 میلادی عنوان “قهرمان آدریاتیک” به این منطقه تعلق گرفت چون توانست رکورد جذب گردشگران را از آن خود کند.

پارک ملی ملیت – Mljet Island National Park

در منتهی الیه جنوب شرقی دریای آدریاتیک در منطقه دالماسی جزیره ملیت قرار دارد. ملیت در واقع یک منطقه حفاظت شده و پارک ملی کرواسی محسوب می‌شود. پارک ملیت میان دو دریاچه ی آب شور قرار دارد و به همین علت بستر خوبی برای زندگی انواع آبزیان آب شور است و مناظر جنگلی و ساحلی بسیار زیبایی دارد. یکی از محبوب‌ترین تفریحات در پارک ملیت کرواسی دوچرخه سواری در میان جنگل‌ها و یا پیاده روی در سواحل شفاف و آرام آن است. به جز طبیعت زیبای منطقه دو مکان دیدنی تاریخی در این پارک وجود دارند که یکی صومعه بندیکتی و دیگری نمازخانه‌ی کوچک آن است.

جزیره کورچولا – Korčula

شهر زیبای کورچولا ، یک شهرک اصلی در جزیره‌ای به همین نام در دالماسی جنوبی است که به زیبایی روی یک شبه‌جزیره کوچک بنا شده است. این شهرک که با دیواره‌ها و برج‌های قرون وسطایی محافظت می‌شود دارای ممنوعیت تردد خودرو است. این شهر که مملو از ساختمان‌های سنگی مجلل است در زمانی ساخته شده که کرواسی تحت قوانین دوره ونیزی بوده است. جذاب‌ترین مکان های دیدنی کورکولا از جمله خانه مارکو پولو است. اگر مایلید یک تجربه تکرارنشدنی را در کورکولا پشت سربگذارید بهتر است با کشتی یا قایق به مرکز قدیمی شهر بروید. می‌توانید این قایق‌ها را هر روزه از شهر اسپلیت یا فقط در تابستان‌ها از شهر دوبرونیک کرایه کنید.

جاهای دیدنی کرواسی
جاهای دیدنی کرواسی

شبه جزیره ایستریا – Istria Peninsula

شبه‌جزیره ایستریا بزرگترین شبه‌جزیره دریای آدریاتیک است که با داشتن منظره‌های شهری زیبا، روستاهای قدیمی بر روی تپه‌ها و باغ‌های انگور فوق‌العاده که رقیب اصلی منطقه «توسکانی» (Tuscany) ایتالیا است به جاذبه گردشگری مهمی در کرواسی تبدیل شده است. بزرگترین شهر این شبه جزیره پولا (Pula) نام دارد که گذشته فرهنگی قوی دارد. شهر زیبای دیگر «رووینی» (Rovinj) است که با خانه‌های رنگارنگ و زیبا و بناهای تاریخی قرون‌وسطایی گردشگران را مجذوب خود می‌کند.

آمفی تئاتر پولا – Pula Arena

آمفی تئاتر پولا، سومین سازه شبه استادیوم بزرگ بازمانده از دوران امپراطوری روم و یکی از بهترین سازه های باستانی حفظ شده در کرواسی متعلق به دوران رومی هاست. پولا آرنا در قرن اول میلادی ساخته شده و بیش از ۲۶۰۰۰ تماشاگر را در خود جای می داد. امروزه، پولا آرنا، یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری کشور کرواسی است که برای برگزاری فستیوال ها و اجراهای هنری متعدد در ماه های تابستان مورد استفاده قرار می گیرد.

شهر رووینی – Rovinj

شهر رووینی به‌ عنوان یکی دیگر از جاهای دیدنی کرواسی در شمال‌غربی این کشور در شبه‌جزیره ایستریا واقع شده‌ است. بخش کنار دریایی شهر رووینی که معماری سبک ونیزی دارد از خانه‌های پاستیلی رنگ تشکیل شده که دارای اسکله‌های کوچک ماهیگیری هستند. در ارتفاع تپه این شهر هم کلیسایی قرار دارد که برج ناقوس باشکوهش از تمام سطح شهر پیداست. در کنار ساحل‌های شنی، اصلی‌ترین جاذبه گردشگری رووینی موزه طبیعی باتانا در کنار دریاست. همچنین هتل‌های مجلل، رستوران‌های دریایی و گالری‌های زیادی در این شهر وجود دارند.

جاهای دیدنی کرواسی
جاهای دیدنی کرواسی

شهر تروگیر – Trogir

تروگیر که یکی از مهمترین جاهای دیدنی کرواسی به‌حساب می‌آید در سواحل دالماسی واقع شده است. بخش کنار دریای تروگیر یکی از دلچسب‌ترین مقاصد گردشگری برای گذراندن یک آخر هفته رویایی است. علاوه بر هتل‌های درجه یک، تعداد زیادی رستوران غذاهای دریایی و مغازه‌های سوغات فروشی در تروگیر حضور دارند. وقتی در کوچه و خیابان‌های تروگیر راه می‌روید انگار دارید در دل تاریخ قدم می‌زنید. این فضای تاریخی مبهوت کننده به تنهایی یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است. از نمونه‌های درخشان معماری سبک رومانتیک و رنسانسی این شهر می‌توان به کلیسای جامع تروگیر، کاخ سیپیکو و کلیسای سنت پیتر اشاره کرد.

شهر رییکا – Rijeka

شهر جذاب رییکا که معمولا مکانی ایده‌آل برای گذراندن آخر هفته گردشگران سواحل دالماسی است، قطعا ارزش آن را دارد که در فهرست مکان های دیدنی کرواسی قرار بگیرد. علاوه بر مزیت خلوت بودن، این بندر مهم جاذبه‌های زیادی دارد و فعالیت‌های تفریحی زیادی هم می‌توانید در آن انجام دهید. از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این شهر قدم زدن روی سنگفرش‌های کهنه‌ای است که آجر به آجرشان مملو از حال‌وهوای تاریخی است. همچنین در رییکا فروشگاه‌ها و مغازه‌های زیادی را خواهید دید که بنای هر کدام مربوط قرن هجدهم است. اگر به رییکا رفتید حتما به کاخ ترزا که در قرن سیزدهم بالای شهر ساخته شده سری بزنید.

شهر شیبنیک – Šibenik

شهر تاریخی شیبنیک که تاریخش به قرن یازدهم برمی‌گردد، یکی از جاهای دیدنی خلوت کرواسی است. شیبنیک مرکز سیاسی، آموزشی، توریستی و صنعتی شهرستان شیبنیک-کنین در جنوب کرواسی می‌باشد. این شهر که به ثبت یونسکو رسیده است در کنار آرامش و خلوتی امکان فعالیت‌های تفریحی زیادی را پیش‌روی شما قرار می‌دهد.

جاهای دیدنی کرواسی
جاهای دیدنی کرواسی

شهر زادار – Zadar

شهر قدیمی زادار که مخصوص عابران پیاده است در یک شبه‌جزیره کوچک ساخته شده که در سواحل دالماسی کرواسی قرار گرفته است. اما بهترین جاذبه‌های گردشگری زادار کلیساهای سبک رومی و قدیمی آن است که اکثر آنها در بین قرن نهم و سیزدهم ساخته شده‌اند. این کلیساها پر از آثار هنری و نقاشی‌های مذهبی هستند که به نوبه خود گنجینه‌هایی طلایی به‌حساب می‌آیند. براساس گفته «آلفرد هیچکاک» شهر زادار زیباترین غروب خورشید را در جهان، حتی زیباتر از غروب خورشید در جزیره «کی وست» (Key West) در فلوریدا را دارد.

جزایر ویس کرواسی – Vis island

شمالی ترین منطقه ساحلی کرواسی جزایر ویس نام دارند که از چندین جزیزه تشکیل شده و از مزارع زیتون و تاکستان پوشیده شده است. این جزایر زیبا آرامشی مثال زدنی دارند و رستوران‌های عالی و شیک آن برای گردشگران شکم دوست تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود. سبک معماری این رستورانها غالبا شبیه ونیز ایتالیاست که در آنها غذاهای سنتی کرواسی در کنار غذاهای بین المللی و اروپایی سرو می‌شود.

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک – Plitvice Lakes National Park

یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی کرواسی دریاچه‌های پلیتویک در پارک ملی است. این پارک مجموعه‌ای از جنگل‌های استپی روی تپه ماهورهاست که با شانزده دریاچه زمردی-آبی احاطه شده. هرکدام از این دریاچه‌ها درواقع آبگیرهای بسیار زیبایی هستند که از طریق شبکه‌ای از آبشارهای باریک و شگفت‌آور به داخل همدیگر می‌ریزند. شبکه‌ای از پیاده‌روها و پل‌های چوبی دور و داخل پارک قرار گرفته‌اند تا بتوانید به‌ آسانی در این مکان رویایی قدم بزنید. همچنین بلیط ورودی این پارک شامل قایق‌سواری روی دریاچه هم می‌شود.

جاهای دیدنی کرواسی
جاهای دیدنی کرواسی

پارک ملی کورناتی – National Park Kornati

مجمع‌الجزایر كورناتی شامل 89 جزیره پراکنده، در اندازه‌های بزرگ و کوچک و با مساحتی حدود 320 کیلومتر مربع به طول 35 کیلومتر و عرض 13 کیلومتر یکی دیگر از جاهای دیدنی کرواسی است. این جزایر صخره‌ای به خاطر خاک خشکی که حاصلخیزی کمی دارد معمولا خالی از سکنه هستند. هرچند که تعدادی کلبه‌های ابتدایی سنگی در اینجا و آنجای آن وجود دارند. اگرچه این کلبه‌ها به عنوان سرپناهی برای ماهیگیران این منطقه ساخته شده بودند، اما امروزه از آنها به منظور استراحتگاه‌های مسافری و رستوران‌های فصلی استفاده می‌شود.

مزارع زیتون کرواسی

آب‌وهوای مدیترانه‌ای سواحل کرواسی آن را تبدیل به منطقه ایده‌آلی برای پرورش درختان زیتون کرده است. روغن زیتون کرواسی از بهترین‌های این صنعت است ولی به دلیل اینکه بیشتر این مزارع به صورت خانوادگی اداره می‌شوند و سرمایه‌گزاری و بازاریابی در آن بسیار کم است کمتر شناخته شده‌اند. آن‌ها به بهترین روش ممکن و با دقت بسیار طعم اصل زیتون را حفظ می‌کنند تا با بهترین کیفیت ممکن همراه باشد. درب مزارع زیتون بر روی گردشگران باز است و آن‌ها می‌توانند از این مزارع دیدن کنند و حتی به محلیان برای چیدن زیتون کمک کنند و از این تجربه لذت ببرند.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨