دیدنی های ویلنیوس ، پایتخت کشور لیتوانی | Vilnius

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاذبه های گردشگری ویلنیوس 

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاذبه های گردشگری ویلنیوس آشنا خواهیم کرد. پس اگر قصد سفر به پایتخت زیبای کشور لیتوانی را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ویلنیوس (Vilnius) پایتخت و بزرگترین شهر کشور لیتوانی است. ویلنیوس یک مرکز شهر تاریخی دارد و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های این بخش از اروپا در این شهر قرار گرفته است. ویلنیوس در سال ۲۰۰۹ به همراه لینتز پایتخت فرهنگی اروپا شد. ویلنیوس را اورشلیم شمال، و آتن لیتوانی نیز لقب داده‌اند. نام این شهر از نام رودخانه ویلنیا گرفته شده‌ است.

ویلنیوس یکی از زیباترین و قدیمی ترین شهرهای اروپا است که به عروس دریای بالتیک در اروپا مشهور است. این شهر دیدنی، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. ویلنیوس یکی از زیباترین شهرها و پایتخت ها در میان کشورهای حوزه بالتیک است. پس اگر قصد سفر به این کشورها را دارید، بازدید از ویلنیوس را از دست ندهید. در ادامه با دیدنی های این شهر زیبا آشنا می شویم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دیدنی های ویلنیوس

مرکز تاریخی ویلنیوس – Vilnius Old Town

بدون شک یکی از زیباترین و جذاب ترین جاذبه های این شهر، مرکز تاریخی ویلنیوس است، جایی  در کنار تلاقی دو رودخانه مهم شهر و پر از گنجینه های قرون وسطایی بناهای گوتیک و نئوکلاسیک. محله قدیمی ویلنیوس در سایت میراث جهانی قرار دارد و در دنیا به داشتن بناهای تاریخی، میدان های سنگ فرش شده، قلعه ها و کلیساهای جذاب معروف است. در این محله هتل ها و رستوران های مجلل در کنار کافه ها و غذاخوری ها ترکیبی از مدرنیته و جهان کلاسیک را به نمایش گذاشته اند.

جاذبه های گردشگری ویلنیوس 
جاذبه های گردشگری ویلنیوس

کاخ دوک بزرگ – Palace of the Grand Dukes

کاخ دوک بزرگ لیتوانی کاخی در شهر ویلنیوس است. در اصل در قرن پانزدهم برای حاکمان دوک بزرگ لیتوانی و پادشاهان آینده لهستان ساخته شد. این کاخ، که در قلعه پایینی ویلنیوس واقع شده است، در طول سالها تکامل یافته و در طول قرن 16 و اواسط قرن 17 رونق داشته است. این کاخ به مدت چهار قرن مرکز سیاسی، اداری و فرهنگی کشورهای مشترک المنافع لهستان و لیتوانی بود. در سال 1801 تخریب شد. کار بر روی یک کاخ جدید در سال 2002 در محل ساختمان اصلی آغاز شد و تکمیل آن 16 سال به طول انجامید. در سال 2018 این کاخ به سبک رنسانس بازسازی شد تا با کلیسای جامع ویلنیوس مطابقت داشته باشد.

کاخ ریاست جمهوری لیتوانی – Office of the President of the Republic of Lithuania

کاخ ریاست جمهوری لیتوانی، واقع در شهر قدیمی ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، دفتر رسمی و محل اقامت رسمی رئیس جمهور لیتوانی است. این کاخ با معماری منحصر به فرد خود یکی از دیدنی های این شهر محسوب می شود.

جاذبه های گردشگری ویلنیوس 
جاذبه های گردشگری ویلنیوس

برج تلویزیون ویلنیوس – Vilnius TV Tower

برج تلویزیونی ویلنیوس یک برج 326.5 متری است که در ناحیه کوچک کارولینیسک ویلنیوس، لیتوانی قرار دارد. این برج بلندترین ساختمان در لیتوانی است و متعلق به مرکز رادیو و تلویزیون SC لیتوانی است. این برج به نمادی در شهر ویلنیوس تبدیل شده است.

کلیسای جامع ویلنیوس – Vilnius Cathedral

معماری کلیسای جامع ویلنیوس یکی از زیباترین ساختمان های درون شهر است که معماری آن به صورت کلاسیک و یکی از مهم ترین آثار تاریخی لیتوانی میباشد. معماری این کلیسا به صورت معابد قدیمی یونان است و در طول مدت سال های بسياري ابهت آن در جذب گردشگر بسیار پررنگ بوده است.

جاذبه های گردشگری ویلنیوس 
جاذبه های گردشگری ویلنیوس

کلیسای سنت آن – St. Anne’s Church

یکی از جذاب ترین بناهای محله قدیمی ویلنیوس کلیسای سنت آن می باشد که شاهکاری از اواخر دوره گوتیک به شمار می رود و بیش از ۵۰ سال است که بدون ذره ای تغییر پابرجا مانده و به نماد ویلنیوس تبدیل شده است. در کنار این کلیسا برج ناقوسی به سبک گوتیک وجود دارد که در قرن ۱۹ ساخته شده است.

کلیسای سنت پیتر و سنت پائول – Church of St. Peter and St. Paul

کلیسای سنت پیتر و سنت پائول یک کلیسای کاتولیک رومی است که در محله Antakalnis شهر ویلنیوس، لیتوانی واقع شده است. این مرکز یک مجموعه صومعه ای است. این کلیسا یکی از جاذبه های دیدنی شهر ویلنیوس است.

جاذبه های گردشگری ویلنیوس 
جاذبه های گردشگری ویلنیوس

تالار شهر ویلنیوس –  Vilnius Town Hall

این تالار توسط استوکا گوسویسیوس Stuoka- Gucevicius ساخته شده است و تاکنون هم از مهم ترین مرکز فعالیت های تجاری، جشنواره ها، جشن و ديگر فعالیت های فرهنگی در ویلنیوس است. زمان ساخت این بنا به سال ۱۴۳۲ بازمی گردد.

دروازه داون – Gate of Dawn

در قرون وسطی در اطراف شهر ویلنیوس دیواری دفاعی ساخته شده بود که ۹ دروازه داشت و روی آن ها نقش و نگار زیبایی نقش بسته بود. امروز از آن دروازه ها فقط دروازه داون به جای مانده است چون قسمت زیادی از این دیوار دفاعی در سال ۱۷۹۹ در حمله روس ها از بین رفت.

جاذبه های گردشگری ویلنیوس 
جاذبه های گردشگری ویلنیوس

بنای یادبود سه صلیب – Three Crosses Monument

سه صلیب یک بنای برجسته در ویلنیوس، لیتوانی، بر روی تپه سه صلیب است، که در اصل با نام تپه طاس در پارک کالنای شناخته می شد. طبق افسانه ای که منبع آن در برخی رویدادهای تاریخی یافت می شود، هفت برادر فرانسوی در بالای این تپه سر بریده شدند.

موزه ملی لیتوانی – National Museum of Lithuania

موزه ملی لیتوانی، در سال ۱۹۵۲ در شهر ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، تاسیس شد. از آن زمان میلیون ها گردشگر از این موزه دیدن کرده اند. این موزه بزرگ ترین میراث فرهنگی تاریخی در کشور می باشد و علاقمندان به تاریخ را حتما راضی می کند.

جاذبه های گردشگری ویلنیوس 
جاذبه های گردشگری ویلنیوس

قلعه گدیمیناس – Gediminas Castle Tower

قلعه گدیمیناس که در سال ۱۲۳۰ میلادی احداث شد، از معروف ترین قلعه های کشور لیتوانی است که در شهر ویلنیوس قرار گرفته است. منظره ی شبانه ی این قلعه تاریخی و دیدنی، شما را عاشق خود خواهد کرد.

قلعه تراکای – Trakai Island Castle

در فاصله ۳۰ کیلومتری از شهر ویلنیوس، قلعه ای به نام قلعه جزیره تراکای قرار گرفته است که تنها قلعه ساخته شده در آب در اروپای شرقی می باشد. این قلعه مربوط به قرن ۱۴ می باشد. این بنا در حالی که معماری بسیار ساده ای دارد اما، در قرن ۱۵ میلادی مقاوت استحکامات را به خوبی نشان داده است. از این قلعه نیز در زمینه معماری دفاعی، به عنوان یک شاهکار یاد می شود. فلعه تراکای در دوره حکومت شوروی مورد بازسازی قرار گرفته است.

جاذبه های گردشگری ویلنیوس 
جاذبه های گردشگری ویلنیوس

باغ برناردین – Bernardine Garden

باغ برناردین یکی از پارک‌های عمومی در کشور لیتوانی و در شهر ویلنیوس است که در کرانه رود ویلینا قرار دارد و مساحت آن در حدود 9 هکتار است. این پارک محل برگزاری بسیاری از جشنواره‌هاست. علاوه بر آن یکی از پارک های محبوب برای گذران وقت در عصرهای خوش آب و هوای این شهر است.

دیوار کاشی ها

دیدن دیوار کاشی ها در خیابان لیتراتو را از دست ندهید. دیواری پر از قطعه های کاشی و نصف قوری های چسبیده به آن، که برای بزرگداشت شاعران و نویسندگان لیتوانیایی ساخته شده است.

جاذبه های گردشگری ویلنیوس 
جاذبه های گردشگری ویلنیوس

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨