جاهای دیدنی پاریس ، پایتخت فرانسه | Paris

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی پاریس

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی پاریس آشنا خواهیم کرد. پس اگر قصد سفر به شهر زیبای پاریس را دارید و به دنبال رزرو بلیط هواپیما پاریس هستید می توانید با خیال راحت بلیط مد نظر خود را از وب سایت فلایتیو رزرو کنید.

پاریس ، پایتخت کشور فرانسه، مرکز و یکی از شهرستان‌های ناحیه ایل-دو-فرانس است. رود سن از میان این شهر می‌گذرد. پاریس یکی از شهرهای پیشروی جهان در زمینه‌های اقتصاد، فرهنگ، هنر، سیاست، تحصیل، تفریحات، مد و علم است.

پاریس از شناخته‌شده‌ترین مقصدهای گردشگران جهان است. سالانه حدود ۴۵ میلیون نفر توریست از پاریس دیدن می‌کنند. تعداد زیادی از آثار دیدنی، موسسات و پارک‌های مشهور جهان در این شهر قرار دارند. پاریس همچنین با دارا بودن ۴۷۸٬۰۰۰ درخت سرسبزترین پایتخت اروپا شناخته شده‌ است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


برج ایفل – Eiffel Tower

تصور پاریس و حتی فرانسه بدون ایفل محال است. ایفل ۳۲۴‌متری با آن صف‌های عریض و طویل بازدید‌کنندگانش، بلند‌ترین ساختمان در پاریس و یکی از پر‌بازدید‌ترین بنا‌های یادبود در جهان است. «گوستاو ایفل» این شاهکار را طی سال‌های ۱۸۸۷-۱۸۸۹ به مناسبت نمایشگاه جهانی و یادبود صدمین سال انقلاب فرانسه ساخت که بعد‌ها به نماد فرانسه تبدیل شد. دو طبقه‌ اول را با پله هم می‌توانید بروید اما برای طبقه‌ سوم که صف‌های بلند‌تری هم دارد باید از آسانسور استفاده کنید. قدم زدن در بالای آشناترین برج دنیا و گرفتن عکس‌های رنگارنگ از پاریس و پیچ‌و‌خم رود سن تجربه‌‍ای‌ست که می‌ارزد به خاطرش صف‌های طولانی را تحمل کنید. از ایستگاه متروی «بیر‌هاکیم» می‌توانید به ایفل برسید.

جاهای دیدنی پاریس
جاهای دیدنی پاریس

موزه لوور – Louvre Museum

موزه‌ لوور با آن هرم شیشه‌ای معروفش، بهشت موعود عاشقان تاریخ و هنر است؛ مشهور‌ترین و پربازدید‌ترین موزه‌ جهان که بیش از ۳۵۰۰۰ اثر هنری، از دوران پیش از تاریخ تا کنون، در هشت بخش مختلف در آن نگهداری می‌شود. دیدن لبخند ژوکوند مونالیزا، لوح «حمورابی»، تکه‌هایی از تخت جمشید و کتیبه‌ داریوش از کاخ آپادانای شوش حتما هیجان‌زده‌تان خواهد کرد؛ بگذریم از اینکه بنای موزه خودش چقدر تماشایی و با‌شکوه است. بازدید از لوور وقت زیادی می‌برد؛ فقط ۶۰ هزار متر‌مربع فضای گالری‌هایش است، پس حتما کفش راحت بپوشید و از قبل برنامه‌ریزی کنید. پشت موزه باغ زیبای «تویلری» ا‌ست و روبروی باغ هم میدان «کنکورد» قرار گرفته. از متروی پلس رویال- موزه د ‌لوور می‌توانید به موزه برسید.

جاهای دیدنی پاریس
جاهای دیدنی پاریس

باغ‌ لوکزامبورگ – Jardin du Luxembourg

هیچ‌چیز بهتر از «باغ‌ لوکزامبورگ»، پاریس واقعی را توصیف نمی‌کند. این باغ‌ دوست‌داشتنی یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها در بین خود پاریسی‌هاست. بعضی‌ مردم هنگام غروب بساط پیک‌نیک پهن می‌کنند و از مناظر آنجا لذت می‌برند. بچه‌ها در هر سنی قایق‌هایشان را در حوض بزرگ پشت مجلس سنا به مسابقه می‌گذارند یا در زمین بازی مشغول بازی می‌شوند. یکی از قدیمی‌ترین چرخ‌وفلک‌های شهر اینجا قرار دارد. مسیر دو و پیاده‌روی جذابی نیز در باغ‌های لوکزامبورگ وجود دارد. همه‌چیز برای گذراندن یک عصر دل‌انگیز در این مکان دیدنی فراهم است. فراموش نکنید از موزه‌ی مشهور لوکزامبورگ نیز دیدن کنید.

جاهای دیدنی پاریس
جاهای دیدنی پاریس

 کلیسای نوتردام – Notre-Dame de Paris

کلیسایی عظیم در قلب پاریس و نزدیک رود سن که ساختش دو قرن، از ۱۱۶۳ تا ۱۳۴۵ میلادی، طول کشیده و زمانی بزرگترین کلیسای اروپا بوده. اسم کلیسا و فضای عجیب و جادویی‌اش بی‌اختیار ما را یاد گوژ‌پشت نوتردامِ ویکتور هوگو می‌اندازد؛ ناقوس‌زنی که در برج‌های دوقلوی ۶۹‌متری این کلیسا زندگی می‌کرده. نوتردام با آن مجسمه‌های چوبی کوچک و بزرگ و ناقوس‌های غول‌آسایش، شاهکار معماری گوتیگ فرانسوی است؛ بزرگترین ناقوسش ۱۳ تن وزن دارد و سالی چند بار، از جمله در ۱۱ نوامبر، سال‌روز پایان جنگ جهانی اول، به صدا در می‌آید. این کلیسا پربازدید‌ترین مکان دیدنی بدون بلیط در پاریس است که سالی ۱۳ میلیون نفر برای تماشایش می‌آیند. از ایستگاه متروی «سیتی» به راحتی می‌توانید به نوتردام بروید.

جاهای دیدنی پاریس
جاهای دیدنی پاریس

طاق پیروزی – Arc de Triomphe

یکی از مشهورترین جاهای دیدنی پاریس طاق پیروزی است. طاق پیروزی در سال ۱۸۰۶ میلادی به عنوان یادبودی برای نبردهای پیروزمندانه ناپلئون بناپارت ساخته شد. آرک دو تریومف با ارتفاع ۵۰ متری و عرض ۴۵ متری بزرگترین طاق جهان است. طاق پیروزی یادآور سربازانی است که جان خود را در راه فرانسه فدا کرده‌اند. روی دیوارهای طاق نام فرمانده‌های ارتش فرانسه وهمچنین اشکال مردان و زنان که برهنه در حال مبارزه با ارتش آلمان هستند حک شده است. زیر طاق آرامگاه یکی از سربازان گمنام جنگ جهانی اول است که به یادش همیشه آتشی در آنجا روشن می شود. این بنا در میدان «شارل دوگل» و در انتهای غربی شانزه‌لیزه قرار گرفته و مرکز محور تاریخی پاریس محسوب می‌شود.

جاهای دیدنی پاریس
جاهای دیدنی پاریس

خیابان شانزه‌لیزه – Champs-Elysées

مشهور‌ترین خیابان پاریس، فرانسه و شاید حتی جهان؛ بلواری در شمال غرب پاریس به طول ۱۹۱۰ متر که با کافه‌ها، سینما‌ها، مغازه‌های رویایی و بوتیک‌های پر زرق و برقش، آشنای همه‌ مردم دنیا‌ست. شانزه‌لیزه بهشت مد و خرید است، آن هم از نوع سوپرلوکسش: گران‌ترین برند‌های جهان از جمله لویی‌ویتون، شنل و کارتیه اینجا جمع شده‌اند و بزرگترین فروشگاه آدیداس جهان هم همین‌جا‌ست. این خیابان بخش مهمی از محور تاریخی پاریس است؛ از یک طرف به میدان شارل دوگل با بنای معروف طاق پیروزی منتهی می‌شود و از طرف دیگر به میدان کنکورد و باغ تویلری. شانزه‌لیزه از اواخر نوامبر تا اوایل ژانویه با چراغانی محشر کریسمس توصیف‌ناپذیر می‌شود؛ بی‌دلیل نیست که فرانسوی‌ها آن را «زیبا‌ترین خیابان جهان» می‌نامند.

جاهای دیدنی پاریس
جاهای دیدنی پاریس

میدان کنکورد – Place de la Concorde

میدان کنکورد بین سال‌های ۱۷۵۵ تا ۱۷۷۵ توسط معمار شاه لوئیس پانزدهم ساخته شده است. این میدان هشت‌ضلعی زیبا در قلب پاریس قرن ۱۸ قرار دارد. میدان کنکورد با ابعاد شگفت‌انگیز، یکی از زیباترین میدان‌های شهر است. اینجا محل وقوع چندین رویداد تاریخی مهم بوده است، از جمله اعدام شاه لوئیس شانزدهم و مسیر پیروزی ناپلئون. این میدان چشم‌انداز زیبایی بر مسیر پیروزی به سمت طاق پیروزی و Défense، همچنین به سمت لوور و Madeleine دارد. در مرکز آن، ستون هرمی شکل سنگی مصری قرار دارد که توسط نایب‌السلطنه‌ی مصر به چارلز دهم تقدیم شده بود.

جاهای دیدنی پاریس
جاهای دیدنی پاریس

موزه‌ اورسی – Musée d’Orsay

این موزه در ایستگاه قطار هنرهای زیبای پاریس، خانه‌ی آثار فاخر نقاشی و مجسمه است. گالری‌های موزه به‌تازگی تعمیر شده‌اند و کلکسیونی از بزرگ‌ترین مجموعه‌‌ی آثار هنرمندان سبک امپرسیونیست‌، مثل سزان، مونه، ون‌گوگ، مانه، دگا و بسیاری دیگر را در خود جای داده است. در موزه‌ی اورسی یک رستوران عالی از ایستگاه قطار پیشین و دو کافه‌ی خوب وجود دارد که اوقات خوشی را برای بازدیدکننده‌ها فراهم می‌کند. راهنمای تور موزه نیز هر روز به زبان انگلیسی دردسترس است.

جاهای دیدنی پاریس
جاهای دیدنی پاریس

کاخ ورسای – Versailles Palace

کاخ ورسای کار خود را به عنوان مکانی برای شکار سلطنتی آغاز کرد، اما کمی بعد به دادگاه پادشاه تبدیل شد. کاخ ورسای یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی پاریس است. بازدیدکنندگان برای دیدن باغ های با شکوه و تالار آیینه که با ۳۵۷ آیینه ۱۷ طاق را تزئین کرده است به این کاخ می آیند. کاخ ورسای در دوران انقلاب فرانسه محل سکونت سلطنتی بود و در حال حاضر موزه تاریخ فرانسه است.

جاهای دیدنی پاریس
جاهای دیدنی پاریس

کلیسای سکره کور یا قلب مقدس – Sacré-Cœur

یکی از قابل توجه ترین جاهای دیدنی در پاریس، کلیسای سکره کور با گنبد سفید رنگ و زیبایش است. این مکان خیره کننده در بالاترین نقطه شهر، بر روی تپه مون‌مارتر قرار دارد و سالانه توجه گردشگران زیادی را به معماری سنگ مرمر و فضای داخلی پر زرق و برق خود جلب می کند. در این کلیسا می توانید از موزاییک های طلا، پنجره هایی با شیشه رنگی و یکی از بزرگترین ساعت های جهان دیدن نمایید. علاوه بر این، سکره‌ کور با داشتن بزرگترین ناقوس فرانسه به وزن ۱۹ کیلوگرم و گنبد مرکزی به ارتفاع ۸۳ متر، جزء یکی از شگفتی های پاریس است. با بالا رفتن از ۲۳۴ پله‌ی مارپیچ، به این گنبد زیبا می رسید و از آنجا می‌توانید پانورامای ۳۰ کیلومتری از پاریس را ببینید.

کاخ گارنیه – Opéra de Paris Garnier

یکی از با‌شکوه‌ترین آثار تاریخی پاریس که در قرن نوزدهم توسط «چارلز گارنیه» و سپس یک معمار نا‌شناس دیگر طراحی شد. کاخ گارنیه (اپرای ملی پاریس) را می‌توانیم قلب تپنده‌ی هنر‌های نمایشی فرانسه بدانیم؛ نقاشی‌های افسانه‌ای که طی زمان روی دیوار‌های داخلی بنا کشیده شده و اپراها، باله‌ها و کنسرت‌های موسیقی کلاسیک که در طول سال‌های طولانی در آن اجرا شده، روح عجیب و راز‌آلودی به آن داده‌اند. در طبقه‌ اول در موزه‌ اپرا می‌توانید سه قرن لباس، پرده‌های پشت صحنه، پوستر‌ها و چیز‌های خاطره‌انگیز دیگر را ببینید؛ در طبقه‌ دوم تالار نعلی‌شکل اپرا را با فضای داخلی طلایی و صندلی‌های مخمل خواهید دید، نقاشی‌های روی سقف هم اثر «شاگال» هنرمند روس است که صحنه‌هایی از ۱۴ اپرا را نشان می‌دهد. اپرا از ۱۰ صبح تا ۴:۳۰ عصر برای بازدید باز است اما موقع تمرین‌های روزانه‌ یا جشن‌های عصر‌گاهی، بازدید از آن‌ ممنوع است. سعی کنید قبل از ۱ بعد‌از‌ظهر برسید یا وب‌سایت را چک کنید. کاخ گارنیه نزدیک متروی «اپرا» است.

جاهای دیدنی پاریس
جاهای دیدنی پاریس

پل الکساندر سوم – Pont Alexandre III

در شهری که عشق در آن حکومت می کند، چه چیزی می تواند عاشقانه تر از پل الکساندر سوم باشد؟ پلی که در پاریس از عجیب و غریب ترین جاهای دیدنی پاریس به نظر می رسد. این پل تک قوس فولادی که از رود سن عبور می کند، به نام تزارروسیه شناخته می شود، و ارتباط دهنده بین خیابان شانزه‌ لیزه، هتل اینولید و برج ایفل است. تماشای این پل درست مثل آن است که به یک گالری هنری رفته باشید. چراکه معروف ترین مجسمه سازان فرانسه مجسمه های روی پل از جمله مجسمه اسب بالدار، حوری ها و کودکان زیبا را ساخته اند.

جاهای دیدنی پاریس
جاهای دیدنی پاریس

کشتی کروز در رود سن – seine cruise

تقریبا هیچ منظره‌ای به پای زیبایی دیدن پاریس در یک قایق بر روی رودخانه سن نمی‌رسد. در یک گردش آرامش‌بخش ۲ تا ۴ ساعته، می‌توانید جاهای دیدنی پاریس را تماشا کنید. شما می‌توانید در این قایق‌ها برای خود غذا یا نوشیدنی‌ سفارش دهید، یا تنها به دیدن مکان‌های دیدنی به همراه توضیحات آنها اکتفا کنید. ۸ ایستگاه در نقاط مختلف پاریس برای ارائه این سرویس به گردشگران درنظر گرفته شده است. برخی از این ایستگاه‌ها شامل موزه اورسی، لوور، برج ایفل، شانزلیزه و بلوار سن ژرمن می شود.

جاهای دیدنی پاریس
جاهای دیدنی پاریس

باغ تویلری – Jardin des Tuileries  

تویلری از کاخ‌های سلطنتی کشور فرانسه در حاشیه‌ رود سن بوده که در سال ١٨٧١ تخریب شد. دستور ساخت کاخ را در سال ١٥٥٩، «کاترین دو مدیچی» به معمار برجسته،« فیلیبرت دولورم» داد. تویلری در فرانسه به معنای کوره‌ی آجرپزی است؛ چون قبل از ساخت کاخ در این محل کوره‌های آجرپزی فعالیت می‌کردند، این اسم را رویش گذاشتند. کاخ تویلری در ابتدا فقط ساختمان‌هایی کم‌عرض با سقف‌هایی بلند، یک حیاط بزرگ و دو حیاط کوچک داشت. بعدها، در سده‌ هفدهم میلادی، «آندره لو نوتر»، که طراح فضای سبز لویی چهاردهم بود و باغ دهکده‌ «ویکنت» و «ورسای» را هم او ساخته، باغچه‌ها و باغ زیبایی را برای کاخ طراحی کرد و ساختمان‌های کاخ را هم توسعه داد، طوری که ضلع جنوب شرقی تویلری به کاخ لوور متصل شد. باغ‌های زیبای تویلری، امروزه محل رفت و آمد و گردش پاریسی‌هاست.

جاهای دیدنی پاریس
جاهای دیدنی پاریس

دیزنی لند پاریس – Disneyland Paris

اگر نمی توانید به دیزنی لند اصلی در لس آنجلس بروید، از پر بازدیدترین پارک تفریحی در اروپا، یعنی دیزنی لند پاریس دیدن کنید!. دیزنی لند پاریس با سواری های جذابش، بیش از یک پارک تفریحی است. این پارک همچنین شامل هتل ها، مراکز خرید و زمین گلف می باشد. در سال ۱۹۹۲، دیزنی لند پاریس به دومین پارک دیزنی خارج از آمریکا تبدیل شد. دیزنی لند حدود ۳۰ کیلومتر دورتر از مرکز پاریس قرار گرفته است. استدیو پارک والت دیزنی هم در سال ۲۰۰۲ در این مکان شروع به کار کرد.

جاهای دیدنی پاریس
جاهای دیدنی پاریس

پانتئون پاریس – Pantheon

پانتئون یک ساختمان قرن 19 است که برای اولین بار به عنوان یک کلیسا طراحی شده ولی بعدها تبدیل به یک معبد مدنی شد. در سردابه آن چندین تن از افراد مشهور فرانسه دفن شده اند.

جاهای دیدنی پاریس
جاهای دیدنی پاریس

محله لاتین پاریس

محله لاتین پاریس نیز یکی از مکان‌هایی است که در سفر به شهر پاریس نباید آن را از دست داد. نام این محله از زبان لاتین گرفته شده‌است، چرا که در قرون وسطی در مدارس و دانشگاه‌ها به زبان لاتین تدریس می‌شده است. در این محله دانشگاه‌ها و کالج‌های متعددی همراه با کافه‌ها و بارهای متعددی وجود دارند که پاتوق دانشجویان منطقه به حساب می‌آیند و با رفتن به آن‌ها می‌توانید با فرهنگ و زندگی دانشجویی فرانسوی‌ها نیز آشنا شوید.

جاهای دیدنی پاریس
جاهای دیدنی پاریس

به کلاب‌های پاریس بروید

فرقی نمی‌کند که علاقمند به باشگاه‌های مدرن هستید و یا اینکه جزء طرفداران سبک‌های کلاسیک جاز هستید. چرا که پاریس با کلاب‌های متنوع خود میزبان همه سلیقه‌ها است. در سفر به پایتخت فرانسه به هیچ عنوان لذت رفتن به یکی از این کلاب‌ها را از دست ندهید.

ویدئویی از پاریس ، شهر عشاق

 مقالات گردشگری بیشتر بخوانید :

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨