برج های دوقلوی پتروناس
برج های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس کوالالامپور مالزی | Petronas Towers

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور مالزی 

در این مقاله از مجله گردشگری تاپ توریست درباره برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور کشور مالزی سخن خواهیم گفت پس اگر قصد سفر به پایتخت مالزی را دارید تا آخر این مقاله از جاهای دیدنی مالزی با ما همراه باشید.

برج های دوقلوی پتروناس
برج های دوقلوی پتروناس

برج های دوقلوی پتروناس که جزء بلندترین آسمان خراش های جهان و آسیا می باشد در شهر کوالالامپور کشور مالزی خود نمایی میکند که جزء نمادهای این کشور سرسبز نیر محسوب می شود این برج ها با احتساب آنتن بالای آن ها 452 متر ارتفاع دارد و دارای 88 طبقه و جمعا 78 آسانسور در این دو برج فعال است . این دو برج توسط مرکز خرید سوریا و پل طبقات 41 و 42 به هم متصل هستند  ارتفاع این پل از سطح زمین 175 متر و طول آن 56 متر است

برج های دوقلوی پتروناس
برج های دوقلوی پتروناس

مدت زمان ساخت برج های دوقلوی پتروناس از سال 1995 شروع و سال 1998 به اتمام رسید که در مجموع 3 سال طول کشیده است و دولت مالزی ساخت این برجها را به عنوان نماد پیشرفت اقتصادی در دستور کار خود قرار داد که امروزه این برجها به عنوان نماد مالزی و جاذبه گردشگری این کشور بشمار می رود

نا گفته نماد به دلیل نزدیکی این برجها به مرکز نمایشگاه‌های مالزی (KLCC) این برجها نیز به اشتباه به برجهای KLCC معرفند به شکلی که در سرتاسر جاده‌های مالزی، تابلویی که شما را به سمت این برجها هدایت می‌کند و عکسی از برجها را نیز داراست به این برجها با همان نام KLCC اشاره می‌نماید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این برج‌ها توسط ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها – هر کدام یکی از برجها – طی مسابقه‌ای برای تکمیل پروژه ساخته شده‌اند و سپس دو برج با پلی به هم متصل شده‌اند. این برج‌ها جزو بلندترین برج‌های دوقلوی دنیا به‌شمار می‌روند.

در طبقه پایین برج‌ها مجتمع خرید بزرگ سوریا قرار دارد. البته به توریستها خرید از این مجتمع به دلیل گرانی برخی اجناس در آن توصیه نمی‌شود. در طبقه پایین KLCC آکواریم زیبایی قرار دارد که در آن شما از دالان شیشه‌ای زیر آب کوسه‌ها و سفره ماهی‌های غول پیکر را از نزدیک خواهید دید. نمایندگی شرکت سونی و اغلب مارکهای لباس شاید از مراکز دیدنی این برج باشند. در طبقه بالای فروشگاه‌های برج سینما و فروشگاه کتاب بزرگی قرار دارد. موزه آثار هنری این برجها نیز شایان توجه است.

تا سال ۲۰۰۴ این برج‌ها بلندترین سازه‌های جهانی بودند اما حال، بلندترین برج‌های دوقلوی جهان‌اند. طراحی این برج‌ها توسط معمار آرژانتینی Cesar Pelli و همکارانش انجام گرفت.

از جاذبه های اطراف برج های دوقلوی پتروناس می تواند به  پارک مرکزی شهر کوالالامپور اشاره کرد که  این پارک ۱۷ هکتار مساحت داشته و دارای مسیرهای مخصوص پیاده‌روی و قدم زنی، فواره‌های آبی همراه با رقص نور است. این پارک در شب سال نو و در مراسم آتش بازی بسیار شلوغ و البته دیدنی می شود

اما یکی از بارزترین ویژگی‌های برج‌های دوقلو، پل دوطبقه‌ای است که در میانهٔ راه آن‌ها را بهم متصل کرده‌است. این پل دوطبقه که خود از جملهدیدنی‌های کوالالامپور است در طبقات ۴۱ و ۴۲ دو برج را بهم وصل می‌کند.

این پل دوطبقه تنها بعلت زیبایی ظاهری به برج‌ها اضافه نشده، از آنجایی که دو برج از هم فاصله داشته، این پل میانبری بین دو برج محسوب می‌شود. علاوه بر این عامل، این پل تکیه گاهی میان دو ساختمان فراهم می‌کند.

مقایسه برج های دوقلو با دیگر برج های آسیا

برج های دوقلوی پتروناس
برج های دوقلوی پتروناس

هزینه ورود برج های دوقلوی پتروناس

برای بازدید از برج‌های دوقلوی پتروناس بایست بلیط ورودی تهیه کنید. می‌توانید این بلیط‌ها را بطور آنلاین یا به شکل حضوری بخرید. تخفیف بلیط‌ها شامل افراد ۵۵ سال به بالا می‌شود. برخی مواقع صفوف تهیهٔ بلیط می‌توانند بسیار طولانی شوند.

جهت مشاهد قیمت و خرید بلیط ورودی برج های دوقلوی پتروناس می توانید از لینک رسمی این برج ها استفاده کنید

http://www.petronastwintowers.com.my/tickets#ticket_price

ساعات کاری این برج‌ها از ۹:۰۰ تا ۲۱:۰۰ است ولی توجه داشته باشید که این برج‌ها در روزهای جمعه از ساعت ۱۳:۰۰ تا ۱۴:۳۰ بسته هستند. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این برج‌ها، ایستگاه KLCC در خط KJ10 است. همچنین می‌توانید از هر نقطهٔ شهر به مقصد برج‌های دوقلوی پتروناس تاکسی بگیرید.

بازدید از برج‌های دوقلوی پتروناس در تمام طول سال، بغیر از روزهای دوشنبه و تعطیلی‌های رسمی مالزی امکان‌پذیر است.


 مقالات گردشگری بیشتر بخوانید :


 



 الی گشت    

                تور کیش