ویزای مولتی کانادا و شرایط لازم برای اخذ آن | Canada

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

ویزای مولتی کانادا چیست ؟

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست درباره اینکه ویزای مولتی کانادا چیست خواهیم گفت. برای آشنایی بیشتر با ویزای مولتی و شرایط لازم برای اخذ آن در ادامه مطلب همراه ما باشید.

به طور کلی دو نوع ویزای بازدید برای کشور کانادا وجود دارد، ویزای سینگل و ویزای مولتی (multiple). تفاوت اصلی این دو ویزا به تعداد دفعات ورود به کشور کانادا در یک بازه زمانی مربوط می شود. اینکه ویزای سینگل و یا ویزای مولتی کانادا را داشته باشید تعیین می کند که شما چند بار می توانید به کشور کانادا وارد شوید.

ویزای مولتی کانادا چیست؟

ویزای مولتی کانادا (Multiple-Entry) نوع خاصی از ویزا است که به دارنده ویزا اجازه می دهد چندین بار در یک بازه زمانی مشخص وارد کشور کانادا شود. به عنوان مثال، ممکن است دارنده ویزای مولتی به کانادا وارد شود، سپس به کشور خود بازگردد و دوباره چندین بار به کانادا برگردد.

عملکرد ویزای مولتی چگونه است؟

روشی که ویزاهای مولتی کار می کنند این است که آنها معمولاً برای مدت معینی معتبر هستند. این دوره زمانی “دوره اعتبار” نامیده می شود و ممکن است در هر جایی از 6 ماه تا 12 ماه و معمولاً حداکثر تا 24 ماه باشد. در مدت اعتبار ، دارنده ویزا می تواند با توجه به محدودیت های مختلف در سفر، وارد کشور کانادا شود و به کشور خود برگردد و دوباره وارد کشور شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


ویزای مولتی کانادا چیست ؟
ویزای مولتی کانادا چیست ؟

تفاوت بین ویزاهای مولتی، ری اینتری و سینگل چیست؟

دانستن تفاوت بین انواع ویزاها مسئله مهمی است که باید حتما بدانید. در ادامه هر سه نوع ویزای مولتی ( Multiple Entry Visa)، ری اینتری (Re-Entry Visa) و سینگل (Single Entry Visa) را برای شما توضیح خواهیم داد.

ویزای مولتی و ویزای ری اینتری

ویزاهای مولتی با ویزای ری اینتری (ورود مجدد) متفاوت است. ویزای ری اینتری فقط در بعضی موارد معتبر است و اجازه ورود مجدد می دهد به عنوان مثال پس از اینکه شخص برای مدت کوتاهی از کشور خارج شود. در مقابل، ویزاهای مولتی چندین بار ورود مجدد را امکان پذیر می کند و برای موارد زیادی معتبر است و اغلب به شخص اجازه می دهد تا برای مدت زمان طولانی تر در خارج از کشور کانادا بماند. همچنین فرد گاهی می تواند بارها و بارها وارد کشور شود.

ویزای سینگل

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم ویزاهای سینگل معمولاً برای مسافرانی صادر می شود که قصد دارند فقط یک بار سفر به یک مقصد خاص انجام دهند. متقاضیان ویزای مولتی معمولاً قصد دارند چندین بار در یک بازه زمانی خاص از همان کشور بازدید کنند.

شرایط لازم برای اخذ ویزای مولتی کانادا چیست؟

هر کشور الزاماتی را تعیین می کند که باید توسط متقاضیانی که درخواست ویزای مولتی دارند، برآورده شود. ویزاهای مولتی هنوز تحت عنوان هدفی که شخص به طور موقت از بازدید از کشور کانادا دارد طبقه بندی می شوند. به عنوان مثال ویزاهای توریستی، ویزاهای مربوط به کار و غیره می توانند به عنوان ویزای مولتی صادر شوند. بنابراین، متقاضی برای دریافت ویزای مولتی، باید شرایط لازم برای آن دسته از ویزاهای موقتی خاص را برآورده کند.

ویزای مولتی کانادا چیست ؟
ویزای مولتی کانادا چیست ؟

محدودیت ها و الزامات ویزای مولتی

علاوه بر این، ویزاهای مولتی محدودیت ها و الزامات خاص خود را دارند، که شامل موارد زیر است:

فاصله بین بازدیدها: بسته به کشور مبدأ، ممکن است نیاز باشد که فرد بین هر ورود مجدد خود به کشور کانادا یک دوره زمانی مشخص را منتظر بماند. به عنوان مثال، ویزاهای مولتی برای افرادی که از کشور هند وارد می شوند، بین هر بار ورود مجدد به فاصله ای 2 ماهه نیاز دارند. این دوره انتظار ممکن است در برخی شرایط لغو شود.

حداکثر زمان برای هر اقامت: بسته به کشور، ممکن است حداکثر زمان مجاز که شخص بتواند پس از هر بار ورود در کشور کانادا بماند، متفاوت باشد. به عنوان مثال، فردی که از چین سفر می کند می تواند برای هر دوره ورود به مدت حداکثر 30 روز در کانادا و یا ایالات متحده آمریکا بماند، در حالی که حداکثر زمان برای شخص وارد شده از برزیل 90 روز است.

سابقه خوب: گذشته از استانداردهای واجد شرایط بودن برای ویزای موقت، ویزاهای مولتی معمولاً فقط برای متقاضیانی صادر می شود که سابقه خوبی در مراجع مهاجرت دارند. این سابقه خوب شامل این موارد می شود؛ داشتن هیچ سابقه جرم و جنایت، سابقه ای خوب از نظر هرگونه ورود قبلی به کشور و سابقه هیچگونه حذف و تبعید قبلی.

باز هم، جزئیات خاص برای هر ویزای مولتی به عوامل بسیاری بستگی دارد، از جمله کشور مبدا و سابقه مهاجرت کلی متقاضی. شرایط لازم برای صلاحیت همچنین ممکن است هر سال تغییر کند، از آنجا که بسیاری از انواع ویزا منوط به سهمیه هستند که هر سال در نوسان و تغییر است.

ویزای مولتی برای چه مدت اعتبار دارد؟

ویزاهای مولتی بسته به تاریخ صادر شده برای مدت زمانی خاص معتبر خواهند بود. این دوره به عنوان دوره اعتبار ویزا شناخته می شود. در طی مدت اعتبار ویزا، دارندگان این ویزا می توانند به کشوری که ویزا را صادر کرده است، سفر کنند. با این حال، نباید از تعداد ورودی های ویزای خود تجاوز کرد. لازم به ذکر است که مدت اعتبار از زمان صدور ویزا شروع می شود و بسته به نوع ویزا و شرایط کلی متقاضی و آن کشور دارد.

آیا برای اخذ ویزای مولتی به وکیل نیاز دارم؟

ویزاهای مولتی برای دارنده ویزا بسیار مفید است، اما گرفتن آنها نیز می تواند کمی دشوار باشد. اگر به مشاوره حقوقی یا نمایندگی در مورد ویزای مولتی نیاز دارید، به نفع شماست که یک وکیل محلی مهاجرت را برای کمک به کار بگیرید. یک وکیل مهاجرت قادر خواهد بود توضیح دهد که چگونه قوانین و سیاست های مهاجرت ممکن است روی شما تأثیر بگذارد و می تواند راهنمایی های لازم را برای درخواست ویزای مولتی (ورود چندگانه) برای شما عزیزان ارائه دهد.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨