جاهای دیدنی آنتالیا در سال 2022 ☀️ + تفریحات و آدرس

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی آنتالیا

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی آنتالیا کشور ترکیه آشنا خواهیم کرد.پس اگر قصد سفر به شهر توریستی آنتالیا دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

مختصری درباره شهر آنتالیا بدانید:

آنتالیا (Antalya) نام مرکز استان آنتالیا و از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است. این شهر که به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می‌گردد دارای جاذبه‌های فراوان می‌باشد. در این شهر بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه‌ها خود نمائی می‌کند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


نام آنتالیا به دلیل آب و هوای عالی، سواحل بی نظیر و هتل های لوکس با امکانات فوق العاده برای اکثر ایرانیان آشنا است و یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای کل جهان محسوب می شود، بنابراین اگر می خواهید سفری آرام در هتلی لوکس در عین حال هیجان انگیز با تفریحات آبی داشته باشید، بدون شک آنتالیا بهترین انتخاب است زیرا علاوه بر امکانات عالی به دلیل نزدیکی آن شما می توانید سفری مقرون به صرفه به آنتالیا داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین جاهای دیدنی آنتالیا را به شما معرفی کنیم.

مکان های دیدنی و تفریحی آنتالیا

مرکز آبی آکوالند – Aqualand

این مجموعه یکی از زیباترین مراکز آبی تفریحی ترکیه می باشد که در محوطه بزرگی از منطقه ساحلی کنیا آلتی قرار گرفته است. منطقه ساحلی کنیا آلتی در آنتالیا با سرسره های آبی مهیج بهترین مکان تفریحی به همراه همه اعضای خانواده است. تفریحات ساحلی برای کودکان و بزرگترها نشاط آور بوده و برنامه های شاد آکوالند شروع خوبی برای یک تفریح لاکچری است. برای گردشگران امکان استفاده از برنامه های ویژه پارک آبی آکوالند فراهم شده است این برنامه ها شامل نمایش زنده دلفین های دوست داشتنی است که هم بزرگترها و هم کودکان را به خود جذب می کند. علاوه بر آن موزیک زنده و مسابقات شاد و تفریحی مخصوص خانواده ها با شرکت همه اعضای خانواده خاطره ای است فراموش نشدنی از تور آنتالیا که تا مدت ها به یادش خواهید بود.

جاهای دیدنی آنتالیا
جاهای دیدنی آنتالیا

کاله‌ایچی – Kaleiçi

کاله ‌ایچی که به شهر قدیم آنتالیا هم شناخته می‌شود، منطقه تاریخی بسیار کوچکی است در قلب شهر که روزگاری شهر رومیان و بیزانتین‌ها و پس از آن سلجوق‌های ترک و در نهایت عثمانی‌ها بوده است. شهر بزرگ و مدرن آنتالیا در واقع تا بعد از جنگ جهانی دوم ناشناخته بود. تا آن زمان کاله‌ایچی همان آنتالیا بود، با خیابان‌های پر پیچ و خم، دیوارهای سنگی بزرگ و خانه‌های قدیمی زیبایش که نزدیک هم ساخته شده بودند، آنقدر نزدیک که سایه‌شان اغلب یک خط باریک و بلند می‌شد. امروزه کاله‌ایچی با قوانین خاص ساخت و ساز و حفظ بناهای تاریخی، حفاظت می‌شود. هتل‌ها، پانسیون و متل‌هایش، حال و هوای کاملا قدیمی ولی راحت و لوکس دارند. غذاهای ترکی خوشمزه‌ای هم سرو می‌کنند. کاله‌ایچی چندین ورودی دارد که زیباترین، تاریخی‌ترین و راحت‌ترین آن‌ها «کالِکاپسی» است.

جاهای دیدنی آنتالیا
جاهای دیدنی آنتالیا

بندر قدیمی آنتالیا – Old City Marina

بندر قدیمی آنتالیا که در دل صخره‌ها قرار گرفته، پر از بوتیک‌ها، کافه‌ها، بازارها و قایق‌های تفریحی باشکوهی است که بر پهنه‌ی درخشان مدیترانه جا خوش کرده‌اند. با فضای آرام و قایق‌های تفریحی که اکنون در این بندر وجود دارند، دشوار است تصور کنیم که زمانی قلب تپنده‌ی اقتصاد آنتالیا بوده است؛ اما از قرن دوم میلادی تا همین اواسط قرن بیستم، بندر اصلی شهر بوده و تجارت و موفقیت مالی را برای این شهر و حومه‌اش به ارمغان آورده است. این روزها مردم برای خرید و بعد هم تماشای غروب آفتاب و نوشیدن قهوه به اینجا می‌آیند. ضمن اینکه می‌توانید با یکی از قایق‌های تفریحی به دریا بزنید و شنا کنید و از گشت‌وگذار در سواحل آن و جاهای دیدنی آنتالیا لذت ببرید.

اسکله قدیمی آنتالیا – Antalya Old Pier

اسکله قدیمی آنتالیا خلیج کوچکی است که دورش را صخره پوشانده. موج‌شکن‌هایش در دوره سلجوق‌ها ساخته شدند و امروز یک تفریحگاه ساحلی مهم است. اینجا به قایق‌های کوچک و لنج‌ها انواع خدمات داده می‌شود. تمامی تورهای قایقی آنتالیا به مناطق دور و نزدیک از این اسکله سازماندهی می‌شوند. محوطه اطرافش هم بازسازی شده و پر از رستوران‌، کافه‌ و مغازه‌های رنگارنگ است که عمر ۱۵۰‌ساله دارند.

منطقه كمر – Kemer

منطقه کمر آنتالیا در فاصله 42 كيلومتري شهر آنتاليا قرار دارد. در طول اين مسير 42 كيلومتري چشم اندازهاي بسيار زيبا وجود دارد. در شهر كمر اقامتگاهي احاطه شده با مناظر بديع و زيبا طراحي گرديده كه محيطي ايده آل را براي گذراندن تعطيلات گردشگران بوجودآورده است.تفرجگاه مجهزو ساحلي كمر به افراد علاقمند به ورزش هاي آبي از جمله قايقراني و دريانوردي اين امكان را ميدهد تا به خليج ها و سواحل بكر موجود در منطقه جنوبي شهر رفته و از مناظر ديدني آن لذت ببرند.اجناس ارائه شده در مراكز خريد اين شهر جهت تهيه هديه و سوغاتي بسيار مناسب مي با شد. در قسمت شمالي اين تفرجگاه در تور آنتالیا پله كانهائي تعبيه گرديده است كه شما را مستقيما به ساحل متصل مي كند. ساحل منطقه كمر ساحلي با پرچم آبي است. (واژه پرچم آبي از سوي اتحاديه اروپا اعطا گرديده و در معناي مناطقي كه داراي سواحل پاك و تميز هستند استفاده ميگردد).

جاهای دیدنی آنتالیا
جاهای دیدنی آنتالیا

منطقه بلك – Belek

منطقه بلک آنتالیا به عنوان مركزي لوكس و مدرن و محل مناسبي براي استفاده از دريا و گرفتن حمام آفتاب به شمار مي آيد. شهر بلك در فاصله 40 كيلومتري آنتاليا قرار دارد اين شهر كلوپ ملي گلف را نيز در خود جاي داده است. در اين مكان كه با نام بهشت گلف بازان نيز معروف مي باشد علاوه بر امكانات گلف 18 حفره اي و 9 حفره اي شرائط مناسبي براي انجام ورزشهاي آبي نيز وجود دارد. در اين مكان گردشگران تور آنتالیا اين شانس را خواهند داشت تا از نزديك طعم غذاهاي متنوع تركي را هم بچشند. شب هنگام هم از فضاهاي باز كه براي تفريحات تدارك ديده شده مي توانند لذت ببرند.

جاهای دیدنی آنتالیا
جاهای دیدنی آنتالیا

منطقه لارا – Lara

منطقه لارا آنتالیا یکی دیگر از بهترین مناطق آنتالیا با آب های شفاف و دریایی ملایم بوده که به سرعت گسترش یافته است. این گسترش همچنان ادامه یافته تا جایی که به یکی از جذابترین مکان ها برای اقامت و استراحت گردشگران تبدیل شده است. منطقه لارا نزدیک ترین ناحیه به شهر آنتالیا بوده و تنها ۶ کیلومتر در سمت شرق این شهر قرار گرفته است. لارا دارای سواحلی با شن های طلایی و سنگریزه ها بوده و دریای آن نیز امواجی ملایم دارند. بسیاری از بخش های سواحل منطقه لارا برای گردشگران با امکانات بسیار زیادی تجهیز شده اند.

سواحل لارا و کنتیالتی – Lara and Konyaaltı Beach

تعریف سواحل آنتالیا را همه شنیده‌ایم. در خود آنتالیا دو ساحل وجود دارد که یکی از آن‌ها ساحل کنیالتی و دیگری لاراست. ساحل لارا که ترک‌ها به آن «لارا پالجی» می‌گویند، ساحلی بسیار زیبا و تمیز است. اگر به لارا رفتید حتما موتور اسکوتر کرایه کنید و از اسکوترسواری کنار دریا لذت ببرید. ساحل کنیالتی یک پارک آبی هیجان‌انگیز دارد که پر از وسایل و اسباب‌بازی‌های آبی است و خوب است همراه بچه‌ها به اینجا بروید. یک استخر هم دارد که دلفین‌هایش برایتان هنرنمایی می‌کنند. این ساحل همچنین یک شهر کوچک دارد که ماکتی مینیاتوری از ترکیه است و می‌توان تمام دیدنی‌های ترکیه را با اندازه‌ ٢۵ برابر کوچکتر در آن دید.

جاهای دیدنی آنتالیا

رفتینگ آنتالیا – Rafting

این تور تفریحی پر هیجان همه روزه در اطراف شهر آنتالیای ترکیه برگذار می شود، مکانی محبوب نزد ایرانی ها که آوازه ی تفریحات آن را زیاد شنیده ایم. رفتینگ که در ترکیه آن را رافتینگ تلفظ می کنند، قایق سواری بر روی امواج خروشان رودخانه است. گفته می شود که این تور در منطقه کمر نیز برگزار می شود. برای انجام این تفریح بی نظیر باید تور گردشگری رافتینگ خریداری کنید که حدود 50 دلار است و به همراه ناهار و حمل و نقل است و این تورها شما را از محل اقامتتان تا منطقه کمر و رافتینگ همراهی می کنند. همچنین می توانید این تور را از سایت رافتینگ ترکیه خریداری کنید که معمولا تخفیف هم دارد.

جاهای دیدنی آنتالیا
جاهای دیدنی آنتالیا

شب ترکی شهر آنتالیا – Turkish Night

این تور ویژه در تور آنتالیا که شب ترکی یا افسانه هزار و یکشب نامیده می شود شامل برنامه های فولکوریک ترکی و اجرای شیوه ازدواج نمودن در زمان عثمانی ها که توسط گروهی هنرمند به نمایش در می آید می باشد. در تور آنتالیا این تور به همراه صرف شام و نوشیدنی می باشد.

جاهای دیدنی آنتالیا
جاهای دیدنی آنتالیا

پارک ملی آنتالیا – National Park

در 92 كيلومتري شهر آنتاليا قرار دارد. اين پارك شامل دره اي با انواع گونه هاي جانوري و گياهي زيبا است. در كنار اين پارك تنگه اي 14 كيلومتري وجود دارد كه به موازات رودخانه كوپرو امتداد مي يابد. عمق اين تنگه در بعضي از مناطق به 400 متر هم مي رسد. رستورانهاي موجود در كنار اين تنگه با پخت و سرو غذاهاي دريايي جلوه ديگري را به اين منطقه بخشيده است. پل – Oluk الوك كه ساخت آن به دوران روميان برگشته و بر روي تنگه قرار دارد.

جاهای دیدنی آنتالیا
جاهای دیدنی آنتالیا

برج ساعت – Antalya Clock Tower

برج ساعت را به محض ورود به منطقه آنتالیای قدیم خواهید دید. از بین ۸۰ برج مستحکمی که روزگاری برای حفاظت از شهر ساخته شده بودند، فقط همین یکی باقی مانده است. این سازه دو طبقه دارد. طبقه بالایش نقشه‌ای گرد و دایره‌شکل دارد اما طبقه پایینش، مربع‌شکل است. باستان‌شناسان هنوز دقیقا نمی‌دانند که کاربرد برج ساعت در قدیم چه بوده اما معتقدند که به عنوان فانوس دریایی یا مقبره ساخته شده و قدمتش به قرن دوم پیش از میلاد مسیح می‌رسد.

موزه‌ آنتالیا – Antalya Museum

اگر به تاریخ و به‌ویژه تاریخ ترکیه علاقه دارید، این موزه‌ی فوق‌العاده را از دست ندهید. نمایشگاه‌های خیره‌کننده‌ی این موزه، یافته‌هایی دیدنی را از محل‌های حفاری سرتاسر سواحل ترکیه به نمایش گذاشته‌اند. بهتر از همه، اینکه این مجموعه به شیوه‌ی خاصی به نمایش گذاشته شده، که فهم تاریخ غنی و چه‌بسا پیچیده‌ی ترکیه را آسان می‌کند. بخش باستان‌شناسی هم دیدنی‌هایی را از عصر برنز تا بیزانس، با تأکید خاصی بر ویرانه‌های آن منطقه، به نمایش گذاشته است. اگر وقت کمی دارید، مستقیما به سراغ موزاییک‌های دوره‌ی سلوکیان، نمایشگاه گنجینه‌ی نقره از دوره‌ی «آسپندوس» و مجسمه‌های مقدس از دوره‌ی «پرگه» بروید.

جاهای دیدنی آنتالیا
جاهای دیدنی آنتالیا

مناره‌ ییولی – Yivli Minare

مناره‌ ییولی از جاهای دیدنی آنتالیا و متمایزترین بنای آن است که توسط یکی از پادشاهان سلوکی به‌نام «سلطان علاء‌الدین کی‌قباد» (۱۲۳۶-۱۲۱۹) ساخته شده است. این مناره نمونه‌ای از معماری سلوکی محسوب می‌شود، با پایه‌ای چهارگوش که یک استوانه‌ی هشت‌ضلعی روی آن قرار گرفته و در ادامه هم استوانه‌های دندانه‌دار دارد و در بالای آن هم راهرویی بالکن‌مانند وجود دارد. مسجدی که در کنار این مناره قرار دارد، متعلق به قرن چهاردهم است، ولی همچنان استفاده می‌شود. مناره‌ی «ییولی» درست کنار دروازه‌ی ورودی کاله به شهر قدیمی قرار دارد. درمقابل مناره، برج ساعت آنتالیا متعلق به دوره‌ی عثمانی قرار گرفته و در کنار آن هم چند مقبره که قدمت‌شان به قرن چهاردهم برمی‌گردد.

جاهای دیدنی آنتالیا
جاهای دیدنی آنتالیا

دروازه هادریان – Hadrian’s Gate

دروازه هادریان یکی از دروازه‌های ورودی اصلی به منطقه‌ی «کاله‌ایچی» است. قطعات قابل‌توجهی از دیوارهای شهر از دوران «هلنیستی» و رومی در سمت شرقی این شهر قدیمی حفظ شده‌اند و دروازه‌ی «هادریان» برجسته‌ترین قسمت آنهاست. این دروازه که به افتخار بازدید خود امپراتور «هادریان» در سال ۱۳۰ پس از میلاد ساخته شد، سه مدخل طاقی مرمرین دارد که در کنار چند برج قرار گرفته و با مجسمه‌هایی تزئین شده است. همین‌طور که از این مداخل رد می‌شوید، بالای سرتان را نگاه کنید تا از حکاکی‌های شگفت‌انگیز روی سقف لذت ببرید.

جاهای دیدنی آنتالیا
جاهای دیدنی آنتالیا

منا‌ر‌شکسته – Kesik Minare

«کسیک‌مناره» یا همان منارشکسته در اصل یک معبد رومی بود که بعدها در قرن پنجم میلادی به کلیسای بیزانتین با ۵ سالن گنبدی‌شکل تبدیل شد و به ویرجین ماری تعلق گرفت. این بنا که در کلیسای کورکوت قرار گرفته، بعد‌ها در زمان بایزید دوم به مسجد کورکوت یا مسجد کبیر تبدیل شد اما به خاطر خسارتی که از آتش‌سوزی سال ۱۸۹۶ به آن وارد شد و سوختگی قسمت چوبی بالای مناره‌اش، به مسجد مناره‌شکسته معروف است.

جاهای دیدنی آنتالیا
جاهای دیدنی آنتالیا

پرگه – Perge

استادیوم بزرگ و سنگ‌چین، معبدهای نیمه‌خراب و محوطه‌ی وسیع پر از ستون «پرگه» حس‌وحال گذشته‌ای شکوهمند را در ذهن بازدیدکنندگان زنده می‌کنند. «پرگه» زمانی پایتخت پامفیلیه‌ی باستانی بود؛ تمدنی که تحت حکومت یونانی‌ها رونق گرفت و بعدها تحت حکومت رومی‌ها به دوران اوج خود رسید. ویرانه‌های اینجا مانند ویرانه‌های موجود در «ترکویس کوست» (Turquoise Coast) ترکیه حفظ نشده‌اند، اما این یعنی جمعیت کمتری را به خود جلب می‌کنند و درنتیجه بازدیدکنندگان می‌توانند خیابان‌های پر از ستون و معبدهای نیمه‌ویرانه‌ی آن را سر صبر تماشا کنند. حمام‌های رومی (Roman baths)، دروازه‌ی «هلنیستی» (Hellenistic Gate) و «آکروپلیس» (Acropolis)، همگی فوق‌العاده هستند.

جاهای دیدنی آنتالیا
جاهای دیدنی آنتالیا

چشمه‌های کارستی – Karst Spring

اطراف آنتالیا پر از چشمه «کارستی»، «کارست‌چال» (Sinkhole) و آبشار است. آهک ته‌نشین‌شده از این چشمه‌ها طی دوره‌ای ۱/۵ تا ۲ میلیون ساله تبدیل به ایوان‌های «تراورتن» وسیعی شبیه به ایوان‌های معروف «پاموک‌کاله» (Pamukkale) شده‌اند. «کرکگوز» (Kirkgöz) و «پینارباشی» (Pınarbası) در شمال غربیِ آنتالیا، چشمه‌ها و «کارست‌چال‌»های زیادی دارند. در «دودنباشی» (Düdenbası) هم مجموعه‌ای از آبشارها از معبر باریکی به پایین می‌ریزند. هم «دودنباشی سلالستی» (Düdenbası Selalesi) و هم «دودن‌کایی» (Düden Çayı) بسیار تماشایی هستند. کسانی‌که دوستدار طبیعت هستند و از جاذبه‌های تاریخی آنتالیا اشباع شده‌اند، می‌توانند سری به این منطقه بزنند.

جاهای دیدنی آنتالیاجاهای دیدنی آنتالیا


مقالات گردشگری بیشتر بخوانید :


 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨