بهترین زمان سفر به آنتالیا ، ترکیه | Antalya

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین زمان سفر به آنتالیا

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره بهترین زمان سفر به آنتالیا خواهیم گفت. برای اطلاع از زمان سفر و انتخاب بهترین فصل برای سفر خود به آنتالیا در ادامه با ما باشید.

آنتالیا ، نام مرکز استان آنتالیا و از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است. این شهر که به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری اروپا و بهشت رویایی ساحلی در ترکیه شناخته می شود دارای جاذبه‌های فراوان می‌باشد. آنتالیا شهری ساحلی و خوش آب و هواست که سفر به آن در تمام فصول لذت بخش است. برای اطلاعات دقیق تر از بهترین زمان سفر به آنتالیا در ادامه با تاپ توریست همراه باشید.

آنتالیا، اقامتگاه اصلی تعطیلات در ترکیه در منطقه مدیترانه، شهری جذاب با بلوارهای پر از سایه نخل‌ها است. اخیرا بسیاری از خارجی‌ها در آنتالیا و مناطق اطراف برای تعطیلات‌شان، اقدام به خریداری ملک کرده‌اند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


آنتالیا در این سال‌ها تبدیل به منطقه‌ای محبوب به‌خصوص برای آلمانی‌ها و روسی‌ها شده است. در طول فصل زمستان، جمعیت این شهر حدودا دو میلیون نفر است، اما در فصل تابستان این عدد می‌تواند دو برابر شود.

در بهار در حالی که بقیه بخش های اروپا همچنان درگیر باران هاو بادهای ناگهانی هستند در آنتالیا هوا کم کم در حال گرم شدن است و این باعث می شود که تبدیل به شهری ایده آل برای شروع زودهنگام سفرهای تابستانی شما شود.

تصور کنید که در سواحل این شهر در حال قدم زدن هستید، غذاهای محلی متنوع آن را می خورید، در سواحل آفتابی آن آفتاب می گیرید و در فستیوال های شاد و مختلفی که با گرم شدن هوا در گوشه و کنار آن برگزار می شود شرکت می کنید. سفر به آنتالیا یک سفر رویایی و بی نظیر برای شما خواهد بود.

فصل بهار

ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، آب و هوایی معتدل به آن داده است. محوده دمایی میانگین این فصل، ۱۶٫۳ تا ۲۵٫۴ درجه سانتی‌گراد است و هر چه به سمت ماه‌های پایانی می‌رویم، با آب و هوایی گرم‌تر روبه‌رو می‌شویم. در فصل بهار یعنی ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد آب و هوای بسیار ملایمی را در شهر آنتالیا شاهد هستیم لازم به ذکر است که هرچه به آخر فصل بهار نزدیک می شویم آب و هوای آنتالیا گرم تر می شود.

بارش موثر باران (بیشتر از ۲۵٫۴ میلی‌متر در ماه) به غیر از یک تا دو روز در ماه، در این فصل نادر است. فصل بهار دومین زمان سفر شلوغ گردشگری در آنتالیا به‌شمار می‌آید و همین امر این زمان از سال را تبدیل به زمانی ایده‌آل برای گشت و گذار در شهر کرده است.

بهترین زمان سفر به آنتالیا
بهترین زمان سفر به آنتالیا

فصل تابستان

ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

ماه‌های میانی سال با آب و هوایی دلپذیر و گرمای نسبتا قابل تحمل، فصل داغ گردشگری آنتالیا هستند. این ماه‌ها شاهد کمترین میزان بارش در سال هستند. هزینه هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما در فصل تابستان بسیار بیشتر از مقدار معمول خود است.

آب و هوای تابستان های آنتالیا بسیار گرم و مرطوب می باشد و خوب است بدانید که میانگین دمای این شهر در فصل تابستان حدود 30 درحه سانتی گراد بوده و گردشگرانی که تابستان را برای سفر با تور آنتالیا انتخاب می کنند باید در نظر داشته باشند که رطوبت و همچنین گرمای هوا در برخی از روز های فصل تابستان ممکن است آزار دهنده باشد. گردشگران تور آنتالیا باید بدانند که ماه های تیر و مرداد گرم ترین ماه های شهر آنتالیا محسوب می شوند.

بهترین زمان سفر به آنتالیا
بهترین زمان سفر به آنتالیا

فصل پاییز

ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

دمای میانگین فصل پاییز ۱۹٫۹ تا ۳۱٫۱ درجه سانتی‌گراد است که با وجود باد و رطوبت، فضایی دلپذیر برای بازدید از شهر فراهم می‌کند. این فصل شاهد یک تا دو روز در ماه، بارش باران موثر است. گردشگران کمتری با توجه به آب و هوا در این فصل در شهر دیده می‌شوند، بنابراین قیمت هتل‌ها مقرون به صرفه‌تر هستند.

دمای هوای آنتالیا با شروع فصل پاییز رو به سرما می رود و در این فصل شاهد بارش باران های فصلی هستیم، توجه داشته باشید که آنتالیا شهری ساحلی می باشد و اغلب تفریحات آن آبی است به همین جهت به گردشگران توصیه می کنیم که از سفر به آنتالیا در نیمه دوم سال خودداری کنند.

بهترین زمان سفر به آنتالیا
بهترین زمان سفر به آنتالیا

فصل زمستان

ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

آب و هوا در فصل زمستان، فصل خلوت گردشگری در آنتالیا بسیار سرد است و مسافرانی که به دنبال تجربه گرما هستند، از سفر در این زمان از سال به هیچ وجه لذت نمی‌برند. دمای میانگین در این فصل در محدوده ۱۴٫۹ تا ۱۸٫۵ درجه سانتی‌گراد قرار دارد و هر ماه شاهد دو تا چهار روز بارش موثر است.

زمستان را می توان مرطوب ترین و در عین حال سرد ترین فصل شهر آنتالیا دانست، گردشگران بسیار اندکی در فصل زمستان به شهر سفر می کنند چرا که در این فصل شاهد بارش برف و باران و همچنین کاهش دما هستیم، خوب است بدانید که در دی ماه دمای هوای آنتالیا به -10 درجه نیز می رسد، اما در صورتی که تمایل دارید سفری ارزان تر و آرام به آنتالیا را تجربه کنید می توانید در فصل زمستان به این شهر بروید.

بهترین زمان سفر به آنتالیا
بهترین زمان سفر به آنتالیا

با توجه به توضیحاتی که در بالا دادیم لازم به ذکر است که انتخاب بهترین فصل برای سفر به آنتالیا بستگی به هدف شما از سفرتان دارد و کاملا متغیر است و نمی توان گفت که کدام فصل قطعا بهترین زمان سفر به آنتالیا است.

اگر قصد دارید برای شنا یا لذت از ساحل و آفتاب داغ به آنتالیا سفر کنید و به دنبال گرما هستید بهار و تابستان بهترین زمان است و اگر می خواهید برای ریلکس کردن و استراحت و اقامت در محیطی آرام و لذت بردن از منظره دریا به آنتالیا سفر کنید پاییز و زمستان انتخاب خوبی است.

توصیه تاپ توریست به شما این است که با توجه به هدفی که از سفر به آنتالیا دارید و یا حتی علاقه خودتان به نوع آب و هوا، بهترین زمان و فصلی که مناسب خودتان است را برای سفر به این بهشت رویایی در ترکیه انتخاب کنید.

مقالات بیشتر درباره آنتالیا بخوانید؛



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨