همه چیز درباره سوپر ویزای کانادا | Canada

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

سوپر ویزای کانادا

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری و سفر تاپ توریست درباره سوپر ویزای کانادا خواهیم گفت . پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با سوپر ویزا و چگونگی دریافت این نوع ویزا برای کشور کانادا آشنا شوید.

کانادا، کشوری در شمال قاره آمریکای شمالی است که از ده استان و سه قلمرو تشکیل شده‌است. هرچند کانادا پس از روسیه بزرگ‌ترین کشور جهان است، اما جمعیت آن تنها، حدود یک‌پنجم جمعیت روسیه است. نزدیک به ۹۰ درصد از جمعیت این کشور در امتداد مرز جنوبی آن، تا فاصله ۲۰۰ کیلومتری آمریکا زندگی می‌کنند. پرجمعیت‌ترین شهرهای کانادا به ترتیب تورنتو، مونترآل و ونکوور هستند.

امروزه شمار زیادی از مردم سراسر جهان تمایل دارند که به کانادا مهاجرت و یا سفر کنند. این کشور یکی از مقاصد برتر مهاجرت در بین کشورهای جهان است که مزایای بسیار زیاد آن هر کسی را به فکر می اندازد. برای رفتن به کانادا ابتدا باید ویزای کانادا را دریافت کنید، این ویزا می تواند ویزای توریستی، ویزای کار و یا ویزای تحصیلی باشد. اما سوپر ویزای کانادا چیست و چه کاربردی دارد؟ در ادامه با سوپرویزای کانادا آشنا می شویم.

سوپر ویزا (Super Visa) یک ویزای طولانی مدت برای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ افرادی است که ساکن دائمی کانادا هستند و یا شهروند کانادا می باشند. این ویزا که به آن سوپر ویزای والدین هم می گویند، یک اجازه اقامت موقت است که به والدین و پدربزرگ و مادربزرگ شما اجازه می دهد تا در هر دفعه بازدید و ورود به کشور کانادا تا حداکثر 2 سال در این کشور بمانند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


سوپر ویزای کانادا
سوپر ویزای کانادا

افراد زیادی از جمله ایرانیان در کشور کانادا زندگی می کنند و شاید سال ها در آرزوی دیدار والدین خود باشند که در تلاش برای دریافت ویزای کانادا هستند. بر خلاف سایر ویزاها، این ویزا که مختص والدین است اقامتی طولانی تر را برای آنها فراهم می کند. یکی دیگر از مزایای این نوع ویزا این است که مانند ویزای مولتی کانادا والدین شما می توانند بدون هیچ­گونه محدودیتی و حتی بدون نیاز به تمدید ویزا، بسته به پاسپورت خود تا حداکثر 10 سال، چندین بار به کشور کانادا سفر کنند.

انواع ویزاهای کانادا قوانین خاص خود را دارند به عنوان مثال کسانی که از طریق ویزای توریستی کانادا به این کشور سفر می کنند، حداکثر 6 ماه اجازه اقامت در این کشور را دارند و از این لحاظ اخذ ویزای مولتی و سوپر ویزا برای افرادی که صلاحیت دریافت آن را دارند یک مزیت عالی برای اقامت طولانی تر در کشور کانادا محسوب می شود.

چه کسی می تواند برای سوپر ویزای کانادا اقدام کند؟

برای اینکه صلاحیت دریافت سوپر ویزای کانادا را داشته باشید:

1- باید والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ یک شهروند کانادایی و یا یک فرد دارای اقامت دائم کانادا باشید.

2- باید دعوتنامه ی امضا شده از طرف فرزند یا نوه خود داشته باشید که این دعوتنامه شامل:

  • قبول پشتیبانی مالی شما در طول زمان اقامتتان در کانادا
  • لیستی از نام و تعداد افراد خانواده فردی که در کانادا زندگی می کند.
  • یک نسخه کپی از تابعیت کانادا یا اقامت دائم این شخص (فرزند یا نوه شما)

3- داشتن بیمه پزشکی از یک شرکت بیمه کانادایی که این بیمه نامه باید:

  • برای حداقل یک سال بعد از تاریخ ورودتان معتبر باشد.
  • شامل حداقل 100,000 دلار باشد.
  • نامه ای جهت اثبات مبلغ پرداخت شده به بیمه درمانی را داشته باشد.
سوپر ویزای کانادا
سوپر ویزای کانادا

نکته دیگری که باید بدانید این است که شما فقط در صورتی که خارج از کشور کانادا باشید می توانید برای دریافت سوپر ویزای کانادا اقدام کنید.

برای سوپر ویزا چقدر درآمد لازم است؟

یکی از اساسی ترین مواردی که هنگام تلاش برای درخواست سوپر ویزا باید اثبات کنید این است که فرزند یا نوه شما در حین حضور در کانادا، درآمد کافی برای حمایت از شما و خانواده خود در کانادا را دارد، بدون اینکه شما نیاز به شغل یا کمک های اجتماعی داشته باشید. قوانین در مورد اینکه چه مقدار درآمد باید داشته باشید هر ساله تغییر می کند.

آخرین برآوردی که از مبلغ درآمد مورد نیاز در سال 2019 تعیین شده است به این قرار می باشد؛ فردی که به تنهایی در کانادا زندگی می کند (فرزند یا نوه شما) باید حداقل درآمدی معادل $ 25,338 داشته باشد. درآمد بالای 31,544 دلار برای 2 نفر، درآمد بالای 38,780 دلار برای 3 نفر، درآمد بالای 47,084 دلار برای 4 نفر، درآمد بالای 53,402 دلار برای 5 نفر، درآمد بالای 60,228 برای 6 نفر، درآمد بالای 67,055 برای 7 نفر و اگر تعداد افراد خانواده بیشتر از 7 نفر باشد به ازای هر نفر مبلغ 6,827 دلار باید به حداقل درآمد الزامی شما اضافه شود.

سوپر ویزای کانادا
سوپر ویزای کانادا

این را هم باید بدانید که این مقدار درآمد تعیین شده متغیر است و عواملی چون تورم و سایر عواملی چون این روی آن تاثیرگذار هستند. همچنین درآمدهای تعیین شده کمترین مقدار درآمد الزامی هستند.

آیا با داشتن سوپر ویزا می توانید در کانادا کار کنید ؟

باید بدانید که دارندگان سوپر ویزای کانادا مجاز به کار در کانادا نیستند و اجازه کار به این افراد داده نمی شود. در واقع این ویزا، یک ویزای ویژه برای والدین افراد ساکن کاناداست و بنابراین محدودیت هایی نیز به همراه دارد.

آیا والدین شما می توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند ؟

فرزند یا نوه شما که شهروند کانادا هستند و یا اقامت دائم کانادا را دارند می توانند شما را برای دریافت اقامت دائم کانادا ساپورت کنند، به شرط اینکه حداقل 18 سال سن داشته باشند و بتوانند والدین خود را از لحاظ مالی در بدو ورود به کانادا حمایت کنند. دریافت اقامت دائم برای والدین مراحل و شرایط مخصوص به خود را دارد.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨