جاهای دیدنی رم ، پایتخت ایتالیا | Rome

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی رم

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی رم آشنا خواهیم کرد. پس اگر قصد خرید تور ایتالیا و رم را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با مکان های دیدنی رم آشنا شوید

رم پایتخت کشور ایتالیا، بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور و همچنین مرکز ناحیهٔ لاتزیو می‌باشد. رم بعد از پاریس می‌تواند دومین شهر عشق باشد و به‌طور گسترده‌ای به عنوان پایتخت مد جهان شناخته شده است. اگرچه نه به اندازه اهمیت میلان. رم چهارمین مرکز مهم فشن در جهان پس از میلان، نیویورک و پاریس است و با لندن رقابت می‌کند.پس اگر سفر به رم را دارید و به دنبال بلیط هواپیما رم هستید میتوانید به راحتی آن را از وب سایت فلایتیو رزرو کنید.

رم ، شهری باستانی و زیبا که آثار تاریخی بسیاری را در خود جای داده و معماری آن شگفت انگیز است، طوری که وقتی در خیابان های آن قدم می زنید تمامی سبک ها را احساس می کنید، جاذبه های این شهر زیبا آنقدر زیاد است که برای دیدن همه آنها بیشتر از 1 ماه زمان می خواهید ، همچنین رم را مهد هنر و معماری می نامند. در ادامه ما شما را با بهترین جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری رم آشنا خواهیم کرد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


کولوسئوم و طاق کنستانتین – The Colosseum and the Arch of Constantine

درست مثل برج ایفل در پاریس، کولوسئوم هم از همان اهمیت در رم برخوردار است. کولوسئوم بزرگترین بنای به جا مانده از زمان روم باستان است و هنوز هم مدلی برای استادیوم های ورزشی در جهان است. استادیوم های فوتبال به طور مشخص بر اساس این طرح بیضی شکل رومی طراحی می شوند. ساخت این بنا در سال 72 پس از میلاد به وسیله وسپاسیان امپراتور رومی آغاز شد، و بعد از اینکه تیتوس فرزند او آن را با افزودن طبقه چهارم بزرگتر کرد، در سال 80 میلادی با یک سری مسابقات هیجان انگیز افتتاح شد. کولوسئوم برای برگزاری اجراهای تئاتر، فستیوال ها، سیرک ها، یا بازی ها و مسابقات به اندازه کافی بزرگ بود، و در آن دربار پادشاهی و مسئولین رده بالا از پایین ترین طبقه، خانواده های اشرافی روم از طبقه دوم، و توده مردم از طبقات سوم و چهارم برنامه ها را تماشا می کردند.

در کنار کولوسئوم طاق مشهور کنستانتین قرار دارد، طاق نصرتی که به وسیله سنای روم برافراشته شد تا امپراتور را بعد از پیروزی وی در نبرد پل میلویان در سال 312 میلادی مورد احترام قرار دهد.

جاهای دیدنی رم
جاهای دیدنی رم

پانتئون – Pantheon

معبد پانتئون بیش از 2000 سال قدمت دارد و گنبدی شکل است. بر بالای این گنبد دریچه‌ای دایره‌ای شکل برای ورود هوا و نور خورشید تعبیه شده که در روز با ورود نور خورشید به داخل، جلوه‌ی زیبایی در معبد به‌وجود می‌آید. به این دریچه چشم پانتئون نیر می‌گویند. مقبره رافائل نقاش معروف عصر رنسانس و برخی از پادشاهان رومی در این مکان نگه‌داری می‌شود که باعث جذب گردشگران علاقمند به دوران رنسانس شده است.

واتیکان – Vatican City

واتیکان کوچکترین دولت خودمختار در جهان است که مساحت آن کمتر از نیم کیلومتر مربع است، و بیشتر آن به وسیله دیوارهای واتیکان احاطه شده است. داخل آن کاخ و باغ های واتیکان، کلیسای سن پیترو، و میدان سن پیترو قرار دارد، و به وسیله پاپ رهبر ارشد کلیسای کاتولیک رومی حکومت می شود. این فضای کوچک با موزه هایش و خود کلیسای سن پیترو، دیدنی های زیادی برای ارائه به گردشگران دارد.

داخل کلیسای سن پیترو می توان مجسمه «ترحم» شاهکار میکل آنژ را در کنار مجسمه ها و محراب هایی از برنینی و دیگر هنرمندان مشاهده کرد. کلیسای سیستین بدون شک نقطه عطف موزه های واتیکان است، که سقف فرسکو شده آن معروف ترین اثر میکل آنژ است. داخل کاخ واتیکان می توان اتاق های رافائل، آپارتمان های بورجا، کتابخانه واتیکان و چند موزه را مشاهده کرد که شامل گالری تصویر، موزه هنر سکولار، موزه اتروسکان و … می شود.

میدان رمی – Roman Furom

میدان رمی، میدان اصلی رم باستان است که فقط خرابه‌هایی آن پابرجاست. این میدان زمانی محل ساختمان‌های دولتی و محل گرفتن جشن و پایکوبی اعیاد ملی بوده است. شما می‌توانید با خرید بلیط کولوسئوم از این مکان نیز بازدید کنید. پیاده‌روی در کوچه‌ها و خرابه‌های ساختمان‌ها، شما را به حال و هوای روم باستان برمی‌گرداند. ساعت بازدید از میدان رُمی 7:30 صبح تا 18:15 بعد از ظهر است.

جاهای دیدنی رم
جاهای دیدنی رم

میدان سنت پیتر – St. Peter’s Square

یکی از ویژگی‌های جالب‌توجه شهر رم این است که در داخل خود یک کشور کوچک را نیز جای داده است! دولت مستقل واتیکان در داخل شهر رم قرار دارد و از جمله مهم‌ترین اماکن مذهبی جهان شناخته می‌شود. میدان سنت پیتر واقع در واتیکان مکانی نمادین است که رویدادهای مهمی در آن رخ داده‌اند. دورتادور این میدان با مجموعه ستون‌های عظیمی احاطه شده است که بالای هر کدام‌شان مجسمه‌های شخصیت‌های مذهبی و پاپ‌های قبلی نقش بسته‌اند. در وسط میدان یک اوبِلیسک (هرم‌سنگ هم گفته می‌شود و ستون سنگی چهارگوشی است که بالای آن شکل هرمی دارد) به‌چشم می‌خورد که از بقایای سیرک مشهور نِرون است، اما معماری ستون مذکور بیشتر از آنکه رنگ‌وبوی رمی داشته باشد، به معماری مصری‌ها شباهت دارد. در انتهای روبه‌روی میدان نیز می‌توانید از باسیلیکای سِنت پیتِر بازدید کنید (باسیلیکا شکلی از ساختمان‌های کلیساست).

جاهای دیدنی رم
جاهای دیدنی رم

باسیلیکای سنت پیتر – St. Peter’s Basilica

باسیلیکای سنت پیتر یکی از برجسته‌ترین بناهای مذهبی جهان و نیز از جمله مقدس‌ترین کلیساهای کاتولیک در بین پیروان این مذهب است. این بنا در انتهای روبه‌روی میدان سِنت پیتِر قرار دارد و نمای خارجی آن مزین به مجسمه‌هایی از مسیح و حواریون است. معماری داخلی کلیسا نیز به‌عنوان یکی از پرجلوه‌ترین معماری‌های جهان شناخته می‌شود. حتما از ظرافت تزئینات و شدت جزئیات شگفت‌زده خواهید شد. در اوقات خاصی از روز نور به‌شکل پرتوهای خیره‌کننده‌ای از روزنه‌های سقف به‌داخل می‌تابد که واقعا دیدنی است. میکِل‌آنژ و بِرنینی، از معماران مشهور عصر رنسانس، هر دو در طراحی این کلیسا دست داشته‌اند. هنر این معماران خوش‌ذوق را می‌توانید در گنبد عظیم بنا و مجسمه‌ی گلوریا ببینید. اگر سختی بالارفتن از پله‌ها را هم به‌جان بخرید، از بالای گنبد می‌توانید میدان سِنت پیتِر را از زاویه‌ای متفاوت شاهد باشید.

جاهای دیدنی رم
جاهای دیدنی رم

فواره تروی – Trevi Fountain

فواره‌ی تروی یکی از شاهکارهای قرن ۱۷ میلادی و یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری رم است که در فیلم‌ها جاودانه شده است و در سفر به این شهر حتما باید از آن دیدن کرد. انداختن یک سکه (نه سه تا) در این آب‌نما سنتی است که به شما این اطمینان را می‌دهد که به رم بازخواهید گشت. فواره‌ی تروی بزرگ‌ترین آب‌نمای رم است که آب آن از کانالی تامین می‌شود که توسط Agrippa، از حامیان بزرگ هنر در قرن اول پیش از میلاد ساخته شد تا آب را به حمام خود برساند. این آب‌نما توسط نیکولو سالوی بین سال‌های ۱۷۳۲ تا ۱۷۵۱، برای پاپ Clement XII، در مقابل دیوار پشتی کاخ Dukes of Poli ساخته شد.این سازه خدای دریا، Oceanus را به همراه اسب‌ها، تریتن و صدف‌ها را به تصویر کشیده است. آب در اطراف این سازه‌های سنگی می‌چرخد و در حوضی بزرگ جمع می‌شود که پر از سکه است.

جاهای دیدنی رم
جاهای دیدنی رم

ميدان ناوونا – Piazza Navona

یکی از برجسته‌ترین بناهای باروک در رم، میدان یا پیازا ناوونا است که هنوز هم مشخصه‌ی استادیوم رمی که توسط امپراطور دومیتیان ساخته شده است را دارد. در دوران قرون وسطی نیز از این میدان به عنوان محل برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات اسب‌دوانی استفاده می‌شد و توسط Borromini، کسی که چندین کاخ و کلیسای Sant’Agnese (در سمت غربی میدان) طراحی کرده است، به سبک باروک بازسازی شد. نما، منار و گنبد این بنا نشان‌دهنده‌ی روشی است که معمار باروکی، سطوح مقعر و محدی، جناغی، پنجره‌ها و ستون‌ها را به شکل قطعات مرتبط درست کرده است. در سردابه‌ی کلیسای Sant’Agnese بقایای کف موزائیک رومی به چشم می خورد. Sant’Agnese الگویی برای کلیساهای باروک و روکوکو در ایتالیا و جاهای دیگر است.

امروزه این میدان مملو از اهالی رم، گردشگران، هنرمندان خیابانی، سوغاتی‌فروشان، کافه‌ها و در ماه دسامبر، محل برگزاری یکی از بهترین بازارهای کریسمس است. در همان نزدیکی، بین میدان و پانتئون، کلیسای San Luigi dei Francesi قرار دارد که ۳ نقاشی مهم از Caravaggio، هنرمند قرن ۱۶ در آن به نمایش گذاشته شده است.

جاهای دیدنی رم
جاهای دیدنی رم

قلعه سنت آنجلو – Castle Sant’Angelo

قلعه سنت آنجلو بسیار نزدیک به واتیکان است و شاید با 10 دقیقه پیاده‌روی به آن‌جا برسید. شاه هادریانوس این قلعه را به‌عنوان آرامگاه برای خود و خانواده‌اش ساخته بود اما بعدها به‌دلیل رسوخ ناپذیری این مکان به‌عنوان مکان سری پاپ‌های واتیکان استفاده شده است. قلعه سنت آنجلو آن‌سوی رودخانه تیبِر است و با یک پل به سوی دیگر رودخانه متصل شده است. کنار پل مجسمه‌هایی از فرشتگان می‌بینید که از قلعه محافظت می‌کنند. در داستان‌های محلی وقتی طاعون در روم فراگیر شده است میکائیل فرشته مقرب خدا به اینجا می‌آید تا به طاعون پایان دهد به‌همین دلیل به این قلعه “فرشته مقدس” می‌گویند. تندیسی از میکائیل بربالای قلعه وجود دارد که شمشیرش را ازغلاف خارج کرده تا با دشمنان و طاعون مبارزه کند. ورودیه به این قلعه 14 یورو است و در آن منجنیق‌های قدیمی، لوازم جنگی و زندان و مسیر زیرزمینی مخفی که به واتیکان می‌رسد را خواهید دید.

جاهای دیدنی رم
جاهای دیدنی رم

پله‌های اسپانیایی – Spanish Steps

این ۱۳۵ پله بین دو میدان دی اِسپاگنا و ترینیتا دِی مونتی قرار دارند. وقتی پله‌های اسپانیایی در سال ۱۷۲۵ ساخته شدند نیز قرار بود حد فاصل بین این میادین معروف را به‌ هم وصل کنند. هر یک از این پله‌ها دارای لبه‌ی سنگی پهن با دیواره‌های سنگی است. در بالای پله‌ها اوبِلیسکی با نماد صلیب و سنگ‌نوشته‌ قرار دارد. از این بالا می‌توانید، کلیسای ترینیتی دِی مونتی را نیز ببینید که خود از جاذبه‌های گردشگری شهر است. در پایین هم میدان دی اِسپاگنا قرار دارد که با کلی مغازه و کافه جای قطعا دیدنی‌ای است.

جاهای دیدنی رم
جاهای دیدنی رم

محله‌ی قدیمی تراستور – Trastevere

در محله‌ی قدیمی تراستِوِر می‌توانید حس‌وحال واقعی سبک زندگی رمی‌ها را حس کنید. این محله واقع در غرب رودخانه‌ی تیبِر سیزدهمین ریونه‌ی رم است (ریونه اصطلاحی ایتالیایی است که از قرن چهاردهم در تقسیم‌بندی‌های منطقه‌ای شهر رم استفاده می‌شود). در خیابان‌های باریک سنگ‌فرش‌شده‌‌ی تراستِوِر نه‌تنها می‌توانید خانه‌های قدیمی شهر را ببینید، بلکه به تعداد زیادی رستوران و کافه نیز دسترسی خواهید داشت. وقتی در اینجا قدم می‌زنید، احتمالا توجه‌تان به لباس‌های شسته‌‌‌شده‌ی آویزان روی بند رخت جلب خواهد شد یا مثلا محلی‌ها را خواهید دید که از این ساختمان به آن ساختمان، همدیگر را صدا می‌زنند. به‌عبارتی اینجا خودِ خود رم با طعم واقعی فرهنگ مردمان این شهر است!

جاهای دیدنی رم
جاهای دیدنی رم



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨