فواره تروی ایتالیا ، چشمه عشاق در رم | Trevi Fountain rome

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

فواره تروی ایتالیا

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با فواره تروی ایتالیا آشنا خواهیم کرد.

رم پایتخت کشور ایتالیا، بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور و همچنین مرکز ناحیهٔ لاتزیو می‌باشد. رم بعد از پاریس می‌تواند دومین شهر عشق باشد و به‌طور گسترده‌ای به عنوان پایتخت مد جهان شناخته شده است. اگرچه نه به اندازه اهمیت میلان. رم چهارمین مرکز مهم فشن در جهان پس از میلان، نیویورک و پاریس است و با لندن رقابت می‌کند.

جاذبه های این شهر زیبا آنقدر زیاد است که برای دیدن همه آنها بیشتر از 1 ماه زمان می خواهید ، همچنین رم را مهد هنر و معماری می نامند. در ادامه ما شما را با فواره تروی رم یا چشمه عشاق آشنا خواهیم کرد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


فواره تروی رم (The Trevi Fountain) یکی از تاثیرگذارترین و زیباترین نمونه های طراحی باروک و یکی از معروف ترین فواره ها در جهان است. این فواره در قرن 18 توسط معماری به نام نیکولا سالوی (Nicola Salvi) در محل تقاطع سه خیابان که آب را از حومه شهر به سوی شهر هدایت می کند، ساخته شد. مانند کولوسئوم، چشمه تروی عمدتا از سنگ تراورتن سفید ساخته شده است.

فواره تروی ایتالیا
فواره تروی ایتالیا

رسم پرتاب سکه فواره تروی  

یکی از جذابیت های فواره تروی وجود سکه در حوضچه آن است. داستان سکه ها به مقدس بودن آب این چشمه باز می گردد. مردمی که از فواره تروی بازدید می کنند برای برآورده شدن آرزوهای شان سکه هایی را داخل آب می اندازند. پرتاب سکه درون حوضچه تروی حالا به یک رسم تبدیل شده است؛ اما پرتاب یک سکه کافی نیست و در روایت ها آمده که هر کس باید حتما سه سکه را درون آب بیندازد تا به مراد دلش برسد. هر یک از این سکه ها معنای خاصی دارند:

  • سکه اول: تضمین کننده بازگشت شما به شهر رم
  • سکه دوم: عاشق شدن
  • سکه سوم: تضمین کننده ازدواج

ماجرای پرتاب سکه ها به همین جا ختم نمی شود، اگر می خواهید به آرزوهای تان برسید باید به صورتی خاص سکه ها را درون آب پرتاب کنید. روش انداختن سکه ها به این صورت است که باید پشت به فواره بایستید و دست راست را بر شانه چپ خود قرار داده و سکه را با همان دست به داخل حوضچه بیندازید.

فواره تروی ایتالیا
فواره تروی ایتالیا

آدرس فواره تروی رم؛

Piazza di Trevi, 00187 Roma RM, Italy

ساعات بازدید از فواره تروی رم؛

امکان بازدید به صورت شبانه روزی امکان پذیر است.

هزینه بازدید از فواره تروی رم؛

خوشبختانه برای بازدید از فواره تروی لازم نیست هیچ هزینه ای پرداخت کنید.

ویدئو فواره 

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨