میدان سنت پیتر رم ، ایتالیا | Rome

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

میدان سنت پیتر رم

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره میدان سنت پیتر رم صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این میدان که میدان اصلی رم باستان است در ادامه با ما باشید.

میدان سنت پیتر (Saint Peter’s Square) میدان بزرگی درست روبروی کلیسای سنت پیتر در دولت شهر واتیکان، در داخل شهر رم در ایتالیا است. بسیاری از گردشگران و توریست ها برای بازدید از این کشور کوچک مذهبی، به دیدن میدان سنت پیتر می آیند تا نه تنها از این میدان بی نظیر بازدید کنند، بلکه گاهی به صحبت های پاپ اعظم گوش دهند. همچنین ورودی بسیاری از جاذبه های واتیکان در این میدان قرار دارد.

میدان سنت پیتر واتیکان یا پیازا سن پیترو در مقابل کلیسای سنت پیتر، یکی از مشهورترین میدان های کل ایتالیا است و محل مهمی برای گردشگرانی است که از جاذبه های دیدنی شهر واتیکان بازدید می کنند. اگر چه میدان سنت پیتر در قلب واتیکان است، بسیاری از گردشگران تصور می کنند که این میدان، بخش مهمی از شهر رم است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


میدان سنت پیتر رم
میدان سنت پیتر رم

از میدان سنت پیتر واتیکان، بازدیدکنندگان همچنین می توانند آپارتمان و محل زندگی پاپ را ببینند که نه تنها محل زندگی اوست بلکه تراس و بالکنی که پاپ بر روی آن می ایستد و برای مراجعان و زائران جمع شده در میدان سخنرانی می کند، است.

تاریخچه

الکساندر هفتم در اپریل ۱۶۵۵ به عنوان پاپ انتخاب شد. پاپ جدید به برنینی، معمار و مجسمه تراش برجسته آن عصر، دستور داد تا در جلوی کلیسای سن پیتر یک صحن (میدان) جدید بسازد.

در سال ۱۵۶۸ در مرکز میدان، یک ستون هرمی شکل مصری با قدمت ۴۰۰۰ سال قرار داده شده بود. تقریبا صد سال بعد، جیان لورنزو برنینی میدان را طراحی کرد و مجموعه ستون‌های توسکانی را که چهار ستون ردیفی بود به آن افزود. در سال ۱۶۷۵ یک فواره گرانیتی توسط برنینی به میدان افزوده شد تا تقارن فواره دیگری که پیشتر و در سال ۱۶۱۳ توسط کارلو مادرنو طراحی شده بود را کامل کند.

میدان سنت پیتر رم
میدان سنت پیتر رم

فضای بازی که در جلوی کلیسای سن پیر قرار دارد توسط جیان لورنزو برنینی و تحت هدایت پاپ الکساندر هفتم از ۱۶۵۶ تا ۱۶۶۷ بگونه پیشخوانی طراحی شد تا بیشترین تعداد مردم بتوانند مراسم برکت دادن پاپ را که از میانه نمای کلیسا یا از پنجره کاخ واتیکان انجام می‌داد به راحتی ببینند. امکانات عرصه، تحت محدودیت و تحمیل‌های بسیاری از دیگر عناصر موجود در میدان بود. اما در طراحی نیاز بود که دیگر عناصر بگونه‌ای پوشانده شوند تا آپارتمان پاپ بخوبی بچشم بیاید. ستون هرمی، مرکز را مشخص می‌کرد و ستون گرانیتی کالو مادرنو در یک سو ایستاده بود. پس برنینی در سال ۱۶۷۵ و پنج سال پیش از مرگش، ستون دیگر را برای تقارن و ایجاد حالت همسانی ستون‌ها در میدان برپا کرد.

میدان سنت پیتر رم
میدان سنت پیتر رم

معماری میدان سنت پیتر

میدان سنت پیتر در دو طرف توسط دو ستون بند نیم دایره ای محصور شده است. این ستون بند که در سال ۱۶۶۰ ساخته شده است، در مجموع دارای ۲۸۴ ستون به سبک دوریک است. بلندی هر ستون ۲۰ متر و قطر آن ۱٫۶ متر است.

همچنین در بالای این ستون بند ۱۴۰ مجسمه از پاپ ها، شهدا، قدیسین و کاتبان انجیل نصب شده است. تمامی این مجسمه ها نیز توسط برنینی و شاگردانش ساخته شده اند.

طرح برنینی کلیسا را همچون مامنی روحانی در مقابل دنیای آلوده به گناه، با مومنانی که در پناه فراگیر ستون بند جمع شده اند، نمادین می سازد. ابعاد میدان نه تنها به اجبار باید در تناسب با ابعاد عظیم کلیسا می بود، بلکه باید به راحتی گنجایش تمام جمعیت رم را می داشت. برنینی در این هدف کاملا موفق بود، زیرا جمعیت ساکن در رم در آن زمان کمی بیش از ۱۲۰ هزار نفر بود.

ویدئو میدان سنت پیتر رم

 

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨