حمام خرم سلطان استانبول ، ترکیه | Istanbul

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

حمام خرم سلطان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با حمام خرم سلطان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این حمام تاریخی در استانبول ترکیه در ادامه با ما همراه باشید.

استانبول (Istanbul) شهری در کشور ترکیه که در آن آسیا و اروپا با یکدیگر ملاقات می کنند، یکی از شگفتی های تاریخی و نوآوری های معاصر است. استانبول که زمانی قسطنطنیه نامیده می شد، یک کشف فرهنگی است. این شهر دو قاره ای و توریستی مملو از جاهای دیدنی، مراکز خرید، هتل های لوکس و کژوال و فستیوال های سالانه است.

استانبول شهری است که جاذبه های آن تمامی ندارد و مطابق با همه سلیقه هاست. شهری که از تمام دنیا برای دیدن زیبایی های آن به آن سفر می کنند و یکی از مقاصد جذاب گردشگری است. یکی از این جاذبه های تاریخی حمام خرم سلطان ایاصوفیه (Ayasofya Hurrem Sultan Hamam) است که در ادامه به معرفی آن میپردازیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این حمام درست در قلب شهر استانبول قرار گرفته است و برای دسترسی به آن کوچک ترین دشواری و مشکلی نخواهید داشت. کما این که بازدید شما نه تنها بعدی تاریخی داشته، بلکه می توانید لحظاتی مفرح و البته خوشمزه را نیز به بازدید خود بیفزایید. می توانید از بسته های حمام و ماساژ یکی را انتخاب کرده و این بار پاکیزگی را به سبک سنتی ترک ها تجربه کنید.

حمام خرم سلطان
حمام خرم سلطان

این حمام که درهای آن در سال ۲۰۱۱ رو به عموم باز شد، یکی از شیک‌ ترین و لوکس‌ترین‌ های حمام‌های استانبول به‌ شمار می‌رود. این حمام را سینان معمار به دستور سلطان سلیمان برای همسر او، یعنی خرم سلطان ساخت. امروزه این حمام به‌ عنوان یک اسپای مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت‌های خدمات عرضه‌ شده در حمام ایاصوفیه کمی بالا است و علاوه‌ بر خدمات سنتی، خدمات مدرنی چون آروماتراپی نیز در آن ارائه می‌شود.

معمار سنان برای ساخت این حمام جایی میان ایاصوفیه و مسجد آبی را در نظر گرفت و اتفاقا انتخاب این مکان، بی ارتباط با این دو ساختمان مهم نبود؛ چرا که بسیاری از مردم شهر برای عبادت و راز و نیاز به سراغ یکی از این دو مکان مهم شهر، یعنی ایاصوفیه و مسجد آبی می رفتند. در نتیجه وجود حمامی در این محدوده، دسترسی بسیار مناسبی برای مردم داشت.

پس از ساخت و برپایی این سازه تاریخی و زیبا، حمام تا اوایل قرن بیستم هنوز مورد استفاده بود تا آن که در سال 1910 بسته و کارکردش سال ها به دست فراموشی سپرده شد. در گذر زمان این حمام بارها به حال خود رها شد و در مواقع ضروری کارکردهای دیگری پیدا کرد. به طور مثال مدتی از این حمام تاریخی برای اسکان زندانیان استانبول استفاده شد. داستان از آن قرار بود، زندان سلطان احمد که در نزدیکی حمام قرار داشت، دیگر ظرفیتی برای جای دادن زندانیان و خلافکاران زمانه خود نداشت و به این ترتیب مسوولان وقت تصمیم گرفتند تا از حمام متروکه سلطان به عنوان زندانی موقت استفاده کنند. پس از آن نیز حمام ملکه امپراتور عثمانی چند وقتی به عنوان انبار روغن و فلفل مورد استفاده قرار می گرفت. این شرایط تا اواسط قرن بیستم ادامه داشت تا آن که برای داستان حمام، فصل تازه ای نوشته شد.

بخش های مختلف حمام

  • سالن سرد
حمام خرم سلطان
حمام خرم سلطان
  • سالن داغ

  • سالن گرم

  • کافه رستوران مهری
حمام خرم سلطان
حمام خرم سلطان

دسترسی

همان طور که گفته شد، حمام تاریخی و باشکوه خرم سلطان درست در مرکز شهر و میان دو جاذبه مشهور استانبول، یعنی ایاصوفیه و مسجد آبی قرار دارد. بنابراین از هر کجای شهر که هستید، به راحتی می توانید خود را به آن  برسانید. خوب است بدانید که برای دسترسی به این حمام می توانید از اتوبوس، تاکسی، مترو و دیگر وسایل حمل و نقل شهری استفاده کنید.

ساعات کاری و هزینه

این حمام با معماری عثمانی فوق العاده خود در منطقه فاتح واقع شده و هر روزه از ساعت 8 صبح تا 10 شب پذیرای مراجعه کنندگان می باشد. در این مجموعه 5 پکیج با قیمت و خدمات متفاوت در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد که هزینه آن بسته به زمان از 55 یورو آغاز و به 140 یورو ختم می شود در این مجموعه بسته ای از مواد شوینده ، لیف و ماساژ در اختیار مشتری ها قرار می گیرد.

برای رزرو بسته ها و خدمات حمام خرم سلطان می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید؛

رزرو پکیج های حمام خرم سلطان ایاصوفیه

آدرس:

استانبول، منطقه فاتح، میدان ایاصوفیه، محله جانکورتاران، حمام خرم سلطان ایاصوفیه

Cankurtaran Mh., Ayasofya Meydanı No:2, 34122 Fatih/İstanbul, Turkey

هزینه ورودی:

طیف هزینه های حمام: 55 یورو تا 160 یورو

طیف هزینه های ماساژ: 40 یورو تا 75 یورو

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 08:00 تا 22:00 ، این ساعت ها در ایام عید فطر ممکن است متغیر باشد.

حمام خرم سلطان
حمام خرم سلطان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨