کلیسای سنت پیتر رم ، ایتالیا | St. Peter’s Basilica

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

کلیسای سنت پیتر رم

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره کلیسای سنت پیتر رم صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این کلیسای معروف و شناخته شده در رم، در ادامه با ما باشید.

کلیسای سنت پیتر یا پیتر مقدس (St. Peter’s Basilica) واقع در شهر واتیکان در رم از بزرگ‌ترین کلیساهای جهان است که مربوط به دوره رنسانس پسین می‌شود. این کلیسا که به‌طور کلی توسط دوناتو برامانت،میکل آنژ، کارلو مادرنو و برنینی طراحی شده معروف‌ترین اثر معماری رنسانس می‌باشد.

کلیسای سنت پیتر یا همان کلیسای دی سان پترو، بزرگ ترین و ثروتمندترین کلیسای ایتالیا و واتیکان به شمار می رود. این بنای تاریخی و مذهبی، آثار هنری بی نظیری را در دل خود جای داده است که اهمیتش را بیش از پیش در برابر کلیساهای دیگر بالا می برد.

تاریخچه

قبر پیتر در آغاز به وسیلة یک سنگ قرمز، به نشانهٔ اسمش که در زبان یونانی به معنی سنگ یا صخره می‌باشد، نشانه‌گذاری شده بود و چند سال بعد یک آرامگاه روی آن ساخته شد. پس از بیش از ۳۰۰ سال، باسیلیکای قدیمی سن پیترز در این مکان ساخته شد. باسیلیکای قدیمی سن پیترز بین سال‌های ۳۱۹ و ۳۳۰ میلادی به دستور کنستانتین بزرگ ساخته شد. این بنا که به فرم باسیلیکا ساخته شده بود، یک سالن پهن و دو بازو در اطراف داشت که به بنا شکل صلیب می‌داد. طول بنا بیش از ۱۰۳٫۶ متر بوده‌ است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


کلیسای سنت پیتر رم
کلیسای سنت پیتر رم

کلیسای سن پیتر کنونی در واقع دومین کلیسای سن پیتر است. کلیسای قدیمی، حدود سال ۳۲۴ میلادی و به دستور «کنستانتین اول» ساخته شد. در سالروز میلاد مسیح در سال ۸۰۰ میلادی، «شارلمانی» در همین کلیسا به عنوان فرمانروای امپراطوری مقدس رم، تاج‌گذاری کرد. از کلیسای اول چیز زیادی باقی نمانده است به جز یک تکه موزاییک از قرن هشتم که در کلیسای «سن ماریا» در «کازمدین» نگهداری می‌شود و هشت ستون که به کلیسای فعلی سن پیتر منتقل شدند.

کلیسای سنت پیتر رم
کلیسای سنت پیتر رم

از نظر معماری، این کلیسا بزرگترین بنای دوران خود محسوب می‌شود. باسیلیکای سن پیترز یکی از چهار باسیلیکای رم است که عنوان باسیلیکای اعظم را دارا می‌باشند. برخلاف تصور رایج، این کلیسا یک کلیسای جامع نیست؛ چرا که محل اقامت پاپ نیست. محل اقامت پاپ (به عنوان اسقف رم) در باسیلیکای سنت جان لاتران قرار دارد.

کلیسای سنت پیتر رم
کلیسای سنت پیتر رم

نکته جالب اینکه نقشه هوایی ساختمان‌های کلیسای سن پیرو به شکل یک کلید طراحی شده که نماد کلید بهشت محسوب می‌شود و مجسمه‌های حواریون مسیح نیز به شکل نیم‌دایره‌ای در اطراف در ورودی این کلیسا نصب شده‌ است.

زیربنای این کلیسا نزدیک به ۲۰۰ هزار متر مربع است و حجاری‌ها و مجسمه‌های سقف آن اثر میکل آنژ می‌باشد. ساخت این كلیسا 120 سال طول كشید. بیش از ۱۰۰ آرامگاه در کلیسای سن پیتر وجود دارد. این آرامگاه‌ها متعلق به نود و یک پاپ، امپراطور مقدس رم «اُتو دوم» و ملکه سوئد «کریستینا» می‌باشد که برای تغییر مذهب خود به کاتولیستم، از سلطنت کناره‌گیری کرد.

آدرس کلیسای سنت پیتر رم: Piazza San Pietro, 00120 Città del Vaticano, Vatican City

هزینه ورودی کلیسای سنت پیتر رم:

ورودی همراه با آسانسور 10 یورو (142,000تومان)

ورودی بدون آسانسور 8 یورو (114,000تومان)

ساعت بازدید از کلیسای سنت پیتر رم: همه روزه از ساعت 07:00 تا ساعت 19:00

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨