جاهای دیدنی لندن

جاهای دیدنی لندن ، پایتخت انگلستان | London

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی لندن

در این مقاله از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی لندن پایتخت کشور انگلیس آشنا خواهیم کرد. پس اگر قصد سفر به این کشور و شهر لندن را دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید

مختصری درباره شهر لندن بدایند :

لندن ، پایتخت انگلستان و پادشاهی متحد بریتانیا است. این شهر همچنین بزرگ‌ترین و پرجمعیت ‌ترین شهر در بریتانیا و بزرگترین ناحیه شهری از نظر مساحت در اروپا نیز هست. لندن یکی از مراکز اصلی گردشگری و یکی از صنایع مهم محسوب می‌شود و میزان درآمد حاصل از گردشگران سالانه ۱۵ میلیارد پوند است. لندن با داشتن ۱۴ میلیون گردشگری بین‌المللی پربازدیدترین شهر در اروپا محسوب می‌شود.پس اگر قصد سفر به لندن را دارید و به دنبال رزرو بلیط هواپیما لندن هستید به راحتی می توانید از وب سایت فلایتیو بلیط مد نظر خود را رزرو کنید

لندن با داشتن بهترین مراکز تاریخی، هنری، سرگرمی، خرید و رستوران به شهری تبدیل شده که محال است در آن حوصله‌تان سر برود. با مجله گردشگری تاپ توریست همراه باشید تا بهترین جاذبه ها و جاهای دیدنی لندن را به شما معرفی کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


ساعت بیگ بن – Big Ben

هیچ چیز بیشتر از برج ۹۷ متری که خانه‌ی ساعت غول ‌پیکر که مشهور به بیگ بن (Big Ben) است، نمی‌تواند لندن را تعریف کند. ساعت بیگ بن به اندازه تاور بریج در لندن مشهور است. صدای زنگ بیگ بن در سراسر جهان به عنوان زمان پخش رادیو بی بی سی (‌BBC) شناخته شده است. در زیر ساعت بیگ بن و در امتداد رود تایمز قرن‌ها است که ساختمان پارلمان محل کابینه دولت بریتانیا است. تورهای مربوط به ساختمان پارلمان یک شانس منحصر به فرد را به بازدیدکنندگان می‌دهد که به صورت زنده مناظرات و بحث‌ های سیاسی را از نزدیک مشاهده کنند.

جاهای دیدنی لندن
جاهای دیدنی لندن

هاید پارک – Hyde Park

پارک هاید لندن به مساحت ۳۵۰ هکتار، بزرگ‌ترین فضای روباز پایتخت انگلیس و از جاهای دیدنی لندن است و از سال ۱۶۳۵ مقصد گردشگران محسوب می‌شود. . یکی از برجسته‌ترین مکان‌های این پارک، سرپنتین‌ (Serpentine) است، دریاچه‌ای که در قرن ۱۸ ساخته شده و برای شنا و قایق‌رانی از آن استفاده می‌شود. همچنین این پارک مکانی برای سخنرانی افراد دارد که به اسپیکرز کرنر (Speakers’ Corner) (گوشه سخنرانان)‌ معروف است. در اینجا می‌توانید انجمن سنتی برای گفت‌وگو آزاد را پیدا کنید. یکی دیگر از نقاط جالب پارک هاید خانه اپسلی (Apsley) است،که خانه سابق نخستین دوک ولینگتون (Wellington) است که پس از پیروزی معروف خود در واترلو این خانه خریداری کرد.

جاهای دیدنی لندن
جاهای دیدنی لندن

کاخ باکینگهام – Buckingham Palace

سفر به لندن بدون سرزدن به گرین پارک و بازدید از کاخ باکینگهام کامل نخواهد بود. کاخ باکینگهام از مهم‌ترین جاهای دیدنی لندن است که از سال ۱۸۳۷ میزبان خانواده سلطنتی بوده است. این کاخ دارای ۷۷۵ اتاق و بزرگ‌ترین باغ خصوصی در لندن است. برخی از قسمت‌های این کاخ برای بازدید به روی عموم باز است. رژه گارد ملکه برای توریست‌ها جذاب است و می‌توان سنت تاریخی و نهایت نظم را میان گارد سلطنتی تماشا کرد.

جاهای دیدنی لندن
جاهای دیدنی لندن

وست‌مینستر – Westminster

وست‌مینستر به‌عنوان قطب سیاسی لندن شناخته می‌شود و پارلمان بریتانیا در کاخ وست‌مینستر قرار دارد. برج ساعت بیگ بن (Big Ben) معروف نیز در ضلع شمال شرقی ساختمان پارلمان قرار دارد. هر یک ساعت یک بار، زنگ این ساعت نمادین به‌صدا در می‌آید. اما این ساعت معروف، از ۲۱ اوت ۲۰۱۷ به‌مدت ۴ سال به‌منظور تعمیر خاموش شده و از سال ۲۰۲۰ دوباره نصب خواهد شد. کلیسای وست‌مینستر نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی لندن است که در این محله قرار دارد و تقریبا هر روز پذیرای عموم است. اگر قصد استراحت در میدان پارلمان را دارید، مجسمه‌های افراد سیاسی معروفی ازجمله وینستون چرچیل و نلسون ماندلا را نیز خواهید دید.

جاهای دیدنی لندن
جاهای دیدنی لندن

چشم لندن – London Eye

چشم لندن ۱۳۵ متر ارتفاع داشته و با سرمایه‌گذاری اولیه شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز (British Airways) ساخته‌شده است. این سازه که به‌نوعی نماد شهر به شمار می‌آید، از سال ۲۰۰۰ به روی عموم باز بوده و یکی از کانون‌های گردشگری در پایتخت انگلستان است. بازدیدکنندگان از فراز یکی از بلند‌ترین چرخ‌وفلک‌های جهان می‌توانند اغلب نمادهای شهری لندن مانند خانه‌های عوام و اعیان (Houses of Parliament)، بیگ بن (Big Ben)، کلیسای وست‌مینس‌تر (Westminster Abbey)، برج شارد (the Shard)، رودخانهٔ تیمز و البته کاخ باکینگهام را تماشا کنند. چشم لندن که در زمان ساخت (سال ۱۹۹۹)، بلندقد‌ترین چرخ‌وفلک دنیا بود در بیشتر شب‌های زمستان تا ساعت ۶ بعدازظهر باز است و بازدیدکنندگان می‌توانند پس از ۵ عصر، بناهای زیبای گفته‌شده در بالا را همراه با نورهای چشم‌نواز تماشا کنند.

جاهای دیدنی لندن
جاهای دیدنی لندن

رودخانه‌ تیمز – Thames Cruise

رودخانه‌ی تیمز نیروی حیاتی شهر لندن است و از قرن‌های پیش، ورود صنعت به این شهر را میسر کرده است. این رودخانه طولانی‌ترین رودخانه‌ی انگلیس است که به دریای شمال ختم می‌شود. اولین جامعه‌های بشری در زمان پیش از باستان در این محل شکل گرفته است. رودخانه‌ی تیمز برای رومانی‌ها، پادشاهان انگلیس و همچنین در جنگ‌های جهانی از اهمیت استراتژیکی برخوردار بوده است. اکنون، شرکت‌های زیادی آماده‌ی ارائه‌ی خدمات کشتی‌رانی بر روی این رودخانه هستند. مسیر این کشتی‌ها از مکان‌های دیدنی لندن مثل تاور بریج، خانه پارلمان و چشم لندن نیز می‌گذرد.

جاهای دیدنی لندن
جاهای دیدنی لندن

شام روی رودخانه تیمز

گشت‌وگذار در شهر لندن می‌تواند خسته‌کننده باشد، بنابراین بهترین راه برای به‌پایان بردن روز، سواری بر یکی از قایق‌های مشهور‌ترین رودخانه جهان زیر نور ستارگان است. می‌توان با اعضای خانواده و دوستان خود از غذاهای بین‌المللی و فوق‌العاده‌ای که در رستوران‌های شناور این قایق‌ها سرو می‌شوند، لذت برد. برخی از این قایق‌ها سازه‌هایی شیشه‌ای دارند که در آن‌ها می‌توان مناظر شهری لندن را نیز تماشا کرد.

جاهای دیدنی لندن
جاهای دیدنی لندن

مناظر خیره کننده شارد

برج خیره‌کننده «شارد» (Shard) در افق لندن به طرزی دیدنی و باشکوه قد برافراشته و منظره‌ای منحصر به فرد را ساخته است. از بالای سکوی مخصوص تماشای شهر بالای آن، معروف‌ترین جاذبه‌های شهر مانند کلیسای جامع سنت پائول و چرخ و فلک لاندن آی پیش روی شما هستند. معماری که این ساختمان خیره کننده را طراحی کرد، «رنزو پیانو» (Renzo Piano)، یکی از اساتید سرشناس دنیا بود. برج مرتفع شارد، تنها نقطه‌ای از لندن است که می‌توانید از بالای آن تمام شهر را یکجا ببینید. توصیه می‌کنیم بلیت ورودی خود را از قبل رزرو کنید.

جاهای دیدنی لندن
جاهای دیدنی لندن

ورزشگاه اوتو آرنا – The O2 Arena

یکی دیگر از جاهای دیدنی لندن ورزشگاه اوتو آرنا است که در اصل برای بزرگداشت جشن هزاره ساخته شده بود. در این مکان، نمایشگاه‌های متعددی نیز برپا می‌شود. امروزه، برنامه اصلی در اوتو شامل برنامه‌های نمایشی و موسیقی زنده است و افراد مشهوری در آن به اجرای برنامه پرداخته‌اند. اوتو آرنا مکان ایده‌آلی برای وقت گذراندن با دوستان است. اگر به‌دنبال کمی ماجراجویی هستید، سعی کنید به بالای اوتو بروید. مسیرهای مشخصی برای رسیدن به پشت‌بام این مکان درنظر گرفته شده تا بتوانید منظره زیبایی از شهر را در آن بالا تماشا کنید.

جاهای دیدنی لندن
جاهای دیدنی لندن

موزه بریتانیا

یکی از بهترین کلکسیون‌های آثار باستانی دنیا، موزه بریتانیا است که بیش از ۱۳ میلیون مصنوعات دنیای باستان را به نمایش گذاشته است. با قرار دادن آثاری از آشور، بابل، چین، اروپا و جاهای دیگر، خیلی سخت است که بدانیم از کجا  باید بازدید موزه را شروع کرد.  اما بیشتر گردشگران اول سراغ معروف‌ترین آثار این موزه می‌روند مانند: مرمر نماهای الگین (Elgin Marbles) بحث‌برانگیز از معبد پارتنون، رزتا استون (Rosetta Stone)، مجسمه غول پیکر رامسس دوم، مومیایی‌های مصری و مجموعه‌ای جذاب از نقره رومی قرن چهارم معروف به گنجینه میندوننال (Mildenhall).

جاهای دیدنی لندن
جاهای دیدنی لندن

موزه تاریخ طبیعی لندن

قدم‌زدن در موزه اسرارآمیز تاریخ طبیعی لندن حسی‌ست که جای دیگری پیدایش نمی‌کنید؛ تجربه‌ی راه رفتن بین حیات وحش و طبیعت در ساختمانی که در دنیا به زیبایی، معروف‌ است. بخش‌های مختلف موزه تاریخ طبیعی لندن، هر سن و سلیقه‌ای را سرگرم می‌کند؛ از بخش دایناسورها که معمولا همه‌ی بچه‌ها دوستش‌ دارند گرفته تا قسمت زمین‌شناسی که علاقه‌مندان زمین و فضای اطرافش به آن جذب می‌شوند، و حتی قسمت گنج‌ها و اشیاء قدیمی که مورد علاقه‌ی کلکسیون‌بازهاست. بازدید از این موزه رایگان است و برای استراحت می‌توانید از رستوران آن استفاده کنید.

جاهای دیدنی لندن
جاهای دیدنی لندن

موزه ویکتوریا و آلبرت

موزه ویکتوریا و آلبرت (Victoria and Albert Museum) (به صورت مختصر V&A وی ای خوانده می‌شود) یک قسمت از کینگستون جنوبی (South Kensington) است، که بر اساس دسته‌بندی موزه‌ها شامل موزه تاریخی ملی و موزه علمی می‌شود. این موزه در سال ۱۸۵۲ ساخته شد که حدود ‍۱۳ هکتار مساحت آن است و حدود ۱۴۵ گالری را در خود جای داده است که تاریخ ۵۰۰۰ ساله هنر و مصنوعات مربوط به آن را نشان می‌دهد. نمایشگاه‌ها شامل سرامیک و شیشه، پارچه‌ها و لباس‌های محلی، نقره و جواهرات، آهن آلات، مجسمه‌های سنگ‌تراشی شده، نقاشی‌ها و عکس‌ها است.

جاهای دیدنی لندن
جاهای دیدنی لندن

موزه مادام توسو

موزه مادام توسو که توسط فردی به همین نام تاسیس شده، از مشهورترین و پر بازدیدترین مکان‌های دیدنی لندن است؛ موزه‌ای از مجسمه‌های مومی افراد مشهور دنیا؛ از بازیگران و خوانندگان گرفته تا ورزشکاران و فوتبالیست‌های معروف که نام و چهره‌شان برای همه‌مان آشناست. مجسمه‌هایی آنقدر نزدیک به واقعیت که در اولین نگاه، توقع دارید همین لحظه تکانی بخورند، حرف بزنند و یا از تعجب شما بلندبلند بخندند. مادام توسو در قرن ۱۸ میلادی نمایش‌دادن مجسمه‌های مومی‌اش را در این موزه شروع کرد و بعد از مرگ او با اضافه شدن مجسمه‌های جدید، موزه مادام توسو به یکی از معروف‌ترین‌ها و پر بازدیدترین‌های شهر لندن تبدیل شد. ایستگاه مترو «بکر استریت» به موزه مادام توسو نزدیک است.

جاهای دیدنی لندن
جاهای دیدنی لندن

برج لندن و تاور بریج 

از زندان تا قصر، از قلعه گنج تا باغ وحش خصوصی نقش‌هایی است که برج لندن در میان قرن‌ها به خود گرفته است. این میراث باشکوه جهانی، یکی از برجسته‌ترین ساختمان‌های بریتانیا است. اگر به تاریخ غنی کشور انگلیس علاقه‌مند باشید می‌توانید تجربه‌ای افسانه‌ای را در این برج زیبا برای خود رقم بزنید. در داخل این برج عظیم سفید که ویلیام فاتح (William the Conqueror) در سال ۱۰۷۸ ساخته است، مجسمه‌های قرن هفدهمی از سلسله‌های پادشاهان به همراه سلاح‌ها و زره‌پوش‌های سلطنتی آن‌ها است. بقیه‌ی آثار برجسته می‌توان از نمایشگاه جواهرات تاج پادشاهی (Crown Jewels)، نگهبانان برج (Beefeaters)، ضرابخانه سلطنتی و نمایشگاه‌ اعدام‌های صورت گرفته، نام برد. یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری در نزدیک برج لندن، تاور بریج (Tower Bridge) است، که دو برج عظیم که ارتفاع هرکدام ۶۱ متر است روی رودخانه تایمز (Thames) قرار دارند.

جاهای دیدنی لندن
جاهای دیدنی لندن

کلیسای جامع سنت پائول

کلیسای جامع سنت پائول که پرطرفدارترین کلیسای انگلستان است و گنبد زیبای آن با ۱۱۳ متر ارتفاع دومین گنبد بزرگ دنیاست، در قرن ۱۲ میلادی ساخته شده و تبدیل به یکی از پربازدید ترین مکان‌های دیدنی شهر لندن شده است. این کلیسای بزرگ اتاق‌های زیادی دارد که معروف‌ترین و عجیب‌ترین اتاق آن اتاق نجواست؛ اگر در کنار یک دیوار آرام حرف بزنید، صدای شما در فاصله ۳۲ متری و در کنار دیوار مقابل شنیده می‌شود. هر سال مراسم‌ مختلفی در کلیسای جامع سنت پل برگزار می‌شود که تعداد زیادی توریست را به سمت خودش جذب می‌کند. وقت‌گذرانی در این کلیسا و عکاسی از فضای اسرارآمیزش را حتما دوست خواهید داشت.

جاهای دیدنی لندن
جاهای دیدنی لندن

دهکده گرینویچ

دهکده گرینویچ که نصف‌النهار‌مبدا از آن می‌گذرد و از دست ساخت و سازهای لندن جان سالم به در برده، همه چیز را در کنار هم دارد؛ فضای سبز، موزه، ساختمان‌های تاریخی، رستوران و محیطی سرگرم‌کننده برای چند ساعت متفاوت در کنار خانواده یا حتی تنها. معروف‌ترین معماران شهر در گرینویچ اثری از خودشان به جا گذاشته‌اند و موزه‌ها و گالری‌هایش به شما چیزهای جدیدی نشان می‌دهد. گرینویچ در هر وقتی از روز و سال دیدنی‌ست؛ برای گذراندن یک بعد از ظهر خانوادگی، یک غروب عاشقانه، تماشای فستیوال‌ها و مناسبت‌هایی که در روزهای مختلف سال در گرینویچ برگزار می‌شوند. همچنین می‌توانید در رودخانه، کشتی‌سواری کنید و از آرامش دریا لذت ببرید. ایستگاه قطار گرینویچ برای رفتن به گرینویچ کارتان را راحت‌تر می کند.

جاهای دیدنی لندن
جاهای دیدنی لندن

گردش شبانه

لندن کلان ‌شهری است که هم در روز و هم در سراسر شب سرزنده و پرانرژی است. در شب‌های زنده لندن، پس از غروب آفتاب برنامه‌های متعددی در گوشه‌وکنار شهر اجرا می‌شود و چراغ‌های شهر جلوه‌ی جادویی را شکل می‌دهند. هنگام شب، به کلیسای جامع سنت پل (St Paul’s Cathedral) و یا بنای گوتیک بیگ بن و کلیسای جامع وست‌مینستر (Westminster Cathedral) سر بزنید تا از دیدن آنها در نورپردازی شبانه لذت ببرید. در همپستید هیث و یا هاید پارک می‌توانید از تماشای آسمان در هنگام شب بهره‌مند شوید که خالی از لطف نیست.

جاهای دیدنی لندن
جاهای دیدنی لندن


 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨