جاهای دیدنی ایروان

جاهای دیدنی ایروان ، پایتخت ارمنستان | Yerevan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی ایروان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی ایروان آشنا خواهیم کرد.پس اگر قصد سفر به کشور ارمنستان را دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

مختصری درباره شهر ایروان بدانید:

ایروان (Yerevan) ، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری ارمنستان است. در امتداد رود هرازدان واقع شده‌ است. ایروان مرکز اداری، فرهنگی و صنعتی این کشور است. ایروان یکی از مناطق اصلی گردشگری در ارمنستان محسوب می‌شود و این صنعت سال به سال در حال رشد و پیشرفت می‌باشد؛ این شهر با داشتن هتل‌ها، رستوران‌ها، بارها و کلوب‌های شبانه مدرن باعث جذب گردشگران از کشورهای مختلف شده‌ است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این شهر که از امن‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود دارای کلوب‌های شبانه متعدد می‌باشد، هتل‌هایی همچون هتل آرمنیا مرییات، گرند هتل و همچنین هتل آنی پلازا از بهترین مراکز اقامتی این شهر به‌شمار می‌آیند، مراکز خرید دالما گاردن، مرکز خرید ایروان و خیابان شمالی با داشتن فروشگاه‌های متعدد عرضه‌کننده برندهای مطرح جهانی می‌باشند. در ادامه بهترین جاهای دیدنی ارمنستان را به شما معرفی می کنیم.

جاذبه های دیدنی ایروان

میدان جمهوری – Republic square

میدان جمهوری (Republic square) در سال 1924 توسط الکساندر تامانیان طراحی و ساخته شده است که شامل 5 ساختمان اصلی از جمله موزه تاریخ، موزه ملی، هتل ارمنی ماریوت، خانه دولت و وزارت امور خارجه می‌شود. در میان این میدان، فواره موزیکالی وجود دارد که شب‌ها به مدت 2 ساعت از ساعت 9 تا 11 با موسیقی و رقص نور، چشم نوازی می‌کند. ایروان پایتخت ارمنستان، شهر بناهای تاریخی و میدان‌های بزرگ و باشکوه است. میدان‌های‌شان شبیه به میدان‌های ایران نامگذاری شده‌اند مانند میدان جمهوری و آزادی و…. فرهنگ‌شان از فرهنگ ارمنی، ترکی و ایرانی به وجود آمده است بنابراین شباهت‌های زیادی را می‌توان بین این کشورها یافت. عکس‌های سلفی زیادی با فواره این میدان بگیرید و با اینترنت رایگانی که در بخش‌هایی از آن موجود است، با دوستان‌تان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا آن‌ها هم از این مکان لذت ببرند.

جاهای دیدنی ایروان
جاهای دیدنی ایروان

میدان آزادی – Theatrical/Freedom square

میدان آزادی بخشی از محوطه خانه اپرا محسوب می‌شود. در واقع، خانه اپرا در ضلع شمالی قرار داشته و در امتداد آن پارکی با کافه‌های در فضای آزاد به سمت غرب جای گرفته‌اند. خیابان شمالی نیز در ضلع جنوبی قرار دارد و مسیر سمت غربی میدان نیز به پارک دریاچه قو منتهی می‌شود. در پارک نیز مجسمه‌ای از آرنو باباجانیان (آهنگساز و خالق دریاچه قو) نصب شده است. همچنین سالانه نمایشگاه‌های متعددی در محوطه این پارک برگزار می‌شوند.

جاهای دیدنی ایروان
جاهای دیدنی ایروان

موزه و پلکان کاسکاد – Cascade Stairway & Museum

کاسکاد مجموعه ای زیبا از پله های فضای باز با تراس های فراوان است که به وسیله مجسمه و یادبودهای هنری، درختچه ها و گل های مجلل، و برخی از کافه ها و رستوران های برتر ایروان احاطه شده است. این راه پله بزرگ، مرکز جذابیت در ایروان است. می توانید از پله ها بالا روید تا چشم اندازی تماشایی از شهر و کوه آرارات به دست آورید، یا اینکه می توانید از موزه هنری کافسجیان در خود پله ها دیدن کنید. این منطقه همیشه پر از مردم محلی و هنرمندان است و انرژی پر جنب و جوش ایروان در طول روز و شب در آنجا جمع شده است.

جاهای دیدنی ایروان
جاهای دیدنی ایروان

خانه اپرا و باله – Opera house

تالار اپرا و باله الکساندر اسپندیاریان، توسط تامانیان طراحی شده و ساختمانی بی‌نظیر و زیباست. رد هنر معماری تامانیان در تمام شهر مشاهده می‌شود. در 20 ژانویه 1933 این تالار با اجرای الکساندر اسپندیاریان افتتاح شد و امروزه همیشه روبه‌روی آن کنسرت‌های رایگان برگزار می‌شود. مردم با خوانندگان آواز می‌خوانند و می‌رقصند و فضا در محوطه بیرونی تالار کاملا دوستانه است. بلیط‌های کنسرت و مراسم‌ بزرگ که در دو تالار این ساختمان برگزار می‌شوند را هم از دکه‌های بلیط فروشی پشت تالار می‌توانید تهیه کنید و امکان رزرو آن نیست. اگر با کودک به فضای بیرونی تالار اوپرا می‌روید می‌توانید برای کودکان‌تان دوچرخه کرایه کنید تا سرگرم شوند و شما در آرامش به کارهای‌تان برسید. شب‌ها جوان‌های مست به این‌جا می‌آیند و کمی جو را از آن حالت هنری و دوستانه در می‌آورند پس بهتر است در شب تنها به آن‌جا نروید.

جاهای دیدنی ایروان
جاهای دیدنی ایروان

خیابان شمالی – Northern Avenue

به خیابان Northern Avenue در همان حوالی میدان جمهوری و موزه تاریخ ارمنستان بروید. خیابانی که از نظر بیشتر گردشگران ایروان، مکانی برای خرید و پیاده‌روی در یک ظهر زیبا است. بیشتر رستوران‌ها و فست‌فودهای زنجیره‌ای مانند مک‌دونالد و کینگ برگر و KFC در این خیابان شعبه دارند و اگر گرسنه‌اتان شد با خیال راحت می‌توانید به یکی از این رستوران‌ها سری بزنید.

جاهای دیدنی ایروان
جاهای دیدنی ایروان

پارک عشاق – Lover’s Park

به پارک عشاق (Lover’s park) سری بزنید و از دیدن زوج‌های خوشحال در طبیعت، لذت ببرید. پارک‌های ایروان مانند طبیعت این کشور، زیبایی بی‌نظیری دارند. اگر با کسی که دوستش دارید به این پارک بروید لحظات رمانتیکی را رقم خواهید زد. نیازی نیست برای رسیدن به این پارک زحمتی بکشید، می‌توانید سوار مترو شوید و در ایستگاه Marshal Baghramyan پیاده شده و پارک دقیقا روبرویتان است، به همین راحتی!

جاهای دیدنی ایروان
جاهای دیدنی ایروان

خیابان آبوویان – Abovian street

در خیابان آبوویان می‌توان بسیاری از بناهای متعلق به دوره لابل اپوک (La Belle Époque) را مشاهده کرد. البته تعدادی از این بناها به دلیل بی‌توجهی و کهولت وضعیت چندان مناسبی ندارند.

جاهای دیدنی ایروان
جاهای دیدنی ایروان

خیابان ماشتوتس – Mashtots avenue

خیابان ماشتوتس یکی از مشهورترین و طولانی‌ترین خیابان‌های ایروان (به طول ۲/۶ کیلومتر و ۴ باند) است که در ناحیه کنترون قرار دارد که اغلب به دلیل ترافیک سنگین بسیار شلوغ است؛ در این خیابان دو باب بنای مشهور و قدیمی ایروان به نام‌های ماتناداران (Matenadaran) و مسجد کبود قرار دارند.

جاهای دیدنی ایروان
جاهای دیدنی ایروان

بازار ورنیساژ – Vernissage

بازار فضای باز ورنیساژ هر چیزی که برای خرید سوغاتی خود نیاز داشته باشد را دارد. زمانی که از ایروان بازدید کنید، به احتمال زیاد بخواهید که سوغاتی هایی برای خودتان و عزیزانتان بخرید تا کمی از شگفتی هایی که دیده اید را با خود برگردانید. فروشندگان اغلب اجناس دست ساز مثل قالی های بافته شده، کیف های دست دوز، جواهرات، لباس، وسایل آشپزخانه و اسباب بازی، و همچنین وسایل کلاسیک و گاهی هم عتیقه جات کهن با خود می آورند.

جاهای دیدنی ایروان
جاهای دیدنی ایروان

بازار سرپوشیده – Pak Shuka

ساختمان بازار سرپوشیده ایروان یکی از بناهای قدیمی به سبک معماری نئوکلاسیک است که در آن محصولات غذایی به صورت تازه و کنسرو به فروش می‌رسد. این بازار فضای بسیار زیبایی از لحاظ معماری دارد.

جاهای دیدنی ایروان
جاهای دیدنی ایروان

شیرینی فروشی بزرگ پونچیکانوت – Grand Candy Ponchikanoc

اگر اهل شیرینیجات هستید این مغازه محلی است که برای خوردن «پونچیک»، نوعی شیرینی شبیه به دونات کاسترد، حتما باید سر بزنید. در گذشته این مغازه تنها به عنوان پونچیکانوت یا خانه دونات شناخته می شد، که مشتریان می توانستند دونات گرم و خوشمزه با شکلات داغ در کنارش بخورند. بعد از اینکه این مغازه توسط مالک جدید خریداری شد، هم به عنوان شیرینی فروشی در طبقه پایین و هم کارخانه پونچیک در طبقه بالا فعالیت می کند.

جاهای دیدنی ایروان
جاهای دیدنی ایروان

موزه ماتناداران – Matenadaran

موزه دست‌نوشته‌های باستانی ماتناداران مقصد بعدی‌ست که باید حتما از آن بازدید کنید. موزه‌ها در ایروان تمامی ندارند. این مکان یک موزه کوچک است که فقط یک ساعت از زمان سفر شما را خواهد گرفت. ورودیه این موزه 1,000 درام است و اگر بخواهید از آن‌جا عکس‌برداری کنید باید 2,500 درام دیگر بپردازید که بسیار عجیب به نظر می‌رسد! به‌ محض پرداخت پول عکس‌برداری، به شما یک نشان خواهند داد. اما جالب است بدانید که مسئولان موزه از عکس‌برداری شما با دوربین حرفه‌ای جلوگیری خواهند کرد و فقط حق گرفتن عکس با موبایل را دارید! به هر حال دست نوشت‌های خطی و کتاب‌های مذهبی زیادی به زبان‌های ارمنی، فارسی و یونانی برای نمایش وجود دارد که برخی از آن‌ها بر روی سنگ کنده کاری شده‌اند.

جاهای دیدنی ایروان
جاهای دیدنی ایروان

دریاچه سوان – Lake Sevan

دریاچه سوان در ارتفاعات بالای ارمنستان قرار گرفته و برای سواحل زیبایش معروف است. بر روی یکی از شبه جزیره های کوچک این دریاچه، صومعه سواناواک (Sevanavank)، و دو کلیسا مربوط به قرن نهم وجود دارد. گورستان نوراتوس (Noratus) دارای صدها سنگ حکاکی شده با یادبود خاچکار (Khachkar) نیز در این منطقه یافت می شود. اودزابرد (Odzaberd)، یک ساختمان مخروبه مربوط به تمدن اورارتین (قرن ۸ ام قبل از میلاد) نیز در این منطقه وجود دارد. سوان در استان گغارکونیک واقع شده و همه ساله گردشگران متعددی را به سمت خود جذب می کند. از دیگر جاذبه های گردشگری مهم این دریاچه می توان به چشمه های آب معدنی، ماهیگیری و قایقرانی اشاره کرد.

جاهای دیدنی ایروان
جاهای دیدنی ایروان

به تفریحتان هیجان اضافه کنید!

برای هیجان بیشتر یک تور بالن‌سواری رزرو کنید. Skyball ایروان تورهای مختلفی دارد و مسیرهای متفاوتی را با قیمت‌های متفاوت می‌توانید بیابید. قیمت‌ها از 220,000 درام برای 2 تا 3 نفر شروع می‌شود. در این سواری، مناظر و آرامش چیزهایی‌ هستند که باید از آن لذت ببرید. گاهی هم از صدای آتش و هوای گرم بالن خواهید ترسید اما پس از دو سه بار برای‌تان عادی می‌شود.

جاهای دیدنی ایروان
جاهای دیدنی ایروان

آدرنالین با پاراگلایدر سواری به اوج خودش خواهد رسید. شرکتی که این فعالیت را برای شما فراهم می‌کند بسیار حرفه‌ای هستند و تمام وسایل‌شان ایمن‌اند. با خیال راحت خود را به مربی‌تان بسپارید و از منظره‌ای که می‌بینید لذت ببرید. از نظر گردشگران پاراگلایدر سواری هیجان‌انگیزترین کاری‌ست که می‌توان در ارمنستان انجام داد. پاراگلایدر‌سواری برای 10 دقیقه 30,000 درام و برای 20 دقیقه 48,000 درام است.

جاهای دیدنی ایروان
جاهای دیدنی ایروان

طولانی‌ترین تله‌کابین جهان را در ارمنستان سوار شوید! “بال‌های تاتف” با 32 کیلومتر طول. در 12 دقیقه‌ای که در تله‌کابین هستید از مناظر زیر پای‌تان لذت ببرید. برای سوار‌شدن به تله‌کابین 5,000 درام برای هر نفر باید هزینه کنید و هر 15 دقیقه تله کابین به حرکت درمی‌آید.

جاهای دیدنی ایروان
جاهای دیدنی ایروان

گشت‌وگذار شبانه در ایروان

میدان جمهوری

گشت‌و‌گذار شبانه در ایروان، در میان توریست‌ها، تفریح محبوبی است. میدان جمهوری که پیشتر به آن اشاره کردیم، اصلی‌ترین میدان این شهر است که اگر یکی دو ساعت آنجا قدم بزنید، خیلی از چهره‌ها به نظرتان آشنا خواهند آمد. خودِ این میدان به تنهایی یکی از جاذبه‌های توریستی این شهر به حساب می‌آید. دور تا دور آن کافه و رستوران است، جاهای جذابی که می‌توانید کمی در آن‌ها آرامش پیدا کنید و غذاهای فوق‌العاده‌ی ارمنی را امتحان کنید.

آب‌نماهای زیبای میدان جمهوری

یکی از شاخصه‌های این میدان آب‌نماهای آن است. در بسیاری از مواقع سال، و همزمان با فستیوال‌های مختلف، هنرمندان بزرگ بین المللی با طراحی نور و رنگ و موسیقی، رقص شکوهمندی با این آب‌نماها راه می‌اندازند. اگر خوش‌شانس باشید و  همزمان با یک از این فستیوال‌ها در ایروان باشید، دیدن آب‌نمای رقصان میدان جمهوری در شب می‌تواند یکی از بهترین خاطرات سفر شما باشد. بعد از آن می‌توانید به یک رستوران ارمنی بروید و از غذاهای خوشمزه‌ی ارمنستان لذت ببرید.

جاهای دیدنی ایروان
جاهای دیدنی ایروان

سالن‌های کارائوکه در میان جاهای دیدنی ارمنستان

کارائوکه یک تفریح شبانه‌ی پرطرفدار در سراسر دنیا است. در گشت‌وگذار شبانه در ایروان نیز می‌توانید از این تفریح لذت ببرید. ارمنی‌ها و توریست‌های ایروان اینقدر از این برنامه لذت می‌برند که در روزهای تعطیل در سالن‌های کارائوکه جا پیدا نمی‌کنید. سعی کنید برای کارائوکه از قبل جا رزرو کنید. این مکان‌ها هم برای تفریحات خانوادگی مناسب هستند و هم برای جوان‌ترهایی که می‌خواهند یک شب آواز بخوانند و هیجان خودشان را تخلیه کنند. در سالن‌های کارائوکه می‌توانید انواع نوشیدنی و غذاهای بی‌نظیر ارمنی را سفارش دهید. قیمت در این مکان‌ها بسیار متنوع است. می‌توانید با کمی پرس‌و‌جو بهترین مکان را انتخاب کنید که مناسب خودتان است.

جاهای دیدنی ایروان
جاهای دیدنی ایروان

شب‌های ایروان و یک خوشگذرانی مفصل

انواع و اقسام کافه‌ها در ایروان وجود دارد. می‌توان کافه‌ها از جاهای دیدنی ارمنستان به شمار آورد. کافه‌های ایروان فروان هستند. گشت‌وگذار شبانه در ایروان می‌تواند با کافه‌نشینی همراه باشد. کافه‌های ایروان زیبا و بیشمار هستند. کافه‌هایی با موسیقی زنده، جاز و فرانسوی از محبوبیت بیش‌تری برخوردارند. در بعضی از کافه‌ها هم می‌توانید از تماشای رقص‌های محلی لذت ببرید. در کافه‌های ایروان، انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های هیجان‌انگیز را امتحان کنید و برای خودتان خاطره بسازید. خبر خوب اینکه، اگر دلتان برای موسیقی و غذای ایرانی هم تنگ شود، ایروان پر از کافه‌های شبانه‌ی ایرانی با موسیقی ایرانی است. در این شهر کلی رستوران فوق‌العاده‌ی ایرانی هم پیدا می‌شود.

جاهای دیدنی ایروانجاهای دیدنی ایروان

 مقالات گردشگری بیشتر بخوانید :


 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨