جاهای دیدنی کشور لتونی در شمال اروپا | Latvia

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی کشور لتونی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی کشور لتونی آشنا خواهیم کرد. پس اگر قصد سفر به این کشور زیبا را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

لتونی (Latvia) که لاتویا و لِتلَند هم نامیده می شود، با نام رسمی جمهوری لتونی (Latvijas Republika) کشوری است در شمال اروپا که کشور میانی در بین سه کشور حوزه کشورهای دریای بالتیک به‌شمار می‌آید. پایتخت لتونی ریگا است. لتونی توسط روسیه از مشرق، استونی از شمال، لیتوانی از جنوب، بلاروس از جنوب شرقی و دریای بالتیک از مغرب احاطه شده‌ است.

لتونی پیش‌تر با نام جمهوری سوسیالیستی لتونی، یکی از جمهوری‌های اتحاد جماهیر شوروی بود و در ۲۱ اوت ۱۹۹۱ از شوروی اعلام استقلال کرد. آب‌وهوای این کشور معتدل و فصلی است. همچنین کشور لتونی یکی از کشورهای بسیار زیبای اروپایی است که دیدنی های تاریخی و جاذبه های طبیعی فراوانی دارد. بیش از نیمی از کشور لتونی را جنگل های سرسبز پوشانده است. در ادامه با دیدنی های لتونی بیشتر آشنا می شویم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دیدنی های کشور لتونی

شهر ریگا – Riga

یکی از مهمترین شهرهای لتونی ، ریگا، پایتخت لتونی، با پیشینه ای ۸۰۰ ساله است. مرکز قدیم ریگا با ۸۰۰ سال قدمت جزو میراث جهانی یونسکو ثبت شده و در سال ۲۰۱۴ هم پایتخت فرهنگی اروپا بوده است. ساختمان های شهر کوچک هستند و خیابان ها سنگی ریگا، معماری منحصر به فرد خانه ها و غذاهای جالب است که شما را سرگرم و هیجان زده نگه می دارد. این شهر نیز درست در امتداد کانال های آبی واقع شده است که غالبا میزبان قایق ها و کشتی های کروز است. هنگام بازدید از ریگا، بنای آزادی، کلیسای ریگا و بازار مرکزی ریگا را حتما ببینید.

جاهای دیدنی کشور لتونی
جاهای دیدنی کشور لتونی

خانه بلک هدز و کلیسای سنت پیتر – House of the Black Heads 

میدان شهرداری شهر ریگا دارای بنای مشهوری به نام خانه کله سیاهان متعلق به انجمن برادری کله سیاهان است که در سال 1334 ساخته شده است. این بنا در جریان جنگ جهانی دوم نابود شد و در سال 1999 مورد بازسازی قرار گرفت. کلیسای سنت پیتر (St. Peter’s Church) نیز از بناهای مهم این میدان است. در حال حاضر این میدان با بناهای زیبای اطرافش مرکز تجمع مردم و گردشگران در پایتخت لتونی است و شب های بسیار زیبایی دارد.

شهر سسیس لتونی – Cesis

شهر سسیس دارای جاذبه های تاریخی متعددی می باشد. در حال حاضر این شهر زیبا یکی از مقاصد محبوب گردشگری لتونی است. قلعه قرون وسطی ای سسیس باید اولین چیزی باشد که در فهرست جاهای دیدنی شما در این شهر قرار بگیرد. مکان های دیگر در سسیس که ارزش بازدید را دارند عبارتند از کلیسای سنت جان، میدان رز و پارک Maiskiy.

جاهای دیدنی کشور لتونی
جاهای دیدنی کشور لتونی

شهر لیه‌پایا – Liepaja 

چیزی که درباره شهر لیه‌پایا جالب است این است که بر خلاف هر شهر دیگری که در لتونی بازدید می کنید متفاوت است. یکی از جاذبه های اصلی این منطقه یک زندان قدیمی است. شهر لیه‌پایا هم یکی از مقاصد برتر در این کشور است. اگر قصد سفر به شهر لیه‌پایا را در طول تعطیلات تابستانی خود در لتونی داشته باشید، از Fort Forces شمالی، پارک Jurmalas و البته زندان Karosta دیدن کنید.

شهر ونتس‌پیلس – Ventspils 

ونتس‌پیلس یک شهر کوچک و جذاب دریاچه ای واقع در لتونی است. ساحل این شهر یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در لتونی است. ونتس‌پیلس همچنین بهترین مکان برای تفریح کودکان است و به Ventspils Children’s Town ، یعنی شهر کودکان مشهور است. در هنگام بازدید از این شهر همچنین از موزه Venspils، قلعه Livonian و نمایشگاه خانه خلاقیت Venspils بازدید کنید.

جاهای دیدنی کشور لتونی
جاهای دیدنی کشور لتونی

شهر سیگولدا – Sigulda

شهر سیگولدا که گاهی اوقات سوئیس لتونی نامیده می شود، پر از ساختمان های آجری قرمز رنگ زیبا و محیطی است که از درختان و چمنزارها پر است. موزه Turaida یکی از جاذبه های اصلی گردشگری این شهر است، همچنین از قصر جدید Gutmana Save و قلعه قرون وسطایی Sigulda بازدید کنید.

قلعه سیگولدا لتونی – Sigulda Castle

قلعه قدیمی سیگولدا لتونی در قرن سیزدهم میلادی توسط برادران مشهور لیوونیایی ساخته شده است. همچنین این قلعه اولین قلعه سنگی بود که در هر جای دیگری غیر از پایتخت یعنی ریگا ساخته شد. این قلعه به منظور محافظت در برابر حمله دشمن از رودخانه گاوجا طراحی شده است و با گذشت سالها بسیار مورد استقبال گردشگران است.

جاهای دیدنی کشور لتونی
جاهای دیدنی کشور لتونی

شهر ساحلی یورمالا – Jurmala

اگر قصد دارید یک مقصد ساحلی در لتونی را بازدید کنید، یورمالا برای شما بهترین انتخاب است. این شهر دارای بیش از ۳۰ کیلومتر ساحل است  و شامل ۱۴ شهر مختلف و جایی برای استراحت و آرامش است. شهر یورمالا به دلیل داشتن ساحل طولانی و ماسه های سفیدش بسیار در اروپا معروف است. اکثر گردشگران وقتی به لتونی می روند به سمت این ساحل نیز می روند. تفریحات آبی و رفتن به محله های محبوب یورمالا مانند Bulduri یا Majori را به شما توصیه می کنیم.

موزه روباز یورمالا – Jurmala open-air museum

موزه روباز یورمالا لتونی نیز یکی از جاهایی است که در آن کلبه های چوبی ماهیگیران، اسباب و لوازم زندگی آن ها و سبک زندگیشان برای مردم به نمایش در می آید. این موزه یکی از جاهای دیدنی محبوب شهر یورمالاست.

جاهای دیدنی کشور لتونی
جاهای دیدنی کشور لتونی

پارک آبی لیوو یورمالا لتونی – Livu Akvaparks

در این پارک آبی می توانید ساعات خوشی را همراه با خانواده و دوستان خود بگذرایند. اما این دو نکته را بدانید که پارک آبی لیوو روزها دوشنبه و سه شنبه ها بسته است، و نکته دوم این است که برای امکانات استخر، سونا و جکوزی در این پارک باید بلیط تهیه کنید.

پارک جنگلی دزینتاری یورمالا لتونی – Dzintari Forest Park  

این پارک جنگلی در میان درخت های بسیار زیادی قرار گرفته و هوا به قدری دلپذیر است که در وسط تابستان هم انگار که در بهار مشغول قدم زدن هستید. زمین بازی بسیار بزرگی برای کودکان نیز وجود دارد که فرزندانتان ساعت ها می توانند در آنجا وقت بگذرانند. برای بزرگترها هم زیپ لاین و ماشین برقی برای تفریح وجود دارد.

جاهای دیدنی کشور لتونی
جاهای دیدنی کشور لتونی

رودخانه و پارک ملی گاوجا – Gauja National Park

پارک ملی گاوجا یکی از اولین پارک های ملی در لتونی است. این پارک شکل های مختلفی از ماسه سنگ، چشمه های طبیعی، چشم اندازهای مسحور کننده، تنوع زیستی، آثار تاریخی و فرهنگی است. غارهای زیادی در برای کاوش و بازدید در نقاط مختلف پارک وجود دارد. این پارک بیش از 500 بنای فرهنگی و تاریخی را در بر دارد.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨