ساحل آمالفی ایتالیا ، از زیباترین سواحل مدیترانه | Italy

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

ساحل آمالفی ایتالیا

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره ساحل آمالفی ایتالیا خواهیم گفت. برای آشنایی با این ساحل شگفت انگیز و زیبا، در ادامه با مجله تاپ توریست باشید.

ساحل آمالفی (Amalfi Coast) با ۵۰ کیلومتر طول، در لبه جنوبی شبه جزیره سورنتینو در استان سالرنو در جنوب ایتالیا است. ساحل آمالفی مقصد توریستی محبوب برای منطقه و ایتالیا محسوب می شود که هزاران نفر از گردشگران را در سال به خود جذب می کند. آب در این خط ساحلی لاجوردی رنگ و سرد است. همچنین جاده این ساحل از شهرت زیادی برخودار است.

ایتالیا که از سه طرف با آب احاطه شده سواحل خیره کننده ای دارد که در ماه های تیر و مرداد پر از توریستانی می شوند که برای فرار از گرما خودشان را به سواحل رسانده اند. یکی از معروف ترین سواحل ایتالیا ساحل آمالفی است، ساحلی با جاده ی پرپیچ و خم و تماشایی که گردشگران را مهمان چشم اندازهای نفس گیری از آبی بیکران دریا، صخره ها و خانه های رنگارنگ می کند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


ساحل آمالفی ایتالیا
ساحل آمالفی ایتالیا

در این ساحل ۵۰ کیلومتری ۱۳ شهر کوچک ساحلی در کنار هم قرار دارند که همگی توسط بزرگراه SS163 به هم متصل شده اند، مسیری که یکی از زیباترین جاده های دنیاست و رانندگی در آن آرزوی بسیاری از مردم جهان است. شلوغ ترین بخش این ساحل قسمتی ست که بین شهرهای آمالفی و پوزیتانو قرار دارد.

بهترین شهرهای ساحل آمالفی

  • شهر پوزیتانو – Positano
  • شهر آمالفی – Amalfi
  • شهر آترانی – Atrani

بدون شک معروف ترین شهر ساحل آمالفی شهر پوزیتانو است اما بیشتر ساکنان این شهر توریستانی هستند که در ماه های تابستان به این منطقه سفر می کنند. در دیگر ماه های سال این شهر نسبت به شهرهای دیگر ساحل خلوت تر است و حتی کسانی که در پوزیتانو کار می کنند هم محل زندگی شان در آمالفی است. دهکده تماشایی آترانی نیز پر از خانه های صخره ای رنگارنگ، کلیساهای زیبا و میدان های جذاب است که یادآور شهرهای معروف ساحلی اند.

ساحل آمالفی ایتالیا
ساحل آمالفی ایتالیا

دسترسی به ساحل آمالفی

ساحل آمالفی در بخش های جنوبی ایتالیا قرار دارد و نزدیک ترین فرودگاه به آن فرودگاه بین المللی ناپل است اما برای اینکه از ناپل خودتان را به شهر پوزیتانو برسانید هیچ حمل و نقل مستقیمی وجود ندارد و می توانید ماشین کرایه کنید. در امتداد ساحل ریل راه آهنی نیست پس اگر می خواهید در شهرهای اطراف گشت و گذار کنید باید یا ماشین کرایه کنید و یا از اتوبوس استفاده کنید.

ویدئو ساحل آمالفی

 

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨