دیدنی های ریگا ، پایتخت کشور لتونی | Riga

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی ریگا

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی ریگا آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به پایتخت کشور زیبای لتونی را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ریگا (Riga) پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور لتونی و یکی از مراکز مهم صنعتی، تجاری، فرهنگی و مالی منطقهٔ بالتیک و یک بندر مهم در منطقه است. ریگا بزرگ‌ترین شهر کشورهای حوزهٔ دریای بالتیک و سومین شهر کل منطقه دریای بالتیک پس از سنت پترزبورگ و استکهلم است. مرکز تاریخی شهر ریگا در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

کشور لتونی توسط روسیه از مشرق، استونی از شمال، لیتوانی از جنوب، بلاروس از جنوب شرقی و دریای بالتیک از مغرب احاطه شده‌ است. آب‌وهوای این کشور به طور کلی معتدل و فصلی است. کشور لتونی یکی از کشورهای بسیار زیبای اروپایی است و به خصوص پایتخت آن ریگا دیدنی های تاریخی و جاذبه های طبیعی فراوانی دارد. بیش از نیمی از کشور لتونی را جنگل های سرسبز پوشانده است. در ادامه با جاذبه های گردشگری ریگا بیشتر آشنا می شویم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دیدنی های ریگا

خانه بلک هدز– House of the Black Heads 

میدان شهرداری شهر ریگا دارای بنای مشهوری به نام خانه کله سیاهان متعلق به انجمن برادری کله سیاهان است که در سال 1334 ساخته شده است. این بنا در جریان جنگ جهانی دوم نابود شد و در سال 1999 مورد بازسازی قرار گرفت. کلیسای سنت پیتر (St. Peter’s Church) نیز از بناهای مهم این میدان است. در حال حاضر این میدان با بناهای زیبای اطرافش مرکز تجمع مردم و گردشگران در پایتخت لتونی است و شب های بسیار زیبایی دارد.

جاهای دیدنی ریگا
جاهای دیدنی ریگا

کلیسای سنت پیتر – St. Peter’s Church

کلیسای سنت پیتر ریگا یکی از بناهای مهم شهر است که از آن به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌‌‌های معماری گوتیک قرن سیزدهم یاد می‌شود. اولین اشاره‌هایی که به این کلیسا شده است، به سال ۱۲۰۹ بازمی‌گردد. با مرتفع‌ترین مناره، چشم‌انداز بی‌نظیری از شهر را می‌توان از این کلیسا رویت کرد. همچنین این کلیسا از قدیمی‌ترین و ارزشمندترین ساختمان‌های به‌جامانده از دوران قرون وسطا در کشورهای حوزه دریای بالتیک است.

کلیسای جامع ریگا – Riga Cathedral

کلیسای جامع ریگا با نام رسمی کلیسای جامع سنت ماری، کلیسای جامع انجیلی لوتری در ریگا است. این کلیسا مکان اسقف اعظم ریگا است. کلیسای جامع ریگا یکی از شناخته شده ترین مکان های دیدنی در لتونی است و در نقاشی ها، عکس ها و سفرنامه های تلویزیونی همواره به نمایش گذاشته می شود.

جاهای دیدنی ریگا
جاهای دیدنی ریگا

بنای یادبود آزادی – Freedom Monument

بنای آزادی در ریگا، پایتخت کشور لتونی واقع شده است و به افتخار و تجلیل از سربازانی که در جنگ استقلال لتونی کشته شده اند، بنا شده است. این بنا نماد مهم آزادی، استقلال و حاکمیت لتونی محسوب می شود.

اپرای ملی لتونی – Latvian National Opera

اپرای ملی لتونی یک تالار اپرای بسیار زیبا در شهر ریگاست. در این سالن اپرا برنامه ها و نمایش های متنوع، و همچنین نمایش های باله در فصل های مختلف سال برگزار می شود. اگر به این نمایش ها علاقه دارید می توانید برای دیدن یکی از آنها بلیط بخرید.

جاهای دیدنی ریگا
جاهای دیدنی ریگا

موزه سه برادر – Three Brothers

سه برادر یک مجموعه ساختمان شامل سه خانه است که در شهر ریگا واقع شده است. خانه ها با هم قدیمی ترین مجموعه خانه های مسکونی در ریگا را تشکیل می دهند. هر خانه دوره های مختلف توسعه ساختمان در شهر ریگا را نشان می دهد. در حال حاضر این سه خانه کاربری موزه دارند.

قلعه ریگا – Riga Castle

قلعه ریگا قلعه ای در ساحل رود داوگاوا در ریگا، پایتخت لتونی است. این قلعه در سال 1330 تاسیس شد و سپس ساختار آن بین سالهای 1497 تا 1515 به طور کامل بازسازی شد. پس از تصرف قلعه توسط سوئدی ها، آنها بخش های وسیعی را در سال 1641 ساختند.

جاهای دیدنی ریگا
جاهای دیدنی ریگا

موزه زانیس لیپک – Zanis Lipke Memorial

این موزه یک نماد شجاعت در منطقه ریگا است. این مکان واقعا درخشان بوده و از آن مراقبت های زیادی به عمل آمده است. داستان موزه، داستان شجاعت خانواده ای است که یهودیان را در جنگ جهانی دوم پناه دادند و این تجربه به شیوه ای بسیار آموزنده و جالب نشان داده می شود. این موزه برای گشت و گذار خانوادگی به همراه نوجوانان مفید است.

خیابان جانیلا – Jauniela

این خیابان تصاویری از یک قرن یا بیشتر را به شما نشان می دهد. خیابان جانیلا یکی از خیابان های ریگا بوده که به سبک جنگی ساخته شده و ساختمان هایی با معماری فوق العاده دارد. جزئیات هنری جذاب همراه با خانه های کوچک در تمام بخش های آن مشاهده می شوند و در قلب شهر قدیمی ریگا قرار دارد. این مکان برای گشت و تفریح عاشقانه و دوستانه توصیه می شود.

جاهای دیدنی ریگا
جاهای دیدنی ریگا

خیابان آلبرت – Alberta iela

این خیابان زمانی مناسب برای لذت بردن از زیبایی ساختمان ها و جزئیات جالب و چشمگیر آن ها را فراهم می کند. این مکان شگفتی های معماری واقعی را نمایش می دهد که در طول دوران جنگ تخریب شده اند. این منطقه یک مکان ایده آل برای پیاده روی در هوای آزاد است.

باغ ورمانز – Vermanes Garden

پارکی بزرگ که در مرکز ریگا واقع شده و دارای چندین اثر از شاعر ریکی، هنرمند Padegs، شهردار ریسه، رقص باله است. بنای آزادی در مرکز آن بوده و کلیسای ارتدوکس در کنار آن است. در شب زیبایی این باغ حیرت آور بوده و فرصتی برای لذت بردن از نوشیدنی های گرم و سرد در هوای آزاد است. در این مکان می توانید در امتداد کانال باغ قدم بزنید، قایق های شناور را ببینید و حتی سوار بر قایق از طبیعت زیبا لذت ببرید. این مکان برای گشت و تفریح خانوادگی و دوستانه و صرف وعده ناهار به همراه دوستان بسیار مناسب است.

جاهای دیدنی ریگا
جاهای دیدنی ریگا

منطقه مزاپارک – Mezaparks

در این مکان می توانید از بزرگترین باغ وحش بالتیک لذت ببرید. در پاییز این مکان بسیار زیبا است و به همراه مجسمه های زیبا و هوای تازه زمانی مناسب را برای پیاده روی فراهم می کند. این پارک جای خوبی برای تعطیلات آخر هفته بوده و قلمرویی بزرگ با جنگل، دریاچه، باغ وحش را به نمایش می گذارد. این مکان برای دوچرخه سواری امکانات منحصر بفردی داشته و یک زمین بازی برای بچه ها به همراه تعداد زیادی از درختان قدیمی و زیبا دارد.

بازار مرکزی ریگا – Riga Central Market

بازار مرکزی ریگا بزرگترین بازار شهر ریگا و بزرگترین بازار اروپا است. این بازار یکی از برجسته ترین سازه های قرن بیستم در لتونی است و در فهرست میراث جهانی یونسکو به همراه ریگا در سال 1998 در فهرست میراث جهانی گنجانده شده است. این ساختمان از سال 1922 طرح ریزی شده و از 1924 تا 1930 ساخته شده است. اگر به ریگا سفر کردید هرگز بازدید از این بازار را فراموش نکنید.

جاهای دیدنی ریگا

جاهای دیدنی ریگا

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨