بهترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ ، روسیه | Saint Petersburg

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی سن پترزبورگ

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی سن پترزبورگ آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری این شهر زیبا در ادامه با ما باشید.

سن پترزبورگ شهری است که حقیقتا غنی از جاذبه‌ های گردشگری و تجارب جالب برای مسافران است. از قصرهای مجلل تماشایی گرفته تا موزه‌های جذاب و عجیب، از قایق‌سواری در رودخانه‌های باشکوه و کانال‌های شهر تا قدم گذاشتن بر جای‌پای بزرگان و مشاهیر هنری و ادبی سن پترزبورگ. این شهر که به مدت دو سده پایتخت روسیه بوده ‌است، بین سالهای ۱۹۱۴ تا ۱۹۲۴ میلادی پتروگراد نام داشته است و در زمان حکومت اتحاد جماهیر شوروی به مدت ۶۷ سال (از سال ۱۹۲۴ تا ۱۹۹۱) لنینگراد خوانده می‌شده‌ است. سن پترزبورگ در کنار رود نِوا، در شرق خلیج فنلاند در دریای بالتیک قرار گرفته ‌است.

در‌ واقع جاهای دیدنی سن پترزبورگ به‌ قدر‌ کافی زیاد هستند که بتوانند مسافران و گردشگران را برای هفته‌ها یا حتی ماه‌ها سرگرم کنند. دیدنی های سن پترزبورگ به ‌اندازه‌ای زیادند که یکی از چالش‌های گردشگران این است که به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا بتوانند همه این مکان‌های دیدنی را در مدت اقامتشان ببیند. در ادامه ما مهمترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ را به شما معرفی می کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


موزه هرمیتاژ یا کاخ زمستانی (The Winter Palace)

هرمیتاژ بزرگترین و قدیمی ترین موزه فرهنگ و هنر جهان است که در شهر سن پترزبورگ روسیه قرار دارد. این موزه در سال 1764 توسط کاترین کبیر راه اندازی شده است و در حال حاضر با داشتن بیش از سه میلیون اثر هنری بزرگترین کلکسیون نقاشی در جهان است. این موزه در روزهای دوشنبه تعطیل است و اولین پنجشنبه هر ماه ورودی این موزه برای عموم رایگان است.

جاهای دیدنی سن پترزبورگ
جاهای دیدنی سن پترزبورگ

کاخ کاترین (Catherine Palace)

کاخ کاترین محل اقامت تابستانی تزارهای روس بوده است. بیش از 100 کیلوگرم طلا در ساخت گچ بری ها و مجسمه ها و سقف این کاخ به کار برده شده است. این کاخ یکی از زیباترین نمونه های معماری است.

کاخ پترهوف (Peterhof)

کاخ پترهف مجموعه ای از قصرها و باغ هایی است که استراحتگاه تابستانی پترکبیر بوده است. پترهف با نام کاخ ورسای روسیه معروف است. این کاخ که محوطه ای بسیار بزرگ و زیبا دارد یکی از دیدنی های مطرح این شهر است.

جاهای دیدنی سن پترزبورگ
جاهای دیدنی سن پترزبورگ

کلیسای سنت ایزاک (St. Isaac’s Cathedral)

کلیسای سنت ایزاک که به ایزاکیوفسکی هم معروف است بزرگترین کلیسای ارتودوکس روسیه در شهر سن پترزبورگ و چهارمین کلیسای ارتودوکس بزرگ جهان می باشد. این کلیسا که بهترین اثر‌ هنری تمام عمر معماری فرانسوی به نام آگوستی ‌مونفراند است بزرگ‌ترین و اعجاب‌آورترین بنای مذهبی در سن پترزبورگ به‌ حساب‌ می‌آید.

کلیسای جامع کازان (Kazan Cathedral)

کلیسای کازان که به آن کلیسای لیدی کازان هم می گویند، یکی از بزرگترین شاهکارهای معماری کلاسیسیم روسی است. کلیسای کازان همچنین یکی از بزرگترین عبادتگاه های روسیه می باشد. کلیسای کازان که در شاهراه خیابان نِوسکی قرار دارد، محل دفن فیلد مارشال کوتوزوف نیز می باشد. کلیسای کازان تنها کلیسای دایر (در حال کار) ارتدوکس در بخش مرکزی شهر سن پترزبورگ می باشد.

جاهای دیدنی سن پترزبورگ
جاهای دیدنی سن پترزبورگ

کلیسای ناجی در خون (Savior on the Spilled Blood)

کلیسای ناجی در خون یکی از اصلی ترین جاذبه های دیدنی شهر سن پترزبورگ است. این کلیسا در جایی که امپراطور الکساندر دوم کشته شد ساخته شده است. این کلیسا چون نمادی در شهر سن پترزبورگ خودنمایی می کند.

دهکده تزارها (پوشکین) (Tsarskoye Selo)

این دهکده میزبان نه یکی، بلکه دوتا از بزرگترین قصرهای قرن هجدهمی است که با منظره‌های زیبایی از پارک‌های پر از انواع مختلف بناها و آثار تاریخی احاطه شده است. دهکده تزارها شاهدی بر ثروت عظیم و ولخرجی‌های خاندان سلطنتی رومانوف است. مشهورترین جاذبه گردشگری این مجموعه قصر کاترین با معماری روکوکو است که توسط بارتلومئو راسترلی، به عنوان خواهر کاخ زمستانی در مرکز شهر ساخته شد.

جاهای دیدنی سن پترزبورگ
جاهای دیدنی سن پترزبورگ

جزیره شمشیر (Strelka)

جزیره شمشیر یک دماغه کوچک در بخش شرقی جزیره واسیلوسکی است که درست در میان دلتای رودخانه نوا قرار گرفته است. این جزیره مناظر فوق‌العاده‌ای از همه طرف دارد که شامل کاخ زمستانی، پل‌های تثلیث، قلعه پیتر و پاول و کلیسا جامع سن آیزاک می‌شود. این بخش مدت‌هاست که به عنوان یکی از زیباترین مکان‌ها برای برگزاری مراسم عروسی و همچنین توقف‌گاهی توریستی برای گرفتن عکس‌های زیبا مشهور است.

خیابان نوسکی پراسپکت (Nevsky Prospekt)

خیابان نِوسکی پِراسپِکت از زمان شروع قرن نوزدهم تا به امروز، جذاب ترین و معروف ترین محل خوشگذرانی در شهر سن پترزبورگ می باشد. خیابان 4 کیلومتری پراسپکت پر از بناهای تاریخی و جذابیت های بی شمار است. این خیابان همچنین یک مکان ایده آل برای سرگرم شدن با تفریحات شبانه محبوب اهالی سن پترزبورگ و توریست ها می باشد. در این خیابان مغازه، سوغات سرا، رستوران و کلوپ و بار فراوان وجود دارد.

جاهای دیدنی سن پترزبورگ
جاهای دیدنی سن پترزبورگ

تئاتر مارینسکی (Molinsky Theater)

یکی ‌دیگر از بنا‌های فرهنگی مشهور سن پترزبورگ که دیدنش برای بعضی از گردشگران حتی از موزه ارمیتاژ هم مهم‌تر است، تئاتر مارینسکی است. این تئاتر که در سال‌های اخیر از آشفتگی‌‌های مالی و افت خلاقیت تئاتر موسکو نهایت استفاده را برده، امروزه به برترین تئاتر موزیکال بلامنازع روسیه تبدیل شده است.

رودخانه‌ها و کانال‌های سن پترزبورگ

چنانچه قصد دارید بین ماه‌های اردیبهشت تا مهر به سن پترزبورگ بروید از طرق مختلفی می‌توانید در شهر با قایق به گشت‌زنی بپردازید. از کرایه کردن یک قایق هیدروفویل برای دیدن قصر‌های خارج‌ شهر و پارک‌ پیترهوف گرفته تا لذت بردن از شام و موسیقی جَز زنده در غروبی دلپذیر روی عرشه یک کروز بر روخانه نوا. اگر هوا خوب بود اکیدا به شما توصیه می‌کنیم که هیچ شانسی برای تجربه قایق‌سواری در سن پترزبورگ را از دست ندهید. مخصوصا اگر در تابستان به سن پترزبورگ می‌روید سفر‌ با قایق در رودخانه‌‌ها و کانال‌های این شهر تجربه‌ای تکرار نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

جاهای دیدنی سن پترزبورگ
جاهای دیدنی سن پترزبورگ

قلعه پیتر و پائول (The Peter & Paul Fortress)

قلعه پیتر و پاول دژ اصلی شهر سن پترزبورگ محسوب می شود که توسط پتر کبیر در سال 1703 عملیات احداثش آغاز شد. این قلعه طی یکسال ساخته شده است، ولی نتوانست از لحاظ نظامی مقاومت کند و بنابراین از سال 1706 دوباره با بدنه ای سنگی بازسازی شد. از سال 1720 ، این قلعه بعنوان پادگان شهر و همچنین زندانی برای زندانیان درجه بالا یا سیاسی به کار گرفته شد.

جزیره یلاگین (Yelagin Island)

جزیره یلاگین در فاصله 20 دقیقه‌ای از شهر سن پترزبورگ قرار دارد که راه دسترسی به آنجا از طریق مترو میسر خواهد بود. این جزیره، منطقه‌ای زیبا است که مکانی دوست‌داشتنی برای گذراندن زمان در طبیعت محسوب می‌شود. این جزیره کاخ زیبایی را در دل خود جای داده و دارای یک موزه جهت نمایش آثار هنری و تاریخی نیز است. علاوه بر این آثار تاریخی مرکز فرهنگی و باغ تفریحی کیروف نیز از دیگر دیدنی‌های جزیره محسوب می‌شود که زیبایی طبیعی منحصربه‌فردی دارد و با گل‌ها و گیاهان زینتی نیز مزین شده است.

جاهای دیدنی سن پترزبورگ
جاهای دیدنی سن پترزبورگ

تماشای باز شدن پل‌‌‌‌ها

رودخانه نوا دریاچه لادوگا را به دریای بالتیک متصل می‌‌‌کند. در فصل تابستان ده‌‌‌‌‌ها کشتی باربری هر روز از این مسیر تردد می‌نمایند و همین امر باز شدن پل‌های معلق رودخانه نوا در سن پترزبورگ مرکزی را ضروری می‌کند. این اتفاق معمولا بعد از نیمه شب و معمولا در شب‌های سفید سن پترزبورگ می‌افتد. یک سنت قدیمی هست که مردم جمع می‌شوند تا بازشدن پل‌ها را ببینند. باز‌شدن طاق پل کاخ سن پترزبورگ یکی از زیباترین و مشهورترین منظره‌های این شهر را می‌سازد.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید :



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨