رودخانه چائو فرایا بانکوک ، تایلند | Thailand

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

رودخانه چائو فرایا

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره رودخانه چائو فرایا صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این رودخانه زیبا و دیدنی در ادامه با ما همراه باشید.

تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه‌جزیره هندوچین واقع در جنوب شرقی آسیاست. این کشور از شمال با برمه و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با مالزی و خلیج تایلند، و از غرب با برمه و دریای آندامان همسایه‌ است. تایلند یکی از مقاصد گردشگری بسیار محبوب در بین مردم کل جهان است.

یکی از جاذبه هایی که حتما باید از آن دیدن کنید رودخانه چائو فرایا (Chao Phraya River) است. رود چائو فرایا از داخل بانکوک می‌ گذرد و در نهایت به خلیج تایلند می‌ریزد. این رود مهم‌ترین خصیصه شهر بانکوک است و بازدید کردن از شهر از روی این رود سوار بر قایق تجربه بسیار دلچسبی است که می‌تواند به شما کمک کند دید بهتری از بانکوک داشته باشید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


رودخانه چائو فرایا، که غالبا به عنوان رودخانه پادشاه شناخته می شود، یکی از مهم ترین آبراهه های تایلند است. رودخانه چائو فرایا یکی از مهمترین مراکز حمل و نقل در این شهر است. خیلی از مردم تایلند در حاشیه این رود زندگی می کنند، برخی از ظریق آن به محل کار خود می روند و برای برخی دیگر محل کسب درآمد می باشد.

رودخانه چائو فرایا

برخی از جاذبه های دیدنی برتر بانکوک در اطراف شاخه های این رودخانه یافت می شود. ممکن است افرادی پیشنهادات زیادی برای یک تور قایق بازدید از جاذبه ها به شما بدهند اما بهتر است این پیشنهادات را رد کنید و خودتان بسیار مقرون به صرفه تر از این جاذبه ها بازدید کنید.

چه بازدیدکنندگان به رودخانه و یک تور کروز بروند و از یک شام لذیذ در دل رودخانه لذت ببرند و چه سوار یک قایق اکسپرس در رودخانه چائو فرایا شوند و شهر بانکوک را کشف کنند، تفاوتی ندارد و از این گشت و گذار لذت خواهند برد.

رودخانه چائو فرایا
رودخانه چائو فرایا

چهار نوع قایق اکسپرس وجود دارد که بسته به قایقی که سوار می شوید بلیط آن بین ฿10-40 (بات، واحد پول تایلند) هزینه دارد که در مقایسه با حمل و نقل عمومی شهر بسیار ارزان است. شما می توانید یک بار بلیط بخرید زمانی که روی عرشه هستید، بلیط خود را نگه دارید و حتما تایم تیبل قایقی که سوار می شوید را چک کنید تا زمان بازگشت را بدانید.

توریست ها همچنین می توانند قایق توریست رودخانه چائو فرایا را انتخاب کنند که با پرداخت ฿150 (حدود 4 دلار) می توانند سوار این قایق شوند و همچنین امکان سوار و پیاده شدن در 8 اسکله را داشته باشند.

گزینه دیگر که کمی گران تر است خوردن شام در کشتی کروز و گشت در رودخانه است. شما نمی توانید از کشتی پیاده شوید و دوباره سوار شوید. بیشتر کروزها از ساعت 6 عصر حرکت می کنند و چند ساعتی در رودخانه هستند.

قیمت ها بسته به کمپانی متفاوت است اما قیمت ها از حدود ฿1,400 (حدود 40 دلار) شروع می شود. شما می توانید یک شب رویایی را با کشتی کروز تجربه کنید. وقت گذراندن در دل این رودخانه یکی از تفریحات بسیار منحصر به فردی است که شما می توانید در پایتخت تایلند داشته باشید.

رودخانه چائو فرایا
رودخانه چائو فرایا

چند کشتی کروز پیشنهادی، چائو فرایا پرینسس کروز (Chao Phraya Princess Cruise)، لوی ناوا دینر کروزز (Loy Nava Dinner Cruises) و گرند پیرل لاکچری ریور کروز اند داینینگ اکسپرینس (Grand Pearl Luxury River Cruise & Dining Experience) هستند که ما به شما پیشنهاد می کنیم.

این موارد گزینه هایی هستند که با توجه به کیفیت خوب آنها به شما معرفی کردیم. در نهایت شما باید با توجه به بودجه و سلایق خودتان این موارد و گزینه های بیشتر را بررسی کنید و کشتی کروز مناسب خودتان را برای یک شب عالی انتخاب کنید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨