جزیره فی فی تایلند
جزیره فی فی تایلند

جزیره فی فی پوکت ، تایلند | Phi Phi Island

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جزیره فی فی تایلند

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با جزیره فی فی تایلند آشنا خواهیم کرد . با ما همراه باشید .

جزایر فی فی شبیه به بهشتی است که در میان آب های درخشان، ساحل های شنی و چشم اندازهای فوق العاده زیبایی در آسیا و در کشور تایلند می درخشند. این جزایر در شهر معروف پوکت قرار گرفته اند که می توانید سفری دلچسب را به آن برنامه ریزی کنید و از آرامش و زیبایی بی حدشان لذت ببرید. ساحل های جزایر فی فی در پوکت یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که صنعت گردشگری در این منطقه را بهبود بخشیده است. شما می توانید فعالیت های متفاوتی را در جزایر فی فی در پوکت انجام دهید و از جاذبه های مختلفی بازدید کنید.

جزیره فی فی تایلند
جزیره فی فی تایلند

جالب است بدانید که جزیره فی فی ، مجمع الجزایری است که از 6 جزیره دیگر که در کنار هم به وجود آمده اند ، تشکیل شده و خلقت یافته است ، موقعیت قرارگیری این جزیره در 50 کیلومتری سمت شرق جزیره پوکت می باشد و زیر مجموعه پارک ملی فی فی است ، در این جزیره نیز مانند جزیره جیمز باند صخره های آهکی که از آب بیرون آمده اند و غارهایی را می بینید و در ساحل های سفید و خوشرنگ شنی و سوزان آن می توانید قدم بزنید یا آفتاب بگیرید.

جزیره فی فی تایلند
جزیره فی فی تایلند

 پارک ملی فی فی 

پارکی با مناظر طبیعی صخره های کوهستانی، فضایی آرام جایی که لئوناردو دیکاپریو در آن نقش مسافر کاوشگر در جزیره را بازی کرد. خلیج مایا یکی از محبوب ترین نقاط جهان است و به صحنه ای زیبا از قایق های ماهیگیری سوار بر امواج دریا است. بسیاری از توریستان تور تایلند از طریق کشتی ها و قایق های مسافربری از خلیج مایا به سفری کوتاه به جزیره فی فی می روند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جزیره فی فی تایلند
جزیره فی فی تایلند

غواصی در هات یائو جزیره فی فی تایلند

برای مسافران یک روزه جزیره فی فی، غواصی در هات یائو می تواند تفریحی جالب و هیجان انگیز باشد. در طول سفر به تایلند اگر تنها یک روز را در جزیره فی فی به سرمی برید، غواصی در آب های کریستالی و گرم هات یائو باید از تفریحات شما در جزیره باشد. با غواصی در این منطقه موجودات رنگارنگ و عجیب و غریب دریایی کوسه ها و ماهی های دلقک زیادی را با چشم خود خواهید دید.

جزیره فی فی تایلند
جزیره فی فی تایلند

قایق سواری کایاک | Kayak Around Koh Phi Phi

یکی از فعالیت های محبوبی که در جزایر فی فی در پوکت وجود دارد قایق سواری کایاک می باشد. بیشتر اقامت گاه ها و هتل ها تورهای کایاک سواری خوبی ارائه می دهند که می توانید از میان آن ها گزینه دلخواهتان را انتخاب کنید. این نمونه یک روش خلاقانه ایست که به گشت در اطراف جزیره بپردازید، از میان مناطق بکر عبور کنید و آب آرام دریا را تجربه کنید. گزینه های دیگری مانند قایق پدالی، اسکی روی آب و …. نیز در جزایر فی فی موجود می باشند که بسته به سلیقه خودتان از آن ها برای یک سفر هیجان انگیز می توانید بهره ببرید.

جزیره فی فی تایلند
جزیره فی فی تایلند

صخره‌نوردی در جزیره فی فی

با وجود مناظر سنگی و صخره‌های بلند در کو‌فی‌فی، این‌جا بهترین مکان برای صخره‌نوردی است. می‌توانید به توری ملحق شوید که با قایق به سمت یکی از صخره‌های جزیره‌ می‌رود. مناظری که از بالای صخره رو‌به‌روی شما قرار دارد، فراموش نشدنی‌اند. هزینه‌ی بیشتر مکان‌ها ۱۰۰۰ بات برای نصف روز است. برج تونسای، بهشت صخره‌نوردی است.

جزیره فی فی تایلند
جزیره فی فی تایلند

قایق سواری در غار واکینگ ها – Viking Caves

در طول سفر به تایلند و بازدید از فی فی، تنها با 300 بات می توانید از غارهای معروف و باشکوه وایکینگ در فی فی بازدید کنید. در در قسمت شمالی شمال شرقی جزیره فی فی نیز تصاویری از قایق های طولانی و بزرگ واکینگ ها در دیواره هیا غار کشیده شده است بنا به گفته افسانه ها، این نقشه ها کار دزدان دریایی است و بیش از هزار سال قدمت دارند.

جزیره فی فی تایلند
جزیره فی فی تایلند

در بازار فی‌فی قدم بزنید

اگر می‌خواهید با زندگی در فی‌فی به‌زور کامل آشنا شوید، باید در بازار آن گردش کنید. این بازار در روستی تونسای واقع شده و در آن‌جا می‌توانید انواع سبزیجات محلی، میوه‌ها و غذاهای دریایی را با بهترین هزینه پیدا کنید. این بازار هر‌روز باز است. حتما گرسنه به آن‌جا بروید!

جزیره فی فی تایلند
جزیره فی فی تایلند

چگونگی دسترسی به جزایر فی فی

دسترسی به جزیره فی فی بسیار آسان است، این جزایر رویایی در فاصه 46 کیلومتری پوکت قرار گرفته و تقریبا به همان اندازه با کرابی هم فاصله دارد. به طور کلی دسترسی به آن از طریق قایق های تندرو و کشتی امکان پذیر می باشد. استفاده از کشتی معمولا متداول ترین راه برای رفتن به جزایر فی فی به شمار می رود. این کشتی ها با پیمودن مسیری دو ساعته از پوکت و 90 دقیقه ای از کرابی با کو لانتا (Koh Lanta) به جزایر فی فی می رسند. ایستگاه اصلی آنها در شهر پوکت اسکله راسادا (Rassada Pier) و در کرابی اسکله کلانگ جیراد (Klong Jirad) واقع در جنوب شهر کرابی می باشد. ترمینال این کشتی ها فقط یک ساعت تا فرودگاه بین المللی پوکت و نیم ساعت تا فرودگاه کرابی فاصله دارند. در فصول گردشگری برای داشتن جایگاهی مناسب در کشتی از پیش رزرو را انجام دهید و در فصل های خلوت نیم ساعت قبل از حرکت آن در اسکله حضور یابید. اگر از بانکوک می آیید می توانید از اتوبوس های محلی یا تاکسی برای دسترسی به هر یک از اسکله ها استفاده نمایید. برای برنامه ریزی و زمان بندی بهتر پیشنها می شود حتما از قبل نگاهی به برنامه های کشتی های کرابی و پوکت بیندازید.

جزیره فی فی تایلند
جزیره فی فی تایلند

رفتن به جزایر فی فی از طریق کشتی

این کشتی ها معمولا بسیار راحتند. در طبقه بالایی کشتی های دو طبقه عرشه ای فوق العاده برای گرفتن حمام آفتاب و برنزه شدن یافت می شود. طبقه پایینی این کشتی ها دارای اتاق های مجهز به سیستم تهویه مطبوع هوا می باشند و خدمات سرو نوشیدنی و میان وعده های سبک نیز در آنها ارائه می شود. برای بهره مندی از خدمات برتر و جایگاهی راحت تر و مجهز به سیستم تهیه مطبوع هوا در وسط کشتی کافیست بلیط های وی آی پی یا سبز رنگ را تهیه نمایید. در برخی اوقات کشتی ها کمی شلوغ می شوند. در نوبت بعدازظهر میهمانان کشتی با هندوانه خنک به صورت رایگان پذیرایی می شوند.

جزیره فی فی تایلند
جزیره فی فی تایلند

رفتن به جزایر فی فی با قایق های تندرو

یکی دیگر از راه های محبوب برای دسترسی به جزایر فی فی استفاده از قایق های تندرو است. از آنجاییکه این قایق ها به صورت اختصاصی توسط گردشگران اجاره می شود ساعت حرکت آنها و توقفشان در برابر تغییرات انعطاف پذیر است. استفاده از این قایق ها در اغلب ماه های سال ایمن است، اما پیشنهاد می شود در فاصله بین ماه های سپتامبر تا نوامبر به دلیل پیدایش برخی مسائل ناامید کننده از سوار شدن بر آنها اجتناب نمایید. گرچه هزینه استفاده از قایق های تندرو گران تر از کشتی هاست اما در مواردی که تعداد زیاد باشد مقرون به صرفه خواهد بود.

جزیره فی فی تایلند
جزیره فی فی تایلند


 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)