جاذبه های دیدنی و گردشگری رابر ، کرمان | Rabor

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی رابر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی رابر آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این مکان های دیدنی شهر رابر در استان کرمان در ادامه با ما همراه باشید.

استان کرمان با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری و سوغات‌های گوناگون در جنوب ایران واقع‌ شده است. این استان از جمله استان‌های وسیع و باستانی کشور ایران به شمار می‌آید و از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی ایران واقع‌ شده است.

شهرستان رابر در غرب کرمان رتبه نخست بارش های استان را از آن خود کرده است، شهرستان رابر اقلیمی کاملا متفاوت از شهرستان های شمالی و شرقی استان دارد و برعکس جنوب کرمان سردسیر محسوب می شود و مملو از مراتع سرسبز، کوهستان های پوشیده از انواع درختان وحشی و دارای متنوع ترین گونه های گیاهی و جانوری است. در ادامه دیدنی های شهر رابر را به شما معرفی می کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


رودخانه چشمه عروس

چشمه عروس نام رودی است در سه کیلومتری شهرستان رابر واقع در استان کرمان است و این رود به طول ۸۷ کیلومتر سومین رود بلند کرمان است. جذابیت و زیبایی چشمه عروس باعث شده است که در فصل های بهار و تابستان افراد زیادی از شهرهای دور و نزدیک روستاها برای گشت و گذار به این منطقه بیایند. به طوری به رامسر جنوب ایران نامگذاری شده است.

جاهای دیدنی رابر
جاهای دیدنی رابر

بندر هنزاء

در حدود ۳۰ کلومتری شرق شهر رابر و در حوالی مرز شهرستان جیرفت، بخش هنزاء در حاشیه رودخانه‌ای به‌ همین نام گردشگران را به‌خود می‌خواند. علاوه بر انبوه درختان سردسیری و گردوهای تنومند، کوچه-باغ‌های شیب‌دار این بخش از شهرستان رابر فضای دل‌انگیزی برای گشت‌و‌گذار ایجاد کرده است.

تخت سرتشتک

تخت سرتشتک در ۱۲ کیلومتری بُندرِ هنزاء و در حدود ۴۰ کیلومتری شهر رابر واقع شده است. سرزمینی هموار با پستی و بلندی‌های ملایم، پوشیده از چمنزار، برکه‌های کوچک و چشمه‌های روان که بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. تخت سرتشتک یکی از بکرترین جاذبه‌های طبیعی منطقه است.

جاهای دیدنی رابر
جاهای دیدنی رابر

آبشار آبسر

آبشار آبسر از ارتفاعات بحر آسمان سرچشمه می‌گیرد و در حدود ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی رابر فرو می‌ریزد. ارتفاع این آبشار زیبا به ۲۵ متر می‌رسد. فاصله آبشار تا روستای سید مرتضی در حدود ۷ کیلومتر است. دسترسی به آبسر از طریق جاده‌ی رابر-هنزاء-جیرفت، جاده‌ی فرعی امامزاده سید مرتضی ممکن است.

آبشار کوه شاه

آبشار کوه شاه در استان کرمان و در دامنه های قله ۴۳۵۰ متری کوه شاه در ۱۲ کیلومتری شمال غربی شهرستان رابر قرار گرفته است. این آبشار در ارتفاعات هزار قرار گرفته که بلندترین قله آن کوه هزار با ارتفاع ۴۵۰۱ متر بلندترین قله استان کرمان محسوب می گردد. کوه هزار به دلیل داشتن هزار نوع گیاه گوناگون ، هزار نامیده شده است و با مساحت ۹۰۰ کیلومتر مربع سرچشمه رودخانه هایی چون هلیل رود تهرود میباشد.

جاهای دیدنی رابر
جاهای دیدنی رابر

آبشار چهرن

روستای چهرن و آبشار چهرن یکی از مناطق زیبا و بکر رابر است که ییلاق بخشی از جمعیت عشایر منطقه است. چهرن چون دیگر نقاط این منطقه پوشیده از درختان گردو، زردآلو، صنوبر و نیز چمنزار، چشمه و مسیر رودخانه است. در ۲ کیلومتری شمال روستا رودخانه‌ای جریان دارد که از ارتفاعات لاله‌زار سرچشمه می‌گیرد.

دره گلی هوک

در بخش شرقی رابر دره‌ای به‌نام گلی هوک واقع شده است. جایی که جریان آب رودخانه‌ی سرمشک دیواره‌های سنگیِ سخت و بلند را فرسوده و دره‌ای باریک را پدید آورده است. این دره بلند حدود ۲ کیلومتر در شیب سنگی دامنه کوه ادامه دارد و عمق آن در نقاطی به بیش از ۱۰۰ متر می‌رسد.

جاهای دیدنی رابر
جاهای دیدنی رابر

دره عشق‌آباد

در شمال رابر و در دامنه جنوب غربی رشته‌کوه لاله‌زار، دره‌ای سرسبز با شیبی ملایم وجود دارد که عشق‌آباد نام دارد. جریان آب، درختان گردو در پایین‌دست و عطر پونه، درمنه و آلاله در بالا‌دست آرامش و دل‌ربایی طبیعت را شگفت نمایان ساخته‌است. در پایین‌دست دره تفریح‌گاه وسیعی در میان درختان گردو و چمنزار وجود دارد. در انتهای این دره که با گل های وحشی و عطر پونه در آمیخته است؛ سقوط آب خنک و زلال قله های لاله زار بر دیواره های سنگی، آبشار جالبی را به وجود می آورد.

این شهر زیبا و خوش آب و هوا علاوه بر جاذبه های طبیعی، جاذبه های دیدنی و گردشگری بسیار زیاد دیگری هم دارد که از جمله آنها می توان به دهستان سیه‌بنوئیه، دهستان جواران، روستای کلدان، منطقه حفاظت شده بحر آسمان، روستای پدم آباد، روستای زمین انجیر،روستای گُنجان، روستای ننیز عليا، شاهزاده سید ابوالقاسم، امام‌زاده سید حسین، امام‌زاده سید عبدالله، امام‌زاده سید مرتضی، امام‌زاده شاه مرتضی و امام‌زاده میرمحمدرضا ابوطالب اشاره کرد.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨