آشنایی با شهر لاله زار کرمان | Laleh zaar

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

لاله زار کرمان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با لاله زار کرمان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این شهر زیبا در استان کرمان در ادامه با ما همراه باشید.

استان کرمان با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری و سوغات‌های گوناگون در جنوب ایران واقع‌ شده است. این استان از جمله استان‌های وسیع و باستانی کشور ایران به شمار می‌آید و از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی ایران واقع‌ شده است.

یکی از جاذبه های دیدنی و بسیار زیبا در استان کرمان شهر لاله زار است. این شهر یکی از زیباترین شهرهای گردشگری این استان محسوب می شود. در ادامه لاله زار کرمان را به شما معرفی می کنیم.

لاله زار (Laleh zaar) شهری کوهستانی و سردسیر در بخش لاله زار شهرستان بردسیر در استان کرمان است. شهر لاله زار در استان کرمان با ارتفاع ۲۷۷۵ تا ۳۰۰۰ متر یکی از شهرهای مرتفع استان کرمان و ایران است. شهر لاله زار بین شهرهای بردسیر و بافت قرار گرفته‌ است. لاله زار که یکی از مناطق خوش آب و هوای گردشگری استان کرمان به شمار می‌رود در ۸۰ کیلومتری شرق شهرستان بردسیر و در ۱۲۰ کیلومتری شهر کرمان واقع شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


اين كوهستان پر برف و باران، همانطور که گفتیم با داشتن 2 هزار و 755 متر تا سه هزار متر ارتفاع از سطح دريا بلندترين شهر ايران است و به آن بام ايران لقب داده اند و زيستگاه مرغوبترين گل هاي محمدي جهان است. لاله زار گیاهان دارویی همچون آلاله، آویشن، بومادران، پیاز، زعفران، کلپوره و گل گاوزبان دارد.

لاله زار کرمان
لاله زار کرمان

آب و هوا

آب و هوای شهر لاله زار سرد و کوهستانی است. شهر لاله زار در دامنه کوه‌های لاله زار قرار دارد که یکی از بلندترین کوه‌های ایران است. ارتفاع کوه لاله زار بیش از ۴۳۰۰ متر است. در فصل اردیبهشت که بهترین زمان بازدید از روستا لاله زار است مسیر روستا پر از گل های بنفشه و لاله های رنگارنگ است که منظره بی نظیری را ایجاد میکنند. جشنواره گل و گلاب نیز در اردیبهشت ماه در این شهر برگزار می‌شود.

لاله زار کرمان
لاله زار کرمان

جاهای دیدنی لاله زار

از زیباترین جاذبه های طبیعی لاله زار میتوان به مزارع گل محمدی اشاره کرد که در ارتفاع 2700 متری قرار دارد. همچنین این ارتفاع زیاد سبب جوش آمدن آب در 85 درجه میشود که گلاب و اسانس بدست آمده از گل ها مرغوبیت بیشتری داشته و عیار آن 50 درصد از سایر کشور ها بیشتر است و گلاب این روستا به کشورهای خارجی صادر میشود و هر ساله گلاب این منطقه توسط کشورهایی چون انگلستان، آلمان، روسیه و کانادا خریداری می‌شود. اين يعني گل محمدي لاله زار سرآمد گل و گلاب همه ايران از جمله قمصر و كاشان است.

در حال حاضر گلاب زهرا (كارخانه مرحوم صنعتي و همسرش) يكي از قديمي ترين و معروفترين برندهاي گلاب و عرقيجات لاله زار است.‌ اين برتري و كيفيت به دليل شرايط اقليمي منطقه لاله زار، براي تمامي گياهان دارويي صدق مي كند و اكنون لاله زار جايگاه ويژه اي در كشت گياهان دارويي دارد. می توانید در سفر به لاله زار از کارخانه گلاب زهرا نیز دیدن کنید.

لاله زار کرمان
لاله زار کرمان

از دیگر جاذبه های تفریحی و دیدنی می توان به سد لاله زار اشاره کرد. همچنین حمام لاله زار، کاروانسرای قلعه عسکر و مسجد کوچک باغ آبراز از جمله اماکن تاریخی و جاذبه های دیدنی و گردشگری این بخش هستند که می توانید در سفر به طبیعت زیبای لاله زار از آنها نیز دیدن کنید.

اقامت در لاله زار

لاله زار دارای یک سایت گردشگری است که در کنار سد لاله زار واقع شده و دارای ۲۰ سوئیت گردشگری است. پس اگر قصد سفر به بام ایران را دارید نگران اقامت خود نباشید. سفر به یکی از مرتفع ترین شهرهای ایران و اقامت در کنار مزارع گل محمدی مطمئنا یکی از بهترین سفرهای شما خواهد بود.

سوغات و صنایع دستی

شهر لاله زار صنایع دستی همچون چادر شب بافی، گیوه دوزی، پته دوز، قالی بافی و گلیم بافی دارد. سوغات این شهر نیز گلاب و عسل است. همچنین بسیاری از میوه جات سردسیری نیز در این شهر یافت می‌شود.

لاله زار کرمان
لاله زار کرمان

دسترسی

همانطور که گفتیم شهر لاله زار در 80 کیلومتری بردسیر، 75 کیلومتری بافت و 120 کیلومتری کرمان قرار گرفته است. بنابراین هر جایی از ایران که هستید ابتدا باید خود را به یکی از این شهرها برسانید و سپس به سمت لاله زار بروید.

آدرس لاله زار کرمان: ایران، استان کرمان، 80 کیلومتری شرق شهر بردسیر

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨