دره و آبشار عشق‌ آباد رابر ، کرمان | Rabor

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

آبشار عشق‌ آباد رابر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با آبشار عشق آباد رابر آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این آبشار زیبا در شهر رابر در استان کرمان در ادامه با ما همراه باشید.

استان کرمان با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری و سوغات‌های گوناگون در جنوب ایران واقع‌ شده است. این استان از جمله استان‌های وسیع و باستانی کشور ایران به شمار می‌آید و از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی ایران واقع‌ شده است.

شهرستان رابر در غرب کرمان رتبه نخست بارش های استان را از آن خود کرده است، شهرستان رابر اقلیمی کاملا متفاوت از شهرستان های شمالی و شرقی استان دارد و برعکس جنوب کرمان سردسیر محسوب می شود و مملو از مراتع سرسبز، کوهستان های پوشیده از انواع درختان وحشی و دارای متنوع ترین گونه های گیاهی و جانوری است. یکی از دیدنی های طبیعی این شهرستان دره عشق آباد است که در ادامه آن را به شما معرفی می کنیم.

آبشار عشق آباد در استان کرمان واقع است. در بخش شمالی رابر و در دامنه های جنوب غربی رشته کوه لاله زار، دره ای با طراوت به نام عشق آباد با شیبی ملایم وجود دارد که جریان آب بر کف آن آرامش و دل ربایی طبیعت را به شکلی مناسب نمایان ساخته است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


آبشار عشق‌ آباد رابر
آبشار عشق‌ آباد رابر

در انتهای این دره که با گل های وحشی و عطر پونه در آمیخته است؛ سقوط آب خنک و زلال قله های لاله زار بر دیواره های سنگی، آبشار جالبی را به وجود می آورد. جریان آب، ابتدا حدود ۵ متر فرو می ریزد و ده ها متر بر شیب صخره های پایین دست پخش می گردد و با سرعت قابل توجه ای پس از برخورد با تخته سنگ های مسیر و عبور از لابه لای پوشش خزه ها و دیواره های سبز و رسیدن به انبوه پونه ها، در بستر رودخانه جریان شور انگیزی را به تصویر می کشد.

آبشار عشق‌ آباد رابر
آبشار عشق‌ آباد رابر

این مسیر پر از چشمه است که یکی از این چشمه ها چشمه عسلی می باشد که از زیر درخت تنومند گردویی به بیرون فوران می کند و آبی زلال و دلنشین دارد. مسیر آبشار کم شیب و پر از گل های وحشی و حدودا کمتر از دو ساعت است.

آبشار عشق‌ آباد رابر
آبشار عشق‌ آباد رابر

طراوت و صدای ریزش آب در انتهای این دره و رایحه مدهوش کننده گل ها وگیاهان وحشی، این فضا را سرشار از هدیه های ناب طبیعت نموده است. همچنین با نزدیک شدن به نوک قله انبوهی از برف ها خود نمایی می کنند که چندین متر بر روی هم انباشته شده اند . مسیر  آب این دره با سوراخ کردن برف ها راهی را برای خود پیدا  کرده که منظره ای بسیار جالب را بوجود آورده است.

آبشار عشق‌ آباد رابر
آبشار عشق‌ آباد رابر

آدرس: ایران، استان کرمان، بخش شمالی شهرستان رابر

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨