دره گلی هوک رابر ، کرمان | Rabor

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دره گلی هوک رابر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با دره گلی هوک رابر آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این دره دیدنی در شهر رابر در استان کرمان در ادامه با ما همراه باشید.

استان کرمان با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری و سوغات‌های گوناگون در جنوب ایران واقع‌ شده است. این استان از جمله استان‌های وسیع و باستانی کشور ایران به شمار می‌آید و از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی ایران واقع‌ شده است.

شهرستان رابر در غرب کرمان رتبه نخست بارش های استان را از آن خود کرده است، شهرستان رابر اقلیمی کاملا متفاوت از شهرستان های شمالی و شرقی استان دارد و برعکس جنوب کرمان سردسیر محسوب می شود و مملو از مراتع سرسبز، کوهستان های پوشیده از انواع درختان وحشی و دارای متنوع ترین گونه های گیاهی و جانوری است. یکی از دیدنی های طبیعی این شهرستان دره گلی هوک است که در ادامه آن را به شما معرفی می کنیم.

دره گلی هوک یکی از دره های استان کرمان در حدودا ۲۲ کیلومتری جنوب شرقی رابر واقع شده است. جایی که جریان آب رودخانه «سرمشک» در دره ای باریک با دیواره‌های سنگی سخت و بلند در حرکت است. این دره بلند حدود ۲ کیلومتر در شیب سنگی دامنه کوه ادامه دارد و عمق آن در نقاطی به ۱۰۰ متر می‌رسد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دره گلی هوک رابر
دره گلی هوک رابر

پوشش دامنه را درختان اورس و کهکم به صورت پر کرده اند. کف این دره طبیعی را جریان آب با عمق‌های متفاوت در بر گرفته است. در بخش بالایی، فاصله دیواره‌ها بیشتر است و در میانه، دیواره‌ها نزدیک و در نهایت دره‌ای باریک را به تصویر می‌کشند. سرچشمه آب این رودخانه «چشمه بد ذات» می‌باشد.

دره گلی هوک رابر
دره گلی هوک رابر

درون دره آبشارهای متعدد و لانه های پرندگان وحشی، زیبایی آنرا چندین برابر نموده و همین ویژگی طبیعی باعث شده که به یکی از مناطق گردشگری منحصر بفرد کرمان تبدیل شده است.

آدرس: ایران، استان کرمان، شهرستان رابر، ۲۲ کیلومتری جنوب شرقی رابر

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨