روستای باب زنگی ، مرتفع ترین روستای کشور | Kerman

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

روستای باب زنگی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با روستای باب زنگی آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با بلندترین روستای کشور در استان کرمان در ادامه با ما همراه باشید.

استان کرمان با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری و سوغات‌های گوناگون در جنوب ایران واقع‌ شده است. این استان از جمله استان‌های وسیع و باستانی کشور ایران به شمار می‌آید و از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی ایران واقع‌ شده است.

یکی از جاذبه های دیدنی در استان کرمان روستای باب زنگی است. این روستا مرتفع ترین روستای ایران است و همچنین یکی از روستاهای زیبای استان کرمان است. در ادامه این روستای زیبا را به شما معرفی می کنیم.

روستای باب زنگی (Bab Zangi) در بخش راین شهرستان کرمان در استان کرمان قرار گرفته است. این روستا با ارتفاع ۳۲۵۰ متر از سطح دریا بلندترین روستای کشور میباشد که طبق آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۴ نفر (۱۰خانوار) بوده‌ است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


مردم این روستا نذورات خود را در بالای کوه ادا می‌کنند. روستای باب زنگی را در زنگی هم می‌نامند. مردم  روستا در تمام فصول سال در روستا ساکن هستند و در فصل زمستان به دلیل بارش برف، راه ارتباطی آنها به شهر راین برای مدتی قطع می‌شود.

روستای باب زنگی
روستای باب زنگی

راین از جمله شهرهای استان کرمان است که جاذبه های دیدنی بسیاری دارد. از جاذبه های گردشگری دیگر راین می توان به ارگ راین، آبشار راین، کوه هزار، چنار های هزار ساله و دهانه های آتشفشانی و چشمه های آب معدنی اشاره کرد.

کوه هزار با ارتفاعی بالغ بر ۴۵۰۱ متر بلندترین قله استان کرمان است. این کوه به دلیل داشتن هزار نوع گیاه گوناگون با نام هزار شناخته می شود. روستاهای دامنه کوه هزار، با آب و هوایی دلپذیر و آبشار راین که در دل این کوه قرار دارد، در فصل بهار و تابستان پذیرای میهمانان زیادی است. کوه هزار با مساحت ۹۰۰ کیلومتر مربع، سرچشمه رودخانه ‌تهرود می‌باشد. در فاصله کمی از قله هزار زیارتگاهی وجود دارد که به صورت سنگ چینی مربعی شکل ساخته شده است و به زیارتگاه‌های الهه آناهیتا شباهت دارد.

روستای باب زنگی
روستای باب زنگی

آبشار راین در دل کوه هزار قرار گرفته است. این آبشار که با نام زر رود هم شناخته می شود از ریزش رودخانه ای که سرچشمه هایش از ارتفاعات بالادست و از دل دامنه ها و دیواره های برف گیر هزار جریان می گیرد، شکل گرفته است.

اگر به استان کرمان سفر کردید و یا برای کوهنوردی راهی کوه هراز شوید، حتما سری به روستاهای باب زنگی و اردیکان بزنید. این روستاها بلندترین مناطق مسکونی کشور هستند که در کوه هزار قرار گرفته اند و قطعا ارزش بازدید دارند.

روستای باب زنگی
روستای باب زنگی

آدرس: ایران، استان کرمان، راین، کوه هزار

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨