آبشار طویل و زیبای کوه شاه در رابر ، کرمان | Rabor

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

آبشار کوه شاه رابر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با آبشار کوه شاه رابر آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این آبشار زیبا در شهر رابر در استان کرمان در ادامه با ما همراه باشید.

استان کرمان با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری و سوغات‌های گوناگون در جنوب ایران واقع‌ شده است. این استان از جمله استان‌های وسیع و باستانی کشور ایران به شمار می‌آید و از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی ایران واقع‌ شده است.

شهرستان رابر در غرب کرمان رتبه نخست بارش های استان را از آن خود کرده است، شهرستان رابر اقلیمی کاملا متفاوت از شهرستان های شمالی و شرقی استان دارد و برعکس جنوب کرمان سردسیر محسوب می شود و مملو از مراتع سرسبز، کوهستان های پوشیده از انواع درختان وحشی و دارای متنوع ترین گونه های گیاهی و جانوری است. یکی از دیدنی های طبیعی این شهرستان آبشار کوه شاه است که در ادامه آن را به شما معرفی می کنیم.

آبشار کوه شاه در دامنه های قله 4350 متری “کوه شاه” در 12 کیلومتری شمال غربی این شهرستان قرار گرفته است. ارتفاع آبشار نزدیک به 15 متر و در ارتفاع 3260 متری از تراز دریا قرار دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این آبشار در ارتفاعات رشته کوه هزار واقع شده که بلندترین قله آن “کوه هزار” با طول 4501 متر بلندترین قله استان کرمان محسوب می‌گردد. این کوه به دلیل داشتن هزار گونه گیاه متعدد این این نام گذاشته شده است و با مساحت ۹۰۰ کیلومتر مربع سرچشمه رودخانه هایی مثل “هلیل رود”و “تهرود” است.

آبشار کوه شاه رابر
آبشار کوه شاه رابر

مرتفع ترین بخش های مسکونی کشور‌ ایران، روستاهای “باب زنگی” و “اردیکان” با طول بیش تر از ۳۳۰۰ متر در “کوه هزار” قرار گرفته اند. این کوه در ۱۰۰ کیلومتری جنوب کرمان و در جنوب ارتفاعات “هزار” جای‌ دارد. این آبشار در مسیر فتح قله جای دارد و از شهرستان رابر قابل دسترسی است.

آبشار کوه شاه رابر
آبشار کوه شاه رابر

شهرستان رابر یکی از شهرهای بسیار خوش آب و هوای استان کرمان است که این مزیت بسیار عالی در استانی با آب و هوای گرم باعث شده است که از محبوبیت بالایی برخوردار باشد. بنابراین اگر قصد سفر به استان کرمان را دارید بازدید از شهرستان رابر و دیدنی های بی شمار آن را فراموش نکنید.

آبشار کوه شاه رابر
آبشار کوه شاه رابر

آدرس: ایران، استان کرمان، 12 کیلومتری شمال غربی شهرستان رابر

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨