رودخانه چشمه عروس در رابر ، استان کرمان | Rābor

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

رودخانه چشمه عروس

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با رودخانه چشمه عروس آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این رودخانه زیبا در شهر رابر در استان کرمان در ادامه با ما همراه باشید.

استان کرمان با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری و سوغات‌های گوناگون در جنوب ایران واقع‌ شده است. این استان از جمله استان‌های وسیع و باستانی کشور ایران به شمار می‌آید و از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی ایران واقع‌ شده است.

شهرستان رابر در استان کرمان دیدنی ‌های طبیعی، تفریحی و تاریخی زیادی را در خود جای داده است. اگر قصد سفر به استان کرمان و شهر زیبای رابر را داشتید حتما از رودخانه چشمه عروس دیدن کنید. در ادامه این رودخانه را به شما معرفی می کنیم.

رودخانه چشمه عروس در سه کیلومتری شمال شهر رابر قرار دارد. در اطراف چشمه عروس باغهای فراوان میوه و سپیدار وجود دارند که زیبایی این منطقه را دو چندان کرده اند و با رفتن به این منطقه می توانید از طبیعت بکر و زیبای آن لذت ببرید. چشمه عروس رابر یکی از مکانهای زیبا و طبیعی استان کرمان است که هرساله پذیرای مهمانان نورزی در این مکان خنک و دلنواز است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


شهر رابر دارای مناظر زیبا، دیدنی و چشمه سارهای فراوان است، به طوری که رامسر جنوب ایران نامگذاری شده است. منطقه ییلاقی رابر در دامنه کوه شاه واقع شده است و هوایی خنک و کوهستانی دارد.

رودخانه چشمه عروس به طول ۸۷ کیلومتر سومین رود بلند کرمان بعد از هلیل‌رود و رود ملنتی است. این رود پس از آبیاری مزرعه‌های رابر به هلیل رود می‌پیوندد و به سد جیرفت می‌ریزد. هلیل رود و چشمه عروس باهم به هامون جازموریان می‌ریزند. جریان آب رودخانه و جوشش چشمه سارها بر زیبایی این منطقه افزوده است. همچنین چنار تاریخی و تنومند چشمه عروس نیز دیدنی و به یاد ماندنی است.

رودخانه چشمه عروس
رودخانه چشمه عروس

شایان ذکر است؛ تل کوشک، چشمه عروس و روستای دیدنی سیه بنوئیه جاذبه‌های گردشگری شهر رابر هستند. از جاذبه‌های گردشگری دیگر شهر رابر می‌توان از رودخانه باغ خواجه حسن، گردو دره کار، بندر هنزا و تخت سر تشتک، تنگل هونی و تنگ کررو نام برد.

رودخانه چشمه عروس
رودخانه چشمه عروس

از محصولات شهر رابر می‌توان به گردو، زیره، عسل، میوه‌های سردسیری، سیب، زعفران و بادام اشاره کرد. محصولاتی تازه و ارگانیک که می توانید از سفر به این شهر خوش آب و هوا سوغات ببرید.

دسترسی

برای بازدید از این رودخانه زیبا و منطقه خوش آب و هوای اطراف آن ابتدا باید به استان کرمان سفر کنید و سپس خود را به شهر رابر برسانید. رودخانه چشمه عروس در 3 کیلومتری شمال شهر رابر قرار گرفته است.

آدرس: ایران، استان کرمان، 3 کیلومتری شمال شهرستان رابر

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨