جاذبه های دیدنی و گردشگری تایلند (قسمت ۲)

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های تایلند

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره دیدنی های تایلند صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری تایلند در ادامه با ما همراه باشید.

تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه‌جزیره هندوچین واقع در جنوب شرقی آسیاست. این کشور از شمال با برمه و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با مالزی و خلیج تایلند، و از غرب با برمه و دریای آندامان همسایه‌ است. تایلند یکی از مقاصد گردشگری بسیار محبوب در بین مردم کل جهان است.

تایلند، کشوری وسیع با شمار زیادی جاذبه های دیدنی و تاریخی و طبیعی است که هم نام بردن از تمام این جاذبه ها در یک مقاله امکانپذیر نیست و هم اینکه برای بازدید از همه زیبایی های این کشور فوق العاه به بیشتر از یک ماه زمان احتیاج دارید. اما نگران نباشید مجله تاپ توریست سعی کرده است بهترین و محبوب ترین جاهای دیدنی تایلند را به شما معرفی کند تا در سفر به این کشور بهتر بتوانید برای گشت و گذار خود برنامه ریزی کنید.

در این بخش از مجله گردشگری تاپ توریست ما ادامه لیست بهترین جاهای دیدنی تایلند را برای شما فراهم کرده ایم. در این قسمت شهرها، منطقه ها و جزایر دیدنی اطراف را برای شما آماده کرده ایم. همچنین میتوانید از طریق لینک زیر بخش اول این مقاله را بخوانید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


منطقه کرابی (Krabi)

منطقه زيباي كرابی که در سالهاي اخير به يكي از جذاب ترين سواحل جنوب شرق آسيا تبديل شده است، در جنوب تايلند و در امتداد ساحل درياي آندامان قرار گرفته و رودخانه كرابي از درون آن مي گذرد و به دريا مي ريزد.  اين منطقه زيباي گردشگري با مساحتی حدود 4700 كيلومتر مربع، 130 جزيره بزرگ و كوچك دارد که بر جاذبه هاي آن افزوده است.

سواحل ماسه اي سفيد و صخره هاي زيبا و انواع گياهان و جانواران محيطي براي آرامش و استراحت توریست ها جان می دهد. در كرابي مي توان از قايق سواري در سواحل دريا و طبيعت وحشي و پارک های ملی و چشمه های آب گرم و آبشارهای سرد لذت يك سفر خوب را برد.

جاهای دیدنی تایلند

ساحل رایلی (Railay Beach)

استان کرابی (Krabi) بهترین سواحل را که شاید عموم گردشگران آن را مهم‌ترین در بین جاهای دیدنی تایلند می‌دانند، در خودش جای داده‌ است. ساحل رایلی به‌ طور عمومی مشهورترین ساحل تایلند محسوب می‌شود. ساحل رایلی از ماسه سفید است. آب دریا در این منطقه آبی شفاف است و شما احتمالا فکر می‌کنید به قطعه‌ای از بهشت آمدید. برای این‌که به جزیره برسید باید قایق سوار شوید. در این‌جا امکانات رفت‌وآمد با قایق از شهر کرابی و آئو نانگ (Ao Nang) فراهم است.

جزایر فی فی (Phi Phi Islands)

جزایر فی فی (Phi Phi Islands) در استان کرابی (Krabi) قرار دارد و یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری تایلند است. این شهرت در میان جاهای دیدنی تایلند به‌‎ دلیل دربرگرفتن چندین جزیره و امکان سفر یک روزه به همه آن‌هاست. یکی از نقاط معروف در جزایر فی فی ساحل میمون (Monkey Beach) است.

یک جای کوچک برای توقف هم هست که می‌توانید از آن اسنک و شیک میوه بخرید، اما کمی مراقب باشید چون میمون‌ها در عرض چند ثانیه خوراکی‌های‌تان را از چنگ‌تان درمی‌آورند و جزیره شروع به چرخیدن می‌کنند. ساحل بلند (Long Beach) یکی دیگر از مناطق زیبا و بی‌نظیر در جزیره است.

جاهای دیدنی تایلند

جزیره کو سامویی (Ko Samui)

دومین جزیره بزرگ تایلند، کو سامویی است که در امتداد خلیج تایلند و در سمت شرقی تنگه کِرا قرار گرفته است. این جزیره به خاطر سواحل دست نخورده و بکر، باغهای نارگیل، جنگل های متراکم و کوهستانی، و همچنین استراحتگاه های لوکس و شیک معروف است. مجسمه ۱۲ متری و طلایی بودا در معبد وات فرایای در جزیره کوچکی متصل به کو سامویی قرار دارد.

جزایر سیمیلان (Similan Islands)

جزایر سیمیلان که به بهشتی برای غواصی و شیرجه و شنا معروف شده در کناره دریای آندامان در جنوب تایلند واقع شده. جزایر سیمیلان تایلند از یازده جزیره کوچک تشکیل شده وبا گشت و گذار در این جزیره رویایی با بی نظیر ترین مناطق جهان برای غواصی، شنا و شیرجه رو به رو خواهید شد. آبی آرام آبی و زلال در کنار سفید ترین شن ها و تماشای موجودات آبزی زیبا و رنگین.

جاهای دیدنی تایلند

جزیره کوه لانتا (Koh Lanta)

اگر می‌خواهید در بین مکان‌های دیدنی تایلند یک محل امن و بی سر و صدا را جهت استراحت و حمام آفتاب گرفتن انتخاب کنید بی‌شک جزیره کوه لانتا بهترین گزینه پیشنهادی است! این جزیره برخلاف سایر جزایر لبریز از توریست‌های گوناگون و ازدحام نیست و به راحتی می‌توانید ساعت‌ها بی دغدغه در آن استراحت کنید یا به انجام تفریحات آبی مانند شنا بپردازید. استراحت در این ساحل آرامش بخش می‌تواند خستگی سفر را از تنتان بیرون کند و لذتی دوچندان را برای شما فراهم کند!

پوکت (Phuket)

جزیره ی پوکت واقع در جنوب غربی کشور تایلند، یکی از افسانه ای ترین مناطق توریستی جهان می باشد. بسیاری از توریست ها معتقدند این شهر تمام ویژگی های لازم برای یک تعطیلات عالی را دارد. در اینجا سواحل شنی زیبایی هست که چندین مایل در کناره ی دریا گسترده شده اند و آبی گرم و زلال مملو از جاذبه های زیرآبی دارد که برای غواصی مناسب اند.

جاهای دیدنی تایلند

شهر پاتایا (Pattaya City)

پاتایا از معروف ترین جاهای دیدنی تایلند، شهری در خلیج شرقی تایلند است و دلیل شهرتش وجود سواحل زیبایی در این منطقه است. پاتایا تا دهه ۱۹۶۰، تنها روستای کوچکی بوده است که به ماهیگیری می پرداخته است. اما از آن زمان به بعد، و به خاطر کشف این منطقه توسط سربازهای آمریکایی، جاذبه های توریستی این منطقه کشف شد. امروزه علاوه بر وجود استراحتگاه های ساحلی بسیار زیبا، انواع مراکز خرید، بارها و کلاب های ۲۴ ساعته نیز در این منطقه وجود دارد. این منطقه در سال، بیش از ۵٫۵ میلیون توریست خارجی می پذیرد. در پاتایا، انواع آکواریوم ها و دنیای زیر آب، جزیره مرجانی، باغ وحش ببرها و تور گیبون وجود دارد.

شهر آیوتایا (Ayutthaya)

بعد از ساخته شدن در سال 1350 میلادی، شهر آیوتایا به پایتخت پادشاهی تبدیل شد. پس از اینکه توسط سازمان یونسکو به عنوان میراث جهانی شناخته شود، این اثر تاریخی به قدری محفوظ نگه داشته شد تا امروزه تصویری از کمال و دست آوردهای آن دوره را به نمایش بگذارد. این بنای پر زرق و برق نقطه عطف بسیار مهمی در تاریخ است.

جاهای دیدنی تایلند

شهر چیانگ مای (Chiang Mai)

چیانگ مای شهری در بخش کوهستان های شمالی تایلند و از زیباترین جاهای دیدنی تایلند است. اگر به شمال تایلند سفر کنید، حتما یکی از مقاصد اصلی شما بازدید از این شهر بسیار تاریخی است که علاوه بر تاریخی بودن، انواع بازارهای غذا و لباس، معابد مختلف را دارد. یکی از جاذبه ها و معابد اصلی آن، معبد دوای سوتهِپ (Wat Phra That Doi Suthep) است که برای رسیدن به این معبد باید ۳۰۴ پله را پشت سر بگذارید.

بازار شبانه چیانگ مای (Chiang Mai Night Bazaar)

هر بازدیدکننده‌ای از تایلند دوست دارد به سراغ غذاهای خوشمزه و ارزان برود. هردو این خصیصه را در پیاده‌روی شب یکشنبه چیانگ مای پیدا خواهید کرد. دستفروش‌ها انواع و اقسام غذاها و خوراکی‌های گوناگون را عرضه می‌کنند. همگی در بیش‌تر مواقع دانه‌ای کم‌تر از ۲ دلار هستند. وقتی که هوس خوراکی‌های سریع و تنقلات کردید، صدها نوع از آن‌ها را در این‌جا خواهید یافت.

به‌علاوه چیزهای دیگری مثل صابون‌های طبیعی و صنایع دستی شاخص تایلندی را در این‌جا پیدا خواهید کرد. روغن‌های طبیعی، آلات موسیقی، نقاشی‌ها، گیره‌های دیواری و …، بخشی از چیزهایی هستند که می‌توانید این‌جا بخرید.

جاهای دیدنی تایلند

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨