راهنمای سفر ارزان به اروپا با برنامه ریزی خودتان

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

راهنمای سفر ارزان به اروپا

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره راهنمای سفر ارزان به اروپا صحبت خواهیم کرد. اگر قصد سفر به اروپا را دارید اما دغدغه هزینه های آن را در سر دارید، در ادامه با ما باشید.

اروپا یکی از مقاصد گردشگری است که سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا از جمله ایران، به آن جا سفر می کنند. هرکدام از کشورها و شهرهای اروپا جاذبه های خود را دارند. سفر به اروپا قطعا یکی از بهترین سفرهای شما خواهد بود. از پاریس زیبا گرفته تا معماری منحصر به فرد ایتالیا و سواحل زیبای یونان، هر کشور و شهری در نوع خود بی نظیر است.

طبیعی است که سفر به دور اروپا رویای هر فردی باشد که عاشق سفر و بازدید از کشورهای جدید است. اما سفر به اروپا قطعا هزینه های بالایی دارد. اگر می خواهید هزینه های سفر به اروپا را کاهش دهید و به رویای خود جامه عمل بپوشانید، باید روش سفر خود را تغییر دهید و برای آن برنامه ریزی داشته باشید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


معمولا تورهای اروپا به صورت گروهی و منظم توسط آژانس های مسافرتی برگزار می شود، اما این روش و سفر با تور هزینه بالایی دارد. این تورها شامل هزینه بلیط پرواز، ویزا، هتل، ترانسفر، لیدر و مترجم، گشت های روزانه و بازدید از جاهای دیدنی در تمامی مقاصد می باشد و شما خیالتان از بابت برنامه ریزی راحت است.

اما اگر نمی خواهید هزینه بالا برای تور بپردازید، می توانید به راحتی خودتان سفرتان را برنامه ریزی کنید! برنامه ریزی سفر کار چندان سختی نیست و شما به راحتی می توانید با چند روز سرچ کردن و تحقیق یک برنامه ریزی عالی برای خودتان داشته باشید. در ادامه نکات مهم برای برنامه ریزی سفر ارزان به اروپا را به شما خواهیم گفت.

راهنمای سفر ارزان به اروپا
راهنمای سفر ارزان به اروپا

نکاتی برای سفر ارزان به اروپا

برنامه ریزی سفر را خودتان انجام دهید !

استفاده از خدمات تورهای گردشگری می‌تواند خیال شما را بابت بسیاری از مسائل در طول سفر راحت کند اما به هزینه بالایی که در قبال آن باید بپردازید نمی‌ارزد. برنامه‌ریزی سفر کاری بسیار آسان است و با چند جست و جو در گوگل و سایت‌های گردشگری می‌توان لیستی کامل از جاهای دیدنی هر شهر تهیه کرده و از زمان و هزینه بلیط آن نیز آگاه شد.

قبل از سفر سعی کنید اطلاعات کامل از محل اقامت خود، نحوه دسترسی به آن با استفاده از وسایل نقلیه عمومی، نحوه خرید سیمکارت در کشور مقصد (برای استفاده از اینترنت) و سایر اطلاعات مورد نیاز را از اینترنت جستجو کرده و در دفتر یادداشتی ثبت کنید.

یکی از مهمترین کارهای قبل از سفر اخذ ویزا می باشد، آن هم ویزای شینگن. اگر مدارکتان برای اقدام کردن انفرادی برای ویزا کامل باشد نیازی به اقدام از طریق تورها ندارید. فقط کافی است مدارکتان را کامل کنید و از سایت سفارت کشوری که می‌خواهید ورودتان به اروپا از آن باشد وقت بگیرید. البته اگر میخواهید از تور اروپا استفاده کنید سعی کنید از آژانس هایی کمک بگیرید که روی تور خود دعوتنامه یا گارانتی معتبر دارند. ویزای شینگن و دریافت آن مهم ترین بخش برای سفر به اروپاست.

خرید بلیط پرواز از خطوط هوایی کم هزینه

هزینه هواپیما دست کمی از هزینه اقامت در هتل ندارد و اگر دقت کافی در انتخاب نوع پرواز و ایرلاین آن نداشته باشید ممکن است مجبور به پرداخت هزینه گزافی برای جا به‌جایی از کشور مبدا به مقاصد گردشگری خود شوید. یکی از راه‌های ساده خرید بلیت از خطوط هوایی ارزان قیمت است. توجه داشته باشید خطوط هوایی داخلی کشور مانند ماهان و ایران ایر همواره قیمت کمتری از ایرلاین‌های خارجی دارند، پس از برنامه‌های پروازی آن‌ها نیز غافل نشوید.

اگر دسترسی به پرواز ایرلاین‌های داخلی نداشتید انتخاب دوم خود را بایستی از بین تمامی پروازهای ارزان موجود داشته باشید. برای این کار تنها کافیست به وبسایت‌های معرفی کننده پروازهای ارزان قیمت مراجعه کرده و با دریافت اطلاعات پرواز، هزینه بلیط را پرداخت کنید. تعدادی از وبسایت‌های مربوطه در اینجا معرفی شده است؛

اگر قصد سفر به چندین شهر و یا کشور اروپایی را دارید نیز می‌توانید از خدمات هوایی ارزان قیمت مانند easyJet و Ryanair استفاده کرده و کمترین هزینه را پرداخت کنید.

راهنمای سفر ارزان به اروپا
راهنمای سفر ارزان به اروپا

انتخاب و رزرو اقامتگاه ارزان

یکی از هزینه‌های اصلی در سفر به اروپا پرداخت هزینه‌های مربوط به اقامت و رزرو هتل است. اگر کمی کلی به موضوع نگاه کنیم هتل در اروپا بیشتر برای سفرهای لوکس مورد استفاده قرار گرفته و بیشتر کسانی که به هدف لذت بردن از سفر به اروپا می‌روند از اقامتگاه‌های ارزان قیمت و یا هاستل استفاده می‌کنند.

هاستل‌ها مراکز اقامتی هستند که معمولا در فضای یک خانه هستند و شامل چندین اتاق با فضاهای عمومی اشتراکی هستند. فضای هاستل در اروپا همانند یک خانه بوده که به شما امکان اقامت با چندین مسافر دیگر همانند خودتان را می‌دهد. هاستل از نظر قیمت به هیچ عنوان قابل مقایسه با هتل نیست و در شرایط مختلف مانند اقامت در اتاق اشتراکی می‌تواند قیمت‌های بسیار اندکی داشته باشد.

وبسایت معروف Airbnb هم گزینه ارزان‌قیمت دیگری است، مخصوصا وقتی با افراد دیگری سفر می‌کنید. با Airbnb می‌توانید اتاقی را در یک آپارتمان یا کل آپارتمان را با قیمت مشخص و ثابتی اجاره کنید. این آپارتمان‌ها شامل آشپزخانه هم می باشد. گاهی اقامت شما همراه با صاحبخانه و گاهی همراه با دیگر گردشگران خواهد بود. البته این وبسایت برای ساکنین ایران فیلتر می باشد و شما باید رزرو و پرداخت هزینه را توسط یک فرد یا شرکت واسطه انجام دهید.

برای پیدا کردن انواع هاستل در کشورهای مختلف اروپا می‌توان از سایت‌های مختلفی استفاده کرده و هزینه را به صورت حضوری به مسئول هاستل پرداخت کنید. در اینجا تعدادی از معتبر‌ترین سایت‌های جستجو اقامتگاه ارزان قیمت در اروپا را معرفی کرده ایم؛

همچنین اگر تمایلی به اقامت در هاستل ندارید می‌تواند در هتل بوتیک‌ها و یا هتل‌های زنجیره‌ای مانند ایبیس اقامت کرد.

خورد و خوراک را با خود ببرید !

هزینه مربوط به غذا در طول سفر به خصوص در اروپا و کشورهایی مانند فرانسه می‌تواند تا حد زیادی سفری گران قیمت را برای شما ایجاد کند. برای جلوگیری از این موضوع چند راه حل وجود دارد که ارزان‌ترین آن بردن غذا از کشور مبدا است. قطعا نمی‌توان غذاهای پخته شده را داخل چمدان جابه‌جا کرد اما به راحتی می‌توان انواع غذای آماده وکیوم و بسته بندی شده را با خود از هر کشور به کشور دیگری برد.

اگر تمایلی به انجام این کار ندارید، اقامت در هاستل شرایط مناسبی را برای شما از این جهت ایجاد می‌کند و می‌توانید به راحتی در آشپزخانه هاستل با خرید مواد اولیه غذای مورد نظر خود را تهیه کنید. خرید غذا از غذافروشی‌های محلی و یا غذاهای خیابانی نیز تا حدی از هزینه مربوط به سفر می‌کاهد.

راهنمای سفر ارزان به اروپا
راهنمای سفر ارزان به اروپا

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

یکی از مزایای گردشگری در خارج از ایران امکان رزرو و اجاره خودرو است. این موضوع در ایران نیز به تازگی راه افتاده اما همانند اروپا و سایر کشورها رواج ندارد. اجاره خودرو می‌تواند در طول سفر بسیار کمک‌کننده باشد اما هزینه زیادی در پی دارد. بهترین راه برای کم کردن هزینه حمل و نقل در شهر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.

مترو، اتوبوس، تراموا شهری و تاکسی‌های اینترنتی بهترین وسیله برای جابه‌جایی در شهر بوده و بهتر است تا حد امکان از این موارد به جای تاکسی معمولی استفاده کرد. همچنین در بعضی شهرها امکان اجاره ارزان دوچرخه و یا اسکوتر برقی نیز وجود دارد.

همچنین بیشتر گردشگران در سفر، گزینه پیاده‌روی را اولین گزینه جابجایی‌شان انتخاب می‌کنند. این انتخاب چند حسن دارد؛ با قدم زدن در شهر اولین هدف سفر شما برآورده می‌شود و آن هم دیدن شهر و مردمش است. شما به سفر می‌روید که مردم، فرهنگ، آداب و رسوم و در کنار آن‌ها جاذبه‌های گردشگری چون بناهای تاریخی و مکان‌های تفریحی را ببینید.

تهیه بلیط جاهای دیدنی مختلف با تخفیف

یکی از راه‌حل‌های داشتن یک سفر ارزان به اروپا توجه به تخفیف‌های مختلف گردشگری در کشور مقصد است. این تخفیف‌ها معمولا به جهت جذب توریست برای بازدید از جاهای دیدنی در هر شهر و کشور ارائه می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در وبسایت‌های مربوطه مشاهده کرد.

به طور مثال بازدید از موزه‌های دولتی در بریتانیا برای تمامی افراد از همه سنین رایگان است. همچنین در پاریس در زمان اولین یکشنبه ماه بازدید از تمامی موزه‌های اصلی رایگان است. در بسیاری از شهرها نیز در بیشتر ماه‌های سال جشنواره‌های رایگانی برگزار شده که شرکت در آن‌ها علاوه بر رایگان بودن هیجان بخش نیز است.

اما خیلی از جاذبه‌ها هم هستند که بلیط‌ ها و ورودی‌های گران دارند. تا حد ممکن این جاذبه‌ها را فراموش کنید. اما برخی موزه‌ها و جاذبه‌های ارزشمند هستند که با وجود بالا بودن هزینۀ بلیط باید آن‌ها را دید. مثلا نمی‌شود کسی به پاریس برود و از موزه لوور دیدن نکند.

راهنمای سفر ارزان به اروپا
راهنمای سفر ارزان به اروپا

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨