تور یونان آیشم

برای سفر به اروپا چه مدارکی لازم است؟ شرایط سفر به اروپا

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

شرایط سفر به اروپا

قاره اروپا همواره جزو دیدنی ترین مقاصد گردشگری دنیا بوده است. با توجه به آمارهای بدست آمده توسط سازمان جهانگردی، 6 کشوربرتر دنیا از نظر گردشگران در قاره اروپا قرار گرفته است. قاره اروپا طبیعتی سرسبز و زیبا دارد، جاذبه های منحصر به فرد، معماری خاص و زیبای شهرهای اروپایی و همچنین امنیت حاکم در اتحادیه اروپا باعث شده  تور اروپا از محبوب ترین تورهای دنیا باشد و هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه سفر کنند.

در طی سال های اخیر کشور های فرانسه، ایتالیا و اسپانیا جزو محبوب ترین قطب های گردشگری جهان بوده اند. برای سفر به اروپا چه مدارکی لازم است؟ در صورت تمایل برای آگاهی از پاسخ این سوال و شرایط تور اسپانیا و دیگر کشور های عضو اتحادیه اروپا در ادامه با سایت گردشگری آیشم همراه شوید.

سفر به اروپا

شرایط سفر به اروپا

برخلاف سفر به کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند ترکیه و دبی، شرایط سختی برای سفر به اروپا وجود دارد. با توجه به قوانین کنسولی در کشور های عضو اتحادیه اروپا، شهروندان کشورهای دیگری چون ایران برای سفر به اروپا باید ویزای شینگن دریافت کنند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


اکثر گردشگرانی که قصد سفر به اروپا را دارند، با این سوال مواجه می شوند که برای سفر به اروپا چه مدارکی لازم است؟ در بخش های بعدی شرایط سفر به اروپا و مدارکی که برای این سفر نیاز است را به تفصیل شرح می دهیم.

اهمیت ویزای شینگن برای سفر به اروپا

ویزای شینگن مهم ترین رکن برای سفر به اتحادیه اروپا می باشد؛ در واقع با داشتن ویزای شینگن می توان به تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کرد. دریافت ویزای شینگن برای کشورهای مختلف با توجه به روابط سیاسی آن ها با اتحادیه اروپا متفاوت است.

برای مثال در حال حاضر کشورهایی مانند پرتغال به ایران هیچگونه خدمات کنسولی ارائه نمی دهند. برخی از کشور های دیگر هم مثل اسپانیا شرایط سختی به منظور دریافت ویزای شینگن برای ایرانی ها در نظر گرفته اند.

درصورتی که گردشگران موفق به دریافت ویزای شینگن از یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا شوند، تا پایان اعتبار ویزای خود می توانند به تمامی کشور های عضور اتحادیه سفر کنند. بنابراین متقاضیان سفر به اروپا قبل از هر چیزی باید بدانند برای سفر به اروپا چه مدارکی لازم است و با ارائه مدارک لازم، ویزای شینگن دریافت کنند.

البته گردشگران در صورت داشتن ویزای شینگن باید مدت زمان بیشتری در کشوری که ویزا را صادر کرده اقامت داشته باشند. علاوه بر آن ورود گردشگران به اتحادیه اروپا باید از طریق فرودگاهی در کشور صادر کننده ویزا انجام گیرد.

مدارک لازم برای تور اروپا

تور یونان آیشم

پاسخ سوال برای سفر به اروپا چه مدارکی لازم است در این بخش داده می شود. به طور کلی مدارک لازم برای اخذ ویزا به شرح زیر می باشد:

  • داشتن سه قطعه عکس رنگی با زمینه کاملا سفید به صورت تمام رخ در ابعاد 4*3
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • اصل شناسنامه
  • کپی تمام صفحات پاسپورت قدیمی و جدید
  • اصل کارت ملی
  • ارائه اصل سند ملکی به نام مسافر یا به نام همسر مسافر
  • در صورت ارائه سند ملکی به نام همسر مسافر، به همراه داشتن کپی تمام صفحات شناسنامه همسر نیاز است.
  • ارائه اصل مدرک شغلی
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • ارائه برگه تاییده به منظور رزرو هتل یا در اصطلاح واچر
  • ارائه جواز کسب، گواهینامه فعالیت صنعتی، پروانه بهره برداری، جوار مطب، آگهی تاسیس و تغییرات، کارت بازرگانی برای مشاغل خصوصی
  • ارائه معرفی نامه از سوی محل کار به همراه اصل بیمه نامه، ذکر سمت شغلی، حکم کارگزینی، گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان، حکم بازنشستگی و 3 عدد فیش حقوقی برای مشاغل دولتی
  • پرنیت 3 ماه آخر گردش حساب بانکی با مانده 30 میلیون به زبان انگلیسی
  • ارائه گواهی مانده حساب با تاییدیه امور بین الملل
  • پرداخت 50 میلیون ضمانت نامه بانکی به منظور بازگشت به کشور

لازم به ذکر است تمامی مدارک و ودیعه های ارائه شده به منظور دریافت ویزای شینگن از لحظه اقدام به دریافت ویزا تا زمان برگشت به کشور به صورت امانت در نزد آژانس هوایی بلوکه می گردد.

آیا در صورت داشتن سابقه ریجتکی برای دریافت ویزا به مشکل برخواهیم خورد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله، در صورتی که فردی سابقه ریجکتی داشته باشد برای دریافت ویزا به مشکل بر خواهد خورد. به شما پیشنهاد می کنیم حداقل دوسال بعد از ریجکت شدن مجددا برای دریافت ویزا اقدام کنید، در غیر این صورت ممکن است مجددا ریجکت شوید.

چه تضمینی برای صادر شدن ویزای شینگن از سوی سفارتخانه وجود دارد؟

در این مورد باید بگوییم که هیچ تضمینی در این خصوص وجود نخواهد داشت؛ یعنی هیچ آژانس مسافرتی نمی تواند تضمین کند که ویزای شما صادر می گردد. یک آژانس مسافرتی تنها می تواند با ارائه مدارک و ضمانت نامه برای برگشت شما به سفارت مقدمات اخذ ویزا را فراهم کند.

تصمیم گیری در مورد صودر ویزا به طور کلی توسط سفارت انجام می شود.

کدام کشور ویزای شینگن را راحت تر صادر می کند؟

به طور کلی و با توجه به سیاست های کشور فرانسه دریافت ویزای شینگن از این کشور راحت تر است. در صورت کامل بودن تمامی مدارک گفته شده در بالا اگر از طریق وزارت خانه فرانسه به دریافت ویزا اقدام کنید؛ شانس بیشتری برای گرفتن ویزای شینگن خواهید داشت.

ارائه ضمانت نامه به آژانس هوایی چه ضرورتی دارد؟

شاید شما نیز با تبلیغاتی چون «خدمات ویزای شینگن بدون نیاز به ضمانت نامه» روبه رو شده باشید. قبل از هر چیز باید گفت که ضمانت نامه جزو مدارک لازم برای تور اروپا نبوده و به سفارت خانه نیز ارائه نمی شود.

این ضمانت نامه ها نزد آژانس هوایی بلوکه می گردد، چرا که به طور کلی آژانس های مسافرتی به منظور دریافت ویزای برای افراد از اعتبار خود نزد سفارتخانه استفاده می کنند. آژانس های هوایی معمولا با اعتباری که در سفارتخانه ها دارند روند دریافت ویزا را سرعت می بخشند. لذا سفارتخانه در صورت صدور ویزا تنها آژانس هوایی را می شناسد، بنابراین آژانس مسافرتی نیز برای تضمین بازگشت مسافر به کشور ناچار به دریافت ضمانت نامه از سوی شخص درخواست دهنده برای ویزا می باشد.

بهترین زمان برای سفر به اروپا

تور یونان آیشم
تور یونان آیشم

فصل تابستان را می توان بهترین زمان برای سفر به اروپا مخصوصا سفر به یونان با تور یونان آیشم دانست. جاذبه های گردشگری این قاره و همچنین تفریحات آبی آن از شرایط بهتری برای بازدید در فصل تابستان برخوردار هستند. اگر فرد بخواهد در زمان خلوتی به اروپا سفر کرده و هزینه کمتری بپردازند، فصل بهار پیشنهاد بهتری برای او می باشد.

فصل تابستان از ماه ژوئن شروع شده و تا ماه سپتامبر ادامه می یابد. کشورهای اروپایی در فصل تابستان آب و هوایی گرم دارند. در این فصل معمولا میانگین دمای هوا بین 27 تا 32 درجه سانتی گراد می باشد. فصل تابستان بهترین فصل برای لذت بردن از تفریحات آبی اروپا می باشد. در این فصل تعداد گردشگران به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.



 الی گشت    

                تور کیش