بهترین زمان سفر به فتحیه ، ترکیه | Fethiye

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین زمان سفر به فتحیه

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره بهترین زمان سفر به فتحیه ترکیه خواهیم گفت. برای اطلاع از بهترین فصل سفر به این شهر زیبای توریستی در ادامه با ما همراه باشید.

فتحیه (Fethiye) شهری است در غرب کشور ترکیه که در استان موعلا واقع شده‌ است. این شهر یکی از محبوب ترین و معروف ترین نقاط توریستی غرب ترکیه و در نزدیکی کشور یونان می باشد. شهر ساحلی فتحیه بی شک یکی از زیباترین بنادر ترکیه محسوب می‌شود که همه روزه گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف جهان به سمت خود می کشاند.

این شهر زیبا که به عنوان نگین سواحل اژه از آن یاد می شود و به رنگ فیروزه‌ای‌ معروف است، یکی از مقاصد تفریحی تابستانی در بین مردم ترکیه و همچنین گردشگران خارجی می باشد که سفر به آن می تواند یکی از تجربیات بی نظیر شما باشد.

بهترین زمان سفر به فتحیه
بهترین زمان سفر به فتحیه

اگر از اقامت در شهری با قدمت بیش از 500 سال، پرسه در کوچه پس کوچه های سنگفرش شده تنگ و باریک که با گل های کاغذی رنگارنگ تزئین شده اند، شنا در سواحل آبی فیروزه ای، استراحت و نوشیدن قهوه در کافه هایی دنج و زیبا و گوش دادن به موسیقی ملایم ترکی و یونانی و یا دیدار از دکان های قدیمی و خرید صنایع دستی و اجناس عتیقه لذت می برید، حتما به فتحیه ترکیه سفر کنید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


بهترین زمان سفر به فتحیه

در تابستان دمای این شهر توریستی زیبا به ندرت از 30 درجه سانتیگراد بالاتر می‌رود و در زمستان متوسط دمای این شهر 10 درجه سانتیگراد است. آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای، سفر به این شهر را در هر فصلی از سال دلپذیر کرده است.

با توجه به آب و هوای مدیترانه ای فتحیه، این شهر دارای زمستان های معتدل و تابستان های گرم می باشد. بنابراین می توان گفت بهترین زمان سفر به بندر فتحیه در فاصله‌ زمانی اوایل بهار تا اواخر پاییز است.

اگر به تفریحات آبی و هوای گرم علاقه مند هستید فصل تابستان بهترین فصل سفر برای شما می باشد، در غیر این صورت اگر می خواهید آب و هوایی معتدل را تجربه کنید، فصل پاییز می تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد.

بهترین زمان سفر به فتحیه
بهترین زمان سفر به فتحیه

چطور به فتحیه برویم ؟

هیچ پرواز مستقیمی از ایران به فتحیه نمی رود. برای سفر به این شهر توریستی معروف، ابتدا باید پروازی به یکی از فرودگاه های نزدیک این شهر بگیرید و سپس باقی مسیر را با اتوبوس، ون و یا تاکسی که در تمامی فرودگاه های ترکیه به مقصد شهرهای توریستی کوچک وجود دارند، طی کنید. برای رفتن به فتحیه 3 انتخاب پیش رو دارید.

  • دالامان – فتحیه

نزدیک‌ترین فرودگاه به فتحیه فرودگاه شهر دالامان است که در فاصله 50 کیلومتری فتحیه قرار دارد. فرودگاه دالامان یکی از سه فرودگاه‌ بین‌المللی در غرب ترکیه است. اگر از استانبول راهی فتحیه می شوید می توانید پروازتان را به مقصد دالامان تهیه کنید. از آنجا هم به‌ وسیله‌ اتوبوس و هم تاکسی می‌توانید خود را به این شهر زیبا برسانید.

  • بدورم – فتحیه

اگر از ایران به مقصد فتحیه می روید، دو راه دارید، پرواز به بدروم و یا آنتالیا. یک راه سفر به فتحیه از طریق فرودگاه بدروم است که در فاصله‌ 255 کیلومتری از شهر فتحیه قرار دارد. فاصله‌ زمانی بدروم تا فتحیه 3 ساعت است. بنابراین شما ابتدا باید با پرواز به بدروم سفر کنید و سپس با اتوبوس به سمت فتحیه بروید. قیمت اتوبوس بدروم- فتحیه حدودا بین 68 تا 136 لیر ترکیه است.

راه دیگر برای رسیدن از بدورم به فتحیه این است که سوار کشتی‌های مسافربری شوید. این کشتی‌ها در مدت 2 ساعت و نیم شما را به بندر فتحیه می‌رسانند. قیمت بلیط کشتی‌های مسافربری برابر با 480 تا 1400 لیر ترکی است.

  • آنتالیا – فتحیه

با توجه به فاصله مسافتی 145 کیلومتری بین فتحیه و شهر آنتالیا، گردشگران می توانند ابتدا پروازی به آنتالیا تهیه کنند و سپس با تاکسی یا ون به فتحیه بروند. بسیاری از توریست ها نیز بعد از گذراندن اوقات فراغت خود در آنتالیا، از طریق اجاره کردن خودرو به فتحیه می روند. مسیر جاده ای این سفر بسیار زیباست و می توان در کمال آرامش از مسیر آن لذت برد.

بهترین زمان سفر به فتحیه
بهترین زمان سفر به فتحیه

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨