جاهای دیدنی کوش آداسی
جاهای دیدنی کوش آداسی

جاذبه های گردشگری کوش آداسی ، ترکیه | Turkey

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی کوش آداسی

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی کوش آداسی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کوش آداسی (Kuşadası) یکی از محبوب ترین بندرهای مدیترانه ای ترکیه است؛ در این شهر همه چیز به خورشید، دریا و تعطیلات مفرح مرتبط می شود. این مکان در طول چند دهه ی گذشته به مقصدی محبوب در میان گردشگران اروپایی تبدیل شده است. هتل های کوش آداسی در راستای ساحل قرار گرفته اند و به همین دلیل سواحل در فصل های اوج گردشگری پر از جمعیت می شوند. کوش‌آداسی علاوه بر سواحل دیدنی و تفریحات آبی متنوع، دارای جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز می‌باشد که بازدید از آن‌ها می‎تواند خاطرات خوب و به‌یادماندنی را برایتان رقم بزند. برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی کوش آداسی در ادامه همراه ما باشید.

گوورجین آداسی (Guverjin Adasi)

گوورجین آداسی نام قلعه‌ای در خلیج کوش آداسی است که در سال 1770 میلادی به دست عثمانی‌ها ساخته شد. هدف از ساخت این بنا، نگهبانی و جلوگیری از تهاجمات احتمالی به این منطقه بود. گوورجین آداسی در میان آب ساخته شده و نمایی مانند یک کشتی شناور دارد که برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب و دیدنی است.

جاهای دیدنی کوش آداسی

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دیدایما (Didyma)

دیدایما منطقه افسانه‌ای در کوش آداسی است و جز جاذبه های گردشگری آن به حساب می‌آید. دیدایما بعد از بنای دلفی در یونان باستان به عنوان دومین تالار بزرگ مذهبی در جهان باستان به حساب می‌آید. این محل در حقیقت مرکز تمرکز افراد تمدن هلینمی‌ها بوده و به همین دلیل این تالار در این محل بنا شده است. دیدایما بنایی تاریخی است و از زمان کنستانتین به بعد رو به زوال رفته است.

جاهای دیدنی کوش آداسی

شهر باستانی پرینه (Perine)

از دیگر جاذبه های کوش آداسی پرینه است که در کنار چشم انداز کوهستانی محیط زیست طبیعی و بازمانده‌های تمدن هلینمی از تمدن یونانیان به چشم می‌خورد. این محل 4500 سال قبل از مسیح بسیار پر رونق و پیشرفته بوده، به دلیل بالا آمدن سطح آب این شهر تا حد زیادی زیر آب رفته است. همچنین پرینه دارای آمفی تئاتر 6500 نفره است.

جاهای دیدنی کوش آداسی

شهر تاریخی افِسوس (Ephesus)

افسوس، در حقیقت بقایای شهری چندین‌ هزارساله از امپراطوری رُم شرقی است که حد فاصل ازمیر و کوش ‌آداسی قرار داد. قبل از رسیدن به افسوس، خانه‌ای قدیمی وجود دارد که حضرت مریم ده سال آخر عمرش را اینجا گذراند و امروز تبدیل به زیارتگاه شده است. کوه های شمال هم جایی است که گفته می شود اصحاب کهف در دامنۀ کوه در غاری نزدیک به دویست سال خوابیده بودند. ستون های سنگی بزرگ، نمادی از یک شهر رومی است. این شهر با ستون های سنگی بزرگ، میدان نبرد گلادیاتورها و بقایایی از آمفی‌تئاتر و دروازه های شهر نماد شهرهای رومی است.

جاهای دیدنی کوش آداسی

میلتوس (Miltos)

میلتوس مانند پرین یکی دیگر از شهرهای بندری بزرگ دوران هلنیست است و چون این شهر در لجن و گل و لای فرو نرفت، زندگی و سکونت مردم تا دوران سلجوقی در قرن ۱۴ ادامه یافت. این بدان معنی است که ویرانه‌های این شهر متعلق به دوره‌های زمانی مختلف است. در بازدید از این منطقه، تئاتر بزرگ با ظرفیت ۱۵ هزار نفر و چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبا ار مناطق مرتفع را از دست ندهید. قدمت این منطقه به دوران یونان باستان می‌رسد؛ اما بعدها توسط رومی‌ها به‌طور کلی بازسازی شد.

جاهای دیدنی کوش آداسی

غار کاراجا کوش آداسی (Karaca Cave)

در ۹ کیلومتری جاده ی تورگوت، غار کاراجا از جمله جاذبه های گردشگری کوش آداسی قرار گرفته است. غار کاراجا یکی از غار های شگفت انگیز در جهان است که در دوران باستان محلی برای سکونت انسان های نخستینی بوده که در آن منطقه زندگی می کرده اند. این غار سالانه میزبان هزاران توریست از سر تا سر دنیا است. غار کاراجا هر سال به مدت چند ماه تعطیل می باشد تا راه های آن مورد بررسی و مقاوم سازی قرار بگیرند.

جاهای دیدنی کوش آداسی

آدالند کوش آداسی (Adaland)

آدالند جالب‌ترین کانون گردشگری کوش آداسی است، دنیای سرگرمی‌های نامحدود، شور، هیجان و فضای سرسبز تنها ۸۰ کیلومتر با ازمیر در انتظار شماست.آدالند طیف گسترده ایی از تفریحات آبی را به گردشگران ارائه می‌کند، سر‌سره‌های آبشاری بلند ترسناک تا تفریحات با هیجان کمتر قدرت انتخاب شما برای یک روز پر انرژی و هیجانی را افزایش می‌دهد.

جاهای دیدنی کوش آداسی

روستای کیرازلی (Kirazli)

روستای شگفت‌انگیز کیرازلی توسط باغات میوه و زمین‌های پوشیده از درختان انگور احاطه شده است. اینجا محل بسیار مناسبی برای گذراندن یک بعدازظهر آرام در کوچه پس کوچه‌ها و خیابان‌هایی است که خانه‌های سنتی و روستایی به رنگ سفید دارد و می‌توانید زندگی روستایی پر از آرامش در ترکیه را برای یک روز هم که شده، تجربه کنید.

جاهای دیدنی کوش آداسی

شبه جزیره دیلک (Dilek Kusadasi)

شبه‌جزیره دیلک، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی است که در 32 کیلومتری بخش جنوبی این شهر قرار دارد. این شبه‌جزیره که در بین مردم محلی با نام پارک میلی (Milli Park) شناخته می‌شود، علاوه بر طبیعتی بکر و دیدنی، تفریحات و سرگرمی‌های متنوعی را نیز در خود جای داده است که از میان آن‌ها می‌توان به ورزش‌های آبی در سواحل ماسه‌ای، پیاده‌روی در مسیرهای جنگلی و کوهنوردی اشاره کرد.

جاهای دیدنی کوش آداسی

ساحل بانوان (Kadınlar Denizi)

این ساحل که در دو کیلومتری شهر کوش آداسی قرار گرفته محبوب ترین نوار ماسه ای است که دور کوش آداسی را احاطه نموده است. در این بخش انواعی از ورزش های آبی در دسترس هستند تا شما را فعال و خوشحال نگاه دارند. تابستان ها این سواحل مملو از خانواده های محلی و گردشگران خارجی هستند. البته این سواحل در روزهای هفته کمی خلوت ترند اما در ماه های جولای و آگوست انتظار پیدا کردن فضای خالی در این ساحل را نداشته باشید.

جاهای دیدنی کوش آداسی

بازار کوش آداسی

شبگردی در خیابان‌های روشن و خاموش بازار کوش آداسی چیزی است که بهتر است آن را از دست ندهید. مطمئناً  وجود اجناس متنوع و قیمت مناسب، روحیه بازارگردی را در شما ایجاد می‌کند. برای همه کسانی که عاشق خرید هستند، یک بهشت را در نظر بگیرید. در این مکان از لباس و فرش گرفته تا تزئینات و هر آنچه فکرش را بکنید یا نکنید به شما ارائه می‌شود. بازار از بهترین مکان های گردش شبانه در کوش آداسی است.

جاهای دیدنی کوش آداسی



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)