گشت و گذار در محله بشیکتاش استانبول ، ترکیه | Istanbul

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

محله بشیکتاش استانبول

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با محله بشیکتاش استانبول آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این محله معروف و پرطرفدار در استانبول در ادامه با ما همراه باشید.

استانبول شهری زیبا ، با آثار فرهنگی بسیار غنی. هر گوشه ای از این شهر رنگارنگ زیبایی خاص خود را دارد و در هر محله شما رنگ های مختلف، کافه های دنج و زیبا و مکان های تاریخی بی نظیر را خواهید یافت. شهری که با تنوع بسیار زیاد محله ها و کوچه خیابان های زیبایش همه ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند. هر محله در استانبول زیبایی خاص خود را دارد. منطقه بشیکتاش استانبول یکی از محله های معروف و بسیار محبوب این شهر محسوب می شود. در ادامه این محله و دیدنی های آن را به شما معرفی می کنیم.

محله بشیکتاش استانبول یکی از قدیمی ترین مناطق در استانبول است. اگر قصد سفر به استانبول را دارید توصیه می کنیم حتما به این محله سری بزنید و از فضای سنتی محله لذت ببرید. این محله نه تنها بین مردمان ترکیه محبوب است بلکه توریست ها نیز به این محله علاقه دارند و از آن به عنوان مرکز فرهنگی و هنری یاد می کنند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


بشیکتاش در ترکی استانبولی به معنای گهواره سنگی و نام این منطقه‌ در استانبول است. این منطقه در بخش اروپایی این شهر و در سواحل اروپایی تنگه‌ی بسفر واقع شده و بدون شک یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین مناطق استانبول است. منطقه بشیکتاش از شمال با منطقه ساریر و شیشلی، از جنوب با بی اوغلو و از شرق با بسفر هم جوار است.

گردش در بازار بشیکتاش

یکی از کارهایی که حتما باید در این منطقه انجام دهید، گشت‌زنی در بازار بشیکتاش است. اگر به گشت و گذار در بازارهای شلوغ و پرهیاهو علاقه‌مند هستید، بازار خیابانی بشیکتاش را از دست ندهید. بازار بشیکتاش در نزدیکی موزه‌ی ناوال، یکی از جاذبه‌های توریستی این منطقه واقع شده است. شما می‌توانید لباس‌های زیبایی را با قیمت ارزان در این بازار خریداری نمایید. بعد از خرید نیز می‌توانید در یکی از رستوران‌های کوچک و در عین حال ممتاز و باکیفیت این منطقه غذایی بخورید و قبل از اینکه به بازار مشهور ماهی فروشان بشیکتاش سری بزنید، می‌توانید مزه‌ی غذاهای محلی این منطقه را بچشید.

محله بشیکتاش استانبول
محله بشیکتاش استانبول

بازار ماهی فروشان بشیکتاش معماری و طراحی خاص و مدرنی دارد که به‌طور حتم توجه‌ی شما را به خود جلب خواهد کرد. در حالی که در این بازار قدم می‌زنید صدای ماهی فروشانی را می‌شنوید که با لحنی آهنگین از ماهی‌های تازه صید شده‌ی خود تعریف می‌کنند و مشتریان را به سمت خود جذب می‌کنند. همچنین صدای مشتریانی را خواهید شنید که در حال چانه زدن و خرید کردن هستند. این سرزندگی و نشاط، حس خوشایندی را در شما به وجود خواهد آورد.

کروزسواری در تنگه بسفر

تنگه بسفر شهر استانبول را به دو نیم تقسیم کرده و قسمتی را در قاره اروپا قرار داده است. به عبارتی این تنگه، مرز بین آسیا و اروپا شناخته می‌شود. اگر برای جابه‌جایی و رفتن از یک نیمه به نیمه‌ای دیگر عجله دارید، از مارمارای استانبول استفاده کنید که یک مسیر ریلی کشیده شده زیر تنگه بسفر است. در غیر این صورت، برای رقم زدن خاطره‌ای فراموش نشدنی، سوار کشتی‌های کروز شوید.

جذابیت محیط‌های طبیعی اطراف این تنگه سبب شده در استانبول، تورهای کروز شهری متعددی برگزار شوند. هر کشتی بسته به نوع، اندازه و امکانات تفریحی-رفاهی احتمالی آن قیمت متفاوتی دارد. نکته اینجاست که تعداد زیادی از کشتی‌های کروز جابه‌جا شده بین نیمه آسیایی و اروپایی شهر، در قسمت اروپایی، حرکت خود را از محله بشیکتاش شروع می‌کنند. در آن سو و در قاره بزرگ، در محله اسکودار از کشتی پیاده خواهید شد.

بازدید از موزه نیروی دریایی

موزه نیروی دریایی که به ترکی به آن موزه دنیز می گویند، بیشتر از یک قرن پیش در منطقه بشیکتاش ساخته شده است. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول در این موزه میتوانند تمام اشیا و لوازم مرتبط با نیروی دریایی را ببینند. این موزه به تازگی مورد بازسازی قرار گرفته و در آن قایق های جنگی سلطان های عثمانی، نمایشگاه مبارزات و نبردهای دریایی، تجهیزات و ابزارآلات دریانوردی، ماکت های مختلف کشتی ها، اسناد و مدارک، توپ های جنگ و … نگهداری می شود.

محله بشیکتاش استانبول
محله بشیکتاش استانبول

بازدید از کاخ دلما باغچه

یکی از شناخته شده ترین کاخ ها در استانبول، کاخ دلمه باغچه است. این کاخ، بزرگ کاخ در استانبول بوده و در زمان های قدیم به عنوان مرکز حکومتی و اداری عثمانی مورد استفاده قرار میگرفت. این کاخ سیصد اتاق دارد. معماری باشکوه و مجلل این کاخ به سبک نئو کلاسیک، یکی از دلایل محبوبیت آن است. کاخ دلماباغچه در سال 1879 بوسیله وزیر دریاداری عثمانی به نام بوزکادالی حسن حسنو پاشا ساخته شده. در طراحی و دکوراسیون داخلی کاخ از طلا و کریستال های بسیار زیادی به دستور امپراطوری عثمانی ساخته شده تا کاخی با ساختار عثمانی و اروپایی داشته باشد.   این کاخ اکنون یکی از موزه های ملی در ترکیه است.

قدم زدن در پارک ییلدیز

یکی از زیباترین و سرسبزترین جاذبه های منطقه بشیکتاش، پارک ییلدیز می باشد. این پارک بین کاخ های ییلدیز و چراغان قرار داشته و از بزرگ ترین مناطق فضای سبز در تمام استانبول می باشد. پارک ییلدیز زمانی قسمتی از باغ سلطنتی بوده به همین خاطر مملو از گل و گیاهان، درخت های قدیمی و همینطور درخت های کمیاب می باشد. بسیاری از گیاهان و درخت های این پارک از نقاط مختلف دنیا آورده شده اند. میتوان همزمان با استراحت روی نیمکت های این پارک، تنگه بسفر را نیز تماشا کرد. بهترین زمان برای بازدید از این پارک، ماه آپریل است که پارک مملو از شکوفه های بهاری می باشد.

محله بشیکتاش استانبول
محله بشیکتاش استانبول

تماشای مسابقه‌ی فوتبال

فوتبال دوستان حتما نام تیم فوتبال بشیکتاش را شنیده اند. یکی از قدیمی‌ترین باشگاه‌های ورزشی ترکیه، باشگاه ژیمناستیک بشیکتاش است که دارای یک تیم فوتبال با پیراهن ورزشی سفید و مشکی است که با نام عقاب‌های سیاه شناخته می‌شوند. در این منطقه به پرچم‌ها، آرم‌ها و مجسمه‌های مربوط به این تیم ورزشی توجه کنید و بلیتی برای تماشای فوتبال در استادیوم بی‌جی‌کی اینونو (BJk inonu Stadium) رزرو کنید و یکی از تماشایی‌ترین و هیجان‌انگیزترین مسابقات فوتبال دنیا را تماشا کنید.

بازدید از موزه نقاشی و مجسمه‌سازی

بعد از قدم زدن و تماشای کاخ دلمه باغچه می‌توانید از موزه‌ی دیگری که در نزدیکی آن قرار دارد نیز دیدن کنید; موزه‌ی نقاشی و مجسمه‌سازی در مجاورت کاخ دلما باغچه قرار دارد که می‌توانید با خرید یک بلیت از این موزه هم دیدن کنید; در واقع با خرید یک بلیت، از کاخ دلمه باغچه و موزه‌ی نقاشی و مجسمه‌سازی بازدید خواهید کرد; در این موزه مجموعه‌ای حیرت‌انگیز از نقاشی‌ها و مجسمه‌ها به نمایش گذاشته شده‌ است; بعد از تماشای موزه می‌توانید در کافه‌های آرام این محوطه استراحتی کنید و با نوشیدن قهوه و یا صرف یک خوراکی مختصر از چشم انداز زیبای دریا لذت ببرید.

محله بشیکتاش استانبول
محله بشیکتاش استانبول

بازدید از مسجد اورتاکوی

بنای خوش ساخت این مسجد که دارای معماری نئوباروک (neo baroque) است بر روی بسیاری از کارت پستال‌های شهر استانبول نقش بسته است; در مسجد اورتاکوی (مسجد گرند ایمپریال) نمونه‌های عالی و بی نظیری از خوشنویسی اسلامی نگهداری می‌شود; در زمان بازدید از این مسجد حتما دوربین خود را به همراه داشته باشید تا بتوانید از پل زیبا و با شکوه بسفر که از پشت بنای این مسجد نمایان می‌شود، عکس بگیرید. در این قسمت از شهر استانبول، ساختارهای کهن و قدیمی با ساختارهای مدرن و امروزی تلاقی پیدا کرده است.

گردش در میدان اورتاکوی

همانطور که گفتیم، بشیکتاش در واقع یک منطقه است. از جمله محله‌های مهم آن اورتاکوی محسوب می‌شود. در اطراف میدان اورتاکوی همه چیز گرد هم آمده است. مردم محلی زیادی برای خرید کردن در اطراف میدان نام برده تردد می‌کنند.

محله بشیکتاش استانبول
محله بشیکتاش استانبول

بازدید از مقبره‌ی بارباروسا

دریاسالار مشهور دوران عثمانی، خیرالدین بارباروسا; خانه‌ی خود را در این منطقه از استانبول ساخت و به همین دلیل مقبره او نیز در همین منطقه ساخته شده است; در سفرتان به بشیکتاش حتما از این مقبره‌ی تاریخی و چهار مقبره‌ی سنگی دیگر که در این منطقه ساخته شده‌اند; دیدن کنید و از بنای یادبودی که در کنار آن‌ها ساخته شده است بازدید داشته باشید.

اقامت در سوئیت سلطنتی کاخ چراغان

کاخ چراغان به‌ عنوان آخرین نماد قدرت و شوکت سلطنت عثمانی بین سال‌های ۱۸۶۱ و ۱۸۷۲ ساخته شد. بعد از آخرین نوسازی و مرمت در سال ۱۹۹۰، این کاخ حقیقتا به یک کاخ سلطنتی با شکوه و مجلل با رنگ‌ آمیزی بسیار ملایم و با سبک معماری باروک تبدیل شد. امروزه کاخ چراغان به‌ عنوان بخشی از هتل پنج ستاره‌ی kempinski Ciragan palace کاربرد دارد. اگر مایل هستید که در طی اقامت خود در استانبول، شبی را در یکی از اتاق‌های گران قیمت و لوکس این هتل سپری کنید، یکی از سوئیت‌های مجلل این کاخ را برای خود رزرو نمایید. اما هزینه اقامت در این هتل قطعا بالاست.

محله بشیکتاش استانبول
محله بشیکتاش استانبول

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨