بهترین زمان حراج در وان ترکیه | Van

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین زمان حراج در وان ترکیه

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره بهترین زمان حراج در وان ترکیه صحبت خواهیم کرد. برای اطلاع از بهترین زمان خرید در این شهر محبوب در بین ایرانیان در ادامه با ما همراه باشید.

وان (Van)، بزرگترین شهر در شرق ترکیه است که مرکز استان وان می‌باشد. این شهر یکی از شهرهای تاریخی ترکیه است، مردم شهر وان به زبان کردی (کرمانجی) تکلم می‌کنند. عمده شهرت جهانی این شهر به دلیل وجود گربه‌های سفید پشمالویی با یک چشم آبی و دیگری زردرنگ است که به گربه وان مشهوراند. همچنین وان نام دریاچه‌ای است که شهر وان در شرق آن واقع است.

تور وان به دلیل نزدیکی به ایران و هزینه های مناسب، از تورهای محبوب و پرطرفدار در میان تور ترکیه به شمار می‌آید. همچنین این شهر یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید کردن از انواع برندهاست. در ادامه درباره بهترین زمان سفر به وان برای خرید در حراج ها با قیمت های بسیار پایین تر خواهیم گفت تا شما در بهترین زمان برای سفرتان برنامه ریزی کنید.

بهترین زمان حراج در وان ترکیه
بهترین زمان حراج در وان ترکیه

زمان حراج در وان ترکیه

بهتر است بدانید که زمان این تخفیف‌ها در تمامی فروشگاه‌ها با هم یکی نیست و در زمان‌ها و اعیاد خاص مانند روز مادر رخ می‌دهد. در زمان‌های تخفیف با زبان ترکی بر روی مغازه‌ها کلمه Indirim را می‌زنند؛ ولی اکثر فروشگاه‌ها با نزدیک شدن به کریسمس حراج خود را آغاز می‌کنند. معمولا این بازه زمانی از 22 دسامبر یعنی اول دی ماه آغاز می‌شود و تا اوایل ژانویه، حدودا 15 دی ماه ادامه دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


یادتان باشد حراج در وان ترکیه با نزدیک شدن به ماه ژانویه اوج می‌گیرد و بهترین زمان برای خرید لباس‌های زمستانی همین موقع است. میزان تخفیف‌ها در این محدوده زمانی بسیار بالاتر از بقیه روزهای سال است و معمولا همه اجناس حدود 30 تا 40 درصد تخفیف خواهد خورد.

ولی با وجود تمام این‌ها توجه داشته باشید که در این بازه زمانی قیمت هتل‌ها و محل‌های اقامتی نسبت به قبل، چندین برابر می‌شود. چون معمولا در آخر سال میلادی، هتل‌های ترکیه اتاق خالی ندارند و اگر هم داشته باشند، آن‌ها را با قیمت بسیار بالایی رزرو می‌کنند.

بهترین زمان حراج در وان ترکیه
بهترین زمان حراج در وان ترکیه

نکات مهمی که باید بدانیم

همان‌طور که گفتیم اگر بتوانید زمان مسافرت خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که با زمان حراج در وان ترکیه یکی باشد، بیشترین سود را از خریدهای خود می‌برید. اما با این حال قبل از سفر حتما باید نکاتی را در نظر بگیرید تا کوچک‌ترین مشکلی متوجه شما نشود و هیچ چیزی نتواند ذره‌ای از لذت این سفر کم کند.

– در این کشور به هیچ وجه همه پول خود را با لیر ترکیه معاوضه نکنید. در ترکیه صرافی‌های زیادی وجود دارد و شما در هر لحظه می‌توانید پول خود را به راحتی تبدیل کنید.

– هر مسافر مجاز است، فقط مقدار معینی بار با خود داشته باشد. پس سقف مجاز بار را حتما به یاد داشته باشید و در هنگام خرید مراقب باشید که خرید شما بیش از حد مجاز نشود، تا در گمرک به مشکل برنخورید. البته ممکن است در گمرک پاسپورت تعدادی از افراد را مهر معافیت سالانه بزنند و این امتیاز معمولاً شامل حال کسانی می‌شود که فقط در سال یک بار به این کشور سفر کرده‌اند.

– هر فروشگاهی معمولا نایلون‌ها یا بسته‌بندی مخصوص به خودش را دارد و خریدهای شما را درون آن‌ها می‌گذارند. شما باید خریدهای خود را به ساک یا چمدان منتقل کنید. چون زمان ارزیابی ماموران گمرک به آن‌ها حساس می‌شوند و در بعضی مواقع به شما اضافه بار هم می‌زنند. بنابراین اگر تمام خریدهای خود را در یک ساک قرار دهید، برای بازگشت به هیچ مشکلی برنخواهید خورد.

– جالب است بدانید فروشندگان ترکی در شهر وان به تخفیف «تحفیف» می‌گویند. در واقع آن‌ها نمی‌توانند حرف «خ» را تلفظ کنند. یادتان باشد قبل از سفر روش‌های چانه زدن را به طور ماهرانه یاد بگیرید، تا بتوانید از فروشندگان آنجا، تخفیف‌های خوبی بگیرید. البته اگر قیمت محصولات آن‌ها شرکتی باشد، اصلا نمی‌توانید تخفیف بگیرید. یادتان باشد که حتما در این شهر با فروشندگان بسیار چانه بزنید تا بتوانید خرید خوبی داشته باشید.

– فروشندگان ترکی به هیچ وجه محصول فروخته شده را پس نمی‌گیرند. پس سعی کنید هیجان خود را کنترل کنید و بلافاصله در اولین مغازه خرید خود را انجام ندهید. بلکه به مغازه‌ها و فروشگاه‌های دیگر هم سری بزنید، تا فرصت کافی برای انتخاب داشته باشید و از خرید عجولانه خود احساس پشیمانی نکنید.

بهترین زمان حراج در وان ترکیه
بهترین زمان حراج در وان ترکیه

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨