بهترین زمان سفر به وان ترکیه | Van

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین زمان سفر به وان ترکیه

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره بهترین زمان سفر به وان ترکیه صحبت خواهیم کرد. برای اطلاع از بهترین زمان سفر به این شهر محبوب در بین ایرانیان در ادامه با ما همراه باشید.

وان (Van)، بزرگترین شهر در شرق ترکیه است که مرکز استان وان می‌باشد. این شهر یکی از شهرهای تاریخی ترکیه است، مردم شهر وان به زبان کردی (کرمانجی) تکلم می‌کنند. عمده شهرت جهانی این شهر به دلیل وجود گربه‌های سفید پشمالویی با یک چشم آبی و دیگری زردرنگ است که به گربه وان مشهوراند. همچنین وان نام دریاچه‌ای است که شهر وان در شرق آن واقع است.

تور وان از تورهای محبوب و پرطرفدار در میان تور ترکیه به شمار می‌آید. شهر وان با وجود اقلیم قاره‌ای خشن، دارای زمستان‌های سرد و برفی و تابستان‌هایی خشک و گرم است. بارش باران نیز معمولا در فصل بهار و پاییز رخ می‌دهد. در ادامه درباره بهترین زمان سفر به وان چه از نظر آب و هوایی، چه از نظر خرید، هزینه سفر و موارد دیگر خواهیم گفت.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


سفر به وان بر اساس آب و هوا

بهترین فصل سفر به وان

بهترین زمان سفر به شرق ترکیه و شهرهایی مانند وان از اوایل فروردین تا اوایل مهر ماه است. در مجموع نیز، خرداد ماه را می توان بهترین فصل سفر به وان دانست. نکته ای که باید برای سفر به شهر وان ترکیه در نظر بگیرید، تفاوت دمای شب و روز است. گاهی این تفاوت به ۲۰ درجه سانتی گراد هم می رسد. بنابراین روزهای گرم و شب های سرد دارید. در انتخاب لباس مناسب سفر، این موضوع را به خاطر بسپارید.

بدترین زمان سفر به وان

بیشتر گردشگرانی که وارد این منطقه ترکیه می شوند، سفر خود را تا قبل از ۳۱ اکتبر (۹ آبان) به پایان می رسانند. چرا که بارش برف زمستانی شروع شده و مسیرهای جاده ای برفی می شوند. همچنین بیشتر هتل ها تعطیل می شوند؛ البته نه همه هتل ها. برنامه ریزی سفر در ماه رمضان را به مقصد وان ترکیه پیشنهاد نمی دهیم. در این ماه تمام رستوران ها و مغازه ها در طول روز بسته هستند و به عنوان مسافر گزینه های زیادی برای وعده های ناهار یا صبحانه ندارید.

بهترین زمان سفر به وان ترکیه
بهترین زمان سفر به وان ترکیه

سفر به وان بر اساس هزینه سفر

برای سفر ارزان به وان فصل زمستان بسیار مناسب است. چرا که هر چند برف باریده و تعداد کمی هتل، همچنان باز هستند اما قیمت ها نصف می شوند. فصل پر از گردشگر تمام شده و تمام هزینه ها کاهش پیدا کرده است. در این فصل تخفیف های خوبی برای رزرو هتل وان، پرواز و حتی کرایه تاکسی پیدا خواهید کرد.

اما اگر قصد سفر تفریحی به وان ترکیه را دارید و هزینه سفر چندان برایتان اهمیت ندارد، پیشنهاد می کنیم فکر سفر در زمستان را از سر به در کنید؛ زیرا سرمای شدید شهر گشت و گذار و تفریح را برای شما غیرممکن می‌کند. حتی اوایل بهار هم هوا سرد است و اگر می‌خواهید در ماه های ابتدایی بهار به وان سفر کنید باید لباس گرم همراه خود داشته باشید.

بهترین زمان سفر به وان برای خرید 

خوب است بدانید اغلب گردشگران تور وان تنها با هدف خرید به این شهر سفر می کنند بنابراین می توان گفت بهترین زمان سفر به وان زمان حراج ها نظیر اواخر هر فصل (حراج های تابستانی و زمستانی)، کریسمس، عید نوروز و عید فطر می باشد. در زمان های مذکور تمامی اجناس موجود در مراکز خرید وان بین 30 تا 40 درصد ارزان تر به فروش می رسد و گردشگران می توانند اجناس بسیار با کیفیت را با قیمت مناسب و مقرون به صرفه خریداری کنند.

در زمان‌های تخفیف با زبان ترکی بر روی مغازه‌ها کلمه Indirim را می‌زنند؛ ولی اکثر فروشگاه‌ها با نزدیک شدن به کریسمس حراج خود را آغاز می‌کنند. معمولا این بازه زمانی از 22 دسامبر یعنی اول دی ماه آغاز می‌شود و تا اوایل ژانویه، حدودا 15 دی ماه ادامه دارد.

ولی با وجود تمام این‌ها توجه داشته باشید که در این بازه زمانی قیمت هتل‌ها و محل‌های اقامتی نسبت به قبل، چندین برابر می‌شود. چون معمولا در آخر سال میلادی، هتل‌های ترکیه اتاق خالی ندارند و اگر هم داشته باشند، آن‌ها را با قیمت بسیار بالایی رزرو می‌کنند.

بهترین زمان سفر به وان ترکیه
بهترین زمان سفر به وان ترکیه

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨