باغ گیاه شناسی باتومی

باغ گیاه شناسی باتومی ☀️ گرجستان

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

باغ گیاه شناسی باتومی

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با باغ گیاه شناسی باتومی در کشور گرجستان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

گرجستان کشوری است با آب و هوای مدیترانه ای که از مکان های دیدنی و سرسبز فراوانی تشکیل شده است. باتومی از شهرهای زیبا و معروف در این کشور است که در سال میزبان تعداد زیادی از گردشگر از سرتاسر جهان می باشد. این شهر در کنار دریای سیاه قرار دارد. یکی از جاذبه های توریستی باتومی باغ گیاه شناسی می باشد. برای آشنایی بیشتر با این پارک در ادامه همراه ما باشید.

باغ گیاه شناسی باتومی

باغ گیاه شناسی باتومی (Batumi Botanical Garden) 108 هکتار وسعت دارد و در 9 کیلومتری شمال شهر باتومی و در سواحل دریای سیاه قرار گرفته است. این باغ در زمانی ساخته شد که شوروی بر کشور گرجستان حکومت داشت. یک گیاه شناس روسی به نام آندری نیکلایویچ کراسنوف (Andrey Nikolayevich Krasnov) این باغ را در دهه 1880 تاسیس کرد و سرانجام، این مکان در تاریخ 3 نوامبر 1912 به صورت رسمی افتتاح شد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


باغ گیاه شناسی باتومی

بد نیست بدانید یک باغبان حرفه ای فرانسوی و یک طراح گرجی نیز در ساخت این باغ به کراسنوف کمک کردند. زمانی که کراسنوف در سال 1914 جان باخت، جسدش را در همین باغ گیاهشناسی دفن کردند و تندیسی از وی ساختند که امروزه هم در این مکان قابل بازدید است. در حال حاضر این باغ زیبا از 9 بخش اصلی تشکیل شده است که شامل گیاهانی از مناطق گرمسیری قفقازی، آسیای شرقی، نیوزیلند، آمریکای جنوبی، هیمالیا، مکزیک، استرالیا و مدیترانه می شود.

پارک های پایین، بالا و ساحلی در مسیر اصلی باغ قرار دارند. مجموعه باغ شامل 2037 واحد طبقه بندی از گیاهان زراعی است که شامل 104 گیاه با منشاء قفقازی است. سایر گیاهان نمودی از گیاهان دارویی جغرافیای گیاهی هستند.
باغ گیاه شناسی باتومی

در این باغ دارای یک مسیر اتوبوس برقی هم هست که به شما کمک می‌کند در بازه زمانی کمتری این پارک بزرگ و گسترده را بگردید. همچنین یکی از مسیرهای گردشی باغ به ساحل دریای سیاه می‌رسد که تفریحی دو جانبه را برای شما به همراه دارد. به سبب وسعت زیاد باغ گیاه شناسی باتومی، گردشگران توصیه می‌کنند بخشی از مسیر خود در این باغ را با همان خودروهای الکتریکی طی کنید تا هم در زمان صرفه‌جویی کنید و هم کمتر خسته شوید.

آدرس: گرجستان، باتومی، باغ گیاهشناسی.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)