مجسمه علی و نینو باتومی

مجسمه علی و نینو در باتومی گرجستان

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

مجسمه علی و نینو باتومی

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با مجسمه علی و نینو باتومی در کشور گرجستان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

مجسمه متحرک علی و نینو (Statue of Ali and Nino) واقع در بلوار باتومی قطعاً یکی از خاطره انگیزترین و شگفت انگیزترین جاذبه های باتومی در گرجستان می باشد. این دو مجسمه عشقی رویایی و بدون مرز را مابین یک زوج به تصویر می کشد. مجسمه هایی بسیار زیبا که به شکل زن و مرد طراحی شده اند و با ارتفاع هفت متری به سمت یکدیگر حرکت می کنند و هر ده دقیقه یکبار به یکدیگر می رسند و در هم ادغام می شوند.

خالق این مجسمه تمر کویستادزه (Tamara Kvesitadze)، طرح اولیه خود را از شخصیت های رمان معروفی به نام علی و نینو الهام گرفته است. زمانی که اولین نسخه اش در سال 1937 در استرالیا و به زبان آلمانی منتشر شد و تاکنون به 32 زبان دنیا ترجمه شده است. این رمان داستان عشقی عمیق مابین یک پسر آذربایجانی به نام علی و یک دختر مسیحی گرجی به نام نینو را در دوران جنگ جهان اول در قفقاز روایت می کند.

مجسمه علی و نینو باتومی

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


داستان مجسمه علی و نینو

طرح این مجسمه زیبا از داستانی به همین نام گرفته شده است، رمان عاشقانه علی و نینو در سال 1937 توسط کوربان سعید نوشته شد و در سال 2016 فیلم سینمایی آن نیز بر اساس همین داستان ساخته شده است. این رمان روایت گر داستان عشق نافرجام علی و نینو می باشد.

این داستان به این گونه بیان شده است که علی جوانی مسلمان از کشور آذربایجان و نینو دختری مسیحی از کشور گرجستان، درگیر رابطه ای عاشقانه می شوند ولی به دلیل اختلافات مذهبی با مخالفت شدید خانواده روبه رو می شوند و در انتها با مرگ علی که در مقابله با حمله ارتش روسیه اتفاق افتاد، این داستان به صورت غم انگیزی به پایان می رسد.

اولین نسخه این رمان در سال 1937 میلادی در کشور استرالیا و به زبان آلمانی منتشر شد و تا کنون به 32 زبان زنده دنیا ترجمه شده است. رمان علی و نينو يکی از شاهکار های ادبيات جهان به شمار می آید. کتابی با نيروی نادر و زيبايی خاص، بیانگر داستان عاشقانه علی شيروان شير، جوان مسلمان اشرا فزاده و نينو کيپريانی، دختر بازرگان مسيحی در آذربايجان است که در زمان انقلاب روسيه و جنگ جهانی اول نوشته شده است. در اين جهان و موقعيت، عشق علی و نينو از همه ی مرزهای سنت و اخلاق در می گذرد.

مجسمه علی و نینو باتومی

طراحی منحصر به فرد مجسمه علی و نینو

مجسمه علی و نینو به گونه ای طراحی شده است که اجزای دو مجسمه در یک زمان مشخص شده در هم ادقام شده و به شکل یک پیکر در می آیند و بعد از گذشت زمانی مشخص شده نیز این دو از یک دیگر جدا می شوند و به سمت مخالف یک دیگر به حرکت در می آیند و از هم دور می شوند، به وسیله تغییراتی که با اهرم های محرک صورت می گیرد مجسمه به چند حالت مختلف در می آید.

در سال ۲۰۱۰ میلادی، هنرمندی گرجستانی به نام تامارا کوه سیتادزه، با الهام از این داستان عاشقانه، تندیس دو عاشق( علی و نینو) را در کنار دریای سیاه ساخت.

در واقع این تندیس بیانگر روح علی و نینو می باشد که در بهشت به یک دیگر می رسند، اما این وصال عاشقانه در کنار ساحل فوق العاده باتومی صورت می گیرد و نکته جالب دیگر این که زمانی که این دو مجسمه به یک دیگر می رسند، مردم با دیدن این وصال به وجد می آیند و به تشویق آن ها می پردازند.

مجسمه علی و نینو باتومی

ساعت حرکت مجسمه 

این مجسمه ها از ساعت 9 تا 12 شب روشن بوده و نور پردازی زیبایی در شب های افسونگر باتومی به نمایش می گذارند. مجسمه علی و نینو به مجسمه عشق باتومی (Love Sculpture in Batumi) نیز شهرت دارد زیرا بیانگر عشق زن و مرد می باشد.

این مجموعه علاوه بر اینکه روایتگر داستان علی و نینو می باشد، نشان دهنده عشق بین مرد و زن نیز هست. بازدید از این مجموعه رایگان می باشد و گردشگران تور باتومی در تمامی طول روز می توانید از آن بازدید کنند. از دیگر جاذبه های گردشگری که در اطراف مجسمه علی و نینو قرار دارند می توان به برج الفبا و چرخ فلک باتومی و غیره اشاره کرد.

دسترسی

زمانی که وارد شهر باتومی شدید، در هنگام بعد از ظهر، برای رسیدن به خط ساحلی شهر، باید ابتدا به خیابان روستاویلی بروید و در نهایت به وارد خیابان گوگهباشویلی (Gogebashvili) شوید. بعد از تقاطع دایره ای شکل، یک منطقه وسیع با فانوس باتومی، هتل کیمپینسکی بزرگ و چرخ فلک را خواهید دید. هنگامی که به خط ساحلی می روید، در حدود ۱۰۰ متر فاصله از چرخ و فلک باتومی می توانید مجسمه علی و نینو را ببینید.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)