باغ پرندگان اصفهان | Isfahan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

باغ پرندگان اصفهان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با باغ پرندگان اصفهان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این باغ زیبا در شهر اصفهان در ادامه با ما باشید.

اصفهان یکی از مقاصد گردشگری بسیار محبوب ایران است که همه ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به آن سفر می کنند. صحبت از جاذبه های دیدنی و تاریخی اصفهان کاری دشوار است زیرا تعداد این جاذبه ها آنقدر زیاد است که نمی توان همه آنها را نام برد. همه با شنیدن نام اصفهان جاذبه های شاخص این شهر چون میدان نقش جهان، کاخ چهل ستون، عالی قاپو، سی و سه پل و .. را به یاد می آورند. شهر زیبای اصفهان علاوه بر شمار بسیار زیاد آثار تاریخی، دیدنی های دیگری نیز دارد. از جمله این مکان ها باغ پرندگان اصفهان است که در ادامه با آن آشنا می شویم.

باغ پرندگان اصفهان (Isfahan Birds Garden) در مجموعه گردشگری ناژوان واقع شده که امکانات و دیدنی های دیگری همچون آکواریوم اصفهان، که یکی از دیدنی های مهم اصفهان به شمار می رود را در خود دارد. این باغ جاذبه ای متفاوت در شهر اصفهان است و بیش از 130 گونه پرنده در آن وجود دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


باغ پرندگان اصفهان
باغ پرندگان اصفهان

پارک جنگلی ناژوان از گذشته به عنوان قطب گردشگری طبیعی شهر اصفهان محسوب می شده است و با وسعت ۱۲۰۰ هکتار در غرب شهر قرار دارد. این پارک بزرگ مجموعه‌ای از باغ‌های قدیمی اصفهان را در بر دارد که در جریان توسعه‌ شهری جان سالم به در برده اند. در طول زمان به همت شهرداری اصفهان امکانات تفریحی متعددی چون باغ پرندگان، باغ پروانه‌ها، باغ خزندگان، آکواریوم و دلفیناریوم، مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، پل‌های پیاده‌روی متعدد، تله‌سیژ، امکانات قایق‌رانی و … به این مجموعه اضافه شد و آن را به یکی از دیدنی ترین جاذبه های اصفهان تبدیل کرد.

در دهه 70 خورشیدی بود که اصفهان با تلاش های مسوولان شهرداری، صاحب باغی پر از پرنده شد. این جاذبه از ابتدای افتتاح در مرداد 1375 جایش را در دل مردم باز کرد و مورد استقبال بسیاری از ساکنان و مهمانان شهر قرار گرفت. این باغ با مساحت 55000 مترمربع در مجموعه ناژوان و در حدود ۴ کیلومتری غرب پل وحید احداث شد چرا که این مکان به دلیل قرارگیری در حاشیه زاینده رود، شرایط آب و هوایی مناسبی برای پرندگان داشت زیرا که بیشتر پرندگان توانایی زیست در شرایط گرم و خشک اصفهان را ندارند.

باغ پرندگان اصفهان
باغ پرندگان اصفهان

مساحت باغ پرندگان ۱۷۰۰۰ متر مربع است و با سیم توری که بر روی ۱۱ ستون فلزی حداکثر به بلندی ۲۲ متر قرار دارد، محصور شده ‌است. در این باغ بیش از ۵۰۰۰ پرنده از گونه‌های مختلف وجود دارد. این پرندگان از ایران و دیگر کشورهای جهان مانند استرالیا، اندونزی، چین و تانزانیا گردآوری شده‌اند. فضاهای مختلفی بسته به شرایط زیست محیطی طبیعی پرندگان در این باغ فراهم شده است.

بخش های مختلف باغ پرندگان

کل محیط باغ درون یک سقف توری شکل در ارتفاعی برابر با ۲۵ تا ۳۲ متر قرار گرفته است. برخی از این پرندگان از گونه های نادر به شمار می روند، که حفظ و نگهداری از آنها شرایط خاصی را ایجاب می کند. بخش های مختلف باغ پرندگان عبارتند از؛ برکه، صخره، قفس های شیشه ای، قفس های فلزی، فضاهای سرسبز و .. .

نزدیک به ۴ برکه در باغ پرندگان وجود دارد که زیستگاه پرندگانی از قبیل فلامینگو، پلیکان، قو و اردک محسوب می شوند. بخش صخره ها برای زندگی پرندگانی که در مناطق صخره ای و سنگلاخی زندگی می کنند (پرندگانی چون بلدرچین ها، کبک ها و تیهوها) در نظر گرفته شده است.

باغ پرندگان اصفهان
باغ پرندگان اصفهان

بخش قفس های شیشه ای متعلق به پرندگانی است که آب و هوایی همچون گلخانه را برای زندگی تاب می آورند و آب و هوای شهر اصفهان مساعد آنها نیست (پرندگانی چون طوطی ها، مرغ عشق ها، توکان ها). در این بخش شرایط مطلوب را با دستگاه های تهویه ایجاد می کنند.

بخش قفس های فلزی مربوط به پرندگانی است که در صورت آزاد بودن امکان آسیب رساندن به دیگر موجودات توسط آنها وجود دارد. از جمله این پرندگان می توان به عقاب، شاهین و جغد اشاره کرد. این قفس ها محیطی مناسب برای زیست این گونه پرندگان پدید آورده است.

در فضاهای سبز باغ نیز، پرندگانی همچون طاووس و قرقاول که در فضاهایی جنگل گونه زندگی می کنند می توانند آزادانه در محیط باغ پرندگان حرکت کنند که تماشای آنها بسیار لذت بخش است.

بخش های تخصصی باغ پرندگان

  • واحد تکثیر
  • واحد تغذیه
  • واحد کلینیک و بهداشت
  • واحد قرنطینه
  • واحد تاکسیدرمی
باغ پرندگان اصفهان
باغ پرندگان اصفهان

امکانات باغ پرندگان اصفهان

باغ پرندگان در مجموعه تفریحی ناژوان قرار دارد و این مجموعه برای رفاه هرچه بیشتر بازدیدکنندگان امکاناتی نظیر رستوران، کافه و نمازخانه های متعدد را در اختیار آنها قرار می هد. تله­ سيژ این مجموعه به شما این امکان را می دهد که از شمال زاینده رود به جنوب آن بروید و مسافت بین ورودی مجموعه تا باغ پرندگان را به راحتی بپیمایید.

ویدئویی از باغ پرندگان

 

آدرس: ایران، اصفهان، میدان سهروردی، خیابان الفت

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 08:30 الی 18:30

هزینه بازدید: برای هر نفر 15.000 تومان

شماره تماس: 031- 37713500

مقالات بیشتر درباره اصفهان بخوانید :



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨