معرفی آکواریوم ناژوان اصفهان | Isfahan Aquarium

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

آکواریوم ناژوان اصفهان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با آکواریوم ناژوان اصفهان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این آکواریوم زیبا در اصفهان در ادامه با ما باشید.

اصفهان شهری تاریخی در مرکز ایران است. این شهر با زیبایی های خود به یک مقصد گردشگری پرطرفدار در میان تمام جهان تبدیل شده است. آکواریوم ناژوان اصفهان یکی از مکان های دیدنی محبوب در اصفهان است که به عنوان اولین تونل آکواریوم بزرگ کشور شناخته می شود. در ادامه به معرفی این آکواریوم می پردازیم.

آکواریوم اصفهان، اولین تونل آکواریوم ایران است. این آکواریوم موجودات آبزی بسیاری را در خود جای داده که تماشای آنها تجربه ای شگفت انگیز را برای تان رقم می زند و در سفر به اصفهان، در کنار بازدید از بناهای تاریخی بسیار، می توانید تجربه ای متفاوت را برای خود رقم بزنید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


قرارگیری این آکواریوم در پارک ناژوان باعث می شود تا بتوانید از فضای پارک نیز لذت برده و از امکانات آن استفاده کنید. همچنین مجاورت آکواریوم اصفهان با باغ خزندگان به شما این فرصت را می دهد تا در یک روز از دو جاذبه متفاوت این شهر بازدید داشته باشید.

تونل آکواریوم ناژوان اصفهان بهعنوان اولین و بزرگ‌ترین تونل آکواریوم کشور با سرمایه گذاری مشترک شرکت اقیانوس آکواریوم ترکیه و شهرداری اصفهان ساخته و به بهره برداری رسیده است. آکواریوم ناژوان اصفهان در مساحتی بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع در زیر زمین احداث شده است.این تونل ناژوان شامل ۳۳ آکواریوم است. آکواریوم اصفهان در پارک ناژوان قرار گرفته است.

داخل آکواریوم ناژوان
داخل آکواریوم ناژوان

ناژوان از گذشته به عنوان قطب گردشگری طبیعی شهر اصفهان محسوب می شده است و با وسعت ۱۲۰۰ هکتار در غرب شهر قرار دارد. این پارک بزرگ مجموعه‌ای از باغ‌های قدیمی اصفهان را در بر دارد که در جریان توسعه‌ شهری جان سالم به در برده اند.

در طول زمان به همت شهرداری اصفهان امکانات تفریحی متعددی چون باغ پرندگان، باغ پروانه‌ها، باغ خزندگان، آکواریوم و دلفیناریوم، مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، پل‌های پیاده‌روی متعدد، تله‌سیژ، امکانات قایق‌رانی و… به این مجموعه اضافه شد و آن را به یکی از دیدنی ترین جاذبه های اصفهان تبدیل کرد.

پارک ناژوان اصفهان
پارک ناژوان اصفهان

تونل آکواریوم اصفهان تونلی عریض به طول 35 متر است که گنجایش 1.5 میلیون لیتر آب را دارد و برای نمایش بسیاری از گونه های آبزیان در اقیانوس ها به کار گرفته شده است. کناره ها و سقف تونل با شیشه های آکواریوم پوشیده شده و بودن در فضایی شبیه به اعماق اقیانوس ها را برای تان تداعی می کند.

این تونل آکواریوم، نخستین تونل آکواریوم کشور است که گونه های مختلف آبزیان آب های شور و شیرین، ستاره های دریایی و … را در خود دارد. برخی از آکواریوم های به کار رفته در این تونل نیز به موضوعی خاص اختصاص دارند و به اصطلاح تماتیک خوانده می شوند.

وقتی وارد این تونل آکواریومی می شوید آبزیان بسیاری پیش چشم شما قرار می گیرند. 6500 موجود زنده و بالغ بر 300 تا 350 گونه از ماهی های پنج قاره جهان در این آکواریوم زندگی می کنند که حدود 100 قطعه از آنها به عنوان خطرناکترین، نادرترین و عجیب ترین گونه از ماهیان شناخته می شوند. جالب است بدانید که 6 نوع کوسه در تونل آکواریوم اصفهان زیست می کنند که بسیار جالب توجه هستند.

امکانات آکواریوم 

آکواریوم ناژوان اصفهان امکاناتی نظیر استودیو عکاسی، کافی شاپ، فروشگاه و پارکینگی با مساحت ۳۰۰۰ دارد که می توانید در طول بازدید خود از این امکانات نیز استفاده کنید. همچنین به دلیل قرارگیری در پارک ناژوان می توانید از امکانات این پارک نیز بهره ببرید.

آدرس آکواریوم ناژوان اصفهان ؛ استان اصفهان، اصفهان، ناژوان، خیابان الفت، پارک

قیمت بلیط تونل آکواریوم اصفهان ؛  20000 تومان برای کودکان و 25000 تومان برای بزرگسالان (اتباع خارجی 70000 تومان)

ساعت بازدید آکواریوم ناژوان اصفهان ؛ همه روزه از 9:30 تا 18:30 (ایام نوروز تا 22:00)

ویدئو آکواریوم

 

مقالات بیشتر درباره اصفهان بخوانید :



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨