بازار مس اصفهان
بازار مس اصفهان

آشنایی با بازار مسگرها اصفهان | Mesgarha Bazaar

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بازار مسگرها اصفهان

در این مقاله از وب سایت تاپ توریست شما را با بازار مسگرها اصفهان آشنا خواهیم کرد . با ما همراه باشید .

اصفهان شهر زیبایی با قدمت بسیار از نظر تاریخی و فرهنگی که با جاذبه های طبیعی، تاریخی و هنری خود هر ساله میزبانگردشگران داخلی و خارجی زیادی بوده است.

یکی از مکان های پر طرفدار این شهر میدان نقش جهان است که بازار ها و بنا های زیبا و تاریخی زیادی دارد. اگر به بازاری که در ضلع غربی میدان قرار دارد ، وارد شویم بازار مسگرهای اصفهان را مشاهده خواهیم نمود؛ بازاری با معماری ایرانی در دیوار ها و سقف و هنر دست هنرمندان ایرانی در مغازه ها. این بازار که در شمال کاخ عالی قاپوواقع شده است در دوره حکومت صفویان بر کشور احداث شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


بازار مسگرها اصفهان
 

بازار مسگرها اصفهان

صدای دلنوازی که از برخورد چکش مسگران بر ورقه های کوچک و بزرگ مسی ایجاد می شود و باعث شهرت این بازار نیز شده است ، هر فردی را به خود جذب می نماید. اگرچه بیشتر مغازه داران به فروش ظروف و وسایل از پیش ساخته مشغول هستند ، هنوز هم آثار شکل سنتی بازار قابل مشاهده است. بطور قطع این بازار یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری اصفهان محسوب می شود.

بازار مسگرها اصفهان

در دوره اسلامی به خاطر ممنوعیت استفاده از طلا و نقره درساخت ظروف، روند استفاده از فلزاتی مثل مس زیاد شد. فلز مس به دلیل خاصیت چکش خواری، شکل پذیری،  قابلیت ورقه شدن و مفتول شدن و اجرای تزئیناتی چون  قلمزنی ،مشبک کاری، فلزکوبی حکاکی، ترصیع و کنده کاری زیاد مورداستفاده قرار میگرفته است. یکی دیگرازعواملی که باعث ارزشمندترشدن فلز مس در طول تاریخ شده  است  کاربرد مس در ضرب سکه بوده است.  یکی از بهترین سوغات ها برای  گردشگران در مسافرت معمولا خرید صنایع دستی کشور می باشد .

بازار مسگرها اصفهان

مقالات بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)