کویر مصر اصفهان ، از زیباترین کویرهای ایران | Mesr

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

کویر مصر اصفهان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره کویر مصر اصفهان صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این کویر زیبا و پرطرفدار در استان اصفهان، در ادامه با مجله تاپ توریست باشید.

اگر اهل سفر هستید و دوست دارید مکان های ناب و بکر را ببینید حتما میدانید که ایران کشوری چهارفصل است و علاوه بر جنگل ها و سواحل زیبا، کویرهایی بکر و بی نظیر را در دل خود جای داده است. بسیاری از این کویرها قطعا ارزش بازدید دارند و سالانه افراد زیادی منتظر رسیدن فصول خنک سال هستند تا به این کویرهای زیبا بروند. در ادامه به معرفی یکی از معروف ترین این کویرها یعنی کویر مصر اصفهان میپردازیم.

مصر نام روستایی کویری در استان اصفهان و در ۴۵ کیلومتری شهر جندق است. این روستا در مجموع حدود ۱۲۰ نفر جمعیت دارد و به دلیل منحصر بفرد بودن و داشتن چشم اندازهای نفسگیرش، یکی از جذابترین جادبه های گردشگری ایران محسوب می شود به طوریکه تورهای کویر مصر، از پر فروش ترین تورهای کویرنوردی در سراسر ایران هستند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


کویر مصر یا روستای مصر در مجموع حدود ۱۲۰ نفر جمعیت دارد و به داشتن چشم‌اندازهای نفسگیر، یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعی ایران به حساب می‌آید. روستایی با دیوارهای کاه گلی، سقف‌های گنبدی و درهای چوبی که هر کدام هماهنگی خاصی با طبیعت کویر دارند.

چرا به این کویر ، مصر می گویند؟

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا به این کویر، مصر می گویند. در واقع داستان های مختلفی درباره ی نحوه ی نامگذاری این کویر وجود دارد که معروف ترین آن به داستان فردی به نام یوسف برمی گردد که یکی از اهالی این روستا در دوران گذشته بود.

در آن زمان که روستا با کم آبی مواجه شد، یوسف چاه عمیقی حفر کرد و به آب رسید و از مردم آنجا خواست که به احترام حضرت یوسف و داستان او که در مصر اتفاق افتاد، نام مصر را روی آن بگذارند و مردم هم به احترام او پذیرفتند.

کویر مصر اصفهان
کویر مصر اصفهان

بهترین فصل سفر به کویر 

به‌طورکلی کویر مصر آب‌ و هوایی گرم و خشک دارد. اما این مکان در فصل‌های پاییز و زمستان کمی متفاوت‌تر است. در این فصول آب‌وهوا در طی روز تا حدی ملایم و معتدل است و در هنگام شب هم رو به سردی می‌رود. به همین دلیل است که بسیاری از گردشگران معتقداند بهترین زمان برای سفر به کویر مصر در نیمه دوم سال (آبان ماه تا اردیبهشت) است.

همچنین در فصل زمستان مار، عقرب و رطیل به دلیل اینکه در خواب زمستانی هستند خطری برای شما ندارد. فصل پاییز و زمستان پرفروش‌ترین فصل تورهای گردشگری کویر هستند. هوای کویر در تابستان بسیار گرم و غیر قابل تحمل است و مار و عقرب و رطیل و غیره نیز در این فصل بیرون هستند و از این نظر شما در معرض خطر خواهید بود.

هوای کویر مصر در پاییز به نحوی است که حتی پوشیدن یک تیشرت برای شما کافی هست البته برای روز  و در شب حتما به یک ژاکت نیاز پیدا خواهید کرد، معمولا بیشتر تورهای گردشگری در شب آتش روشن می‌کنند و به شب نشینی کنار آتش می‌پردازند که بسیار لذت‌بخش است.

تفریحات کویر 

  • پیاده روی بر روی شن های داغ کویر
  • شب نشینی و تماشای آسمان شب
  • شترسواری در کویر مصر
  • موتور چهار چرخ
  • آفرود
  • عکاسی
کویر مصر اصفهان
کویر مصر اصفهان

اقامت 

اگر تصیمیم گرفتید شب را در میان زیبایی های کویر بگذرانید، اهالی روستای مصر و سایر روستاهای اطراف اقامتگاه های بسیار مناسبی برای‌تان آماده کرده اند و می توانید با هزینه ای مناسب در آن ها اقامت کنید. هتلی نیز در نزدیکی کویر مصر و فاصله 57 کیلومتری از آن وجود دارد که با امکانات کامل در اختیار شماست و از طریق تماس با شماره 46324575 – 031 می توانید نسبت به رزرو آن اقدام کنید.

کویر مصر اصفهان
کویر مصر اصفهان

کمپینگ در کویر هم می تواند یکی از لذت های سفر شما باشد به شرط آنکه اصول این کار را بدانید. یکی از بهترین مکان ها برای کمپینگ کویر صاف باقر دزدو است که در مطلب به آن اشاره کردیم. اگر هوس کردید که شب را در میان کویر بگذرانید و به اقامتگاه های منطقه نروید، باید توجه داشته باشید که در این منطقه پشه‌های زیادی وجود دارد پس پشه بند یا پمادهای ضد نیش حشرات را فراموش نکنید.

آدرس کویر مصر: استان اصفهان، شهرستان خور و بیابانک، دهستان جندق، روستای مصر

ساعت بازدید از کویر مصر: همه روزه 24 ساعته

هزینه ورودی به کویر مصر: در روزهای پنج شنبه، جمعه و تعطیلات ورود شما به روستا مشمول هزینه است؛ 5000 تومان به ازای هر ماشین سواری و 50000 تومان به ازای هر اتوبوس

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨