جاهای دیدنی آگرا
جاهای دیدنی آگرا

مکان های گردشگری و دیدنی آگرا، هند | Agra

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی آگرا

آگرا یکی از شهرهای هندوستان می باشد که همانند دیگر شهرهای هند دارای جاذبه های گردشگری زیادی است.سفر به آگرا در یک روز برای دیدن جاذبه هایش زمان کمی است.آگرا دارای بناهای زیبا و باشکوهی مثل تاج محل است که توریستان زیادی برای بازدید از این مکان زیبا به آگرا سفر می کنند.زیبایی های آگرا به حدی است که با قدم زدن در سطح شهر می توانید از دیدن این مناظر لذت ببرید و از جاذبه های توریستی آگرا عکاسی کنید. در ادامه مطلب همراه تاپ توریست باشید تا با جاهای دیدنی آگرا بیشتر آشنا شوید.

.

تاج محل

تاج محل، مقبره همسر محبوب شاه جهان، یعنی پنجمین پادشاه گورکانی است. این مقبره نشان از عشق و محبت پادشاه به همسرش دارد. به نوعی میتوان گفت تاج محل، حاصل هنر اسلامی و معماری هند است. این بنای تاریخی در سمت راست رودخانه یامونا واقع شده است.

جاهای دیدنی آگرا
جاهای دیدنی آگرا

قلعه سرخ آگرا

یک قلعه تاریخی در شهر آگرا و اقامتگاه اصلی امپراطوران مغول تا زمان انتقال یایتخت از آگرا به دهلی در سال 1638 قلعه آگرا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. قلعه در 2.5 کیلومتری شمال غرب بنای یادبود مشهور تاج محل قرار دارد. قلعه را می توان در توصیفی دقیق‌تر شهری احاطه شده با دیوارها تعریف کرد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاهای دیدنی آگرا

مقبره اعتماد الدوله 

این مفبره که به نام تاج محل کوچک مشهور میباشد ، یکی از جاهای دیدنی آگرا میباشد که مورد علاقه توریست ها میباشد . این آرامگاه  به سفارش  ملکه نور جهان برای پدرشان ساخته شده است و اولین بنایی است که توسط مغول ها با استفاده از مرمر در هندوستان ساخته شده است . این بنا که در فاصله ۵ کیلومتری از شهر آگرا و در فضایی به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع و در نزدیکی رودخانه پانوما قرار گرفته است .

جاهای دیدنی آگرا
جاهای دیدنی آگرا

مسجد جامع آگرا

مسجد جامع آگرا نیز از جاذبه‌های گردشگری آگرا می‌باشد که گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند. این بنای تاریخی نیز به دستور شاه جهان، پادشاه زمان هند، در مقابل قلعه آگرا احداث گردید. در طراحی این مسجد از سنگ‌های مرمر و سنگ‌های ماسه‌ای قرمز رنگ استفاده شده است.جاهای دیدنی آگرا

قلعه دیوان ای ام | Diwan I Am

یکی از چندین جاذبه که در سازمان یونسکو ثبت شده و قلعه آگرا را با آن می‌شناسند، دیوان یا تالار مخاطبان است، اینجاست که امپراتور مغول، جلسات عمومی با مردم برگزار می‌کرد و در بحث‌های آنها شرکت می‌کرد، این مکان که صرفاً از لحاظ معماری تحسین می‌شود، ترکیبی دیدنی از ظرافت و طراحی است، این سازه یکی از پر بازدید‌ترین جاذبه‌های گردشگری آگرا است و نمونه دیگری از عشق شاه جهان به سنگ مرمر است، که به مقدار زیادی در آن دیده می‌شود.

جاهای دیدنی آگرا
جاهای دیدنی آگرا

فاتح پور سیکری |  Fatehpur Sikri

فاتح پور سیکریبه به معنی «شهر پیروزی»، شهر امپراتور اکبر که در منطقه اگرا در ایالت اوتار پرادش، هند واقع شده است.این شهر قدیمی در سال 1986در میراث جهانی یونسکو ثبت شد. در حدود 26 مایلی آگرا فورت قرار دارد. این ساختمان توسط امپراطور مغول در سال 1585 ساخته شد و عمدتا در ساخت ساختمان‌های آن از ماسه سنگ قرمز استفاده شده است.جاهای دیدنی آگرا

مسجد مطیع آگرا

این مسجد یکی از محل های نیایش برای مسلمانان به حساب می آید و هر ساله گردشگران زیادی که مسلمان هستند به این مسجد برای عبادت می آیند. سبک طراحی و نوع آن بیانگر و نشان دهنده هنرها و زیبایی های هند است که از 12 کمانه از شمال ، شرق و جنوب تشکیل شده است.جاهای دیدنی آگرا

پنج محل آگرا

این بنا یکی از مهمترین ساختمان‌های فاتحپور سیکری است. در طراحی این بنای خارق‌العاده از المان‌های معابد بودائی استفاده شده، کل بنا ستون‌دار است و از چهار طبقه تشکیل شده که به ترتیب از پائین به بالا کوچک می‌شوند و به صورت نامتقارن با 84 ستون روی زمین محکم شده‌اند. این ستون‌ها که در اصل با صفحه‌های مشبک (جالی) به هم متصل می‌شدند، بار کل بنا را بر دوش دارند. رسم بر این بوده که روی این دیوارهای مشبک پرده می‌انداختند تا ملکه‌ها و شاهدخت‌ها بتوانند از هوای آزاد روی ایوان‌ها لذت ببرند و منظره با شکوه استحکامات سیکری و جنب و جوش شهری زیر پاهایشان را تماشا کنند.

جاهای دیدنی آگرا
جاهای دیدنی آگرا

آرامگاه اکبر شاه آگرا 

آرامگاه اکبر شاه در ۱۳ کیلومتری شهر آگرا واقع شده است. اکبر شاه ساخت مقبره مخصوص به خود را در زمانی که هنوز در قید حیات بود آغاز کرد اما قبل از به اتمام رساندن ساخت این مقبره فوت کرد و پسرش این مقبره را به اتمام رساند . مانند اغلب بناهایی که از دوران حکمفرمایی گورکانیان در هند باقیمانده است ، در ساخت این مقبره نیز از ماسه قرمز و مرمر سفید استفاده شده است . این مقبره دارای ۴ مناره بوده است و ۹۹ نام خدا نیز روی آن حک شده است .

جاهای دیدنی آگرا
جاهای دیدنی آگرا

باغ مهتاب

این باغ در شمال تاج‌محل و در مقابل رودخانه‌ی یمونا واقع شده و به شکل یک مربع با اضلاع 300 متر است. باغ مهتاب آخرین باغ از 11 باغی است که توسط مغولان ساخته شده و به دست امپراطور مغول، بابور، شکل گرفته و نقش قابل توجهی را در مجموعه‌ی تاج ایفا می‌کند. گفته می‌شود که باغ توسط دیواری مرکب از آجر، گچ و آهک که با ماسه‌سنگ قرمز پوشیده شده بود، احاطه می‌شده و گنبدهای هشت ضلعی در گوشه‌های آن وجود داشته است.جاهای دیدنی آگرا



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)