جاهای دیدنی باتومی

جاهای دیدنی باتومی ☀️ گرجستان

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی باتومی

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی باتومی در کشور زیبای گرجستان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

باتومی (Batumi) ، شهری زیبا و دیدنی در کشور گرجستان است. این شهر ساحلی و مدرن در کرانه‌های دریای سیاه و در فاصله ۱۵ کیلومتری شمال مرزهای ترکیه قرار دارد. جاهای دیدنی باتومی، به واسطه تفریحگاه‌های ساحلی، هتل‌های لوکس و آب و هوای نیمه گرمسیری‌اش، به عنوان یک مکان عالی برای تعطیلات تابستان، مورد توجه گردشگران، علی الخصوص ایرانیان زیادی قرار گرفته است. مجسمه علی و نینو، سواحل زیبا، دلفیناریوم و باغ گیاه شناسی تنها بخشی از جاذبه‌های اسن شهر زیبای توریستی است که در ادامه بیشتر در مورد آن ها خواهیم خواند.

مجسمه علی و نینو (Statue of Ali and Nino)

دو مجسمه متحرک علی و نینو روایتگر غم انگیزترین و عاشقانه‌ترین داستان عشق در این شهر هستند. مجسمه زن و مردی به ارتفاع ۸ متر، هر شب ساعت ۷ بعدظهر به سمت هم حرکت می‌کنند، به یکدیگر نزدیک می‌شوند، همدیگر را ملاقات می‌کنند و سپس یکدیگر را در آغوش گرفته و می‌بوسند. سپس در جهات مخالف هم حرکت می‌کنند؛ سرانجام از هم عبور کرده و جدا می‌شوند.

جاهای دیدنی باتومی

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


بلوار باتومی (Batumi Boulevard)

بلوار باتومی که طول آن به ۷ کیلومتر می‌رسد، حدودا در سال ۱۸۸۴ میلادی شکل گرفته است و از این رو، جزء تاریخی ترین منطقه های شهر باتومی محسوب می‌شود. علاوه بر قدمت بلوار باتومی، فضای رمانتیک و منحصر به فرد این بلوار آن را به یکی از بارزترین جاذبه های این شهر تبدیل کرده است. این بلوار در واقع محوطه وسیع سرسبزی است که مملو از فواره های زیبای رنگارنگ و مجسمه های نمادین شهر باتومی است.

جاهای دیدنی باتومی

برج باتومی

برج باتومی بلندترین ساختمان این شهر بوده و شامل یک چرخ و فلک در درون خود می‌باشد. این ساختمان در منطقه مرکزی باتومی واقع شده است و به جز چرخ و فلک شامل یک هتل لوکس ۵ ستاره با امکانات ویژه از قبیل کازینو و ۷۵ اتاق شیک و زیباست. این آسمان خراش از تمام نقاط باتومی قابل مشاهده است و به دلیل پیچیدگی و ظرافتی که در معماری آن وجود دارد، به یکی از نقاط دیدنی جذاب و محبوب باتومی تبدیل شده است.

جاهای دیدنی باتومی

باغ گیاهشناسی باتومی (Batumi Botanical Gardens)

یکی دیگر از جاذبه های اصلی شهر کوچک باتومی، این باغ بزرگ و باشکوه است که حدود 100 هکتار وسعت دارد. جالب است بدانید که این باغ گیاه شناسی وسیع حدود 43000 گونه گیاهی را در خود جای داده که این گیاهان شبیه سازی از پوشش گیاهی مکان هایی چون قفقاز، شرق آسیا، نیوزیلند جنوبی، آمریکا، هیمالیا و مکزیک است.

گرچه باغ گیاه شناسی باتومی درست درون شهر قرار ندارد و در فاصله ای 9 کیلومتری از شمال شهر واقع شده، اما حتم دارم بازدید از آن به طی کردن این مسیر می ارزد. در این باغ طیف وسیع و خوشایندی از گیاهان را خواهید دید و از انبوه زیبایی و سرسبزی باغ مبهوت میشوید.

این باغ در مجموع از 18 بخش متفاوت تشکیل شده که از جذاب ترین بخش های آن می توان باغ ارکیده، باغ شکوفه، باغ صخره ای، باغ مگنولیا، تپه نرگس، موزه بنسای، باغ و استخر ژاپنی، گیاهان گرمسیری، گیاهان معتدله و مجموعه نیلوفر آبی را نام برد.

جاهای دیدنی باتومی

موزه هنرهای زیبای آجارا (Adjara Arts Museum)

موزه هنرهای زیبای آجارا آثار هنری هنرمندان مطرح گرجی و اروپایی از قرن 19 و 20 را در خود جای داده است. گرچه موزه هنرهای زیبای آجارا وسعت زیادی ندارد، ولی وجود تعداد زیادی از نقاشی های هنرمندان بزرگ و مجسمه هایی بی‌نظیر که همگی جزو آثار هنری معاصر و کلاسیک به شمار می‌روند، آن را به مکانی ثابت در فهرست گردشگری باتومی تبدیل کرده است.

جاهای دیدنی باتومی

میدان پیازا (piazza square batumi) 

میدان پیازا همانطور که از نامش پیداست، شما را به ایتالیا خواهد برد. این میدان در حدود ۵۷۰۰ متر مربع مساحت دارد و توسط مجتمع پیازا احاطه شده است. این مجتمع هتل، رستوران، کافه و.. را شامل می‌شود. در معماری این میدان از موزاییک‌ها و هنر رنگ آمیزی شیشه استفاده شده است.

لازم به ذکر است که این منطقه از باتومی به طور معمول میزبان موسیقی زنده بوده و کنسرت‌های موسیقی دانان مشهور جهان نیز در اینجا اجرا شده است؛ به همین دلیل یکی از معروف‌ترین جاذبه‌ های گردشگری باتومی است که هر ساله میلیون‌ها نفر از آن بازدید می‌کنند.

جاهای دیدنی باتومی

برج الفبا (Alphabetic Tower)

برج الفبا در پارک معجزه باتومی واقع شده و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی باتومی است که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. این برج در مجموع حدود ۱۳۰ متر ارتفاع دارد و ساختمان آن براساس ساختار دی ان ای با مارپیچ دوگانه است که حروف الفبا مابین آن نوشته شده‌اند. در مجموع ۳۳ حرف الفبای گرجی که هر کدام ۴ متر طول دارند در این ساختار قرار گرفته‌اند که جنس آن‌ها از آلومینیوم است.

در وسط ساختمان برج یک آسانسور تعبیه شده که به قسمت بالای برج، در تاج سازه، جایی‌که یک توپ نقره‌ای عظیم قرار دارد می‌رسد. برای ساخت این برج ۶۵ میلیون دلار هزینه شده است. این برج در شب، به جهت نورپردازی زیبای آن جلوه ویژه‌ای دارد و شما می‌توانید حروف الفبای گرجی را به صورت روشن در میان طراحی داخلی و خارجی آن مشاهده کنید.

جاهای دیدنی باتومی

کلیسای جامع مادر مقدس (Holy Mother Virgins Nativity Cathedarl)

ساختمان کلیسای باشکوه مریم اولین چیزی است که در میان مکان‌های دیدنی باتومی توجه گردشگران را به خود جلب خواهد کرد. این کلیسا در حال حاضر یک کلیسای ارتدوکس است؛ ولی در گذشته ابتدا به عنوان یک کلیسای کاتولیک شناخته می‌شده است. سبک معماری آن نیز سبک گوتیک است.

جاهای دیدنی باتومی

دلفیناریوم باتومی (Batumi Dolphinarium)

این دلفیناریوم در سال ۱۹۷۵ تاسیس شد و بعد از چند سال فعالیت این مجموعه خاتمه یافت. در نهایت پس از چند سال تعطیلی، مجددا در سال ۲۰۱۱ بازگشایی شد و فعالیت خود را از سر گرفت. این دلفیناریوم ظرفیت ۷۰۰ نفرتماشاگر را دارد و در تمام فصول سال فعالیت می‌کند. برنامه نمایشی دلفین‌ها به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه و به چند زبان انگلیسی، روسی و گرجی اجرا می‌شود.

جاهای دیدنی باتومی

تله کابین آرگو باتومی (Argo Cable Car)

تله کابین آرگو، یکی دیگر از جاهای دیدنی باتومی است که در کوه آنوریا واقع شده و ارتفاع آن از سطح دریا حدود ۲۵۰ متر است. این مجموعه دارای مناظر دیدنی فوق العاده ای از شهر، دریای سیاه و کوه‌های اطراف آن بوده و شهر را به ارتفاعات زیبایی متصل ساخته است. این مجموعه با الهام گرفتن از کشتی آرگو ساخته شده و در ساخت آن از نماد بادبان کشتی استفاده شده است.

این مجموعه دارای رستوران، فروشگاه‌های خرید هدیه، سالن‌های روباز و… است. این تله کابین دارای ۲۰ کابین بوده و در هر کابین ۸ صندلی موجود است. مدت زمان سفر با این تله کابین برای هر طرف حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است. طراحی بی نظیر، سطح بالای ایمنی و مناظر دیدنی پانوراما باعث می‌شود که شما با سوار شدن به این تله کابین، یک تجربه‌ فراموش نشدنی داشته باشید.

جاهای دیدنی باتومی

دریاچه نوریگلی (Nurigeli Lake)

دریاچه نوریگلی یکی از دریاچه‌های زیبا و دیدنی باتومی است. این دریاچه در فاصله ۱۳۰متری از دریای سیاه قرار دارد. دریاچه نوریگلی توسط آب‌های زیرزمینی بوجود آمده و ۷ تا ۸ متر عمق دارد. این دریاچه دارای انواع مختلفی از ماهیان گوناگون بوده که به این واسطه ماهیگیران زیادی را به خود جذب می‌کند. همچنین در این مکان امکانات گردشگری و تفریحی دیگری مانند قایقرانی، پارک کودک، باغ‌وحش و دوچرخه‌سواری برای مسافران ایجاد شده است.

علت نامگذاری این دریاچه از داستانی الهام گرفته که مادری، فرزند خود را در این دریاچه ازدست می‌دهد و سپس برای اینکه بتواند برای فرزندش عزاداری کند، هر روز به کنار دریاچه می‌رفت و فرزند خود را با نام نوریگلی صدا می‌کرد. در زمان‌های گذشته این دریاچه با رودخانه آنگیسا متصل بود و همچنین در اطراف این دریاچه حیوانات وحشی مانند شغال و گراز زندگی می‌کردند که مسئولین باتومی، تمامی حیوانات را به باغ‌وحش برد. سپس این محیط به یکی از جاذبه‌های گردشگری شناخته شد.

جاهای دیدنی باتومی



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)