دیدنی های کیشیناو ، پایتخت کشور مولداوی | Chisinau

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های کیشیناو

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با دیدنی های کیشیناو آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به این کشور کوچک اروپایی را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کیشیناو (Chisinau) پایتخت و بزرگترین شهر کشور مولداوی است. کیشیناو در مرکز مولداوی بر کرانه رود بیک جای گرفته‌ است. این شهر بیشترین نسبت فضای سبز را در میان شهرهای بزرگ اروپایی داراست. این شهر از لحاظ اقتصادی، شکوفاترین شهر کشور و یکی از کانون‌های اصلی ترابری منطقه‌ است. همچنین کیشیناو به عنوان مهمترین شهر مولداوی دارای امکانات وسیع تحصیلی است.

مولداوی با نام رسمی جمهوری مولداوی کشوری محصور در خشکی در اروپای شرقی است که از غرب با رومانی و از شرق با اوکراین همسایه است. پایتخت این کشور یعنی شهر کیشیناو دارای جاذبه های تاریخی و طبیعت بکر، روستاهای زیبا و سرسبز، معماری مدرن و همچنین زندگی شبانه شاد می باشد. در این شهر بهترین کافه ها، رستوران ها، هتل ها و همین طور جاذبه های تاریخی و دیدنی چون بناها و موزه ها موجود است که می تواند هر توریستی را شگفت زده کند. در ادامه این مقاله با جاهای دیدنی کیشیناو بیشتر آشنا می شویم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاذبه های دیدنی کیشیناو

کلیسای جامع مولداوی – The Cathedral of Christ’s Nativity

این کلیسای جامع زیبا، با طراحی کاملا نئوکلاسیک، در دهه 1830 در شهر کیشیناو ساخته شد. در طول جنگ جهانی دوم، کلیسای جامع بمب گذاری شد و برج ناقوس آن توسط کمونیست ها در سال 1962 تخریب شد، تا در سال 1997 دوباره بازسازی شود.

دیدنی های کیشیناو
دیدنی های کیشیناو

صومعه سیوفلیا – Ciuflea Monastery

این صومعه زرق و برق دار که به طور عامیانه صومعه Ciuflea نامیده می شود، بین سالهای 1854-1858، توسط برادران آناستازیا و تئودور ساخته شده است. این صومعه ساخته شده از سنگ سفید، دارای 9 گنبد طلا است و در پایتخت مولداوی، شهر کیشیناو واقع شده است.

طاق پیروزی – Triumphal Arch

یکی از دیدنی ترین بناهای تاریخی شهر کیشیناو در واقع بنای Triumphal Arch یا همان دروازه مقدس است که چه بخواهید و چه نخواهید قطعا در طول مدت اقامتتان در این نقطه از کشور مولداوی با آن مواجه خواهید شد. این دروازه در واقع نماد پیروزی روس ها بر ترک های حاضر در سرزمین مولداوی می باشد و درست در فاصله تنها چند متری از کلیسای جامع Nativity قرار گرفته است.

دیدنی های کیشیناو
دیدنی های کیشیناو

بنای یادبود ابدیت – Memorial Complex Eternity

از دیگر نقاط دیدنی و حماسی موجود در شهر کیشیناو بولداوی، تندیس یادبود کشته شدگان این کشور جهت حضور 5 ساله مولداوی در جنگ جهانی دوم است که این تندیس از پنج ستون قرمز به نشانه رنگ خون سربازان مولداوی ساخته شده است و قبر اکثر نظامیان کشته شده این کشور نیز درست در نزدیکی همین ستون ها واقع شده است.

موزه ملی تاریخ – National Museum of History

خیلی حیف است اگر به کیشیناو مولداوی سفر کرده باشید و از موزه ملی تاریخ آن دیدن نکنید. در این موزه چیزی نزدیک به 350 هزار اثر هنر و تاریخی وجود دارد که قطعا بازدید از آنها برای شما گردشگران علاقه مند به فهم تاریخ و فرهنگ یک ملت می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

دیدنی های کیشیناو
دیدنی های کیشیناو

موزه ملی قوم نگاری و تاریخ طبیعی – National Museum of Ethnography and Natural History

این موزه که دارای نمایشگاه هایی درباره تاریخ طبیعی و فرهنگ مولداوی است، قدیمی ترین موزه کشور مولداوی می باشد. موزه ملی قوم نگاری و تاریخ طبیعی در اکتبر 1889 بر اساس مجموعه ای از نمایشگاه ها به ابتکار بارون ا. استوارت تاسیس شد. همچنین این موزه دارای مجموعه باغ در اطراف خود می باشد.

ایستگاه قطار کیشیناو – Chisinau Railway station 

در بین مقاصد توریستی و گردشگری خود در شهر کیشیناو سعی کنید حتما از ایستگاه قطار این پایتخت اروپایی نیز بازدید کنید که تنها معماری ساختمان اصلی آن از جذابیت های بصری بسیاری برخوردار است. لازم به ذکر است درست در مقابل این ایستگاه تعدادی تندیس به عنوان یادواره قربانیان استالین نصب شده است و حس و حالی حماسی را به فضا القاء نموده است.

دیدنی های کیشیناو
دیدنی های کیشیناو

کارخانه شراب کریکووا – Cricova

کریکووا یک کارخانه شراب سازی مولداوی است که در شهرکی با همین نام در 15 کیلومتری شمال کیشیناو واقع شده است. انبارهای شراب معروف آن را به یک جاذبه محبوب برای گردشگران تبدیل کرده است.

پارک مرکزی استفان بزرگ – Stephen the Great Central Park

قدیمی ترین پارک کلاسیک در کشور مولداوی که در مرکز شهر کیشیناو قرار گرفته و نزدیک به 7 هکتار مساحت دارد. این پارک به پارک عاشقان شهرت دارد زیرا به عنوان محل ملاقات زوج ها شناخته می شود. در این پارک بیش از 50 گونه درخت وجود دارند که سن برخی از آنان بین 130 تا 180 سال است. این پارک در سال 1818 توسط مهندسان ارتش روسیه و در زمان سلطنت الکساندر اول ساخته شد. در ضمن در این پارک اینترنت رایگان برای عموم راه اندازی شده است.

دیدنی های کیشیناو
دیدنی های کیشیناو

بنای یادبود استفان بزرگ – Stephen the Great Monument

این یادبود یک بنای برجسته در کیشیناو ، پایتخت مولداوی است. بنای یادبود استفان بزرگ توسط معمار Alexandru Plămădeală در سال 1923 طراحی شد. این بنا در نزدیکی ورودی اصلی پارک بزرگ استفان در مرکز شهر نصب شده است. این بنای تاریخی در سال 1927 تکمیل شد و در 29 آوریل 1928 افتتاح شد.

پارک والی – Valea Morilor Park

والی یکی از پربازدیدترین پارک ها در شهر کیشیناو است و با توجه به فعالیتهای بسیاری که در آن می توان انجام داد به مکان مهمی برای داشتن آرامش شناخته می شود. در این پارک فعالیت هایی چون پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا، ماهیگیری و… امکان پذیر است. همین طور در والی چندین کافه و سالن تئاتر وجود دارد که میتواند برای مسافران پیشنهادی عالی باشد.

دیدنی های کیشیناو
دیدنی های کیشیناو

پارک دندراریوم – Dendrarium Park

این پارک یکی از پارک های تمیز، زیبا و دلپذیر در شهر کیشیناو است. این پارک مکانی بسیار دوست داشتنی برای گذراندن وقت با خانواده یا دوستان است. این پارک سرسبز یکی از بهترین مکان ها برای پیاده روی روزانه مردم محسوب می شود.

باغ بوتانیکال کیشیناو – Chisinau Botanical Garden

باغ بوتانیکال یکی از بهترین باغ های گیاهی موجود در کل قاره سبز است که از مساحتی بالغ بر 75 هکتار برخوردار است و بی اغراق می توان در آن با 90٪ از گونه های گیاهی مختلف مواجه شد و در مسیرهای باریک آن به قدم زدن در دنیایی از اکسیژن پرداخت و حسابی از بودن در چنین محیطی لذت برد و کلی عکس جذاب و خاطره انگیز نیز تهیه نمود. این باغ در حد فاصل 8 کیلومتری از مرکز شهر قرار گرفته و راه دسترسی به آن کاملا آسان می باشد.

دیدنی های کیشیناو
دیدنی های کیشیناو

پارک آبی کیشیناو – Aqua Magic

این پارک آبی یکی از مکان های تفریحی جذاب در شهر کیشیناو است. پارک آبی کیشیناو یک پارک آبی خانوادگی شامل امکاناتی چون سرسره آبی، استخر و صندلی راحتی، به علاوه زمین های چمن و 2 پیتزا فروشی است.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨