جاذبه های دیدنی مولداوی ، کشوری در شرق اروپا | Moldova

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاذبه های دیدنی مولداوی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاذبه های دیدنی مولداوی آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به این کشور زیبای اروپایی را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مولداوی (Moldova) با نام رسمی جمهوری مولداوی کشوری محصور در خشکی در اروپای شرقی است که از غرب با رومانی و از شرق با اوکراین همسایه است. مرزهای مولداوی با رومانی در راستای رودهای پروت و دانوب کشیده شده‌ است. پایتخت مولداوی شهر کیشیناو است. این کشور عضو سازمان ملل متحد، شورای اروپا، سازمان جهانی تجارت و چندین سازمان بین‌المللی دیگر است و متقاضی عضویت در اتحادیه اروپا شده‌ است.

احتمالا نام این کشور را تا به حال نشنیده اید، اما باید بدانید که این کشور با وجود ناشناخته ماندن، کشوری است بسیار زیبا با جاذبه های تاریخی و طبیعت بکر، روستاهای زیبا و سرسبز، معماری مدرن و همچنین زندگی شبانه شاد. به طور کلی می توان گفت هر آنچه که از یک سفر عالی می خواهید در این کشور وجود دارد. در ادامه با جاهای دیدنی مولداوی بیشتر آشنا می شویم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دیدنی های مولداوی

شهر کیشیناو – Chisinau

پایتخت مولداوی و بزرگترین شهر این کشور کیشیناو نام دارد. همین طور این شهر شیک ترین شهر مولداوی شناخته شده و با داشتن بهترین جاذبه های تفریحی و سرگرم کننده مقصد اول توریست ها می باشد. در این شهر بهترین کافه ها، رستوران ها، هتل ها و همین طور جاذبه های تاریخی و دیدنی چون بناها و موزه ها موجود است که می تواند هر توریستی را شگفت زده کند.

جاذبه های دیدنی مولداوی
جاذبه های دیدنی مولداوی

شهر سوروکا – Soroca

این شهر کنار رود دنیستر قرار گرفته و از موقعیت مهمی برخوردار است. همینطور سوروکا در طول سال ها نقش مهمی در دفاع از حکومت مولداوی ایفا کرده است. از مهم ترین جاذبه تاریخی موجود در این شهر می توان به قلعه سوروکا که توسط شاهزادگان مولداوی از قرن 14 تا 16 برای دفاع از مرزها استفاده می شده است اشاره کرد.

کلیسای جامع مولداوی – The Cathedral of Christ’s Nativity

این کلیسای جامع زیبا، با طراحی کاملا نئوکلاسیک، در دهه 1830 در شهر کیشیناو ساخته شد. در طول جنگ جهانی دوم، کلیسای جامع بمب گذاری شد و برج ناقوس آن توسط کمونیست ها در سال 1962 تخریب شد، تا در سال 1997 دوباره بازسازی شود.

بنای یادبود ابدیت – Memorial Complex Eternity

از دیگر نقاط دیدنی و حماسی موجود در شهر کیشیناو بولداوی، تندیس یادبود کشته شدگان این کشور جهت حضور 5 ساله مولداوی در جنگ جهانی دوم است که این تندیس از پنج ستون قرمز به نشانه رنگ خون سربازان مولداوی ساخته شده است و قبر اکثر نظامیان کششته شده این کشور نیز درست در نزدیکی همین ستون ها واقع شده است.

جاذبه های دیدنی مولداوی
جاذبه های دیدنی مولداوی

طاق پیروزی – Triumphal Arch

یکی از دیدنی ترین بناهای تاریخی شهر کیشیناو در واقع بنای Triumphal Arch یا همان دروازه مقدس است که چه بخواهید و چه نخواهید قطعا در طول مدت اقامتتان در این نقطه از کشور مولداوی با آن مواجه خواهید شد. این دروازه در واقع نماد پیروزی روس ها بر ترک های حاضر در سرزمین مولداوی می باشد و درست در فاصله تنها چند متری از کلیسای جامع Nativity قرار گرفته است.

موزه ملی تاریخ – National Museum of History

خیلی حیف است اگر به کیشیناو مولداوی سفر کرده باشید و از موزه ملی تاریخ آن دیدن نکنید. در این موزه چیزی نزدیک به 350 هزار اثر هنر و تاریخی وجود دارد که قطعا بازدید از آنها برای شما گردشگران علاقه مند به فهم تاریخ و فرهنگ یک ملت می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

صومعه کاپریانا و صومعه سنت نیکلاس – Capriana Monastery & Monastery of St.Nicholas

صومعه کاپریانا (گنبدهای قهوه ای) و صومعه سنت نیکلاس (گنبدهای سبز)، در منطقه استراسنی مولداوی قرار دارند. کشور مولداوی باشکوه ترین صومعه های را در بین تمام کشورها دارد. در میان یک منطقه جنگلی و زیبا، صومعه کاپریانا و صومعه سنت نیکلاس از قدیمی ترین صومعه های مولداوی هستند.

جاذبه های دیدنی مولداوی
جاذبه های دیدنی مولداوی

صومعه هانکو – Kloster Hancu

در حاشیه رودخانه آرام کوگیلنیک واقع در یک جنگل، صومعه پر جنب و جوش هانکو در سال 1678 توسط مهاجر بلند مرتبه میخائیل هانکو بنا به خواست دخترش ساخته شد. این صومعه برای مدت بیش از 40 سال توسط مقامات شوروی بسته شد. در سال 1992 سرانجام صومعه فعالیت خود را از سر گرفت.

صومعه سیوفلیا – Ciuflea Monastery

این صومعه زرق و برق دار که به طور عامیانه صومعه Ciuflea نامیده می شود، بین سالهای 1854-1858، توسط برادران آناستازیا و تئودور ساخته شده است. این صومعه ساخته شده از سنگ سفید، دارای 9 گنبد طلا است و در پایتخت مولداوی، شهر کیشیناو واقع شده است.

صومعه نول نیمت – Noul Neamt Monastery

صومعه زیبای Noul Neamt که به صومعه Chitcani (نام دهکده ای که در آن واقع شده است) نیز معروف است، شامل یک دهستان گسترده و چهار صومعه است. این صومعه یکی از دیدنی های زیبای مولداوی است.

جاذبه های دیدنی مولداوی
جاذبه های دیدنی مولداوی

اورهئی قدیمی – Old Orhei (Orheiul Vechi)

یک مجموعه تاریخی، فرهنگی و باستان شناسی واقع در حدود 60 کیلومتری (35 مایل) شمال شرقی کیشیناو و در مجاورت رودخانه Raut است. این مجموعه یک دره زیبا را تشکیل می دهد و دارای صخره های سنگ آهکی زیبایی است که ساختمان ها و بناهای باستانی بی شماری را در خود جای داده است.

قلعه میمی – Mimi Castle

عمارت خانواده Mimi یک عمارت و بنای با معماری بی نظیر و با اهمیت ملی است که در پایان قرن 19 در روستای Bulboaca در منطقه Anenii Noi در مولداوی ساخته شد. این عمارت در حال حاضر یکی از جاذبه های مهم این کشور است.

کارخانه شراب کریکووا – Cricova

کریکووا یک کارخانه شراب سازی مولداوی است که در شهرکی با همین نام در 15 کیلومتری شمال کیشیناو واقع شده است. انبارهای شراب معروف آن را به یک جاذبه محبوب برای گردشگران تبدیل کرده است.

جاذبه های دیدنی مولداوی
جاذبه های دیدنی مولداوی

ایستگاه قطار کیشیناو – Chisinau Railway station 

در بین مقاصد توریستی و گردشگری خود در شهر کیشیناو سعی کنید حتما از ایستگاه قطار این پایتخت اروپایی نیز بازدید کنید که تنها معماری ساختمان اصلی آن از جذابیت های بصری بسیاری برخوردار است. لازم به ذکر است درست در مقابل این ایستگاه تعدادی تندیس به عنوان یادواره قربانیان استالین نصب شده است و حس و حالی حماسی را به فضا القاء نموده است.

پارک مرکزی استفان – Stephen the Great Central Park

قدیمی ترین پارک کلاسیک در کشور مولداوی که در مرکز شهر کیشیناو قرار گرفته و نزدیک به 7 هکتار مساحت دارد. این پارک به پارک عاشقان شهرت دارد زیرا به عنوان محل ملاقات زوج ها شناخته می شود. در این پارک بیش از 50 گونه درخت وجود دارند که سن برخی از آنان بین 130 تا 180 سال است. این پارک در سال 1818 توسط مهندسان ارتش روسیه و در زمان سلطنت الکساندر اول ساخته شد. در ضمن در این پارک اینترنت رایگان برای عموم راه اندازی شده است.

جاذبه های دیدنی مولداوی
جاذبه های دیدنی مولداوی

پارک والی – Valea Morilor Park

والی یکی از پربازدیدترین پارک ها در شهر کیشیناو است و با توجه به فعالیتهای بسیاری که در آن می توان انجام داد به مکان مهمی برای داشتن آرامش شناخته می شود. در این پارک فعالیت هایی چون پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا، ماهیگیری و… امکان پذیر است. همین طور در والی چندین کافه و سالن تئاتر وجود دارد که میتواند برای مسافران پیشنهادی عالی باشد.

باغ بوتانیکال کیشیناو Chisinau Botanical Garden

باغ بوتانیکال یکی از بهترین باغ های گیاهی موجود در کل قاره سبز است که از مساحتی بالغ بر 75 هکتار برخوردار است و بی اغراق می توان در آن با 90٪ از گونه های گیاهی مختلف مواجه شد و در مسیرهای باریک آن به قدم زدن در دنیایی از اکسیژن پرداخت و حسابی از بودن در چنین محیطی لذت برد و کلی عکس جذاب و خاطره انگیز نیز تهیه نمود. این باغ در حد فاصل 8 کیلومتری از مرکز شهر قرار گرفته و راه دسترسی به آن کاملا آسان می باشد.

جاذبه های دیدنی مولداوی
جاذبه های دیدنی مولداوی

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨