روستای سرولات چابکسر
روستای سرولات چابکسر

روستای زیبای سرولات چابکسر ، گیلان | Sarvelat

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

روستای سرولات چابکسر

در گیلان و مازندران، روستاهای گردشگری زیادی وجود دارند که در دل طبیعت واقع شده و نظر بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. در واقع اگر به دل طبیعت بروید با روستاهای بکر و بی‌نظیری روبه‌رو خواهید شد که هر یک زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند. اکثر این روستاهای جذاب در ارتفاعات واقع شده‌اند و برای رسیدن به آن‌ها باید جاده‌های جنگلی را طی کنید. یکی از روستاهای جذاب گیلان، روستای سرولات است. در ادامه همراه مجله گردشگری تاپ توریست باشید تا با این روستای زیبا بیشتر آشنا شوید.

چابکسر، شهری زیبا در مرز گیلان و مازندران است. این شهر که از توابع شهرستان رودسر محسوب می‌شود، در محدوده استان گیلان دارد. چابکسر در سی‌کیلومتری رودسر و سیزده کیلومتری شهرستان رامسر قرار دارد.روستای سرولات چابکسر

مهم‌ترین ویژگی چابکسر در کنار قرار گرفتن روی خط مرزی دو استان گیلان و مازندران، فاصله بسیار کم کوه و دریا به یکدیگر است. درواقع اگر بخواهید از دریا به سمت دامنه کوه و جنگل‌های انبوه حرکت کنید، فقط باید 1300 متر طی کنید. این فاصله در نوع خود کم‌نظیر و بسیار جالب توجه است و منظره زیبایی را آفریده است.

در غرب رشته کوه های البرز و در نزدیکی شهر چابکسر دهکده ای زیبا با نام روستای سرولات قرار دارد که با جاذبه های گردشگری بی نظیرش در بین مسافران ایرانی از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد، این روستا که قدمت آن به سال 979 هجری شمسی برمی گردد در بین دو رودخانه زیبا و بر بالای تپه قرار گرفته است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


روستای سرولات چابکسر
روستای سرولات چابکسر

این روستا در کنار رود خانه پر آب آچی رود و رودخانه کورئه در ابتدای دامنه شمالی البرز و کوه سماموس در درون دره احاطه شده از جانب چند کوه (مهران کوه، شاسروس و لیکلام) قرار گرفته است. روستای سرولات راه ورودی روستاهای کوهستانی از قبیل جنگسرا ،لیکلام،لیمه سرا،منه سئه،پشتاسران و چند روستای دیگر می باشد. منطقه زرسر از محلهای قدیمی جاده سرولات در چابکسر ورودی منطقه سرولات می باشد. که از قدیم باغات پرتقال آن معروف است

در فصل تابستان سفر به شمال بخاطر آب و هوای آن بسیار پر رونق است پس حواستان باشد روزهایی را برای سفر انتخاب کنید که دمای هوا پایین باشد. بهار، اواخر تابستان و پاییز بهترین وقت سفر نه تنها به اینجا که همه ایران است.

رستوران خاور خانم

شاید اگر اسم روستای سرولات را بشنوید به یاد رستوران خاور خانم بیفتید. رستوران خاورخانم یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین رستوران‌های این روستا است و این رستوران اکنون به یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری سرولات تبدیل شده است.

در این رستوران خاور خانم می‌توانید بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای محلی را سفارش دهید و از پنجره‌ها یا تراس رستوران به منظره‌ی پایین و جنگل‌های اطراف خیره شوید. البته پس از شهرت رستوران‌ خاور خانم، رستوران‌های دیگری نیز در این منطقه به راه افتادند که هر کدام از دیگری بهتر بوده و بهترین خدمات را در اختیار مسافران و گردشگران قرار خواهند داد.

روستای سرولات چابکسر
روستای سرولات چابکسر

رودخانه آچی‌رود

رودخانه آچی‌رود روستای سرولات نقشی پررنگ در زندگی مردم روستا و تلطیف آب‌وهوای آن داشته و نسیم برآمده از آن، حال‌وهوای روستا را زیرورو خواهد کرد. با عبور از میدان اصلی روستا، در سمت چپ آن و با گذر از چند سربالایی و سرپایینی، رود زیبایی در کناره‌های سرسبز طبیعت اطراف پیش چشمان‌تان ظاهر می‌شود.

روستای سرولات چابکسر
روستای سرولات چابکسر

پیاده‌روی و جنگل‌نوردی

پیاده‌روی و جنگل‌نوردی در روستای سرولات و طبیعت اطرافش و عکس‌برداری و فیلم‌برداری از منظره‌ها و چشم‌اندازهای محیط پیرامون، آب‌وهوای پاک و تمیز کوهستان، روستاهای کوهستانی جَنگِسرام، لیکام، لیمه سرا، منه سئه و پشتاسران و چند روستای دیگر با نسیمی خنک پذیرای شما خواهد بود.

سوغات روستای سرولات

در بخش های دیگری از روستای سرولات گیلان تعداد زیادی فروشگاه های سوغاتی و خوراکی گیلانی نظیر پرتقال های گیلانی، ترشی های گیلانی، لواشک و آلوچه، سبزی و نان محلی و گیوه های دست باف برای خود یا دوستانتان خریداری نمایید.

دسترسی

برای مراجعه به این منطقه دو مسیر پیش رو دارید ، یا از شهر رامسر به شهر چابکسر مراجعه کنید و یا از رشت به چابکسر ، پس از رسیدن به چابکسر باید به میدان سرولات بروید و با طی مسیری که به سمت کوه های البرز می رود به ورودی روستای سرولات خواهید رسید.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)