جاهای دیدنی متل قو (سلمانشهر) | Salman Shahr

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی متل قو

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی متل قو آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با این مقصد محبوب و پرطرفدار در استان مازندران با ما همراه باشید.

متل قو یا سلمانشهر یکی از شهرهای توریستی است که در استان مازندران قرار دارد. این شهر، که به دلیل وجود یک متل به نام قو به این نام معروف شده است، یکی از شهرهای ساحلی دریای خزر است و به‌ خاطر داشتن ساحلی زیبا و منظره‌های طبیعی میزبان گردشگران بسیاری است. این شهر ۲۱۶ کیلومتر با تهران فاصله  دارد. در ادامه بیشتر با شهر متل قو آشنا می شویم.

تمام کسانیکه وارد سلمانشهر می‌شدند پس از این که این شهر را ترک می‌کردند، تنها متل قو را به یاد می‌آوردند، طراحی و اندازه این برج به نوعی است که از هر فاصله‌ای قابل مشاهده است. اینطور شد که اکثر قریب به اتفاق افراد، سلمانشهر را با متل قو برابر می‌دانستند و رفته رفته به جای آن که نام سلمانشهر را به زبان آوردند، اسم متل قو را به میان آوردند. شهری که به داشتن مراکز خرید لوکس، مجتمع‌های تفریحی و رفاهی و ساحلی پر از سرگرمی شهرت دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاهای دیدنی متل قو
جاهای دیدنی متل قو

متل قو از یک طرف به جنگل نزدیک است و از طرفی دیگر در حاشیه دریای خزر قرار دارد و ساحل آن مکان مناسبی برای استراحت و انجام تفریحات آبی است. مراکز تجاری و خرید محبوبیت این منطقه را بیشتر کرده‌اند و گردشگران می‌توانند هنگام سفر به متل قو در کنار استفاده از جاذبه‌های طبیعی وسایل مورد نیاز خود را به‌ راحتی تهیه کنند.

آب و هوا

بهترین فصل سفر را میتوان اردیبهشت ماه دانست. متل قو دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است و در فصول مختلف سال چنین شرایطی دارد:

  • بهار: در فرودین ماه، این شهر هنوز کمی حال و هوای زمستان دارد، در اردیبهشت ماه به زیباترین شکل می رسد و خرداد ماه کم کم گرم می شود.
  • تابستان: تابستان های متل قو شرجی ست و پر از رطوبت و بوی دریا.
  • پاییز: پاییزهای متل قو پرباران و تا اندازه ای سرد و مرطوب است. در سفر پاییزی به این شهر بارش های سیل آسا و لحظه ای را در نظر داشته باشید.
  • زمستان: زمستان های متل قو نیز سرد و مرطوب است و به ندرت برف در آن می بارد.
جاهای دیدنی متل قو
جاهای دیدنی متل قو

دیدنی ها و جاذبه ها

پروژه الماس قو

از همان ابتدا تأکید کردیم که برجی به نام متل قو در سلمانشهر، سر برافراشته است که بر زیبایی‌های آن افزوده و این شهر را از دیگر نمونه‌های موجود یک سر و گردن بالاتر برده است. پروژه الماس قو، گنجینه‌ای قیمتی در دل الماس شهر است. آن چه متل قو نام می‌گیرد دو برج دو قلو است که تعداد طبقات آن، 25 طبقه است. معماری زیبای متل قو، نگاه‌های زیادی را به سمتش کشانده و آن را چند گام به جلو سوق داده است. این پروژه دارای امکانات بسیار متنوعی است.

پلاژ ساحلی متل قو

این پلاژ ساحلی که همواره گردشگران بسیاری را به خود جذب میکند سبب شده که گردشگران به راحتی در دریای خزر به شنا بپردازند و بازی های ساحلی نظیر فوتبال و والیبال ساحلی  را تجربه کنند. همچنین در این پلاژ، تفریحات هیجان انگیز مفرح دیگری نظیر جت اسکی فراهم بوده و می توان تجربه عبور از روی آب با سرعت و هیجانی وصف نشدنی را با آن در این مکان تجربه کرد. قایق سواری، سوار شدن بر قایق و دور شدن از ساحل و همچنین حس اینکه بر روی موجهای دریا سوار شده اید تجربه ای وصف نشدنی دیگری است. پاراسل، نوعی چتر بازی برفراز موجهای آبی دریا که به وسیله طنابی به قایق موتوری متصل است سبب می شود بر بلندای آب های دریا به پرواز در بیایید.

جاهای دیدنی متل قو
جاهای دیدنی متل قو

جنگل متل قو

از سواحل زیبای این شهر که بگذریم، پوشش جنگلی آن به شما این امکان را می دهد تا دقایقی را در میان طبیعت و درختان سر به فلک کشیده سپری کنید. جنگل تیلاکنار که در دامنه رشته کوه البرز و در نواحی جنوبی شهر واقع شده و فضایی بسیار متفاوت و سرسبز را ایجاد کرده است. جنگل نوردی، عکاسی و پیک نیک از جمله تفریحات جنگل های انبوه متل قو هستند. اگر بخواهید کمی دورتر بروید از سمت متل قو رامسر و تنکابن جنگل های مانند دو هزار و سه هزار را خواهید دید و از سمت متل قو چالوس نیز جاذبه های سرسبز تماشایی منتظر شما هستند.

قلعه مارکوه

در روستای کتالم بالای تپه‌ای به همین اسم بازمانده برج دیدبانی وجود دارد که برای محافظت از منطقه استفاده می‌شده است. می‌گویند از زمان حسن صباح بوده است. ارتفاع این تپه ۲۲۰ متر بوده و پس از یک پیاده‌روی بیست دقیقه‌ای (حدود ۳۴۰ پله کوتاه) به چشم‌اندازی کم در نظیر می‌رسید که از آنجا رامسر تا متل قو زیر پایتان پیداست.

جاهای دیدنی متل قو
جاهای دیدنی متل قو

روستای اسبچین

روستای اسبچین از توابع سلمان‌شهر است و طبیعت بی‌نظیری دارد. نام این روستا از دیواره‌های سنگی کوه البرز گرفته شده که سفید‌رنگ است و از فاصله دور تصویر خیره‌کننده‌ای دارد. رودخانه‌ای به همین نام در این روستا جریان دارد که از چشمه گوشیر سرچشمه می‌گیرد و طراوت بیشتری به این منطقه می‌بخشد. در فصل‌های مختلف عمق آب این رودخانه تغییر می‌کند و در زمان‌هایی که عمق آن زیاد است قسمت‌هایی را برای قایق‌سواری تجهیز می‌کنند.

غار دانیال

از جاذبه‎های طبیعی دیگر متل‌قو، غار آبی چندهزار ساله دانیال است. این غار در یکی از جنگل‎های متل ‎قو پنهان شده و باید برای رسیدن به آن پیاده‌روی کنید. بهتر است خودرو خود را در جنگل پارک کنید و ادامه مسیر را در حاشیه رودخانه پیاده‌روی کنید. غار دانیال در شمار بزرگ‌ترین غارهای آبی ایران است که طول آن به دو هزار و 158 متر می‌رسد. نقشه‌برداری از این غار در سال 2008 توسط تیم غارنوردی ایرانی و انگلیسی انجام شد.

جاهای دیدنی متل قو
جاهای دیدنی متل قو

اقامت در متل قو

در سفر به متل قو، گزینه های بسیاری برای اقامت پیش روی شما قرار می گیرند. هتل ها، ویلاهای اجاره ای، خانه های محلی، سوییت و … از جمله امکانات اقامتی این شهر هستند؛ اما اگر دوست داشته باشید می توانید کمپینگ را نیز در طبیعت اطراف این شهر تجربه کنید.

هتل‌های متل قو، راحت‌ترین مکان‌های اقامتی کشور هستند. هتل چهار ستاره لیلیوم یکی از معروف‌ترین آن‌ها است. این هتل در پنج طبقه و با 22 اتاق از سال 1393 پذیرای گردشگران است. هتل لیلیوم علاوه‌بر امکانات رفاهی و فضای سبز محوطه‌ای، فاصله کمی با جنگل تیلا کنار دارد که این موضوع بر محبوبیت آن افزوده است.

دسترسی

متل قو از شمال به دریای خزر، از جنوب به رشته‌کوه‌های البرز، از شرق به شهر کلارآباد و از غرب به عباس‌آباد تنکابن منتهی است. مساحت این شهر حدود 750 هکتار است و در فاصله‌ای حدود 216 کیلومتر از شمال‌شرقی تهران قرار دارد. برای رسیدن به این شهر سه مسیر متفاوت وجود دارد:

  1. جاده چالوس، چالوس، متل قو
  2. جاده هراز، محمودآباد، چالوس، متل قو
  3. اتوبان قزوین-رشت، رشت، لاهیجان، رامسر، تنکابن، متل قو
جاهای دیدنی متل قو
جاهای دیدنی متل قو
  • متل قو سرشار از تجربه های شیرین است؛ اما در این میان ممکن است از شلوغی و ازدحام جمعیت به ویژه در روزهای تعطیل آزرده خاطر شوید و مجبور شوید مدت طولانی را در ترافیک بگذرانید. علاوه بر این شاید با مشکلات دیگری از قبیل گران فروشی نیز مواجه شوید و افراد در یک فرصت مناسب در ازای خدماتی نه چندان مطلوب، مبالغ زیادی را از شما دریافت کنند. به هر حال این مشکلات نیازمند رسیدگی مسوولین است و باید فکری به حال آنها شود تا مسافران این شهر زیبا بتوانند بدون دغدغه از لحظه لحظه سفر خود لذت ببرند.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨