راهنمای خرید اینترنتی بلیط قطار سریر

یکی از محبوب‌ترین قطارهایی که در خطوط ریلی ایران رفت‌وآمد می‌کند، قطار سریر است. راه‌های مختلفی برای خرید بلیط این قطار وجود داشته و مسافران می‌توانند از هر کدام از این راه‌ها استفاده کنند. البته بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا بلیط قطار سریر را از‌طریق اینترنت تهیه کرده تا در وقت و انرژی خود صرفه‌جویی کنند. در ادامه، ضمن معرفی این قطار، راهنمای خرید اینترنتی بلیط آن را نیز ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

راهنمای خرید اینترنتی بلیط
راهنمای خرید اینترنتی بلیط

معرفی قطار سریر

قطار سریر یکی از قطارهای شرکت ریلی رجا است. این قطار از سال ۱۳۹۷ تاکنون مشغول به کار بوده و یکی از جدیدترین قطارهای این شرکت محسوب می‌شود. یکی از نکاتی که در‌مورد قطار سریر باید در نظر داشته باشید، این است که این قطار در دسته قطارهای لوکس قرار گرفته و طبیعتا هزینه خرید بلیط آن نیز از هزینه خرید سایر بلیط‌ها بیشتر است. البته در ازای این هزینه بیشتر، امکانات و خدماتی درجه‌یک به مسافران ارائه می‌شود. رستوران قطار سریر علاوه‌بر سرو غذاهای متنوع گرم و سرد، این امکان را برای مسافران فراهم کرده است تا بتوانند از مایکروفر استفاده کرده و غذای خانگی خود را گرم کنند؛ چرا‌که بعضی از مسافران نسبت به غذاهای رستورانی حساس بوده و ترجیح می‌دهند تا در طول سفر غذای خانگی میل کنند.

از دیگر خدمات جالب قطار سریر، ارائه پک بهداشتی و دمپایی به هر یک از مسافران است. یک پک بهداشتی یک‌بارمصرف شامل حوله، خمیردندان، ساک دستی و … در اختیار مسافران قرار داده می‌شود تا دیگری نیازی به باز‌کردن چمدان و خارج‌کردن وسایل بهداشتی شخصی وجود نداشته باشد. باتوجه‌به درخواست‌های بالایی که برای خرید بلیط قطار سریر وجود دارد، پیشنهاد می‌کنیم که حتما در پیش فروش بلیط قطار شرکت کرده تا با مشکلاتی مانند اتمام ظرفیت مواجه نشوید.

راهنمای خرید اینترنتی

امروزه وب‌سایت‌های گردشگری فراوانی بلیط قطار سریر را به‌فروش می‌رسانند و هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب به‌خصوص خود را دارند. برای این‌که بتوانید با چند کلیک ساده بلیط قطار سریر را تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم که از خدمات وب‌سایت فلای تودی بهره بگیرید. در ادامه، به مراحل خرید بلیط این قطار خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید اینترنتی بلیط
راهنمای خرید اینترنتی بلیط

جستجوی بلیط

هنگامی‌که وارد صفحه اصلی وب‌سایت فلای تودی می‌شوید، یک ابزار جستجو نمایش داده می‌شود. تنظیمات این ابزار را روی «قطار» قرار داده و سپس، فیلدهای مبدأ، مقصد، تاریخ رفت و … را پر کنید. یکی از نکاتی که باید در نظر داشته باشید، این است که قطار سریر فقط در مسیر تهران-شیراز تردد می‌کند؛ به‌همین‌خاطر، اگر قصد خرید بلیط این قطار را دارید، طبیعتا باید مبدأ و مقصدتان شهرهای تهران و شیراز باشند. بعد از این‌که تمامی اطلاعات موردنیاز را وارد کردید، می‌توانید با کلیک روی گزینه «جستجو»، بلیط‌های موجود را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که با تغییر گزینه «یک‌طرفه» به «رفت‌وبرگشت»، این قابلیت ایجاد می‌شود که بلیط برگشت‌تان را نیز هم‌زمان با بلیط رفت خریداری کنید. اگر تاریخ مشخصی را برای برگشت در نظر گرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما این کار را انجام دهید.

بررسی بلیط‌های موجود و انتخاب مناسب‌ترین بلیط

بعد از این‌که جستجو را انجام دادید، در میان بلیط‌های موجود، بلیط قطار سریر را پیدا کرده و روی گزینه «جزییات و خرید» کلیک کنید. در این هنگام، تمامی اطلاعات مرتبط با قطار، مسیر حرکت، ایستگاه‌ها، قوانین استرداد و … نمایش داده می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم که برای داشتن خریدی مطمئن، حتما تمامی این موارد را به‌دقت مطالعه کنید. پس از این‌که اطلاعات مرتبط با بلیط را بررسی کردید، می‌توانید با کلیک روی گزینه «انتخاب و خرید»، وارد مرحله بعدی شوید.

راهنمای خرید اینترنتی بلیط
راهنمای خرید اینترنتی بلیط

تکمیل اطلاعات مسافران

در این مرحله، باید اطلاعات مرتبط با مسافران را وارد کرده و آن‌ها را ثبت کنید. سعی کنید تا این کار را با دقت تمام انجام دهید؛ چراکه مغایرت اطلاعات وارد‌شده توسط شما با اطلاعات اصلی مسافران، می‌تواند مشکل‌زا باشد. بعد از این‌که اطلاعات مسافران را تکمیل کردید، با کلیک روی گزینه «ادامه فرآیند خرید»، پرداخت را انجام داده و بلیط‌تان را دریافت کنید. توجه داشته باشید که تا انتهای سفر باید تصویر بلیط یا چاپ کاغذی آن را در اختیار داشته باشید؛ همچنین یک کارت شناسایی معتبر نیز باید همراه‌تان باشد تا مأموران قطار بتوانند صحت اطلاعات بلیط را بررسی کنند.

تهیه بلیط قطار سریر در پیش فروش

یکی از روش‌های مرسوم برای خرید بلیط قطار، شرکت در پیش فروش قطار است. معمولا شرکت‌های ریلی تعدادی از بلیط‌هایی را که برای ایام شلوغ سال هستند، از چند هفته زودتر برای پیش فروش می‌گذارند تا گردشگران بتوانند بهترین برنامه‌ریزی ممکن را برای سفرشان انجام دهند. باتوجه‌به درخواست‌های زیادی که برای تهیه بلیط قطار سریر وجود دارد، پیشنهاد می‌کنیم که اگر شما نیز قصد سفر با این قطار را دارید، حتما در پیش فروش بلیط قطار شرکت کنید.

بلیط‌های پیش فروش توسط وب‌سایت فلای تودی نیز ارائه می‌شوند و فرآیند پیش‌خرید‌کردن آن نیز تفاوت چندانی با فرآیند خرید عادی ندارد. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که معمولا پیش فروش قطار در زمان محدودی صورت می‌گیرد که این زمان را شرکت ریلی تعیین می‌کند. همان‌طور‌که قبل‌تر نیز اشاره شد، قطار سریر متعلق به شرکت ریلی رجا است؛ به‌همین‌خاطر، طبیعتا زمان پیش فروش بلیط‌های آن نیز توسط این شرکت اعلام می‌شود.

سایر خدمات آژانس مسافرتی فلای تودی

آژانس مسافرتی فلای تودی از سال ۱۳۹۵ تاکنون مشغول به کار بوده و طبیعتا خدمات آن به پیش فروش قطار محدود نمی‌شوند. امروزه فلای تودی تمامی بخش‌های گردشگری را پوشش داده و کاربران این وب‌سایت برای سفر به هر یک از نقاط جهان می‌توانند از خدمات این مجموعه بهره‌مند شوند. از قابلیت رزرو هتل در تمامی کشورها گرفته تا امکان خرید بلیط هواپیمای شرکت‌های هوایی متنوع، توسط وب‌سایت فلای تودی فراهم شده‌اند.

یکی از بهترین ویژگی‌های آژانس مسافرتی فلای تودی، سیستم تخفیف‌دهی آن است. کاربران با هر خریدی که از این وب‌سایت انجام می‌دهند، میزان مشخصی امتیاز دریافت می‌کنند و می‌توانند این امتیازها را در خریدهای بعدی به تخفیف تبدیل کنند؛ علاوه‌براین، شرکت فلای تودی تخفیفات دوره‌ای زیادی را نیز روی قیمت خدمات خود اعمال کرده و حتی این امکان وجود دارد که بتوانید تنها با پرداخت ۳۰ درصد از هزینه اصلی (دریافت ۷۰ درصد تخفیف)، ملزومات سفرتان را تهیه کنید.

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨